Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Fåglar är inga djur de är flygfä...

Med innerfile och bröstfile ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Tydligen är hela pippin en file...

Handlar'n här säljer Herrgårdsostfile..  ? 

Kulo file kanske skulle vara nåt, eller vägguttagsfile... Herregud.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Var sitter fjällen på en ko?

På en Fjällko??

Tippar på att de e en fråga om härkomst, typ Fjällfil. Fjällfilsfile e jävligt fint har jag hört...

Dela på andra sajter

På en Fjällko??

Tippar på att de e en fråga om härkomst, typ Fjällfil. Fjällfilsfile e jävligt fint har jag hört...

Har fjällkon gälar också?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Fjällko-oxe

Ehh, du menar väl en Fjällhen då?

Annars är det större risk att en höna har 15 fileer än att en ko kan vara en oxe...

Dela på andra sajter

Skalade några räkor .så¨blev 2 räksmörgåsar88dca91b0c4772ff7e8781fb8f6c737a.jpg

Men fan har du dödat räksmaken med svartpeppar, det är sa7mma sak som att lägga potatisskal i stället för sallad i botten

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Svartpeppar är smaskens i rätta former, och jag diggar det skarpt, men i denna "Blackpepper chicken" blev det liiite väl mycket även för mig...

post-4300-0-19526600-1418507565_thumb.jp

Dela på andra sajter

Ehh, du menar väl en Fjällhen då?

Annars är det större risk att en höna har 15 fileer än att en ko kan vara en oxe...

He

Fjällko är en ras, å dom manliga individerna i den rasen benämns oxe... Kombinera som du vill. Fast iofs. så e kofile gott,  kossan...det enda djur som byter kön när det dör

Dela på andra sajter

Frukosten serveras här ute i tassemarkerna (Isaan)

Kaffe, granatäpplejuice,ägg, kaviar och varma mackor med bacon, ost, tomat och en klick Johnnys senap

post-3485-0-36337700-1418511955.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Tänka sig

Bara genom att servera blodpudding så blir man en av nordens 250 bästa restauranger

http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/matildas-en-av-nordens-basta-restauranger

http://www.gd.se/gastrikland/gavle/matildas-basta-krogen-i-lanet

Var några år sedan frugan och jag var där och då blev vi inte super imponerade, kanske dags för ett test igen.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Tänka sig

Bara genom att servera blodpudding så blir man en av nordens 250 bästa restauranger

http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/matildas-en-av-nordens-basta-restauranger

http://www.gd.se/gastrikland/gavle/matildas-basta-krogen-i-lanet

Var några år sedan frugan och jag var där och då blev vi inte super imponerade, kanske dags för ett test igen.

/Enis

Fick dom priset för egengjord blodpudding ?

Jag kommer aldrig glömma den blodpudding jag fick som barn hemma, med stora bitar

av "fett". Den åts ibland som huvudrätt och ibland som dessert med socker, hursomhelst

SMARRIGT

Jag har forsökt att återskapa utan att lyckas, så nu står mitt hopp till obygdens okrönta

kung af husmanskost Stefanmed massa siffror, jag åker dit i vinter och hoppas bli bjuden på hans hemlagade, den ser ut att vara

som min barndoms blodpudding. Hoppas :)

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Fjällko är en ras, å dom manliga individerna i den rasen benämns oxe...

När jag växte upp hade vi ett litet jordbruk med fjällkor. Den manliga delen kallas tjur när den blir könsmogen ifall man nu inte är elak och kastrerar den för då blir det en oxe.

Tjurskallige Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

HEj Pho!

Vilken är din hemstad och har ni eget bryggeri hos er? Vad jag är ute efter är när man reser runt i Sverige på olika jobb så vill man gärna smaka just den stadens öl, dom stora giganterna klarar sig nog ändå!  :drinks:

Jag bor 2mil utanför Suwannaphum i djungeln kan man säga och där har definitivt inget eget bryggeri

Om det ens finns några små här i Thailand

Mvh Pho

Dela på andra sajter

Jag bor 2mil utanför Suwannaphum i djungeln kan man säga och där har definitivt inget eget bryggeri

Om det ens finns några små här i Thailand

Mvh Pho

hej, pullman hotell i khonkean har eget microbryggeri o även tawandaengrestaurangerna i Bangkok!  :nyam: 

Dela på andra sajter

När jag växte upp hade vi ett litet jordbruk med fjällkor. Den manliga delen kallas tjur när den blir könsmogen ifall man nu inte är elak och kastrerar den för då blir det en oxe.

Tjurskallige Fritz..

Ja så är det, jag får skylla på Älvdalskan där kvigan heter ``Tjyner´´ och tjuren ``Uoxn´´ det ställer till det lite i skallen...

Dela på andra sajter

Ett par köttabitar med potatisgratäng..

post-5021-0-42987500-1418536197_thumb.jp

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...