Kenneth4618 Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 I kväll tillagade jag en god och stark Thailändsk Kycklingsoppa med kokosmjölk en av mina favoriter “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Viltskavsgryta i värmland sent from dreamland med tapatalk Var det dagens roadkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Stekt vitling. Yummy... Sent from a Samsung, the original and mother of all smart phones Fisken och såsen ser ju riktigt gott ut men den där färdigskalade restaurangpotatisen kan sänka det mesta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 (ändrad) dubbelpost Ändrades Mars 23, 2012 av Abrafo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Viltskavsgryta i värmland sent from dreamland med tapatalk Mycket smaskig mat men. vi hoppas ju att du ska skriva här några år till, vilket man kan få svårt att tro ibland... men vem är jag att döma? Sköt om dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Äntligen! Första grillningen i år på svensk mark. Blev fläskfile, kryddkorvar, och lite grönt... Började dock med en liten förrätt, stekt inlaggd strömming...(utan nubbe idag). Inte så tokigt, med en cafe de paris sås. Avnjöts på en 20 gradig varm (kall), altan. Välkommen våren! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 I Valbo regnade det. så det fick bli en cearsars sallad inomhus "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 I Valbo regnade det. så det fick bli en cearsars sallad inomhus Ja ni potatisbönder och väder... Skänt å sido, hann precis avsluta innan dropparna, men mot ljusare tider, underbart! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Vildsvinsgryta med potatismos och lingon på Esters i kba, riktigt gött! (Blev några kalla till maten oxo.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 (ändrad) Borje222: Strömmingsbilden förstår jag mig inte på. Allt annat du gör ser jävligt gott ut, men den stackarn såg torr och vilsen ut. Det berodde kanske iofs på att det inte blev nån nubbe... Ändrades Mars 23, 2012 av Benriach Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Borje222: Strömmingsbilden förstår jag mig inte på. Allt annat du gör ser jävligt gott ut, men den stackarn såg torr och vilsen ut. Det berodde kanske iofs på att det inte blev nån nubbe... Får nog faktiskt hålla med där både om utseendet och avsaknandet av nubbe... /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Mycket smaskig mat men. vi hoppas ju att du ska skriva här några år till, vilket man kan få svårt att tro ibland... men vem är jag att döma? Sköt om dig. Ja du det ända som var farligt där var nog sockret i lingonsylten för grädde och smör vet dom inte var det är för ngt på det stället Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 23, 2012 Dela Inlagd Mars 23, 2012 Borje222: Strömmingsbilden förstår jag mig inte på. Allt annat du gör ser jävligt gott ut, men den stackarn såg torr och vilsen ut. Det berodde kanske iofs på att det inte blev nån nubbe... Ett par fileer stektes i i veckan, hälften blev inlagda, tar ett par dagar innan det är fullbordat. Förlåt om jag ej lyckats förmedla maträtten till fullo. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Buffe på Java i Uppsala, ölen satt som ett smäck i mitt tunga huvud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Burgare på skrattande måsen i stenhagen, nja ingen höjdarmåltid direkt, kanske blir nåt thai inspirerat till kvällen, köpte tillbehör till några Mohjiito Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Laxflé med citronsås samt pressad potatis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
keppe Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Laxflé med citronsås samt pressad potatis enis de e mycke sås Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Granngubben har stått och rört ihop en kantarellsås och till det hasselbackare och fläskfile. Går väl ner en lördagskväll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 enis de e mycke sås Själv Ravioli På Burk??? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Baxade fram grillhelvetet idag så frugan fick bjuda mig på årets första grisytterfilé. Blev potatisgratäng och grillade tomater och chaminjoner plus lite sallad till. Gick ner med ett par öl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
keppe Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Själv Ravioli På Burk? ?? lite billigt en lörd a blev en fiskgryta med aioli efter det en stor påse godis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Baxade fram grillhelvetet idag så frugan fick bjuda mig på årets första grisytterfilé. Blev potatisgratäng och grillade tomater och chaminjoner plus lite sallad till. Gick ner med ett par öl. "Grisytterfile´" Dåligt namn för benfri kotlett! "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Lägger upp en sista bild serie i denna tråd. Det blev torsk med ägg / persiljesås. Har man köpt färsk vitfisk, som skall kokas, läggs den med fördel i isvatten ca. en timme innan kokning. Detta gör att fisken drar ihop sig, och blir fastare. Känns som fileerna blir mindre och mindre... Hur som helst det är smaken som räknas. En vanlig vitsås, i med persilja och kokt ägg. Krydda upp kokvattnet till fisken, tex. lök, salt , vitpeppar, lagerblad, och citron. Se till att det kokar rejält innan fisken åker i. Fisken är mycket kall, så det slutar "bubbla", men fisken kokar redan vid ca. 60 grader. Så när fisken ändrar färg från "genomskinlig", till vit, färdig. Tar bara några minuter. Inte så tokigt. Hoppas att jag inspirerat någon, eller rent av några, att ställa er vid spisen ibland. Matlagning kan vara riktigt roligt! Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 24, 2012 Dela Inlagd Mars 24, 2012 Kollar mattråden och äter Djungelvrål något som jag saknar i Thailand “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Mars 25, 2012 Dela Inlagd Mars 25, 2012 enis de e mycke sås "mycke sås" e mycke gott Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu