Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Sam sip sam

Det måste jag laga till,kanske redan idag och tror att frun kommer gilla det.

Sett att färsk fläsk finns men om det är rimmat vete gudarna...hm,kanske man får nöja sig med rimmad bacon om det finns att köpa.

Nästa vecka skall jag bjuda damen på Pite palt och då måste det vara rimmat fläsk och inget annat annars blir det till att ställa sig in på att rimma själv.

Det är bara att salta fläsket , svårare än så är det inte , det rimmade fläsket

i sverige är ju 50% vatten så det är en guds gåva att det finns färskt fläsk här

går knappt att hitta i sverige

Dela på andra sajter

Guest borichiangmai

Ja idag, blev det Raggmunk med bacon och lingon mycket gott får jag säga.

post-8504-0-17720000-1331099708_thumb.jp

Dela på andra sajter

Det är bara att salta fläsket , svårare än så är det inte , det rimmade fläsket

i sverige är ju 50% vatten så det är en guds gåva att det finns färskt fläsk här

går knappt att hitta i sverige

Till palten blir det förmodligen så. ..Dock denna gång köpte jag bacon och det duger till den här rätten... :thumbsup:

Rimmat sidfläsk är väl inte att tänka på att hitta här :nono:

Måste tillägga som potatis älskare att jag är överraskad nöjd med potatisen här.. :thumbsup:

Fasen återigen en suddig bild...ursäkta.. :bag:

post-4345-0-20100300-1331101187_thumb.jp

Dela på andra sajter

surfaren73

2 stekta korvar med potatismos, stekt lök och lite majo.

nam nam

post-5141-0-38131800-1331109187_thumb.jp

Solen är full och jag skiner

Dela på andra sajter

Potatisen är mkt bättre här än i gamla svedala

Visserligen inte samma utbud av sorter givetvis men de 3-4 sorter jag upptäckt har varit av mycket god kvalitet.

Kan man hitta lingonsylt på hyllorna här eller måste man besöka någon svensk importör?

Ändrades av Kjell
Dela på andra sajter

stefan5300

Nähä. brukar att hämta en påse potatis hos min kusin som är potatisodlare på södra Öland och dom är bättre än Thailändska.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Nähä. brukar att hämta en påse potatis hos min kusin som är potatisodlare på södra Öland och dom är bättre än Thailändska.

Huga ???

Hoppas kusinen flyttat till obygden.

Annars blir det en jäkla dyr potatis. Öland tor Obygden ???

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

Potatisen kokat klar-löken hackad och färdig efter alla konstens regler och den smakar först klassigt - fläsket framtagen för rumstemp till frun kommer. ... :thumbsup: Hon får pröva äta fläsk med löksås för första gången..men inte helt övertygad att det blir med väl godkänt denna gång.

Ett glas Chanti Riserva avnjutes och sitter nu och kollar på De tre musketörerna ...livet är ganska bra nu :thumbsup:

post-4345-0-32649600-1331118378_thumb.jp

Ändrades av Kjell
Dela på andra sajter

Mja, färsk mandelpotatis är min favorit. Tack för lunchen än en gång, inte varje dag man får stekt falukorv med stekta potäter och stekt ägg i detta land. :thumbsup:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Guest borichiangmai

Visserligen inte samma utbud av sorter givetvis men de 3-4 sorter jag upptäckt har varit av mycket god kvalitet.

Kan man hitta lingonsylt på hyllorna här eller måste man besöka någon svensk importör?

Hej Kjell

Du kan köpa cranberry på makro det blir fin lingonsylt av det

Ha det

Dela på andra sajter

stefan5300

Huga ???

Hoppas kusinen flyttat till obygden.

Annars blir det en jäkla dyr potatis. Öland tor Obygden ???

Riktigt så är det ju inte, det är när jag åker till Sverige framåt sommaren som jag brukar att hälsa på kusinen potatisodlare.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Igår lagades en Filippinsk gryta, som blev dagens middag. Caldereta, det finns nog lika många recept som restauranger på denna rätt.

Mustig matig med ganska mycket "fjong". På mitt vis.

post-7126-0-06664500-1331139610.jpg

Bryn köttet, i mitt fall högrev, kokkött. Vitlök lök

post-7126-0-65024100-1331139623.jpgpost-7126-0-89725100-1331139632.jpg

I med tomater,(färska eller burk), ganska mycket soja, vatten,salt peppar, en skvätt buljong.

Koka i ca. 1,5 tim.

post-7126-0-87092100-1331139642.jpgpost-7126-0-26954600-1331139654.jpg

I med morötter, koka ytterligare ca. 40 min.

post-7126-0-06744600-1331139671.jpg

Håll koll på vätskan, får förmodligen spädas under kokningen. I med potatisen, koka ca 30 min. till.

post-7126-0-55555700-1331139713.jpg

Paprika och chilli efter behag, själv använde jag till viss del fryst, det gröna, (egenodlat)

post-7126-0-16955400-1331139726.jpg

post-7126-0-06534200-1331139740.jpg

Gröna ärtor, ( färska eller frysta ) går bra. Ett snabbt uppkok sedan klart !

post-7126-0-42100800-1331139757.jpgpost-7126-0-63512100-1331139773.jpg

En väldigt lättlagad gryta, tar dock några timmar. Serveras med ris, (myrägg), alltid retar det någon...

post-7126-0-15277200-1331139784_thumb.jp

Mvh. borje222

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ikea har lingonsylt

Dela på andra sajter

Chilli Con Carne med riktig thaichilli i, riktigt jäv.la starkt och bra för magen.

Jag tog kort på tillagningen, men orkar inte pyssla med de ikväll

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Brunch på Sizzlers, gott och en rackarns bra salladsbuffé, där även soppa och pasta ingår, vet inte hur de gör men deras grillade kyckling är förbannat mör och god.

Middag på nån snofsig Thairestaurang, god mat, krabba i olika former, fisk som är sönderstekt/friterad, soppor som oftast är bra, lite farrang mat (friterad nästan knaperstekt kyckling, oätligt). Tacka vet jag Sizzlers.

Skönt att jag inte betalade för Thai-haket, bara Sizzlers...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Kokind

55e1fc9d-ea5d-e81e.jpg

Sent from a Samsung, the original and mother of all smart phones

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Tack gubbar för en trevlig EM här kommer lite bilder

Blev det några släpsår den här gången Fritz,rackarns va gott det såg ut :ok::14: Det där är mat när det är som bäst :thumbsup:

Måne

Dela på andra sajter

Köttbullar och falukorv med ägg och potatis,lite inlagd gurka och en klick räksallad till det inmundigades minimjölk :ok: Som grädde på moset så blev det en 2-timmars middagslur oxå,puls på 45 max

Måne

Dela på andra sajter

Kokind

55e1fc9d-ea5d-e81e.jpg

Sent from a Samsung, the original and mother of all smart phones

Halv portion :crazy:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Ikea har lingonsylt

Man får ta sig en tur dit och kolla vad som finns att köpa. Äta köttbullarna på restaurangen verkar inte vara aktuellt med tanke på de recensioner man läst men lax rätterna eller steken borde de väl få till på ett bra sätt!

IKEA skall alltså ligga i Bagna någonstans men frågan är om jag inte försöker hitta lingonsylten lite enklare denna gång.

För idag blir det Pitepalt och det kommer bli intressant vad frugan tycker. Hon älskar potatis så det kan gå vägen.. :thumbsup:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...