Phom Lasse Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Paneng whit rice Det du gör i dag, kommer tillbaks i framtiden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Idag blev det fläskkotlett med potatis sås o vinbärsgele.. Och frugan kommentar vid kökbordet var ingen vidare att höra. Har du glömt något idag. Visst fan hon fyller ju år idag, Fan, tror att FF börjar bli gammal, påminn mig nästa år!!! FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Ångkokokt hel lax med pressad potats "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stugan5 Inlagd September 21, 2011 Dela Inlagd September 21, 2011 Hej Siam-Nilsson Kan nog stämma bra, men orkade inte pallra mig iväg till Villa Market och köpa Parmesan efter 15 timmars arbetsdag Ha en gör go dag! Lat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd September 21, 2011 Dela Inlagd September 21, 2011 Ångkokokt hel lax med pressad potats Blev det en gök oxå? "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Roi Et Perra Inlagd September 21, 2011 Dela Inlagd September 21, 2011 Småländska Isterband med stuvad blomkål vart de idag. Nu skall man plugga, plugga, plugga. Undra vad man skall bli när man blir stor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 21, 2011 Dela Inlagd September 21, 2011 Fläskarre med svampsås Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 21, 2011 Dela Inlagd September 21, 2011 (ändrad) Småländska Isterband med stuvad blomkål vart de idag. Jävlar vad gott!!!!!!!!!!!!! mvh mille plussen slut. Ändrades September 21, 2011 av ellim63 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 22, 2011 Dela Inlagd September 22, 2011 Efter att ha sett Maitans och Poffas bilder på Pytt i panna så blev suget så stort att jag blev tvungen göra en egen. Men jag vräkte på med massor med grädde som fick koka in. Ska de va svenskslafs så ska de va. jajjamensan. Men jag tyckte det blev kanongott i alla fall. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd September 22, 2011 Dela Inlagd September 22, 2011 Efter att ha sett Maitans och Poffas bilder på Pytt i panna så blev suget så stort att jag blev tvungen göra en egen. Men jag vräkte på med massor med grädde som fick koka in. Ska de va svenskslafs så ska de va. jajjamensan. Men jag tyckte det blev kanongott i alla fall. Fritz.. Och här pratar dom om thaislafs. Det här är slafs - svenskslafs. Din blev t.o.m. slafsigare än mina överkokta potäter tack vare grädden. Men säkert godare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 22, 2011 Dela Inlagd September 22, 2011 Mmmmmmm.Gräddstuvad pytt é mumma det “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Roi Et Perra Inlagd September 22, 2011 Dela Inlagd September 22, 2011 Pasta rester Nu skall man plugga, plugga, plugga. Undra vad man skall bli när man blir stor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd September 22, 2011 Dela Inlagd September 22, 2011 Jag köpte en laxsida på 1,7 kilo. Så här ska det gravas lax. Det blir efter salig mors recept. Bild på slutresultatet kommer på lördag eftermiddag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd September 22, 2011 Dela Inlagd September 22, 2011 Idag vart det "korv & kantarell & thai sweet chilisås" - stroganoff. Förvånansvärt gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
m9325 Inlagd September 22, 2011 Dela Inlagd September 22, 2011 Blodpalt med smält smör, knäckebröd och ett par stänkare. Lelle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Driverns Dotter Inlagd September 22, 2011 Dela Inlagd September 22, 2011 Något som jag inte har ätit på tre hela veckor då jag var i Ladakh: Kött!! Och det var hur gott som helst, förresten så har mjölk aldrig varit så gott innan som det var idag Det är inte lätt när det är svårt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd September 22, 2011 Dela Inlagd September 22, 2011 Mmmmmmm.Gräddstuvad pytt é mumma det Gillar inte gräddstuvad pytt älskar däremot "Pytt Bellman" :oops: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd September 22, 2011 Dela Inlagd September 22, 2011 Torsdag är pannkaksdag så till efterrätt till lunchen blev det pannkakor med sylt och grädde. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd September 22, 2011 Dela Inlagd September 22, 2011 Gillar inte gräddstuvad pytt älskar däremot "Pytt Bellman" :oops: Kollade på recepten. Måste vara marginell skillnad på Gräddstuvad Pytt och Pytt Bellman. Men, är det någon som provat Pytt Greta ? = Pytt Bellman + senap, enligt nätet. Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd September 23, 2011 Dela Inlagd September 23, 2011 Honungsmarinerad helstekt oxfilé med pommes frites och Oscars hemkörda Bernaisesås. Ett glas rött därtill. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd September 23, 2011 Dela Inlagd September 23, 2011 (ändrad) Honungsmarinerad helstekt oxfilé med pommes frites och Oscars hemkörda Bernaisesås. Ett glas rött därtill. Oscar. Alltså, bilder, Oscar. Man äter ju med ögat ! Så bilder, Oscar ! Vi vill dregla över tangentbordet. Om du inte har en kamera med dregelfilter som Enis har, så ta fram telefonen eller nåt. Men bilder, Oscar ! Ändrades September 23, 2011 av Keithan Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd September 23, 2011 Dela Inlagd September 23, 2011 Det har i en annan tråd diskuterats intagande av grodor,ormar,skalbaggar och annan ohyra. Så idag bestämde jag mig för att äta något riktigt exotiskt. Ja exotiskt för att vara i Thailand. Ärtsoppa! Tilltugget var nästan lika exotiskt. Nybakade rågbullar med edamerost. I sanningens namn var min insats i denna exotiska matlagning ganska ringa. Burksoppa och "bake off" bröd. Men jag vispade grädden alldeles själv till desserten. Grädde med färska jordgubbar och dito hallon. Måste vara första gången jag sett färska hallon här i Thailand. I alla fall i mina hemtrakter. Butiken hade även färska blåbär. Men jag var rädd att min stackars kropp hade drabbats av vitaminchock med så mycket bär så jag nöjde mig med jordgubbar och hallon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd September 23, 2011 Dela Inlagd September 23, 2011 Det har i en annan tråd diskuterats intagande av grodor,ormar,skalbaggar och annan ohyra. Så idag bestämde jag mig för att äta något riktigt exotiskt. Ja exotiskt för att vara i Thailand. Ärtsoppa! Tilltugget var nästan lika exotiskt. Nybakade rågbullar med edamerost. I sanningens namn var min insats i denna exotiska matlagning ganska ringa. Burksoppa och "bake off" bröd. Men jag vispade grädden alldeles själv till desserten. Grädde med färska jordgubbar och dito hallon. Måste vara första gången jag sett färska hallon här i Thailand. I alla fall i mina hemtrakter. Butiken hade även färska blåbär. Men jag var rädd att min stackars kropp hade drabbats av vitaminchock med så mycket bär så jag nöjde mig med jordgubbar och hallon. Poffa hade du ingen Punsch till soppan, men kompis snacka om att man blev sugen på ärtsoppa. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd September 23, 2011 Dela Inlagd September 23, 2011 Det blev grillad lax med Creme fraiche sås. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Poffa Inlagd September 23, 2011 Dela Inlagd September 23, 2011 Poffa hade du ingen Punsch till soppan, men kompis snacka om att man blev sugen på ärtsoppa. Mvh Maitan. Olyckligtvis så säljer min ärtsoppeleverantör ( ICA Hägernäs) inte Punsch. Men det gick nästan bra utan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu