Soengsang Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Dagens frukost, rester från igår. Sista helgen i Åby.skål!!!!! Sent from Finspång using a brevduva Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Var på middag hos ellim63 och det som serverades var underbart,fläskfile i dijonsås med stekta rotgrönsaker som efterrätt en anananspaj med glass,och gudsåinihelvete va gott det var Även Thainab deltog och fick i det närmaste transporteras hem Även Pin(ellims fru)hade gjort en thairätt som såg god ut men den orkade jag inte smaka på efter den förres eminenta marrätt.Duktiga kockar båda till förtret för mina bantningsförsök. tack för igår det var trevligt tror jag.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Årets första lätta lunch på altan. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bolme Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Kvällens Middag i Lam Nangrong Kyckling bröst med stuvadvitkål och potatis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Chili con Carne. Gjord på Heinz vita bönor i tomatsås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Kvällens middag Kajsa Kavat style. man tager vad man haver. Ta fram ett par pärer. Skala dem och koka till de blir mjuka. Hacka persilja och rosmarin Blanda i en bumke, pressa i citron, ha i lite olivolja och honung samt salta och peppra. Fyll botten på en form med grovsalt Lägg i ett par laxfilebitar Toppa med persilje/rosmarinröran och in in ugnen på 200 grader i ca 20 minuter. När det är några minuter kvar på fisken är det dags att attackera potatisen, i med en majonäsklick Samt en klick smör. Dundra på med elvispen spädut med grädde till den får lagom konsistens, smaka av med muskotnöt, salt coh vitpeppar. Smaklig spis. /Enis /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Livet är fullt av frestelser ... "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 (ändrad) Dagens middag blir: Laxlasange. Ändrades Mars 3, 2012 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
otto Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Livet är fullt av frestelser ... En av dom få sakerna som jag saknar som diabetiker. Morsans semlor med varm mjölk har jag faktiskt drömt om ibland. Andra frestelser är ju desserten på Thais PE-class men det är för sött Otto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Gjorde tacos. Luktar KI sa min dam å frågade om hon inte kunde få soppa istället... En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Årets första utegrillning, marinerade benfria fläskkotletter med pära och grönsallad. riktigt gott och sen en eller flera virre till V75:an, nu några stillsamma pilsner, men fan har ju glömt tårtan.. Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Gjorde "en Borje" och körde långkok och hade i lite mjölk. Det blev relativt lyckat. Piffade upp den med lite svarta oliver och svamp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Ha i lite rödvin också Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Gjorde "en Borje" och körde långkok och hade i lite mjölk. Det blev relativt lyckat. Piffade upp den med lite svarta oliver och svamp. Det blev säkert bra. Man måste försöka hitta rätt balans, framför allt med redningen. Man vill ju inte att det ska smaka som burk-köttfärssås.. bara så man slipper "vattnet" på tallriken. Såg för övrigt mycket gott ut... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Äldsta dottern bjöd på smörgåstårta, för att fira att hon blev 1 år äldre... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 iDAG HAR SONEN TILLAGAT SIN FÖRSTA MATRÄTT TILL SINA FÖRÄLDRAR(TACK HEMKUNSKAPEN)dET BLEV EN CHILLIKÖTTFÄRSSÅS SOM SMAKADE SUVERÄNT HOPPAS INNERLIGT ATT HAN INTE GER UPP MATLAGNINGEN Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Man vill ju inte att det ska smaka som burk-köttfärssås.. bara så man slipper "vattnet" på tallriken. Precis. Det är vattnet man vill bort ifrån. Och det går nog hand i hand med att koka den länge alternativt att fuska lite med redning. Jag brukar vara för lat för det. Men nu gick det bra faktiskt. Tack för tipset. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Va fan skulle jag in och kika i den här tråden för.. Alldeles för tidigt att äta matlådan och magen börja kurra av alla mat bilder. Blev till att kolla in vad mackapparaten hade att erbjuda, urplockat som vanligt en lördagskväll så det fick bli macka med tonfiskröra som sköljdes ner med automatkaffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Va fan skulle jag in och kika i den här tråden för.. Alldeles för tidigt att äta matlådan och magen börja kurra av alla mat bilder. Blev till att kolla in vad mackapparaten hade att erbjuda, urplockat som vanligt en lördagskväll så det fick bli macka med tonfiskröra som sköljdes ner med automatkaffe Var det slut på Gorbys Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Va fan skulle jag in och kika i den här tråden för.. Alldeles för tidigt att äta matlådan och magen börja kurra av alla mat bilder. Blev till att kolla in vad mackapparaten hade att erbjuda, urplockat som vanligt en lördagskväll så det fick bli macka med tonfiskröra som sköljdes ner med automatkaffe Kaffet ser inte ut att vara något man skall inmundiga frivilligt mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Det blev barnmat på begäran, tänker inte visa hur den tillagades. Det har ni sett förut. Ja,den portionen slank ner, var på det - finns det mer -? Har snart inte råd ned växande ungar... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Kaffet ser inte ut att vara något man skall inmundiga frivilligt mvh Nä, men jobbar man 19.15-07.30 så får man inte va så kräsen om man ska hålla sig vaken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Mars 3, 2012 Dela Inlagd Mars 3, 2012 Panerad firre med räkmajonäs hos Skrap-Jonas Den ska jag prova nästa gång! Såg förbannat god ut! Skrapis mat är mycket bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Mars 4, 2012 Dela Inlagd Mars 4, 2012 - Hey You. Du gillar skinka, va ? - Jaa, hur kunde du gissa det ? När jag hade flyttat ner hit, trodde jag att jag hette Joe. Därför att folk ropade stup-i-ett "Hej Joe" efter mig Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 4, 2012 Dela Inlagd Mars 4, 2012 En kanongod renskav som mästerkocken Fritz bjöd på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu