Peolito Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Glömde bilden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Säsongens första semla, en saffranssemla var det men kände inte mycket smak av det. Tack för tipset Minne00 manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Tio kilo av allt.Själv åt jag grissoppa,buurp Mvh jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Lite smått på Pizza Company. Måste lämna plats för en glass på Swensens vägg i vägg också till efterrätt. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Idag blir det Smålandsmys!!MUMS Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 hej hopp måste till bolaget nu, så det blir kalla i kylen till kvällen Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Blev en efterätt på Swensen också Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IsaanWarrior Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 1 påse mamanudlar...så stekigt! Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 (ändrad) På väg till dagens frukost passerade jag för första gången ett patongkoo stand utan att stanna och köpa några. DSCN4818.JPG Även denna skylt , Jomtiens bästa frukost passerade jag utan tvekan förbi med lätta steg. Jag testade i somras tror jag det var och det blir ingen fler gång. DSCN4821.JPG I dag hade jag tänkt mig att få en riktig stekarfrukost på väg till Immigration soi 5, Jomtien. DSCN4822.JPG Tar bra betalt för rummen gör de. DSCN4851.JPG Enligt frukostkassörskan är det nästan bara ryssar och asiater som bor på detta hotel. DSCN4827.JPG Efter att ha betalt 200 THB blev det dags att börja ta för sig av godsakerna. Jag låter de flesta bilderna tala för sig själv eftersom jag inte finner ord för detta. DSCN4828.JPG DSCN4829.JPG DSCN4830.JPG DSCN4831.JPG Jag valde att sätta mig ute på balkongen. DSCN4832.JPG Och så en bild av min frukost tallrik. DSCN4834.JPG Ingen fara tänkte jag, de borde ju ha pancakes. Men tyvärr dessa var slut redan kl. 07.30 och det skulle inte stekas några fler denna morgon. Men den ansvarige föreslog att jag skulle ta lite kao pad. DSCN4836.JPG Hönssoppa fanns också lite kvar av. DSCN4840.JPG Jag hade ju hoppats på lite bakelser och kakor till kaffet, men det fanns tyvärr inte så många alternativ. DSCN4837.JPG Här en bild av min första kopp kaffe med tillbehör. Nu ångrade jag verkligen att jag inte köpte med mig några patongkoo. DSCN4839.JPG Men så drog jag mig till minnes att jag såg jordgubbar i deras salladsbar. DSCN4843.JPG Men det där med jordgubbar visade sig vara en synvilla, det var istället coctailtomater. Men det gick bra även det, riktigt goda tomater faktiskt. Och en riktigt snygg tallrik. DSCN4845.JPG När jag var klar såg jag denna skylt, annars brukar ju dom "finare restaurangerna" förbjuda att man tar med sig mat in. DSCN4846.JPG En lite tydligare bild av budskapet på skylten. DSCN4847.JPG Och eftersom jag är dålig på att använda smileys så bifogar jag ett par av denna sort. Och till sist, en liten varning för denna restaurang. Man hoppas ju att de kunde ta lite lärdom av LK Royal Suites, och fram för allt göra ett studiebesök på nämnda hotel. synd att det inte var gott , vissa frukostbufféer på hotell är goda andra inte. Såg inte så spännande ut och dom hade slut på det mesta såg det ut som, sent ute? Vadå diet? Är ju hur nyttigt ut som helst gott ser det ut att vara hursomhelst. Mycket gott öl passar bra så här års blir bra till julbord, bufféer och som flytande lördagsgodis framför brasan tvn i baren eller datorn. Ändrades December 5, 2014 av Chrille Columbus Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 I dag skulle mina kock kunskaper tas till nya höjder. Lika bra att skylten kommer med i början för jag brukar för det mesta glömma den. Nu skall min "universalmaskin" sedan många år i köket verkligen få bekänna färg, eller det kanske heter visa vad den går för. DSCN5040.JPG Korven inhandlad och samtidigt skall contest av Turun Sinappia vs Auran Sinappia avgöras. DSCN5042.JPG Nu har Turun Sinappia flyttat tillbaka tillverkningen från Polen till Finland. Takaisin Suomessa betyder tillbaka i Finland. DSCN5045.JPG Då så, jag vräker i korven i Vattenkokaren heter det väl. Och fyller fullt med vatten, samt stänger av när vattnet kokar. Låt stå i ca. 20 min. Min kokare är så gammal så jag tror inte den stänger av automatiskt utan det kokar över. DSCN5043.JPG Under tiden plockar jag fram det som enligt etiketten skall vara stekta potäter, men det visade sig vara någon bland sallad med skinka bl. a. och det gick också bra. DSCN5047.JPG Nu till det spännande ögonblicket när det var dags att öppna locket och se hela härligheten. Det slog upp ånga så jag var tvungen att torka av linsen efteråt. DSCN5049.JPG Och så till upplägget. DSCN5052.JPG Uppskuren och klar, riktigt gott må jag säga. Det blir flera gånger att köpa denna korv, lite liknande frukostkorv men mera kryddad. DSCN5053.JPG Och senaps testen blev mer eller mindre oavgjord, jag skulle inte kunna skilja dem i en blind test. Nu inväntar jag bara lagom till jul riktigt "äkta finsk Slotts senap". Den här senapen hittade jag på vår lokala icabutik idag, tillsammans med jonnys shipotle pepparsenap http://www.maipenrai.se/upload/monthly_12_2014/post-3602-0-69534000-1417760760_thumb.jpg Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Lite gratis tilltugg bara man köpte lite dryck Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 ett par bitar chevré o ett glas rött.....fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Blev stark fläskfile' , bambuskott och lite andra grönsaker, med några perfekt stekta ägg, (risbilder slipper ni på en fredag... ). Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Snabb tinar några regnbågsbitar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Ett par smorrebröd på Scandic hotell i Fredrikshavn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Ett par smorrebröd på Scandic hotell i Fredrikshavn. Ahhh, Bara älskar smörrebröd ,,Några jaktkompisar fån Danmark brukar ta upp några tårtkartonger fyllda med smörrebröd . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 En grym räkmacka, god var den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Falukorv med päramos med barnbarna.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Fisk e gott o framförallt om man fiskat den själv, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Nyinvesterat idag Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Nyinvesterat idag Trodde först att det var en kökslucka PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Nyinvesterat idag Läs instruktionerna o olja in dom väl...Faktiskt köpte några förr någon vecka sen men inte använt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Nyinvesterat idag Bara olja in o bränna den i ugnen, efter ca hundra FFsare ser den ut så här.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Aha, nu förstår jag varför sjuttitalet ringde och eftersökte virke Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Bara olja in o bränna den i ugnen, efter ca hundra FFsare ser den ut så här.. IMG_5275.JPG FF Ligger redan på inoljning, bränna får jag göra sen Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu