Tallviking Inlagd Februari 3, 2012 Dela Inlagd Februari 3, 2012 Stekt fläsk, raggmunk och lingon på Westmanska Palatset Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 3, 2012 Dela Inlagd Februari 3, 2012 Eftersom frugan (Monia) lovade att laga något som jag älskar att äta i helgen, så fixade jag kvällens måltid.. Fettsnålt ska det vara grädde med smör. Nä det är ett vanligt rivjärn, inte frugan. In i ugnen med dom, snart färdigt.. Helt okey, men jag gillar dom bäst med kött istället.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 3, 2012 Dela Inlagd Februari 3, 2012 Håller med dej FF, fisk e kattmat. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Februari 3, 2012 Dela Inlagd Februari 3, 2012 (ändrad) Idag drabbades jag av hjärnstillestånd (igen) och hade ingen aning om vad jag ville äta. Var sugen på något asiatiskt men ändå fettigt och utan ris. Vad gör man då? Man experimenterar så klart? Så dagens krub fick bli en Global Cross-over a la LCHF. Med detta ville jag presentera dagens rätt: YUKKIE NICKE En riktig cross-over måste naturligtvis ha rikligt med ingredienser från flera världskök. Så jag tog fram: Vitkål, honung, vitlök, ingefära, hjortronglögg(!), majonäs, soya, sesamfrön, purjolök, morot och brorsan till kobiten från igår. *Saknas på bild: Harry K och Böngroddar. Sedan strimlade jag brorsan.. .. och begravde honom i en marinad av 2 sorters soya, hjortronglögg (LCHF FY #1), honung (fy#2), riven ingefära, hackad vitlök och strimlad purjolök. Därefter strimlade jag vitkål, salladskål och lite morot (fy #3) Och gjorde en coleslaw med majonäs som jag kylde. När köttet marinerats var det dags att steka upp den och sedan börja lägga upp. Lade lite lättkokta Harry K på en tallrik och toppade med min coleslav. Därefter min strimlade entrecote som garnerats med sesamfrön. Och toppat med böngroddar. Ta da!!! En Crossover Yukkie Nicke! Ändrades Februari 3, 2012 av noBuzz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Även jag har en mörk sida, när lättjan drar in... Gårdagens mat, jag lovar att skärpa mig... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Frukost bestående av kaffe och 2 ostmackor på fullkornsbröd(som vanligt) Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Ja same same kaffe oct två leverpastejfrallor hos Thomas min älsklingskines på cafe Giffi (Hornsgatan) Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lynn Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Här har vi inte kommit oss för med frukost än.det blev alldeles för många lakritsschots i natt, det märks även på fekaleutgången Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Grönt Te och leverpastejmackor och sedan kaffe med en ostmacka till melodikrysset just nu “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Blev en favorit i repris till frukost, fast ¨det länge man tog en mjölk till.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Inte alla som orkar krångla till det i köket, men äta måste man ju Fläskkarre, klyftpotatis, bea-sås. Börjar med att fixa till klyftorna och sätter på ugnen. Fixar till lite grönt på tallriken Slänger i köttet i stekpannan Kryddar på köttet lite Alla som vispat bea förut bör titta nu! Nästan lika gott, men så mycket enklare.. Ja det blev middag även igår, trots att febern tar ut sin rätt.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 En 200 grams chokladkaka(Marabou)med nötter i mumsfilibabba Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Inte alla som orkar krångla till det i köket, men äta måste man ju Knasen ett tips Grönsakerna såg ut att vara skurna av herrn själv... finns färdiga i påse så slipper du ett arbetsmoment ... /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Knasen ett tips Grönsakerna såg ut att vara skurna av herrn själv... finns färdiga i påse så slipper du ett arbetsmoment ... /Enis Hur lat tror du att jag är egentligen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Det blir nog ungkarlsstuket i kväll.korv&makaroner då min tjej (kärring)ska på tjejfest med cider och papaya pokpok förmodar jag. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 En liten sen lunch Lite rester, några ägg och vips... "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Inte alla som orkar krångla till det i köket, men äta måste man ju Grattis till att ha fått igång köket! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 En liten sen lunch Lite rester, några ägg och vips... Känns nästan som den ligger i "fel" tråd... Varför får jag känslan av att maten ej var det viktigaste... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Grattis till att ha fått igång köket! Det har varit igång ett tag men långt ifrån klart.. Måste ha hit en elektriker innan jag kan färdigställa allt. Men ska man åka till Thailand var 3:e månad så är det lätt att sånt får vänta, men nu får jag koncentrera mig på att få klart här hemma Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Lite kvällsgodis under gloende på skidåkning på Eurosport Asia. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Hade lagat en gudomlig löksoppa med bacon och öl. Gott sa frugan och hade i glasnudlar, thai basil och chili.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Lite kvällsgodis under gloende på skidåkning på Eurosport Asia. Oscar. Wowwow, nu börjar snålvattnet rinna till. Lite mera chilli bara så är det perfekt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 (ändrad) Opps Human error occurred... Eller med andra ord, har nåt ljushuvud varit inne å raderat utan att ta bort kommentarerna. Eller att meddela att han varit inne å fingrat?? Ändrades Februari 4, 2012 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Hade lagat en gudomlig löksoppa med bacon och öl. Gott sa frugan och hade i glasnudlar, thai basil och chili.. Ha ha. Kanske blev ännu godare med lite pla ra i? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 4, 2012 Dela Inlagd Februari 4, 2012 Idag hade jag o frugan en halvdag i köket, men vad gör man inte för att gammal turkisk mat.. Nu tiil den svenska delen, potatisen är skalad inlagd i kastrullen.. Sen var dags att att hitta lite kålbitar.. Det blev en skaplig hög av en kål.. Koka lite ris till köttfärsen sen blanda smeten.. Sen var det dags att lägga smeten i kålen o steka det.. Sen in i ugnen o koka potärena o fixa lite sås.. Klart middagen räcker nog till 2 personer.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu