Caveman Inlagd September 16, 2011 Dela Inlagd September 16, 2011 Idag blev det min älsklingsrätt som barn. Det smakar inte som salig mors men gott ändå. makaronilaatikko Det där var även min favvo rätt som barn, och numera en av gummans farangfavvosar efter leverstuvning ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd September 16, 2011 Dela Inlagd September 16, 2011 Ja det heter Maksalaatikko. Eller leverlåda. Konstigt nog gillade jag den även som barn. Jag gillade även kalvtunga och grisfötter Men men. Alla gillar olika. Som det så populärt kallas för. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd September 16, 2011 Dela Inlagd September 16, 2011 En härlig barkbrödsmacka. Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caveman Inlagd September 16, 2011 Dela Inlagd September 16, 2011 Ja det heter Maksalaatikko. Eller leverlåda. Konstigt nog gillade jag den även som barn. Jag gillade även kalvtunga och grisfötter Men men. Alla gillar olika. Som det så populärt kallas för. Njaaa, det är ju inte riktigt samma sak.. Iallafall inte det som morsan lagar,och javisst äter vi morsans hemlagade leverlåda till julbordet men det är inte samma som morsans leverstuvning. Jag skall kanske tillägga att min mor levde sina första 20år i Finland innan hon flyttade hit till Sverige. ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd September 16, 2011 Dela Inlagd September 16, 2011 Nä det har du helt rätt i. Leverstuvning är inte det samma som leverlåda. Det var fel av mig. Jag snöade in mig på finska lådor ett tag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 17, 2011 Dela Inlagd September 17, 2011 Nyttig frukost Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd September 17, 2011 Dela Inlagd September 17, 2011 Nyttig frukost Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Du är iaf positiv, även om det verkar gå utför med matkulturen. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd September 17, 2011 Dela Inlagd September 17, 2011 Frukost lasagne och omelett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 17, 2011 Dela Inlagd September 17, 2011 Frukost lasagne och omelett. Denna "frukost" står du dig på hela dagen Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd September 17, 2011 Dela Inlagd September 17, 2011 Du är iaf positiv, även om det verkar gå utför med matkulturen. Hittade en smörgåsbod runt hörnan så nu är en nyttig tonfisksub i magen Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 17, 2011 Dela Inlagd September 17, 2011 Kartom till lunch "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd September 17, 2011 Dela Inlagd September 17, 2011 Bara omelett till frukost ännu. Jag väntar ett tag till, sen ska jag äta en påse Mama duck flavor till middag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 17, 2011 Dela Inlagd September 17, 2011 Fläskfile med curry banan, o lite Thaipotatis.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd September 17, 2011 Dela Inlagd September 17, 2011 Efter att ha travat runt på bagerimässan i Kista i dag och sett alla duktiga bagarelever, och andra som fixat till snygga sallader så tänkte jag att den inspirationen måste man väl kunna bräcka kolla vad finns i skåpet, aha, några köttbitar typ, några avocado, och skrynkliga potatisar, tetra grädde som inte har hittat ur skåpet än. Ok ner till byaffärn, extrapris på krabba och en citron. Så vi har käkat riktigt gott i kväll: Frrätt: toast med kokt ägg, avocadoskivor med krabbröra och citron Mat: Potatisgratäng med stekta biffar, (vet inte vad köttet heter) vitlökssmör och öl, rödtjutet vi har hemma va som vanligt för gammalt så häll ut skiten efterrätt:Svenskodlade persikor från eget träd Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 18, 2011 Dela Inlagd September 18, 2011 Lilldottern ringde, pappa jag är hungrig, fixa något gott. Så det var bara för FF att ställa sig vid spisen o laga det han kan bäst.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd September 18, 2011 Dela Inlagd September 18, 2011 Lilldottern ringde, pappa jag är hungrig, fixa något gott. Så det var bara för FF att ställa sig vid spisen o laga det han kan bäst.. FF Härligt FF nu blev man så där förbannat hungrig. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mantra Inlagd September 18, 2011 Dela Inlagd September 18, 2011 såg riktigt gott ut håller med Mantra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Hej Dagens middag efter en tuff arbetsdag i paradiset Frugan hade lagat en annorlunda spagetti Carbonara, gott var det Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Hej Dagens middag efter en tuff arbetsdag i paradiset Frugan hade lagat en annorlunda spagetti Carbonara, gott var det Ha en bra dag! Lite riven parmesan på fläsket blir väl pricken över i:et Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Lite riven parmesan på fläsket blir väl pricken över i:et Hej Siam-Nilsson Kan nog stämma bra, men orkade inte pallra mig iväg till Villa Market och köpa Parmesan efter 15 timmars arbetsdag Ha en gör go dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Hej Siam-Nilsson Kan nog stämma bra, men orkade inte pallra mig iväg till Villa Market och köpa Parmesan efter 15 timmars arbetsdag Ha en gör go dag! Har ni ingen maid eller sprallig "au pair" som kan greja detta när du är och knegar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Har ni ingen maid eller sprallig "au pair" som kan greja detta när du är och knegar? Hej Siam-Nilsson, Nej, maiden sa upp sig idag Hon har träffat en kille och skall flytta söderut.. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Hej Siam-Nilsson, Nej, maiden sa upp sig idag Hon har träffat en kille och skall flytta söderut.. Ha en bra dag! Stjp jag kan ta jobbet tror ja, behöver Mini Buri luft nu. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Hej Dagens middag efter en tuff arbetsdag i paradiset Frugan hade lagat en annorlunda spagetti Carbonara, gott var det Ha en bra dag! Nog ser det annurlunda ut, frugan hade klippt baconet i småbitar. FF. www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 20, 2011 Dela Inlagd September 20, 2011 Trattkantarellmacka med en Leo “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu