borje222 Inlagd December 10, 2011 Dela Inlagd December 10, 2011 Idag blev det lite fläsk med gratäng. På borjes vis: Potatisgratäng, bogblad (gris), med grön peppar sås. Mvh. borje222 ( I nästa inlägg kommer jag att "avslöja" hur man får mindre bra kött att smaka mört ). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 10, 2011 Dela Inlagd December 10, 2011 Problem med dagens slakt, det fungerar inte. Inga häng-tider, vacuum förpackat i stora kvantiteter. Köttet segt, även fläskfileen, känns det igen? Det importeras många ton bla. åsna, och häst. Det skyltas inte precis med detta på restaurangerna. Men det finns ett sätt att få allt ätligt, -PAPPAIN- . Även i Thai. är de okunniga på slakt, de bara "choppar" upp, ju större kniv, desto bättre! Hur många av er har fått en fint utskuren bit av den inköpta grisen? Mörsalt, innehåller pappain, och som det låter kommer det från Pappaya . Ni som bor helårsvis i Thai. kan gott marinera i originalfrukten. Vi andra kanske får köpa, om vi är intresserade, det bryter ner enzymerna, dvs. köttet blir mörare, dock långt ifrån bättre. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 10, 2011 Dela Inlagd December 10, 2011 (ändrad) Bikarbonat har ungefär samma effekt, de e de som Kineserna använder. Har någon här käkat seg Chop suey nån gång? Ändrades December 10, 2011 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd December 10, 2011 Dela Inlagd December 10, 2011 Tack för mat nyttig info kan man köpa detta salt i vanliga butiker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 10, 2011 Dela Inlagd December 10, 2011 Tack för mat nyttig info kan man köpa detta salt i vanliga butiker Ja i Thailand, eg förbjudet i Sverige ... Anses som ett onödigt salt. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 10, 2011 Dela Inlagd December 10, 2011 Tack för mat nyttig info kan man köpa detta salt i vanliga butiker Jag köper en del av mina kryddor, på. www.borgebykryddgard.se Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd December 10, 2011 Dela Inlagd December 10, 2011 Tack mvh BURRABUS Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 10, 2011 Dela Inlagd December 10, 2011 Ja i Thailand, eg förbjudet i Sverige ... Anses som ett onödigt salt. Absolut inte förbjudet... Själv har jag tillgång till ett antal hektar.. vilket jag kan bruka för att hämta föda..- Men om man går till ICA, vilket mestadels sker.. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 10, 2011 Dela Inlagd December 10, 2011 Fläskpannkaka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 10, 2011 Dela Inlagd December 10, 2011 Jag håller med . pannkaka, och alla är lyckliga, Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd December 10, 2011 Dela Inlagd December 10, 2011 Ja i Thailand, eg förbjudet i Sverige ... Anses som ett onödigt salt. Det är väl det som kallas glutamat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 10, 2011 Dela Inlagd December 10, 2011 Det är väl det som kallas glutamat? Glutmat = lika med kemisk smakförstärkare, Funka att döda råttor/kattor med, säkert inte så nyttigt. Pappain= har används i Sverige i minst 30 år (från frukten Pappaya) inte vet jag... man dör eller...) Mvh borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 10, 2011 Dela Inlagd December 10, 2011 Persiskt mat (Lamm bl.a) och gott rött Italienskt till det Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 10, 2011 Dela Inlagd December 10, 2011 El clasico "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd December 11, 2011 Dela Inlagd December 11, 2011 Frulle med nybakat painrich. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd December 11, 2011 Dela Inlagd December 11, 2011 Pizza från Siambylla Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd December 11, 2011 Dela Inlagd December 11, 2011 (ändrad) Vart lite sugen på Wallenbergare, så bara ner till köket o fixa Gör en egen pressgurka enligt 1-2-3 metoden klassiskt. Skala och koka potäterna. Gör en färs i med äggulor, grädde och krydda upp. Panera färsen i ströbröd. Jag fick 8 biffar på ca 450 gr färs. Stek dom i smör, sen in i ugnen i 150 grader. koka sen upp ärterna. Mosa den kokta potatisen i smör, mjölk och kryddor. Gör sen en smarrig gäddsås. Lägg upp på tallriken och njut av maten. När maten är uppäten, njut av disken. Gör sen en matlåda till jobbet imorgon. Ändrades December 11, 2011 av Pingislover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 11, 2011 Dela Inlagd December 11, 2011 Det är väl det som kallas glutamat? Nej, det jag är ute efter är Mörsalt, jag e inte säker men tror att det är Nitrit... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 11, 2011 Dela Inlagd December 11, 2011 Nej, det jag är ute efter är Mörsalt, jag e inte säker men tror att det är Nitrit... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Chang Inlagd December 11, 2011 Dela Inlagd December 11, 2011 Älskar Borjes pedagogiska och estetiskt tilltalande bildserier. T ex när du fotograferar kryddorna i handen. Klockrent! Jag försökte mig på att göra en laab moo. Det gick ganska bra faktiskt. Men letade förgäves efter citrongräs i halva stan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 11, 2011 Dela Inlagd December 11, 2011 Nåväl, jag tror att jag har gammal information. De va 10år sedan jag smugglade in mörsalt till mina kockpolare. Då sades det att socialstyrelsen ansåg att mörsalt va ett onödigt salt, i och med att vi svenskar ansågs äte för mycket salt så förbjöds det att saluföra i Sverige... Obs. förbjöds att sälja men inte att använda. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 11, 2011 Dela Inlagd December 11, 2011 Tjejen friterade lite olika saker som lökringar, chicken nuggets och hemgjorda vårrullar En kall Corona slank ner också Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 11, 2011 Dela Inlagd December 11, 2011 Pizza från Siambylla Ibland är de enklaste lösningen den smaskigaste.inte att förringa, alla måltider har sin plats. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 11, 2011 Dela Inlagd December 11, 2011 Jaa TV de lät jäkligt gott, men tänk dej samma mat med öl till... F-n va gott de hade varit Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 11, 2011 Dela Inlagd December 11, 2011 Jaa TV de lät jäkligt gott, men tänk dej samma mat med öl till... F-n va gott de hade varit Och vad är "Corona" för något tror du ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu