måne Inlagd November 29, 2011 Dela Inlagd November 29, 2011 Välbesökt ställe ser det ut som. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 29, 2011 Dela Inlagd November 29, 2011 Sönerna på besök så det blev lite smått & gott Tyckte att det fattades något !! Hittade rödbetssalladen i kylen idag “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 30, 2011 Dela Inlagd November 30, 2011 Thai mat igen, hon lyckades mycket bra med fläsk, bambuskott, (färska, ej burk varianten), och stekt ägg, mycket små röda frukter...( pet mak mak) Funkar, men jag ska försöka publicera någon mer "svensk mat-rätt" , Jag får fundera lite, ide-torka igen... Förslag någon?? Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd December 1, 2011 Dela Inlagd December 1, 2011 Tjena! På tal om negerbullar,chokladbullar.you name it Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd December 1, 2011 Dela Inlagd December 1, 2011 Tjena! På tal om negerbullar,chokladbullar.you name it Men gött är det. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 1, 2011 Dela Inlagd December 1, 2011 Risgrynsgröt med kanel på,och mjölk förstås.Till det en ostmacka Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd December 2, 2011 Dela Inlagd December 2, 2011 Räkor Sent from a Samsung, the original and mother of all smart phones manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 2, 2011 Dela Inlagd December 2, 2011 Strömming på borjes vis del1. Efter en vecka av mat-funderingar, sprang jag på lite små, men fina file`er. Enkelt, men ack så gott...lite barnmats varning, men strunt samma... Mvh.borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 2, 2011 Dela Inlagd December 2, 2011 Strömming på borjes vis del1. Efter en vecka av mat-funderingar, sprang jag på lite små, men fina file`er. Enkelt, men ack så gott...lite barnmats varning, men strunt samma... Mvh.borje222 mums Du glömde de rårörda lingona samt lite flytande grädde "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 2, 2011 Dela Inlagd December 2, 2011 mums Du glömde de rårörda lingona samt lite flytande grädde Det här var tallriken precis innan grabben började spruta ketchup över hela skiten, suck...Länge leve kokkonsten, eller..?? Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 3, 2011 Dela Inlagd December 3, 2011 Hitta lite färsk oxfilé och älgkött så det fick bli köttfondue med lite olika såser Ena sonen med flickvän lär sig väl smaka “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 3, 2011 Dela Inlagd December 3, 2011 Strömming på borjes vis del 2. Avslutet Om gårdagen gick i barnens tecken, så är detta en vuxenvariant. En av mina absoluta favoriter. Till ca.500g. fileer använder jag: Ca. 3 st. lökar, 5msk. vitvinsvinäger, 3,5msk. ättikssprit (12%), 10 kryddpepparkorn, 20 vitpepparkorn, 4 st. lagerblad, 3msk. salt, 2,5msk. socker, 1,5 lit. vatten. Koka ihop lagen, låt svalna, blanda med fisken, låt stå kallt i MINST 24 timmar. 24 timmar senare Mvh,borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaipeter Inlagd December 3, 2011 Dela Inlagd December 3, 2011 Inlagd strömming MUMS en av mina favoriter med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 3, 2011 Dela Inlagd December 3, 2011 Nu sitter man hemma hos tusenkonstnären Mankan och fått sig en toast skagen och 2 supar sedan blir det älgryta mums Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd December 3, 2011 Dela Inlagd December 3, 2011 Det blev en toast skagen och en ryggbiff med gratäng hos Joseph's i Vällingby. Rekommenderas! Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 3, 2011 Dela Inlagd December 3, 2011 Denna rätt saknade man i Thailand, så FF har stått vid spisen 1 tim, idag.. Det var länge sen FF drack vatten till en planka, tror inte det hänt förut... FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 3, 2011 Dela Inlagd December 3, 2011 Pastagryta på jakten, å när jag kom hem så gjorde min underbara Aya grillade kycklingvingar (thaistyle) och till det ett par pilsner och en romspetsad glögg... Underbart nu e re paltkoma... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 3, 2011 Dela Inlagd December 3, 2011 Baconlindad fläskfilé med potatisgratäng samt trattkantarellsås magen står som en spärrballong "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd December 3, 2011 Dela Inlagd December 3, 2011 (ändrad) Din jävel... näja jag är snart där å kan ta dej i herrans upptuktelse... Enisjäkel... Ändrades December 3, 2011 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 3, 2011 Dela Inlagd December 3, 2011 Fläskkotlett och potatisgratäng(färdig )Fan,funkar ju att vara gräsänkling och nykter Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd December 4, 2011 Dela Inlagd December 4, 2011 Räkor får man inte ofta till frukost. Yummy Sent from a Samsung, the original and mother of all smart phones manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 4, 2011 Dela Inlagd December 4, 2011 Kumlaanstaltens kycklingklubba med klyftpotatis och primörer mums Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 5, 2011 Dela Inlagd December 5, 2011 Slottstek i götlunda Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 6, 2011 Dela Inlagd December 6, 2011 (ändrad) Hej Måndagens middag.. En läskande kall go Leo.. Lille Leo gömmer sig under bordet.. Lite grönsaker är bra för magen.. Lite nötkött är aldrig fel.. Livets krydda.. Lite ris måste man ju ha.. Och lite fisk, sen är middagen komplett.. Och lille Leo masakerar sin tallrik med en plast sked.. Ha en bra dag! PS! Lite reseberättelser nedan i länkarna Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Ändrades December 6, 2011 av stjp8729 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd December 6, 2011 Dela Inlagd December 6, 2011 Hej När man kommer hem till hemmet i Min Buri och parkerar bilen luktar det gudomligt gott i trädgården Vad har nu frugan hittat på till middag? Rusar till baksidan av huset och ser underbara grillade revbensspjäll på den nyinköpta grillen Väl inne vid matbordet så ser det ut så här Matbordet är nog ett av de mest beresta borden i Världen, från Europa, till Malaysia KL sen vidare till Kina, Shanghai och slutligen Thailand och Bangkok. Och till dom nygrillade revbensspjällen blir det sticky rice, och två glas vatten. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu