svampen Inlagd December 10, 2014 Dela Inlagd December 10, 2014 Ingen blå till Yep Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd December 10, 2014 Dela Inlagd December 10, 2014 En god pastasallad. Skickat från min iPhone med Tapatalk PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd December 10, 2014 Dela Inlagd December 10, 2014 Junior hade beställt chocken a la king, det var bara att lyda. Kokade en hel kyckling tillsammans med lagerblad, morot och lök + kryddor. Tärnade en röd paprika. Bl.a. Lite grädde blandades med lite av buljongen och fick koka ihop. Innan servering tillsattes 2 ägg gulor. Frugan åt som tam. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 10, 2014 Dela Inlagd December 10, 2014 Kalops... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 Längtar efter en svensk bakfyllefrukost fast jag inta är BF. Mvh jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 image.jpg Längtar efter en svensk bakfyllefrukost fast jag inta är BF. Mvh jrk Oj, det där såg gott ut. Skall nog fira att avresan närmar sig med knäckebröden jag har kvar. Kanske skulle käka dom i sängen på hennes sida så hon får nåt att fundera på ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 Inte idag men igår. Köpte ett gäng rödbetor på Foodland på väg hem från Feskebyn. Tvättade dom lite lätt sen ner i lättsaltat vatten. Kokades till lagom mjuka. Nykokta och skalade. Skinnet lossar lätt när dom är varma. Sparade spadet och silade det. Gjorde en 1,2,3 inläggning med spadet istället för vatten. Kokas ihop. Skivade rödbetorna och la dom i dessa fina burkar. Ser ut som på min mormors tid. Inköpta på vår lokala marknad. Hällde i spadet. Nu får dom kallna i kylskåpet. Blir mumma till Isterband,PyttiPanna,Kallops m.m FELIX...Släng dig i väggen!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 Lunchen avklarad. I dag stod Big C för det mesta av ingredienserna. Salladen plockade jag själv ihop, men lik förbannat står det stekt potatis på etiketten. Blandad potatissallad med lite andra grönsaker, sugar cane chicken och en riktigt god senap som av någon anledning inte kom med på denna bild. Riktigt gott och det blev kvar till ytterligare en sittning. Eftersom det blev kvar av lunchen behöver jag troligen inte ge mig på salladen, men lika bra att gardera. Och kvällsmackorna som vanligt, ägg och anjouvis. Jag skulle gärna byta mot inlagd strömming som jag såg någon MPRare häromdagen hade gjort. I dag valde jag en svensk anjouvis. Fiskarna i Abbas burk ser lite större ut än den finska anjouvisen. Som vanligt saknas dillkvisten, men det brukar smaka ganska bra ändå. Och snabbt tillbaka med resterande godbitar i den förslutbara plast burken. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 För att fira magens återvändande så blev det spaghetti carbonara från 7-11 med extra svartpeppar. Sorry ingen bild, nykameran synkar inte (ännu). ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 Flaskfile med svampsas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 Idag en hemlagad boerwurst. Jo kocken har gjort den hemma igårkväll. Mycket god korv med ett gäng krysset i som koriander, rostad nejlika etc. Tärnad potatis och bönor till det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 Fick blii hämtmat och käka på hotellet: steak till henne och CB till mig. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 Pizza Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 När man ändå var på hugget efter rödbetskokning så blir det lingonsylt idag. Bäst att tillägga Cranberry annars får man ju skäll här på MPR. 1 kg frusna bär inköpta på Macro. Får tina i ett sil-tråg så att så mycket vatten som möjligt försvinner. Slängs i en gryta,tillsätts 5-6 dl socker. Får småputtra i 15-20 min. Hälls upp i glasburkar,får kallna. Står sig utan problem minst 6 mån. i kylskåp. Kvällsmat idag. Blodpudding, Bacon, Lingonsylt och en stor mugg Fantomendricka. FAN vad jag har det bra på den Thailändska landsbygden!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 Pizza idag 1/2 på lunchen resten nu Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanB Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 (ändrad) När man ändå var på hugget efter rödbetskokning så blir det lingonsylt idag. Bäst att tillägga Cranberry annars får man ju skäll här på MPR. 1 kg frusna bär inköpta på Macro. Får tina i ett sil-tråg så att så mycket vatten som möjligt försvinner. 001.JPG Slängs i en gryta,tillsätts 5-6 dl socker. 003.JPG Får småputtra i 15-20 min. 007.JPG Hälls upp i glasburkar,får kallna. Står sig utan problem minst 6 mån. i kylskåp. 011.JPG Kvällsmat idag. Blodpudding, Bacon, Lingonsylt och en stor mugg Fantomendricka. 014.JPG FAN vad jag har det bra på den Thailändska landsbygden!!! Jag köpte också exakt ett sånt paket på Makro i Nakhon Sawan för några dar sen. Både jag och frugan är övertygade att det är lingon i påsarna nu. Dom med tranbär som jag sett ibland är det större bär i än dom i påsen jag köpte på Makro nu. Jag har använt dom i flera år och har upptäckt att det ibland är lingonoch ibland tranbär. Johan Ändrades December 11, 2014 av JohanB Assumption is the mother of all fuck-ups Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 Nu börjar julmatsperioden. Plockar fram lite julmat här på jobbet, alá knytismodellen. Varma grejorna står på spisen. Bland annat hemlagad paté och skånsk lutfisklåda. (Läs nu inte lut fis klåda) Än så länge är det gott med julmat - men det går nog över,,,, Igår kväll blev det smalmat. Pizza å öl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 Bruna bönor och falukorv blev det idag. Glömde ta bild. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 Köttsoppa på Scandalic, helt OK faktiskt, speciellt om man tänker på att den bara kostade 160 battingar. Tycker att det har blivit en rejäl uppryckning på matsidan på det stället. Nu snackar jag vanlig vardagsmat utan vita dukar på borden om ni förstår vad jag menar. Fritz.. Det låter bra ,får bli ett besök [emoji1] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 11, 2014 Dela Inlagd December 11, 2014 Hehe, mat gör mig inte lycklig på samma sätt. Snuvan gör att jag inte kan sova, och inte hon heller. Har 0kr i inkomst så visst fan vill jag bo billigt. Har inte jobbat på 2 år. Och har ingen A-kassa eller socialbidrag. Lever på egna pengar. Nåt annat du stör dig på som jag kan förklara? Då är du ingen flykting då. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd December 12, 2014 Dela Inlagd December 12, 2014 I dag tog jag en nästan två timmars omväg (promenad) till Sailor. För att få bort lite fett inför julens inmundigande av gris klövar och lutfisk, och Malax limpa icke att förglömma. Väl framme möttes jag av detta fina arrangemang. Och en alltid lika glad Hovmästarinna. Och som vanligt för att spara utrymme kommer tillbehören på samma bild. På Sailor käkar jag nästan alltid GB, i dag med mos. Riktigt god hemgjord mos, har sjäv vid ett flertal tillfällen varit i köket och beskådat tillverkningen. Lite majonäs bad jag om till att kleta i salladen. Och så en titt på Cocktail listan. Jag ville ju gärna ta notan över 200 THB, så det fick bli en blomster drink serverad i blomvas. Blue Lady heter den. Riktigt läskande i värmen må jag säga, skulle gärna tagit en till men man har ju karaktär. Riktigt gott hela konceptet i dag, och kan man tänka sig jag hade gått ned några hekto vid hemkomsten. Blir nog att utöka promenaderna utanför min vanliga kvadrat kilometer i framtiden. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd December 12, 2014 Dela Inlagd December 12, 2014 Schnitzel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd December 12, 2014 Dela Inlagd December 12, 2014 Sea food. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd December 12, 2014 Dela Inlagd December 12, 2014 Frukost idag. Egenbakat rågbröd,ägg,Kalles Kaviar,gräslök och godaste mjölken i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 12, 2014 Dela Inlagd December 12, 2014 Frukost idag. Egenbakat rågbröd,ägg,Kalles Kaviar,gräslök och godaste mjölken i Thailand. smörgås.jpg Kanon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu