rolba Inlagd Januari 3, 2012 Dela Inlagd Januari 3, 2012 Uppstekt julskinka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 3, 2012 Dela Inlagd Januari 3, 2012 Korv stroganoff med ris Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Januari 3, 2012 Dela Inlagd Januari 3, 2012 Dagens hemmalunch blev denna sörjan som består av 2 stekta skivor skogaholms,bacon,2 stekta ägg,stuvning med skogens gula guld samt sallad och sköjde ner med ett glas röd mjölk,detta var inte helt fel. Riktig skogshuggarmacka! "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Januari 3, 2012 Dela Inlagd Januari 3, 2012 Riktig skogshuggarmacka! Och det är? manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 4, 2012 Dela Inlagd Januari 4, 2012 (ändrad) Jag åt en helt VANLIG LAGOM onsdagsmiddag.. Skiva lite lök och fördela ut tillsammans med sockerärtor i en långpanna, dräll över lite smör och olivolja. Banka in lite salt på skinsidan av en helt LAGOM Laxfilé och lägg den ner i pannan. Smält smör, vrid ur en citron eller två samt finhacka persilja salta samt peppra, rörihop och låt stå en stund. Fördela sedan sörjan över laxsidan och toppa med cironskivor. In i ugnen en 15-20 min i 200 grader. En enkel vittvinssås till det. Smält smör, rör i fiskbuljong och koka upp. sänk värmen och ha i vitt vin samt grädde efter tycke och smak. krydda med cayennepeppar samt smaka av med salt. Använd sedan majsenamjöl för att få lämplig konsisens på tapetklistret. smaklig spis opch lycka till där ute i LAGOMlandet. ( Jag valde pressad potatis som tillbehör) /Enis da prins Ändrades Januari 4, 2012 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 4, 2012 Dela Inlagd Januari 4, 2012 Idag blev det nyttig mat. Gjorde en gryta på rotsaker och torsk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Jag åt en helt VANLIG LAGOM onsdagsmiddag.. Skiva lite lök och fördela ut tillsammans med sockerärtor i en långpanna, dräll över lite smör och olivolja. Banka in lite salt på skinsidan av en helt LAGOM Laxfilé och lägg den ner i pannan. Smält smör, vrid ur en citron eller två samt finhacka persilja salta samt peppra, rörihop och låt stå en stund. Fördela sedan sörjan över laxsidan och toppa med cironskivor. In i ugnen en 15-20 min i 200 grader. En enkel vittvinssås till det. Smält smör, rör i fiskbuljong och koka upp. sänk värmen och ha i vitt vin samt grädde efter tycke och smak. krydda med cayennepeppar samt smaka av med salt. Använd sedan majsenamjöl för att få lämplig konsisens på tapetklistret. smaklig spis opch lycka till där ute i LAGOMlandet. ( Jag valde pressad potatis som tillbehör) /Enis da prins Hej Enis Vid nästa Thailands besök kan du väl räkna bort en semesterdag och laga en middag hemma hos oss. Blir alltid så hungrig när jag ser dina matbilder Ha en kanonbra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Just Nu äggmacka & kaffe. Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Just Nu äggmacka & kaffe. Dito! "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Ett litet Ritz-kex med lax och Gorgonzola Jäklar ! Nu åt jag nästa upp det innan jag hittade kameran Men det var så himla gott, så jag gör en till Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Nu blir det en limpmacka med kalles kaviar och västerbottenost och en balja kaffe till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Sill o päror+ ålarumpan som ble kvar från ifjol..det fordrades ett antal bäsk för å hålla den lugn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Gjorde min första micro-jansson, blev helt ok. sen kan man väl ifrågasätta tillbehören.men man tager vad man haver här nere i skogen. Frugan hittade som vanligt något att slå ihjäl, och koka soppa på Mvh.borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Trettondag aft. Lap Lutfisk Vin öl Jura 10 års wiskey I dag Thaigryta God forts. på 2555 Offe Ps 20 dagar kvar till pattis Ds Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Trettondag aft. Lap Lutfisk Vin öl Jura 10 års wiskey I dag Thaigryta God forts. på 2555 Offe Ps 20 dagar kvar till pattis Ds Salig Far gillade åsså lutfisk, han måtte vart född i Laos i ett tidigare liv..fy fan för lutfisk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Rester. uppiffade med hjälp av en ostgratinering. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Fläsk och löksås med kokpärer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Min egna lilla indiska curry med basmatiris, yogurt och egenbakat naan-bröd. Svårt att få till det som på restaurangerna, men ganska gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 Stekt ris och lök Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 7, 2012 Dela Inlagd Januari 7, 2012 frugan bjöd på nattamål "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Januari 7, 2012 Dela Inlagd Januari 7, 2012 Först började dagen med en frukost buffe a la Isaan Sen var det dags att plocka fram mormors gamla kött-kvarn. Sedan blev det premier för min nyinköpta "spis", (händig sak, ska nog köpa en till husvagnen). Nästan tre timmar senare, ( förmodligen självdöd kossa ), var det tid för att prova Tupperware-pasta-kokaren,. Klockren. Och till sist lite mat i magen. Mvh.borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Januari 7, 2012 Dela Inlagd Januari 7, 2012 Först började dagen med en frukost buffe a la Isaan Sen var det dags att plocka fram mormors gamla kött-kvarn. Sedan blev det premier för min nyinköpta "spis", (händig sak, ska nog köpa en till husvagnen). Nästan tre timmar senare, ( förmodligen självdöd kossa ), var det tid för att prova Tupperware-pasta-kokaren,. Klockren. Och till sist lite mat i magen. Mvh.borje222 Härligt Börje 222 och hungrig blev man. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Januari 7, 2012 Dela Inlagd Januari 7, 2012 Det blev pasta här också, med min egna tonfisksås, som vanligt hinner aldrig kameran med innnan faten är tomma Såsen är enkel som fasen att göra. Red en vitsås (olja/smält smör + mjöl + grädde), krydda med fiskbuljongtärning, vitlök, salt o peppar + en aning ketchup, tillsätt 2 burkar konserverad tonfisk i vatten (avrunnen). Häll såsen över den kokta pastan, riv över parmesanost, ät o njut. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Januari 7, 2012 Dela Inlagd Januari 7, 2012 Det blev pasta här också, med min egna tonfisksås, som vanligt hinner aldrig kameran med innnan faten är tomma Såsen är enkel som fasen att göra. Red en vitsås (olja/smält smör + mjöl + grädde), krydda med fiskbuljongtärning, vitlök, salt o peppar + en aning ketchup, tillsätt 2 burkar konserverad tonfisk i vatten (avrunnen). Häll såsen över den kokta pastan, riv över parmesanost, ät o njut. Mvh BBJ BBJ nu får du ta fram kameran när ni till lagar maten. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Januari 7, 2012 Dela Inlagd Januari 7, 2012 BBJ nu får du ta fram kameran när ni till lagar maten. Mvh Maitan. Håller helt med dig Mait. Det blev pasta här också, med min egna tonfisksås, som vanligt hinner aldrig kameran med innnan faten är tomma Såsen är enkel som fasen att göra. Red en vitsås (olja/smält smör + mjöl + grädde), krydda med fiskbuljongtärning, vitlök, salt o peppar + en aning ketchup, tillsätt 2 burkar konserverad tonfisk i vatten (avrunnen). Häll såsen över den kokta pastan, riv över parmesanost, ät o njut. Mvh BBJ Speciellt som "Såsen är enkel som fasen att göra". Bara 10 indigienser, vad jag kunde räkna till Fram med kameran Tack Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu