Avregistrerad clion Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Fläskfile med bla gele i hörnefors Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Livsnjutare När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Fläsknoisetter med klyftpotatis och choronsås Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Inbakad fläskfile med hasselbackspotatis och hemknyckt kantarellsås ska det bli ikväll, kort kommer mellan pilsnerna Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Inbakad fläskfile med hasselbackspotatis och hemknyckt kantarellsås ska det bli ikväll, kort kommer mellan pilsnerna Och förklädet är på antar jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Och förklädet är på antar jag Kan du ge dej på, och kärringa sitter i soffan å tar plats, så inte katten lägger sig där Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Åt plommonspäckad fläskkarré i förrgår... mycket kött kvar, skrapade bort plommonen och tärnade mig en pytt till medda /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 Och förklädet är på antar jag Eller är det Lynn När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd November 11, 2011 Dela Inlagd November 11, 2011 En bild eller 2 på dagens mat Förstekt fläskfile hasselbackspotatis på gång med västerbottensost ut ur ugnen dags att käka, men glömde kantarellsåsen Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Okej senaste timmen typ: Hungrig som 17 efter varit och handlat på marknaden, såg ett matstånd på vägen hem, grep tag i två korvar med chilisås. Hemma igen. Lillkrabban gör snabbt iordning mat. Under tiden... jag äter mina två korvar, jag äter gurka med wasabi, jag äter crabsticks med wasabi. Maten klar, kyckling och grönsaker med ostronsås. Två lass. Efter... på med varmt te och en, kanske två, nja snarare fem kakor till det. Lillkrabban ger mig arga blicken... men försent jag hann sätta i mig alla kakor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Åt plommonspäckad fläskkarré i förrgår... mycket kött kvar, skrapade bort plommonen och tärnade mig en pytt till medda /Enis Bästa pytten det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Skånsk blodkorv med bacon blir det idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Räksoppa med curry sen vart det kaffe & wåfflor till efterätt!!Mums Nu blir det Tv soffan & trav GÄSP!!! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Lite fika Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Idag blev det en 3-rätters blandmeny. Först en enklare sallad med friseesallad, röd sallad, rucola, spenat, isbergssallad, paprika, soltorkade tomater, cocktailtomater, purjolök, gurka, avokado, varmrökt lax och en dressing som var en blandning av chili-lime-aioli och fransk vitlöksdressing. Sedan en svensk Tom Yam på aborre och kantareller. Kantarellerna var självklart egenplockade. Och som avslutning några onyttiga plättar som handplockats på Ica. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Svensk moussaka på mitt sätt. En bytta köttfärssås. Kokt potatis i mjölk/grädde, lök, vitlök och mycket salt. Varva. 225 grader, drygt en timme. Helt ätbart, gärna med en grönsallad. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Frukosten avklarad äggmacka o kaffe. Sen blir det stekt fläsk,löksås med potäter och lite farsdagstårta till efterätt! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Frukosten avklarad äggmacka o kaffe. Sen blir det stekt fläsk,löksås med potäter och lite farsdagstårta till efterätt! Passerar vid 17 tiden är det klart då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Passerar vid 17 tiden är det klart då Då är det rent i Grytorna ska till Farsan o laga mat "farsdag" 12 tiden men Du kan få en kopp java med dopp? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Då är det rent i Grytorna ska till Farsan o laga mat "farsdag" 12 tiden men Du kan få en kopp java med dopp? He he blir nog götlunda värdshus idag, javat tar vi ngn annan dag till frukost blev det Maitans favorit med inlagd gurka Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Svensk moussaka på mitt sätt. Mvh. borje222 Det är väl det som kallas falsk moussaka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Hej Idag blev det grillat till middag, Isaan grillen jobbar för fullt med. Lite grillat grönt.. Och en liten bit nötkött till all hälsokost Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Svensk moussaka på mitt sätt. En bytta köttfärssås. Kokt potatis i mjölk/grädde, lök, vitlök och mycket salt. Varva. 225 grader, drygt en timme. Helt ätbart, gärna med en grönsallad. Mvh. borje222 Resultatet ser gott ut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Det är väl det som kallas falsk moussaka Helt rätt, en "äkta" är på äggplantor och lamm. Tycker denna är bättre, även bättre än frugans höns-kok. Med thai spagetti. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Fars dag var det Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Idag har jag ätit stekt Pla Khao (en thailändsk kotlettfisk) och till detta min frus smarriga sås samt potatismos + (ramla nu inte av stolen SSS) inlagd ättiksgurka (svag inläggning). Den här gurkan till fisken är min frus påhitt och det krävdes en del övertalning innan jag testade, men blev riktigt positivt överraskad av den perfekta smakbrytningen. Rekas starkt! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu