Bibben Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Min middag... GT och nåt tilltugg Sent from a Samsung, the original and mother of all smart phones manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Hörru gubbtjyv... Gör inte slut på all skav nu för tusan, jag längtar efter vårt samkväm så det gör ont... Ta det lugnt och tänk på hjärtat, jag har läget under kontroll. Efter 4 år i Thailand har jag äntligen börjat få logistiken till att fungera. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Hej Från igår väldigt starkt Yam Moo Yaa, så lagade frugan idag pasta, med bacon, kyckling, svamp, lök, vitlök, socker, mjölk, roddie och carbonara sås.. Mums.. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Mja, idag blev det en ragu gjord på ekorre, den sköljdes ner med grogg. Kulinaren Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 (ändrad) Sönerna på besök så det blev lite smått & gott Har inte varit hemma i Sverige över jul och nyår sen 2003 men jag hade för mig att vi åt julbord i december då, men jag kanske minns fel. Hur som helst såg det väldigt gott ut och du är väl snart är här nere i Thailand. Själv åt jag spagetti med kycklingfilé och trattkantareller till lunch och en gai pad nam man hoj till middag. Ändrades November 28, 2011 av Gorocco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Har inte varit hemma i Sverige över jul och nyår sen 2003 men jag hade för mig att vi åt julbord i december då, men jag kanske minns fel. Hur som helst såg det väldigt gott ut och du är väl snart är här nere i Thailand. Själv åt jag spagetti med kycklingfilé och trattkantareller till lunch och en gai pad nam man hoj till middag. Åker till LOS nästa vecka och då missar man julborden, därför får man fixa ett eget “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Frugans tur att fixa maten. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
piloten66 Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 forden blev äten så va f...n då äter jag med då sa han För mycket är lagom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Idag hade familjens överlägset bättre halva gjort Kanaa Moo Gkrååp och Pak Boong Fai Daeng. Hysteriskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Idag hade familjens överlägset bättre halva gjort Kanaa Moo Gkrååp och Pak Boong Fai Daeng. Hysteriskt gott! Kan du laga mat? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Idag blev det rester(igen)är ju gräsänkling börjar kännas lite tomt nu Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Kan du laga mat? När du säger så snälla saker så börjar jag också hoppas på att få en dans med dig, som andra medlemmar fått. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Öppen för alla erbjudanden Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Öppen för alla erbjudanden Så klart.. det brukar ju bli så när man är gräsänkling. Vi får väl ses över en bärs någon gång och känna oss för... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Låter lovande Bärs är gott .Och om en svängom önskas så erbjuds även det Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Lamaiare med klyftpotatis på Kumlaanstaltens besöksrum, tyvärr ingen bild p.g.a. fotoförbud.Otroligt gott,önskar att sonens skolmat var en 1/10 så bra som fångmaten. Nu till frågorna Vad hade du för cellskap? fans det vaktel? grillade dom på galler? Kurra det i magen? Serverade dom burgare? :police: :police: :police: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Idag blev det rester(igen)är ju gräsänkling börjar kännas lite tomt nu Ett hett tipps: Pizza - gräsänklingen o ungkarlens nationalrätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Ett hett tipps: Pizza - gräsänklingen o ungkarlens nationalrätt. Trodde det var Mamma Scans köttbullar och makaroner, med en god sås, som Ketchup eller Thai sweet chili... Åt nyss en macka med Mamma Scans köttbullar och Rödbetssallad, smaskens, annars har det mest vart Thaislafs (gott). MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd November 28, 2011 Dela Inlagd November 28, 2011 Trodde det var Mamma Scans köttbullar och makaroner, med en god sås, som Ketchup eller Thai sweet chili... Åt nyss en macka med Mamma Scans köttbullar och Rödbetssallad, smaskens, annars har det mest vart Thaislafs (gott). MVH Tommy Det är steg två, när man skall försöka sig ut i köket... annars går fiskpinnar i brödrosten bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 29, 2011 Dela Inlagd November 29, 2011 Nu har jag kommit till steg 3,koka potatis(ätes med skal)Och Mamma scans bullar och västkustsallad.Gourmetmat med andra ord Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 29, 2011 Dela Inlagd November 29, 2011 Nu har jag kommit till steg 3,koka potatis(ätes med skal)Och Mamma scans bullar och västkustsallad.Gourmetmat med andra ord Stackare he he Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 29, 2011 Dela Inlagd November 29, 2011 (ändrad) Det är steg två, när man skall försöka sig ut i köket... annars går fiskpinnar i brödrosten bra. Har provat, men mina fiskpinnar brände fast i gallret... OBS! detta är sant, såg tipset på nån TV-kanal, men som sagt funkade inge vidare. Denna Bloggen ger en hel del tips om matlagning, i Kaffebryggaren, rätt imponerande! http://kaffekokarkokboken.blogg.se/ MVH Tommy Ändrades November 29, 2011 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalas Inlagd November 29, 2011 Dela Inlagd November 29, 2011 Ett hett tipps: Pizza - gräsänklingen o ungkarlens nationalrätt. Vad hände med öl o falukorvsringen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd November 29, 2011 Dela Inlagd November 29, 2011 Idag var jag, farsan och Lillkrabban förbi Mää yaa här i Udon. En trevlig restaurang med mycket god mat och en stort utbud av glass. Men det blev ingen glass idag utan grön curry, panaeng och gengliang. Arroy lin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalas Inlagd November 29, 2011 Dela Inlagd November 29, 2011 Och nu sitter jag här helt paltkomatisk! Paltkoma, ett helt nytt ord för mig. Paltkoma= när man ätit för mycket och blir sådär däst och däven, som efter ett julbord Palt kan frammana detta tillstånd. Så idag åt frugan rester och jag fick fria kastruller. Det blev stuvade makaroner med kokt korv. Mjölkstuvade, med en liten slatt grädde. Dottern gillade det inte och frugan tyckte det var för kladdigt, så staaaackars staaaackars jag fick sleva i mig hela byttan själver... Tilläggas skall, att detta var första gången på 8 månader jag åt denna delikatess... Så nu halvligger jag, som i paltkoma, och vet inte om jag överlever dagen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu