Sam sip sam Inlagd Mars 9, 2012 Dela Inlagd Mars 9, 2012 På söndag tänkte vi prova buffen här , ngn mera som är sugen http://www.mantra-Pattaya.com/map.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thowik Inlagd Mars 9, 2012 Dela Inlagd Mars 9, 2012 Hummersoppa och lite annat smått o gott på beefeater du lurade dit mig i dag till beefeater med bilden på plankan !!!! jävlar så god den var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Mars 9, 2012 Dela Inlagd Mars 9, 2012 På söndag tänkte vi prova buffen här , ngn mera som är sugen http://www.mantra-Pattaya.com/map.html Hoppsan "Sam sip sam" har du höjt ribban. Då blir det indiern först och klä upp dig Fabulous Sunday brunch 11am - 3pm. Dress code applies //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 9, 2012 Dela Inlagd Mars 9, 2012 Lamm Vindaloo till lunch. Tyvärr bara falangpeth.. "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 9, 2012 Dela Inlagd Mars 9, 2012 hej, en recension vore trevligt. hälsningar mille o pin! På söndag tänkte vi prova buffen här , ngn mera som är sugen http://www.mantra-Pattaya.com/map.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Lagade till 5 paltar idag..2 till middag för mig.1 till frun när hon behagar komma hem från shoppingen och 2 till att steka till lunch för mig på måndag. Funderade lite över det mörka mjölet men behövde inte vara orolig...smaken var exakt som hemma. Allt från palt.smör,bacon,mjölk och cranberry sylten var fantastiskt gott...nu är man mer än mätt och belåten.. . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Lagade till 5 paltar idag..2 till middag för mig.1 till frun när hon behagar komma hem från shoppingen och 2 till att steka till lunch för mig på måndag. Funderade lite över det mörka mjölet men behövde inte vara orolig...smaken var exakt som hemma. Allt från palt.smör,bacon,mjölk och cranberry sylten var fantastiskt gott...nu är man mer än mätt och belåten.. . Fy fasen va gött det blir det imorg!!!!!! Idag blir det örtagårdskyckling,ris & currysås kanske en pilsner om Frun tillåter???? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Lagade till 5 paltar idag..2 till middag för mig.1 till frun när hon behagar komma hem från shoppingen och 2 till att steka till lunch för mig på måndag. Funderade lite över det mörka mjölet men behövde inte vara orolig...smaken var exakt som hemma. Allt från palt.smör,bacon,mjölk och cranberry sylten var fantastiskt gott...nu är man mer än mätt och belåten.. . Har du hamnat i paltkoma vad jag blir hungrig fast jag är i svedala är det inte var dag man äter pitepalt bra initiativ att göra palt i los Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Fy fasen va gött det blir det imorg!!!!!! Idag blir det örtagårdskyckling,ris & currysås kanske en pilsner om Frun tillåter? ??? Mmmm,det låter rackarns gott..smaklig spis på er. Gillar själv currysås så det blev Biff curry till lunchen idag på central plaza i Lat Phrao.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Har du hamnat i paltkoma vad jag blir hungrig fast jag är i svedala är det inte var dag man äter pitepalt bra initiativ att göra palt i los Paltkoma definitivt ..hoppar över kvällsmålet idag. . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Mmmm,det låter rackarns gott..smaklig spis på er. Gillar själv currysås så det blev Biff curry till lunchen idag på central plaza i Lat Phrao.. Tackar smaklig spis själv & ha det bra i LOS! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Lagade till 5 paltar idag..2 till middag för mig.1 till frun när hon behagar komma hem från shoppingen och 2 till att steka till lunch för mig på måndag. Funderade lite över det mörka mjölet men behövde inte vara orolig...smaken var exakt som hemma. Allt från palt.smör,bacon,mjölk och cranberry sylten var fantastiskt gott...nu är man mer än mätt och belåten.. . Det där såg jäkligt gott ut !! Har du provat slå i lite mjölk när du steker upp dom ? Gott som tusan tycker jag. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Babysnake Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 (ändrad) Var och hälsade på min arbetskamrat, Affe, som nu lägger handskarna på hyllan, och bosätter sig här i Pattis. Frugan hans, som har bott i Sverige i ca. 10 år, har öppnat en liten restaurant, med inriktning farangmat. Jag var och provsmakade lite blandade saker, och vi utbytte ideer / erfarenheter. Jag vill gärna slå ett slag för hans ställe, BRÄNDA BOCKEN, (behöver jag säga att han är en Gävlebo? ) Det ligger lite offside, på "fel" sida av Sukhumvit, med avtagsväg nästan mitt emot Klangen. Har ni tillgång till moppe/bil, är det inte så långt. Tele nr. finns på menyn. Mvh. borje222 Ham and salad not ham and cheese. Ändrades Mars 10, 2012 av Babysnake Bättre ringla än vingla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Det där såg jäkligt gott ut !! Har du provat slå i lite mjölk när du steker upp dom ? Gott som tusan tycker jag. Fritz.. När jag lagar palt hemma får alltid närmaste grannen några stycken och han gör precis som du föreslår.det tycker han är toppengott. Han har tjatat många år att jag skall prova..men än har det icke blivit nåt.. Personligen vill jag knaper-steka mina palt bitar och att då hälla i mjölk som "mosar" till dem är inte att tänka på för min del . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest borichiangmai Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Det verkar som att det är stora palt dagen idag Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Var helt fantasilös när jag åkte till butiken igår, hittade dock en bit kalv, och en ide föddes...lite nostalgi tankar, 60 / 70-tal. Kom hem, och kom på jag saknade gele. Bara att sno ihop ett par burkar. Värm burkarna till runt 100 grader, så håller det sig mycket längre. Ställ kallt till nästa dag. Klart! Efter nästan 2 timmar, 175 grader. Termometern sa klart. Och resultatet blev faktiskt ok, trots att jag är skeptisk till vaccum förpackat. Men hade tydligen tur idag. Kokta morötter och gröna ärtor är ett måste. Kokades i från köttet buljong, en smörklick fick på slutet åka i. Även sås behövs. Det blev den obligatoriska söndags steken, som idag serverades på en lördag. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Ungarna blev nöjda iallafall. Korv med pommes "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Ungarna blev nöjda iallafall. Korv med pommes Korven och pommesen blir förmodligen morgondagen... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Mars 11, 2012 Dela Inlagd Mars 11, 2012 Borje222...Alltid mer än intressant att läsa och se dina matbestyr. Blev sugen på att tillaga din lö-stek men frun äter inte nöt kött så det får bli fläsk file och det duger gott och väl som fin middag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Mars 11, 2012 Dela Inlagd Mars 11, 2012 Bohusgryta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Mars 11, 2012 Dela Inlagd Mars 11, 2012 Tom yam kung! PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Mars 11, 2012 Dela Inlagd Mars 11, 2012 Kvällsmiddagen blev en ckickenkebab från sidovagnsköket nere vid soi welcome. Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Inget stekpalt igår för frun var hemma och jag hade ett helt paket "nästan" sidfläsk paket att äta upp. Nej! det är omöjligt att spara.. Men idag har jag precis njutit av stekt palt med danskt smör,cranberry sylt,Swiss bacon,mjölk och Wasa hårtbröd. Allt är ren och skär njutning för en norrlänning. Fått tips från Poffa(tack för det) hur man kokar sin egen lingonsylt av Cranberrybär. Jag kunde tyvärr inte hitta frysta bär någonstans men däremot fanns det bär från nordamerika och burkade i Tyskland. Jag var mycket nöjd först men nu andra gången slår det mig att den är väldig söt och inte alls så syrlig som lingonen hemma i Sverige. Klagar inte alls men jag skall hålla utkik efter cranberry bär att tillaga med så lite socker som möjligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest borichiangmai Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Rårörda lingon blir bäst socker efter tycke och smak. Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Mars 12, 2012 Dela Inlagd Mars 12, 2012 Rårörda lingon blir bäst socker efter tycke och smak. Ha det Så sant som det är sagt så. Med Thai text på burken så kan jag inte utläsa hur mycket socker det är utblandat med.Det kan ju förstås vara att cranberry sylt är väldigt söta bär men det blir att först testa med att koka sylt här å i andra hand ta med sig frysta lingon från Sverige. Absolut ingen katastrof men lite syrligare sylt fick det gärna vara.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu