ellim63 Inlagd December 4, 2014 Dela Inlagd December 4, 2014 Heinz vita bönor o korvslantar upphottade med svartpeppar o tabasco blev lunch idag....fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jrk Inlagd December 4, 2014 Dela Inlagd December 4, 2014 Himmelskt gott det där. Skulle kunna äta flera kilo Gör du inte det?(lite ironi) Mvh jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 4, 2014 Dela Inlagd December 4, 2014 Heinz vita bönor o korvslantar upphottade med svartpeppar o tabasco blev lunch idag.fantastiskt gott! Ser nästan ut som den klassiska "ungkarlsgrytan" man gjorde i sin ungdom. Fortfarande lika gott och receptet är en burk Heinz vita bönor och "man taget vad man haver." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 4, 2014 Dela Inlagd December 4, 2014 Lunchen blev kalv i dill med plugg etc. Inte dumt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd December 4, 2014 Dela Inlagd December 4, 2014 Hatar ärtsoppa men dagen var ju inte förstörd pga detta! Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 4, 2014 Dela Inlagd December 4, 2014 Blev så jäkla sugen på en Toast Pelle Janzon men dålig planering gjorde att det inte fanns någon oxfilé i kylen Men en gjord med bacon gick också ner “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 4, 2014 Dela Inlagd December 4, 2014 Tacoboat Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd December 4, 2014 Dela Inlagd December 4, 2014 Det blev ost fyllda pannbiffar med gräddsås , gjorde som junior och mosade sås och potatis . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd December 4, 2014 Dela Inlagd December 4, 2014 Glömde bilden !! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd December 4, 2014 Dela Inlagd December 4, 2014 mackor med stekt ägg, jonnys sötstarka senap o chilisås...fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IsaanWarrior Inlagd December 4, 2014 Dela Inlagd December 4, 2014 1 mamapåse...Avd. det går bra nu. Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 I dag skulle mina kock kunskaper tas till nya höjder. Lika bra att skylten kommer med i början för jag brukar för det mesta glömma den. Nu skall min "universalmaskin" sedan många år i köket verkligen få bekänna färg, eller det kanske heter visa vad den går för. Korven inhandlad och samtidigt skall contest av Turun Sinappia vs Auran Sinappia avgöras. Nu har Turun Sinappia flyttat tillbaka tillverkningen från Polen till Finland. Takaisin Suomessa betyder tillbaka i Finland. Då så, jag vräker i korven i Vattenkokaren heter det väl. Och fyller fullt med vatten, samt stänger av när vattnet kokar. Låt stå i ca. 20 min. Min kokare är så gammal så jag tror inte den stänger av automatiskt utan det kokar över. Under tiden plockar jag fram det som enligt etiketten skall vara stekta potäter, men det visade sig vara någon bland sallad med skinka bl. a. och det gick också bra. Nu till det spännande ögonblicket när det var dags att öppna locket och se hela härligheten. Det slog upp ånga så jag var tvungen att torka av linsen efteråt. Och så till upplägget. Uppskuren och klar, riktigt gott må jag säga. Det blir flera gånger att köpa denna korv, lite liknande frukostkorv men mera kryddad. Och senaps testen blev mer eller mindre oavgjord, jag skulle inte kunna skilja dem i en blind test. Nu inväntar jag bara lagom till jul riktigt "äkta finsk Slotts senap". "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Eftersom jag inte vill missa kvällens högtidligheter på TVn har jag redan nu förberätt mackorna till evenemanget. Först ett franskt bondbröd. Som ombyte till Malax limpa. Eftersom tillgången på Anjouvis nu är mycket god så blev det några ägg o Anjouvis mackor. Plastburken till höger i bild fick jag av grannen när han senast i går gav mig några burkar. Han sade att om det mot förmodan skulle bli Anjouvis över så kan jag spara dem i den förslutbara plastburken. En bild till av den smarta uppfinningen. I dag valde jag Abbas Anjouvis. Gravlax, alltid lika gott. Upplägget. Men vad i helvete är detta. Äggen skivade så som vanligt folk skivar ägg. Men dillkvistar, och en skiva lime på åtminstone laxen fattas ju. Så här brukar det inte se ut när mina granndamer gör färdiga mackor åt mig. Men man kan ju inte ha talang med allt. Jag gjorde som vanligt, bara krafsade på fisken så att säga. Och drycker till kvällsmackorna ligger just nu på kylning. Jag kände mig mer eller mindre tvingad att provsmaka den starkare drycken så den inte är skämd. Helt OK och blandat med Ice Tea. Det får duga. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 ImageUploadedByTapatalk1417713701.840631.jpg Tacoboat Enis Va i helvete var det där för jucks.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Va i helvete var det där för jucks.. Frukost Bönor och knaperstekta bacon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 (ändrad) Va i helvete var det där för jucks.. Tacobröd formad som en båt fylld med tacokryddad fläskfärs å bacon, isbergssallad, hackad gul lök, hackad gurka, riven ost, majskorn, hackade tomater, salsasås, créme fraise, smält ost samt chillikryddade tacochips. Helt enkelt det mesta man behöver i från kostcirkeln Enis Ändrades December 5, 2014 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Frukost Bönor och knaperstekta bacon En variant till av ungkarlsgrytan men har frugan gett dig en tesked att äta med? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Det blev mat i dag också fast man har mycket att stå i. Domicil, ett säkert kort. DSCN4997.JPG Här får man inte ta med sig mat in i restaurangen, förra onsdagen var jag på ett ställe i Jomtien och där fick man inte ta med sig mat ut, men det fick man på Domicil (doggybag). DSCN4999.JPG Drycken, nydiskad askopp samt finciggen allt på samma bild. DSCN5000.JPG Först kom det in en riktigt god sallad. DSCN5002.JPG På med lite dressing. DSCN5004.JPG Eftersom ingen av dagens special rätter var intressant så föreslog servitrisen att jag skulle pröva deras Ribs. DSCN5006.JPG Med stekta potäter, vitlökssmör, majonäs och det röda tror jag kanske var Heinz ketchup (vedevärdigt) så ketchupen blev kvar och jag hoppas innerligt att de inte lagt den i doggybagen som jag ännu inte hunnit avnjuta. DSCN5008.JPG Och här en bild av revbenen skurna. DSCN5009.JPG Detta blev kvar till doggybagen. DSCN5010.JPG Och här levereras doggybagen som jag ännu inte haft tid att inspektera, men Domicil brukar ha fina doggybags. DSCN5012.JPG Din hund verkar vara en riktig gourmand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 I dag skulle mina kock kunskaper tas till nya höjder. Lika bra att skylten kommer med i början för jag brukar för det mesta glömma den. Nu skall min "universalmaskin" sedan många år i köket verkligen få bekänna färg, eller det kanske heter visa vad den går för. DSCN5040.JPG Korven inhandlad och samtidigt skall contest av Turun Sinappia vs Auran Sinappia avgöras. DSCN5042.JPG Nu har Turun Sinappia flyttat tillbaka tillverkningen från Polen till Finland. Takaisin Suomessa betyder tillbaka i Finland. DSCN5045.JPG Då så, jag vräker i korven i Vattenkokaren heter det väl. Och fyller fullt med vatten, samt stänger av när vattnet kokar. Låt stå i ca. 20 min. Min kokare är så gammal så jag tror inte den stänger av automatiskt utan det kokar över. DSCN5043.JPG Under tiden plockar jag fram det som enligt etiketten skall vara stekta potäter, men det visade sig vara någon bland sallad med skinka bl. a. och det gick också bra. DSCN5047.JPG Nu till det spännande ögonblicket när det var dags att öppna locket och se hela härligheten. Det slog upp ånga så jag var tvungen att torka av linsen efteråt. DSCN5049.JPG Och så till upplägget. DSCN5052.JPG Uppskuren och klar, riktigt gott må jag säga. Det blir flera gånger att köpa denna korv, lite liknande frukostkorv men mera kryddad. DSCN5053.JPG Och senaps testen blev mer eller mindre oavgjord, jag skulle inte kunna skilja dem i en blind test. Nu inväntar jag bara lagom till jul riktigt "äkta finsk Slotts senap". Pärkele, jag håller på Åbo senap jag, + skåningarna! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Di sparsmakade matgästerna lapade i sig för kung och fosterland när det serverades köttbullar, man falang med gräddsås och blåbärssylt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Gott med snabbmat ibland! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Gott med snabbmat ibland! En karl med ditt yrke ska käka svetstråd och plattjärn. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Dagens lunch. Risgrynsgröt med en skinkmacka Nu är det bara och invänta kvällens julbord på HC:s favorithotell i Uppsala Clarion Hotell Gillet “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 Rabiff Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd December 5, 2014 Dela Inlagd December 5, 2014 (ändrad) Blev ryggbiff med potatisgratäng och bacon lindade runt harrys kuvert Samt ett glas rödvin. Ändrades December 5, 2014 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu