stjp8729 Inlagd Februari 19, 2012 Dela Inlagd Februari 19, 2012 Hej Lite fisk ifrån torsdagen, men gött var det.. Och billigt, totalt 97 Bhat och allt från Tesco Lotus.. Men det hade inte blivit lika gott om jag lagat maten, frugan kan detta.. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Spitfire Inlagd Februari 19, 2012 Dela Inlagd Februari 19, 2012 fisk är smaksens Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Burkräkor är underskattat. Direktplockat ur kyldisken på Konsum! Då kan jag passa på att lämna ett tips till er som planerar att köpa/snatta burkräkor. Spara lite av spadet och doppa bröd där i. Blir salt och så doftar det av den fina världen. Fy fasiken för burkräkor smakar bara konserverings medel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Håller med 33:an helt å fullt, men i morse så såg jag hur räkor handpillas Thaistyle, å de va ingen munter syn. En kärring satt på gatan å slet huvudena och delar av stjärtskalet av räkorna varefter hon kastade dom på gatan.. Skalen i en hög och räkstjärtarna i en annan, bägge direkt på asfalten. Det man inte vet mår man tydligen inte illa av, men fy f-n Jag hade kameran med men vågade inte knäppa nåt kort för den blick jag fick av kärringen när hon såg kameran va inte nådig. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Lite skit rensar magen ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Fy fasiken för burkräkor smakar bara konserverings medel Lite konserveringsmedel rensar magen ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 2 fullkornsmackor med ost,till det en mugg kaffe Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Lite konserveringsmedel rensar magen ! Lite tråkigt att se dessa smörgåstårtor som dom har gjort mkt jobb med sedan förstöra dom med dessa konserveringsräkor , tar ju inte mera en en kvart att skala av ett par påsar riktiga räkor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Lite tråkigt att se dessa smörgåstårtor som dom har gjort mkt jobb med sedan förstöra dom med dessa konserveringsräkor , tar ju inte mera en en kvart att skala av ett par påsar riktiga räkor Färska är alltid bäst. Sen gäller det ju att stoppa i sig allt innan det blir unket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Hmpf.. Sluta gnälla nu 33:an, själv åt jag på Burger King efter att kärringen tvingat iväg mej tvärs genom Bkk. bara för att hon skulle käka på en speciell nudelbar i Sala deang...Så jag fick sitta å kolla på när hon åt Kiitioo (stavning) för att efteråt när jag va galen av hunger gick in på det första j-a stället jag såg som hade Biff... Edit. Jag har käkat kiitioo ungefär varannan dag under denna resa å nu e jag ``fed up´´. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest paw-76 Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Jag var har varit på ett par räkfabriker i Norge, strax utanför Fredrikstad. På den ena (Engelsviken canning) hade dom en avdelning där damerna satt runt ett bord och skalade räkor. Rekordet på en dag låg på ca 55 kilo! oskalade. Vilket jobb. Men dom verkade glada. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Jag var har varit på ett par räkfabriker i Norge, strax utanför Fredrikstad. På den ena (Engelsviken canning) hade dom en avdelning där damerna satt runt ett bord och skalade räkor. Rekordet på en dag låg på ca 55 kilo! oskalade. Vilket jobb. Men dom verkade glada. Undrar hur dom luktade när dom gick hem från jobbet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Undrar hur dom luktade när dom gick hem från jobbet Inte kul och vara man på den fabriken och lukta .. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Ja då hade man väl aldrig krupit på... Hehehe Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest paw-76 Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Fisk som fisk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Nää f-y h-e för soppåsen dagen efter en kväll me vitt vin å räkor... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Nää f-y h-e för soppåsen dagen efter en kväll me vitt vin å räkor... Även soppåsar går till återanvändning och om de luktar räkor efter en hel dag i fabriken så har de ju varit på jobbet iaf. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Blodpudding med lingonsylt. Förmodligen slank det ner lite konserveringsmedel åxå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Nää f-y h-e för soppåsen dagen efter en kväll me vitt vin å räkor... Ja, vitt vin är ett aber... manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dine4 99 Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 idag fick det bli en cowboytallrik pa Big Horn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Var också på big horn i kväll och käkade njae så där var det väl Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dine4 99 Inlagd Februari 21, 2012 Dela Inlagd Februari 21, 2012 Idag fick det bli flask och loksas pa Krogen. Smakade valdans gott Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd Februari 21, 2012 Dela Inlagd Februari 21, 2012 Torsk och potatis Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 21, 2012 Dela Inlagd Februari 21, 2012 Idag fick det bli flask och loksas pa Krogen. Smakade valdans gott Va fan springer vi på samma ställen var dag he he var där och tog en räkmacka idag middagen blev en pytt i panna på flaggan morgondagens middag blir buffe på cherrys Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Februari 22, 2012 Dela Inlagd Februari 22, 2012 Kålpudding då Fiser man fint ikväll! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu