BB Inlagd Februari 11, 2010 Dela Inlagd Februari 11, 2010 Geng Kaow wan. Kyckling med grön curry, inköpt på Thaidream i Sthlm. Aroy pom shob Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 11, 2010 Dela Inlagd Februari 11, 2010 Raggmunk med fläsk och lingonsylt på flaggan mums Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Februari 13, 2010 Dela Inlagd Februari 13, 2010 Lördagsmums just nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bolme Inlagd Februari 14, 2010 Dela Inlagd Februari 14, 2010 Thailänsk nudelsoppa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Februari 14, 2010 Dela Inlagd Februari 14, 2010 Bacon å ägg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bolme Inlagd Februari 14, 2010 Dela Inlagd Februari 14, 2010 Nattens måltid blev: Grillad fjärilskotlett med wookade grönsaker toppad med en yoghurt och räksås samt lite hemlagad pommes och till det givetvis en Chang. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 14, 2010 Dela Inlagd Februari 14, 2010 beefeater Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 14, 2010 Dela Inlagd Februari 14, 2010 trevliga bilder matglada gossar "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Knasen Inlagd Februari 14, 2010 Dela Inlagd Februari 14, 2010 Plankstek i Örebro.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 Thailänsk nudelsoppa Kul att se en thaireceptboksförfattare som har fått rättens thainamn helt om bakfoten. Skulle kanske vara kul att få se hur dom andra thairätterna i samma bok benäms. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bolme Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 Kul att se en thaireceptboksförfattare som har fått rättens thainamn helt om bakfoten. Skulle kanske vara kul att få se hur dom andra thairätterna i samma bok benäms. Hej Ha ha nja jag bör nog öva upp min Thai en aning....... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 beefeater Pattaya Aha, toast skagen, black and white med bearnaise och rödvinssås samt potatisgratäng till. Exakt vad jag beställde sist jag åt på Beefeaters förra veckan. Noterar också att du åt pytt med rödbeter och inlagd gurka på flaggan, exakt vad jag åt där förra veckan. Bra val! Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bolme Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 Aha, toast skagen, black and white med bearnaise och rödvinssås samt potatisgratäng till. Exakt vad jag beställde sist jag åt på Beefeaters förra veckan. Noterar också att du åt pytt med rödbeter och inlagd gurka på flaggan, exakt vad jag åt där förra veckan. Bra val! Hoppas dom har kvar sin grillade tonfisk...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 Ok file mignon ska väl serveras mer Bea och Tryffelsås?? Jag alternerar mellan ovan nämnda och peppersteak när jag besöker B.E. På flaggan så blir det antingen Pytt eller Falukorv.. Fan va stereotypa vi tydligen är.. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 Hej Ha ha nja jag bör nog öva upp min Thai en aning....... Är det du som är författaren? Är det det så kan jag väl nämna att "sen lek" anger vilket typ av nudlar man vill ha i soppan, finns sen lek, sen yai, sen mi och sen bami att välja på, ""nam" anger väl möjligen att man vill ha nudlarna i soppa och inte i torrare form. Själva rätten kallas dock "koitiaw" (stavningen jag använder kan dock diskuteras). Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bolme Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 Är det du som är författaren? Är det det så kan jag väl nämna att "sen lek" anger vilket typ av nudlar man vill ha i soppan, finns sen lek, sen yai, sen mi och sen bami att välja på, ""nam" anger väl möjligen att man vill ha nudlarna i soppa och inte i torrare form. Själva rätten kallas dock "koitiaw" (stavningen jag använder kan dock diskuteras). Författare och författare jag satt bara och lekte lite vid datorn , så några större författar planer har jag ej men jag har ett genuint intresse för mat i alla dess former. Men jag tackar dig för upplysningarna. Bolme///// Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 Ok file mignon ska väl serveras mer Bea och Tryffelsås?? Jag alternerar mellan ovan nämnda och peppersteak när jag besöker B.E. På flaggan så blir det antingen Pytt eller Falukorv.. Fan va stereotypa vi tydligen är.. Vilket sammanträffande, jag äter också nästan alltid pepparstek när jag besöker Beefeaters. Nästa gång jag åker till Flaggan blir det dock gravad lax med stuvad potatis och gravlaxsås. Morsan tog det sist och jag smakade en liten bit, supergott. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 Författare och författare jag satt bara och lekte lite vid datorn , så några större författar planer har jag ej men jag har ett genuint intresse för mat i alla dess former. Men jag tackar dig för upplysningarna. Bolme///// Aha, det var inte allvarligare än så, då förstår jag. Satt och trodde att du scannat av en sida från en thaireceptbok som finns att hitta ute i handeln, såg så proffsig ut... förutom thainamnet på rätten då. Jag är nog övertygad om att soppan ditt recept leder till smakar alldeles utsökt och det är ju huvudsaken. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bolme Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 Aha, det var inte allvarligare än så, då förstår jag. Satt och trodde att du scannat av en sida från en thaireceptbok som finns att hitta ute i handeln, såg så proffsig ut... förutom thainamnet på rätten då. Jag är nog övertygad om att soppan ditt recept leder till smakar alldeles utsökt och det är ju huvudsaken. I see maybe skulle man ta och författa en liten receptbok endå...Om jag nu bara hade gåvan att kunna skriva och uttrycka mig i text form på ett mera tilltalande vis. Bolme///// Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 I see maybe skulle man ta och författa en liten receptbok endå...Om jag nu bara hade gåvan att kunna skriva och uttrycka mig i text form på ett mera tilltalande vis. Bolme///// Övning ger färdighet... kör på! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bolme Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 OS Tallriken Till störtloppet och till Kalla med fler En enkel tonfisk och räksallad med lite vitlöksbröd och givetvis en Chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 (ändrad) RÄKSMÖRGÅS TILL FRUKOST Ändrades Februari 15, 2010 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 (ändrad) En banana flambe hos Ib på jomtien idag Ändrades Februari 15, 2010 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 Biff å brie "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jolo Inlagd Februari 15, 2010 Dela Inlagd Februari 15, 2010 Kyckling, ris och currysås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu