knifetown Inlagd Februari 9, 2012 Dela Inlagd Februari 9, 2012 Det bidde några såna här Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 9, 2012 Dela Inlagd Februari 9, 2012 FF äter ris?? Har nog hittat anledningen varför jag älskar frugan. År inte en fan av ris, men ibland får man ställa upp för husfriden. Men kan glädja mig att det inte förekommer allt för ofta här i huset.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Februari 9, 2012 Dela Inlagd Februari 9, 2012 FF äter ris?? Har nog hittat anledningen varför jag älskar frugan. År inte en fan av ris, men ibland får man ställa upp för husfriden. Men kan glädja mig att det inte förekommer allt för ofta här i huset.. FF Plova Lis Ala Malta? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Februari 9, 2012 Dela Inlagd Februari 9, 2012 Paprikasoppa hade säringa koka ihop idag.. Skickat från en halvfet helgalkis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FemmeDeFatale Inlagd Februari 10, 2012 Dela Inlagd Februari 10, 2012 Idag blev det fyllda rullader, gräddig sås, kokt potatis och smörslungade ärtskidor Hur gott som helst! Hemmalagat är godast! Kriga för fred är som att knu**a för oskulder... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Februari 10, 2012 Dela Inlagd Februari 10, 2012 Så satans fint med rullader.. De blev det ofta hemma hos mormor på söndagarna på hennes tid. Fan måste göra det själv någon dag, så jävla gott... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest paw-76 Inlagd Februari 10, 2012 Dela Inlagd Februari 10, 2012 (ändrad) Frugans smaskiga tunna revbenspjäll, mitt mos och Icas majs. Mätt och belåten. Hehe jag hann käka och få med sista bilden medans jag fortfarande kunde ändra medelandet. Ändrades Februari 10, 2012 av paw-76 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 10, 2012 Dela Inlagd Februari 10, 2012 Varma mackisar "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Februari 10, 2012 Dela Inlagd Februari 10, 2012 Kantarellomelette! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 10, 2012 Dela Inlagd Februari 10, 2012 En god hemgjord Nacho-tallrik med en kall Maragaritas till ! Fredagsmys !! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 11, 2012 Dela Inlagd Februari 11, 2012 En pepparstek på steps&gardens restaurang ps Lamai64 träffade ej Ella ds Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest paw-76 Inlagd Februari 11, 2012 Dela Inlagd Februari 11, 2012 Jag gillar helg mornar, då är det alltid nåt som händer i köket oftast något gott. Idag blev det ris soppa med räkor och revben. God frukost. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 11, 2012 Dela Inlagd Februari 11, 2012 (ändrad) Ikväll blir det AubergineLasange med olivoljebrynta Aubergineskivor och KesoSpenatblandning och en fläskfärssås från egenmald fläskfile. Lite väl kolhydratfattigt så vi toppar med 2 Hoegaarden. mvh Ändrades Februari 11, 2012 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 11, 2012 Dela Inlagd Februari 11, 2012 Efter en burkgulash till lunch så var man ju sugen på något x-tra till medda. fick bli en tur till köppra och fynda. På Köppra har de goda chips. han inte till apoteket röda näsan för nya fynd så det fick bli befintlig rusdedryck som insperationshöjare Hittade en biff som slaktaren varit lite slarvig med, MR global och jag rättade till de värsta fadeäserna Ner i Pannan för at få lite färg Upp på brädan igen för att penslas med smält smör Gnida in biffabiten med riven vitlök In i ugnen tills innertemperaturen når 61 grader. förhoppningsvis så är den rosa då. Dags för sås... skvätta ner lite grädde i stekpannan för att ta reda på alla goda smaker... sedan ner i såsakastrullen och i med resten av grädden och en buljongtärning Skall bli en rocheford sås... ner med osten och smält den samma. Lite soja för färg och sälta Mmmmm smaka av. lie mera peppar kanske Ja så här bidde det. kittlade dödsskönt i kistan /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Phuket18.5 Inlagd Februari 11, 2012 Dela Inlagd Februari 11, 2012 Är du utbildad kock, Enis ... eller "bara" riktigt skicklig entusiast i köket? Phuket18.5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Februari 11, 2012 Dela Inlagd Februari 11, 2012 (ändrad) Efter en burkgulash till lunch så var man ju sugen på något x-tra till medda. fick bli en tur till köppra och fynda. På Köppra har de goda chips. han inte till apoteket röda näsan för nya fynd så det fick bli befintlig rusdedryck som insperationshöjare Hittade en biff som slaktaren varit lite slarvig med, MR global och jag rättade till de värsta fadeäserna Ner i Pannan för at få lite färg Upp på brädan igen för att penslas med smält smör Gnida in biffabiten med riven vitlök In i ugnen tills innertemperaturen når 61 grader. förhoppningsvis så är den rosa då. Dags för sås... skvätta ner lite grädde i stekpannan för att ta reda på alla goda smaker... sedan ner i såsakastrullen och i med resten av grädden och en buljongtärning Skall bli en rocheford sås... ner med osten och smält den samma. Lite soja för färg och sälta Mmmmm smaka av. lie mera peppar kanske Ja så här bidde det. kittlade dödsskönt i kistan /Enis ser gott ut. Fina dom Kettlechipsen; både salt&vinegar, Cheddar och Pepper. mvh edit rättstavning end-edit Ändrades Februari 11, 2012 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd Februari 11, 2012 Dela Inlagd Februari 11, 2012 Sushi och yakiniki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 11, 2012 Dela Inlagd Februari 11, 2012 Idag blev det grillat utomhus. Synnerligen exotiskt. Och min vana trogen blev det korvar som var sotsvarta på utsidan, djupfrysta invändigt och med tydlig smak av tändvätska eftersom man slänger dem på grillen på tok för tidigt. Men på något sätt är det just denna smakupplevelse som är symbol för vinterutomhusaktivitet, åtminstone för en amatör som jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Februari 11, 2012 Dela Inlagd Februari 11, 2012 Laap Moo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Februari 11, 2012 Dela Inlagd Februari 11, 2012 Med inspiration av somsak. En länk som han lade ut i december, var: http://pizzahemma.bloggplatsen.se/ Jag började fundera på det där med kalljäsning, lång tid och väldigt lite jäst. Började med att väga allt, och ej frångå receptet. Efter 24 timmar i kylen. Tyckte jäsningen ej var fullbordad, så de fick ett antal timmar i rumstemperatur. Gjorde ett par varianter. God spis. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Februari 11, 2012 Dela Inlagd Februari 11, 2012 Läcker pizza borje, varje sommar grillar jag pizza på grillen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Februari 11, 2012 Dela Inlagd Februari 11, 2012 Läcker pizza borje, varje sommar grillar jag pizza på grillen. Köpte en pizza sten, till grillen, som jag skickade till Thai. Tyvärr sprack den i två, men funktionen kvarstår. Hann inte testa på denna resa, vi får ta det nästa gång, men ska nog inhandla en här hemma också. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 14, 2012 Dela Inlagd Februari 14, 2012 kräftor boxholms krydd en liten skåne en op ett gott bröd o trevligt sällskap.mvh mille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Februari 14, 2012 Dela Inlagd Februari 14, 2012 En granne åker hem till Sverige nu. Dom länsade kyl, frys och skafferi och kom in med det till mig. Bl.a. Falu rågrut och Arbogapastej :) Måste testas direkt. Fins de ingen osthyvel i hemmet. Me di skivorna är du ju torrlagd om nån dag När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Februari 14, 2012 Dela Inlagd Februari 14, 2012 Själv blev det en kammangai När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu