Guest Oregistrerad knasen Inlagd November 28, 2014 Dela Inlagd November 28, 2014 till lunch idag blev det pytt.. IMG_4677.JPG men ingen vanlig pytt utan dijonstuvad sådan. IMG_4678.JPG IMG_4680.JPG fantastiskt gott! Jösses, det där ser fantastiskt gott ut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 28, 2014 Dela Inlagd November 28, 2014 Jösses, det där ser fantastiskt gott ut! tackar! i förrgår o igår var jag med jobbet på Älvsjömässan o detta serverades till lunch i onsdags.. lax med dillsky, potatis o grönt! efter dagen på mässan blev det taxi till Scandic malmen o så här såg rummet ut. lite fräsch frukt o lite choklad... mina kollegor var lite tråkiga o ville äta på hotellet men det gjorde inte så mycket när dom hade den här trevliga kreationen där som det slank ner några glas Zinfandel till! hotellfrukost kan ju vara trevligt! till lunch igår på mässan serverades kyckling med svamp, potatispuré o dragonsky! måste säga att jag är impad över att maten på mässan smakade så bra iom. att vi var ca 1200 pers där! två trevliga dagar i vår fina huvudstad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 28, 2014 Dela Inlagd November 28, 2014 Det blev confit på anklår rödbetor klimp och äpple till lunch. Ett glas pinot noir till. Djävligt gott. ImageUploadedByMaipenrai1417185988.510930.jpg Confiterad anka är bland det godaste jag vet men det är mycket få restauranger som vågar sig på det. Kan ju koka själv men ska man få tag på ankfett för man nästan handla på någon restauranggrossist. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 28, 2014 Dela Inlagd November 28, 2014 Dagens frulle Ägg lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 28, 2014 Dela Inlagd November 28, 2014 tackar! i förrgår o igår var jag med jobbet på Älvsjömässan o detta serverades till lunch i onsdags.. lax med dillsky, potatis o grönt! IMG_4666.JPG efter dagen på mässan blev det taxi till Scandic malmen o så här såg rummet ut. IMG_4667.JPG lite fräsch frukt o lite choklad... IMG_4668.JPG mina kollegor var lite tråkiga o ville äta på hotellet men det gjorde inte så mycket när dom hade den här trevliga kreationen där som det slank ner några glas Zinfandel till! IMG_4669.JPG hotellfrukost kan ju vara trevligt! IMG_4671.JPG IMG_4672.JPG till lunch igår på mässan serverades kyckling med svamp, potatispuré o dragonsky! IMG_4673.JPG måste säga att jag är impad över att maten på mässan smakade så bra iom. att vi var ca 1200 pers där! två trevliga dagar i vår fina huvudstad! Du måste säga till innan du kommer hit så vi som bor här får en chans att bjuda på och till riktiga serveringsställen ! Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd November 28, 2014 Dela Inlagd November 28, 2014 Ja, Gröne Jägaren ligger ju nästan mittemot... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 28, 2014 Dela Inlagd November 28, 2014 Ja, Gröne Jägaren ligger ju nästan mittemot... För besökande från landsorten får det bli ett besök efter "wine&dine" så kulturchocken inte blir överväldigande för dom små liven OBS tungt inlägg inte för AIKare https://www.youtube.com/watch?v=1IPW-C9HLpg Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 28, 2014 Dela Inlagd November 28, 2014 Frugans vid 17 snåret! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd November 28, 2014 Dela Inlagd November 28, 2014 (ändrad) Jag har inte kollat denna tråd på en hel månad=diet. Det går helt enkelt inte att kolla alla dessa matbilder när man går på en diet. Men denna helg tar jag 2 lediga dagar från dieten,denna pad ka pao med fisk är en av synderna Vinet heter Tina Chardonnay Reserv och duger i krig och här hemma så är vi inte så noga med vinglasen Ändrades November 28, 2014 av jlh66 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd November 28, 2014 Dela Inlagd November 28, 2014 Kört en fläskestek i kväll,,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 28, 2014 Dela Inlagd November 28, 2014 En råbiff på en AW för en kollega som tyvärr går vidare i karriären på ett departement Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd November 28, 2014 Dela Inlagd November 28, 2014 Ett gäng makrillmackor med Fantomen dricka till.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 28, 2014 Dela Inlagd November 28, 2014 äggmackor med senapssill...fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd November 28, 2014 Dela Inlagd November 28, 2014 äggmackor med senapssill...fantastiskt gott! Det är inte bara medlemmen Peolito som är en gourmand.Det bor en hos dig också he he.Man blir alltid sugen på mat då man ser dina bilder. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 28, 2014 Dela Inlagd November 28, 2014 (ändrad) Det är inte bara medlemmen Peolito som är en gourmand.Det bor en hos dig också he he.Man blir alltid sugen på mat då man ser dina bilder. Gourmand som äter svinföda ( potatiskal),ja du söte Gud [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1] Ändrades November 28, 2014 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 29, 2014 Dela Inlagd November 29, 2014 Bratwurst und kartoffelnsalat "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 29, 2014 Dela Inlagd November 29, 2014 Hängmörad biff som frugan hackat i småbitar och joxat i hop med bl.a. Grön curry Satan vad gott Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd November 29, 2014 Dela Inlagd November 29, 2014 Blev nåt Thaislafs igår, ingen aning om vad det var... Sen vatten åt mig och ett helrör åt henne, eller om det var tvärtom. Serverat. Strular med nätet just nu, och värre lär det bli så - vi kanske inte hörs på ett tag. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd November 29, 2014 Dela Inlagd November 29, 2014 (ändrad) Eftersom jag i dag var väldigt sulten fick det helt enkelt bli ett Wärdshus besök. Och som vanligt ett varmt mottagande av krögaren, Maikan himself. Man känner sig nästan som en VIP gäst. Måltidsdryck och finröka. Lite anslag försökte jag läsa i väntan på maten. Efter lite google translate så betyder det att snus finns till försäljning. Och en karta med blå piller finns också i utbudet, samma pris. 400 THB Och eftersom jag var mycket sulten fick det bli min favorit, Chicken/Bacon med stekta potäter. Maikan borde definitivt skaffa större tallrikar. Och så på med lite extra svartpeppar, den kvarnen som Fritz och jag hade sådana bekymmer med före vi utforskat hur den skulle startas. Som framgår av bilden föredrar jag att äta med sked och gaffel. Detta blev kvar som doggybag och middag. Doggybagen levereras av en mycket glad servitris. Väl hemkommen så lägger jag upp innehållet i doggybagen på mitt porslin, ursäkta plasttallrik. Och därefter upptäcker jag att det tydligen är advent, lilla jul eller något liknande. Nu blev jag lite överraskad med presenter. En Koskenkorva, skall enligt givaren avnjutas med ice tea, vi får väl se hur det smakar. Risken är ju kanske att morgondagens förmiddagspass i badtunnan kommer att inhiberas. Men nyfiken som jag är så kommer jag att testa drycken med ice tea. Lite ost och rågbröd ( som omväxling till Malax limpan ) fick jag också. Ingen osthyvel har jag ännu införskaffat så det blir till att liipa niven och säära osten med niiven i kväll. Underlägget som jag trodde var en bord duk visade sig vara en julmatta, ganska fin faktiskt. Tack för vänligheten säger jag och ha en trevlig advent. Nu skall jag ta mig en tur ner till Family Mart och inhandla Ice tea och smaka drycken som jag fick. Edit: sagt och gjort, Ice tea inhandlat, och blandat enligt givarens föreskrifter. 40/60 Och riktigt gott, så nu tror jag mig med all säkerhet veta att badtunnan får klara sig utan min medverkan i morgon. Jag säger: Kippis ja kulaus oli merimiehen munaus. Ändrades November 29, 2014 av lill_kurre "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd November 29, 2014 Dela Inlagd November 29, 2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 29, 2014 Dela Inlagd November 29, 2014 Örebroinspirerad frukostmacka “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd November 29, 2014 Dela Inlagd November 29, 2014 Nu har jag kommit fram till Reissumiehen juustovoileivät ( inte så stor skillnad från mitt modersmål, meänkieli ). Det blir lite ojämna siivor när man säär rakt av med niiven. Och drycken till detta blev Koskenkorva blandat med Ice Tea, 40/60 för att vara tydlig. Riktigt gott faktiskt, i sällskap av MPR. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd November 29, 2014 Dela Inlagd November 29, 2014 Gourmand som äter svinföda ( potatiskal),ja du söte Gud [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji1] Tänk att svin har så bra smak, undrar om dom föredrar Heinz ketchup också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 29, 2014 Dela Inlagd November 29, 2014 Örebroinspirerad frukostmacka DSC06927.jpg samma här ekllunds kavring från Gotland ,marinerad sillfile från Danmark ,kurrysill från Danmark och 2 kokta ägg mums för en fattiglapp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 29, 2014 Dela Inlagd November 29, 2014 Tänk att svin har så bra smak, undrar om dom föredrar Heinz ketchup också? dom håller sig nog till felix,garant osv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu