Guest borichiangmai Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Dom frysta påsarna med cranberry är osockrade som vi köper på Makro. Gör man rårörda så kokar man ju inte utan tillsätter socker om dom blir för syrliga Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest borichiangmai Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Missade att bifoga bilderna Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 (ändrad) Ja idag blev det goulaschsoppa och vitlöksbröd med aioli på scandinavien village i bang saen smakade mkt bra Ändrades Mars 12, 2012 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Ja idag blev det goulaschsoppa och vitlöksbröd med aioli på scandinavien village i bang saen smakade mkt bra Var nåt med cowboy stuk i restaurang namnet men hur som haver..god mat har de.. Frun och jag har tittat på lägenhet/hus i området men det föll på att det verkar så ödsligt/tråkigt jämt när vi varit och hälsat på. Blir en Pattaya lägenhet när vi plockar ut mina sin- sod pengar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Dom frysta påsarna med cranberry är osockrade som vi köper på Makro. Gör man rårörda så kokar man ju inte utan tillsätter socker om dom blir för syrliga Ha det Undrar var jag har närmaste Makro? Gillar att ha sylt på mackorna men det får icke vara söta bär. Hur gör ni med era cranberrybär..sockrar eller.? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Var nåt med cowboy stuk i restaurang namnet men hur som haver..god mat har de.. Frun och jag har tittat på lägenhet/hus i området men det föll på att det verkar så ödsligt/tråkigt jämt när vi varit och hälsat på. Blir en Pattaya lägenhet när vi plockar ut mina sin- sod pengar Det låter bra det, det suger som tusan i tarmen när man ser på dina paltbilder. Ser fram emot paltpartyn i Pattaya ! Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest borichiangmai Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Undrar var jag har närmaste Makro? Gillar att ha sylt på mackorna men det får icke vara söta bär. Hur gör ni med era cranberrybär..sockrar eller.? Hej Det var ju roligt det där med mackorna jag har precis börjat att använda lingon (rårörda) som jam, och det är ju kanongott. Cranberry och socker som sagt tidigare, efter behag lite i sänder medan man smakar av hur man vill ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 (ändrad) Hej Det var ju roligt det där med mackorna jag har precis börjat att använda lingon (rårörda) som jam, och det är ju kanongott. Cranberry och socker som sagt tidigare, efter behag lite i sänder medan man smakar av hur man vill ha det Hur nära är det att smaka som lingon sylt när man inte sötar den för mycket? Jag har en Norsk mor och där är det ju vanligt med sylt på mackorna.Då var det mest hjortron sylt som bjöds när vi besökte Narvik och det är verkligen kjempe gott på mackan.Lingon är också supergott med det där syrliga sylten på rostat grövre vitt bröd...mums,mums Fasen..nu blev man sugen på det och frun kommer hem med nudlar,suck Ändrades Mars 12, 2012 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skibi Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Gris på pinne, klippi lis på Soi Nana! Mvh Skibi You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Jambalaya Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Yakiniku med ris Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest borichiangmai Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Hur nära är det att smaka som lingon sylt när man inte sötar den för mycket? Jag har en Norsk mor och där är det ju vanligt med sylt på mackorna.Då var det mest hjortron sylt som bjöds när vi besökte Narvik och det är verkligen kjempe gott på mackan.Lingon är också supergott med det där syrliga sylten på rostat grövre vitt bröd...mums,mums Fasen..nu blev man sugen på det och frun kommer hem med nudlar,suck Som norrlänning tycker jag att om man gör på rätt sätt så är det i stort sett likvärdigt med Svenska lingon. Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 I kväll blev det pannkakor med jordgubbsylt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Mars 13, 2012 Dela Inlagd Mars 13, 2012 Käkade Sushi på Fuji Restaurang The Mall i Korat idag, över ett år sen jag åt sushi senast. Trevlig restaurang och mycket gott tyckte jag. http://www.fuji.co.th/2009/TH/fujimenu/index.php Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 13, 2012 Dela Inlagd Mars 13, 2012 Jambalaya Kan nog bli en sådan mot helgen...det var ett bra tag sedan. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Mars 13, 2012 Dela Inlagd Mars 13, 2012 Blev hemgjord thaikryddad kycklingkorv med nudlar "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 13, 2012 Dela Inlagd Mars 13, 2012 (ändrad) Ta fram frugans special.. och ställ genast tillbaka den längst bak i någon skrubb Skiva istället lite lök och strimmal mjuka aprikoser Ta fram lite utskuren biff och strimmla den Bryn på köttet, krydda redigt med svartpeppar och lite salt. i med löken En burk cremefraise (fuskade och tog en smaksatt med senap och vitt vin) och i med aprikoserna stänk på lite wochestersås Smaklig spis (Hmmm Ifön oduglig i dåligt ljus) /Enis Ändrades Mars 13, 2012 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 13, 2012 Dela Inlagd Mars 13, 2012 Blev lite orolig där ett tag...frugans special... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 13, 2012 Dela Inlagd Mars 13, 2012 Khao pad tom jam moo. Stekt ris kryddat som tom jam, med griskött. Fantastiskt gott, och lite ovanligt för er turist-farranger MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 13, 2012 Dela Inlagd Mars 13, 2012 Khao pad tom jam moo. Stekt ris kryddat som tom jam, med griskött. Fantastiskt gott, och lite ovanligt för er turist-farranger MVH Tommy En bild nästa gång kanske...låter inte så pjåkigt...Kanske? Från en "turist-farrang." Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 14, 2012 Dela Inlagd Mars 14, 2012 Strax dags för nåra nattmackor med yoghurt så att man orkar fram till 6-tiden...sedan frivecka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Mars 14, 2012 Dela Inlagd Mars 14, 2012 Blev potatis gratäng som är fruns favorit.Hon äter av den till frukost,lunch,middag och kvällsmat tills den är uppäten. Till de stora kycklingben som bryntes och kördes klar i ugn... Måste komma ihåg att ta bilden "innan" jag börjat äta nästa gång...Det ser trevligare ut att presentera maten när det fortfarande ligger kvar på serveringsfaten.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd Mars 14, 2012 Dela Inlagd Mars 14, 2012 Blev tacobuffe på kalabra eftersom jag inte har något kök hemma just nu Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 14, 2012 Dela Inlagd Mars 14, 2012 Men det har jag... Aya grillade marinerad kyckling å till det sticky rice... Saaataaan va gott Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 14, 2012 Dela Inlagd Mars 14, 2012 (ändrad) Stekt Fläsk,Bondsås & en djävla massa Potäter! & 1 kall!!!! Ändrades Mars 14, 2012 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu