Krafta Inlagd Oktober 28, 2011 Dela Inlagd Oktober 28, 2011 Gjorde min första egna pizza idag ( inga snabbpulver e.dy.) Gjorde degen själv och väntade på jäsprocessen etc Slutligen blev det en jamaica och egengjord tomatgrund/kebabsås. Tomatsåsgrunden till pizzan gjordes med en tomatburk av ett bättre italienskt märke,salt,cheannepeppar,paprikapulver,lökpulver,vitlök. - kokade ner blandningen lite så den blev lite tjockare. Fyllningen bestod av ovanstående tomatsås, färska champinjoner,herrgårdsost,skinka,skalade räkor. Gjorde även en kebabsås på cream fraiche, lite hemmagjord majonäs,lite ketchup,cheannepeppar,chilipasta,piri-piri,kebabkrydda mm. Resultat: Pizzakanterna går bort! (bakade trots allt i 250grader i ugnen ). Men bortsätt från det så blev pizzan tilsammans med såsen hur god som helst!!! En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 28, 2011 Dela Inlagd Oktober 28, 2011 Gjorde min första egna pizza idag ( inga snabbpulver e.dy.) Gjorde degen själv och väntade på jäsprocessen etc Slutligen blev det en jamaica och egengjord tomatgrund/kebabsås. Tomatsåsgrunden till pizzan gjordes med en tomatburk av ett bättre italienskt märke,salt,cheannepeppar,paprikapulver,lökpulver,vitlök. - kokade ner blandningen lite så den blev lite tjockare. Fyllningen bestod av ovanstående tomatsås, färska champinjoner,herrgårdsost,skinka,skalade räkor. Gjorde även en kebabsås på cream fraiche, lite hemmagjord majonäs,lite ketchup,cheannepeppar,chilipasta,piri-piri,kebabkrydda mm. Resultat: Pizzakanterna går bort! (bakade trots allt i 250grader i ugnen ). Men bortsätt från det så blev pizzan tilsammans med såsen hur god som helst!!! Mycke snack men liten verkstad, köp en kamera o visa oss lite bevis.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 28, 2011 Dela Inlagd Oktober 28, 2011 Hur lyckas du få färg på alla plankstekar när det är fullt i ugnen? i min värld så blir den övre bränd och ingen färg alls på den understa? Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Oktober 28, 2011 Dela Inlagd Oktober 28, 2011 FF; diggar dina bilder och kommentarer, men om jag skulle gifta in mig i familjen och vill ha en blodig biff på plankan, fixar du det då? Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 28, 2011 Dela Inlagd Oktober 28, 2011 Hur lyckas du få färg på alla plankstekar när det är fullt i ugnen? i min värld så blir den övre bränd och ingen färg alls på den understa? Med en varmluftsugn får man färg på innehållet bräderna.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 28, 2011 Dela Inlagd Oktober 28, 2011 FF; diggar dina bilder och kommentarer, men om jag skulle gifta in mig i familjen och vill ha en blodig biff på plankan, fixar du det då? Tror att jag klarar av detta också, min minsta dotter är ogift!!! Vad kan du erbjuda henne så hon blir intresserad.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Oktober 28, 2011 Dela Inlagd Oktober 28, 2011 Tror att jag klarar av detta också, min minsta dotter är ogift!!! Vad kan du erbjuda henne så hon blir intresserad.. FF En semester i Angeles City i 2 veckor... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd Oktober 28, 2011 Dela Inlagd Oktober 28, 2011 Mycke snack men liten verkstad, köp en kamera o visa oss lite bevis.. FF Hade inte en tanke på att skriva om pizzan här på forumet när jag tillagade den ( eller fotografera skapelsen), men ska ha det i bakhuvudet till nästa gång ( kan ju kanske göra lite förbättringar på vägen också) En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 28, 2011 Dela Inlagd Oktober 28, 2011 En semester i Angeles City i 2 veckor... Frågade henne, en motogptävling i Malasia så skulle hon vara lite intreserad.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 28, 2011 Dela Inlagd Oktober 28, 2011 Fixar färgen i ett nafs Dagens mat blev rester från i går “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd Oktober 28, 2011 Dela Inlagd Oktober 28, 2011 Jag tittade på matbilder från Thailand och blev så sugen på en av mina favorit rätter. Khau ka moo. Så imorgon ska jag köpa fläsklägg och göra långkok så jag får njuta lite.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Oktober 28, 2011 Dela Inlagd Oktober 28, 2011 Gjorde min första egna pizza idag ( inga snabbpulver e.dy.) Gjorde degen själv och väntade på jäsprocessen etc Slutligen blev det en jamaica och egengjord tomatgrund/kebabsås. Tomatsåsgrunden till pizzan gjordes med en tomatburk av ett bättre italienskt märke,salt,cheannepeppar,paprikapulver,lökpulver,vitlök. - kokade ner blandningen lite så den blev lite tjockare. Fyllningen bestod av ovanstående tomatsås, färska champinjoner,herrgårdsost,skinka,skalade räkor. Gjorde även en kebabsås på cream fraiche, lite hemmagjord majonäs,lite ketchup,cheannepeppar,chilipasta,piri-piri,kebabkrydda mm. Resultat: Pizzakanterna går bort! (bakade trots allt i 250grader i ugnen ). Men bortsätt från det så blev pizzan tilsammans med såsen hur god som helst!!! Grattis du har just blåst pizzabagaren på 70 spänn Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Oktober 29, 2011 Dela Inlagd Oktober 29, 2011 Igår, dagen efter min hemkomst från LOS så blev till att riva rå potatis och göra pitepalt..idag lördag blir det stekt strömming och stekt potatis till lunch.Är det några maträtter som jag kan sakna grymt mycket så är det dessa. Palt med klassiska tillbehör kan man väl göra i Thailand? Värre då att hitta strömming eller finns det kanske nåt liknande med samma smak? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 29, 2011 Dela Inlagd Oktober 29, 2011 Igår, dagen efter min hemkomst från LOS så blev till att riva rå potatis och göra pitepalt..idag lördag blir det stekt strömming och stekt potatis till lunch.Är det några maträtter som jag kan sakna grymt mycket så är det dessa. Palt med klassiska tillbehör kan man väl göra i Thailand? Värre då att hitta strömming eller finns det kanske nåt liknande med samma smak? Japp finns att köpa i naklua åk ner till fiskhamnen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 29, 2011 Dela Inlagd Oktober 29, 2011 Nu är frukosten avklarad, den gick ner utan protester från magen.. Nu är det bara att vänta vad den säger när denna dryck slinter ner!! www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Schweinhaxe. Gött mak mak Sent from my LG-P990 using Tapatalk Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Nja, inte idag, men igår kväll Jag har längtat i 5 år, men till slut smugglade en kompis in detta. Känsliga människor varnas för bilderna. "Huvudpersonen" Ahaa Aaaa "Liket" Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 (ändrad) I år har jag lyckats missa surströmmings festerna (2) då man varit på resande fot. Kuriosa i sammanhanget är att vi tidigare hade sommarstugan i Kallax men aldrig av någon outgrundlig anledning ätit av kallax strömmingen. Åt du utan ett enda tillbehör,förutom Changen då? Ändrades Oktober 30, 2011 av Kjell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Sonen provar Thaikäk “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 (ändrad) I år har jag lyckats missa surströmmings festerna (2) då man varit på resande fot. Kuriosa i sammanhanget är att vi tidigare hade sommarstugan i Kallax men aldrig av någon outgrundlig anledning ätit av kallax strömmingen. Åt du utan ett enda tillbehör,förutom Changen då? Jupp ! Hade inget tunnbröd hemma. Ingen Mandelpotatis (ingen potatis över huvud taget). Ingen lök. Inget, ere nå mer man brukar ha ? Gammal man kommer ihåg så illa. Men bara strömmingen, efter 5 års väntande, var en höjdare ! Faktiskt, 1:a gången, jag också åt Kallax. Men den var kanon ! Ändrades Oktober 30, 2011 av Keithan Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Ja i går blev det en äkta lamai64 på lokal Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjell Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Jupp ! Hade inget tunnbröd hemma. Ingen Mandelpotatis (ingen potatis över huvud taget). Ingen lök. Inget, ere nå mer man brukar ha ? Gammal man kommer ihåg så illa. Men bara strömmingen, efter 5 års väntande, var en höjdare ! Faktiskt, 1:a gången, jag också åt Kallax. Men den var kanon ! Trots att jag äter surströmming utan rynkad näsa så har jag nog svårt att äta dem utan tunnbröd,rå lök,mandelpotatis och gräddfil.Själv gillar jag äppelmos till också. Men är man sugen så är man,ha,ha.5 års väntan betyder väl att du bor permanent i LOS. Thailändarna har nåt liknande enligt min fru så tanken har slagit mig att ta över en burk och bjuda på. Tänker ladda väskan med bla tunnbröd när jag åker ned igen i dec. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Oktober 31, 2011 Dela Inlagd Oktober 31, 2011 Hej Dagens soppa Dagens gris Dagens chilli Dagens familj Send from Thailand with confidence and a smile Ha en kanonbra dag Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Oktober 31, 2011 Dela Inlagd Oktober 31, 2011 (ändrad) Hej Dagens soppa Dagens gris Dagens chilli Dagens familj Send from Thailand with confidence and a smile Stjp varför blir dina bilder så små? Har du druckit Leo?Mvh Maitan. Ha en kanonbra dag Stjp varför blir dina bilder så små? Har du dryckit Leo? Mvh Maitan. Ändrades Oktober 31, 2011 av Maitan Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Oktober 31, 2011 Dela Inlagd Oktober 31, 2011 Stjp varför blir dina bilder så små? Har du dryckit Leo? Mvh Maitan. Hej Maitan Därför en liten människa leverar små bilder Fattar inte heller.. Det är skickat med mobilen.. Ha en bra kväll Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu