stjp8729 Inlagd September 4, 2011 Dela Inlagd September 4, 2011 Hej Dagens lunch hemma.. Nötkött, grönt och ris. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
irjus Inlagd September 4, 2011 Dela Inlagd September 4, 2011 Marrinerad kolgrillad fläskkarré med en sås innehållande rödgul trumpetsvamp bacon och lök Bantar du Enis? Eller visar du bara barn portsionen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd September 4, 2011 Dela Inlagd September 4, 2011 Suki på AirPort Plaza i ChiangMai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd September 4, 2011 Dela Inlagd September 4, 2011 APP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd September 4, 2011 Dela Inlagd September 4, 2011 APP Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd September 4, 2011 Dela Inlagd September 4, 2011 Mätt som en ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd September 4, 2011 Dela Inlagd September 4, 2011 Lite tilltugg på Sunday Market Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd September 4, 2011 Dela Inlagd September 4, 2011 Äkta Chian Mai korv. Mumssss Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thure Inlagd September 4, 2011 Dela Inlagd September 4, 2011 ///Thure The future is tomorrow, be sure to be there... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gustav Inlagd September 4, 2011 Dela Inlagd September 4, 2011 Du måste vara kanon full om du tycker singha smakar lika dant som i Thailand Tiden läker alla sår! Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own http://www.dahlen.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd September 4, 2011 Dela Inlagd September 4, 2011 Jag åt en Filipinsk middag idag hos en kompis som är gift med en filipinska. Super god mat Det var några olika fläskrätter, färsk o torkad småfisk. Efter maten var det nån filly såpa på tv:n som gällde. Roligt med annat än thai och svensk mat ibland. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 4, 2011 Dela Inlagd September 4, 2011 Lite olivolja i pannan, hackad vitlök, gulröd trumpetsvamp samt salt och peppar. på en rostis toppad med blåmöggelost och så in i ugnen en stund. Mumma "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 5, 2011 Dela Inlagd September 5, 2011 Vi var till Khorat i lördags och detta fick jag tag i där... Lite sill på svenskt vis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd September 5, 2011 Dela Inlagd September 5, 2011 Det blev tonfisk med kokt ris och Hollandaisesås och ett glas vitt vin att dricka till. Gott Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd September 5, 2011 Dela Inlagd September 5, 2011 Dagens frukost/lunch/middag blev en sallad och en falcon export! Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krafta Inlagd September 5, 2011 Dela Inlagd September 5, 2011 Tjena! Måndag morgon den 29 Aug. Har öppnat kylskåpet,plockat ut räkor att avnjuta till frukost. Köper levande räkor på marknaden varje Söndag.(finns bara en gång i veckan här hos oss) Fiskhandlarn har en stor kylbox,bensindriven pump med luft till räkorna. Inhandlade 2 kg igår. (240Bhat/kg) Hem som en galning,fylla en stor gryta med ca 5-7 l vatten, i med 4-5 buntar dill,6-7 grabbnävar grovsalt,en halv flaska Chang(stora buteljen),lite socker. Koka upp,låt koka 5-6 min så salt,dill,öl mummar ihop. Dricker upp halva Changen under tiden. I med räkorna,koka upp snabbt,stäng av gasen. Låt kallna ett par timmar i grytan. Lägg över i lämpliga kärl,ta bort dillen,fyll upp med spadet. In i kylskåpet över natten. Står sej utan problem 4-5 dagar i kylskåp. Sen har vi: Räkor med kräft-smak!! Så j-a gott för en svensk som älskar kräftor,räkor m.m Bara suga,slörpla o äta. Avnjutes med fördel: Nybakat bröd,ost,iskall Chang och en stor sup eller två. Har inte letat men finns det krondill och dill att få tag på i Thailand? Dom är en favorit hos mig och skulle uppskattas om den finns att köpa i los. En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd September 5, 2011 Dela Inlagd September 5, 2011 Har inte letat men finns det krondill och dill att få tag på i Thailand? Dom är en favorit hos mig och skulle uppskattas om den finns att köpa i los. Vanlig dill finns hur mycket som helst. Krondil har inte jag hittat, men finns nog någon som vet bättre. "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 Torskrygg med ris och räkor,det är mumma det . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tasa Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 Vanlig dill kallas "pasilao" och finns på marknaden. Använder det när jag gör mina ättiksgurkor. Mbh tasa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd September 6, 2011 Dela Inlagd September 6, 2011 Grandiosa calzone, en riktigt trevlig överraskning som kostade 14.50 styck på Willys Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 (ändrad) Fläsktvuppvärmd kokt torsk med potatis med bearnaisesås med ketchup i vad tusan heter det.. Gott? Okey bukfylla så man blir mätt. Visst. FF Ändrades September 7, 2011 av FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd September 7, 2011 Dela Inlagd September 7, 2011 Fläsktvuppvärmd kokt torsk med potatis med bearnaisesås med ketchup i vad tusan heter det.. Gott? Okey bukfylla så man blir mätt. Visst. FF Vad det heter med ketchup vet jag inte, men med tomatpuré är det Choronnesauce "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 8, 2011 Dela Inlagd September 8, 2011 Har inte letat men finns det krondill och dill att få tag på i Thailand? Dom är en favorit hos mig och skulle uppskattas om den finns att köpa i los. Tjena! Dill med krona finns inte. Men vanlig färsk dill finns på alla marknader vi har här. 5 baht för ett knippe. Använder dillen till fisk,räkor mackor m.m Frugan odlar dill ibland,lyckas få till lite gula kronor på toppen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd September 8, 2011 Dela Inlagd September 8, 2011 Krondill har vi på bakgården i fru Oscars grönsaksland. Lättodlat och kan frysas för senare användning. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd September 8, 2011 Dela Inlagd September 8, 2011 Vad jag ätit idag. Bara frukost än så länge, rostat hel vetebröd (höll på att bli fel där) med leverpastej, ost och kaviar, ananasjuice och naturligtvis ett par 'baljor' kaffe. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu