Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Förra vintern när jag var nere hade dom skaplig mat vid poolen på 9 karat condo, vet dock inte om stället är igång fortfarande/ännu.

Får höra med tjejen. Tack för tipset. Hon har dragit nånstans, jo jag vet var... köpte lite kakor och annat åt mama... Dom levereras nu.

Men, funderar på lite thaislafs idag... får bara farang-food när jag ber henne handla. Blir nog att haffa en av food-truckarna.

Får väl återkomma med lite bilder om jag nu kommer ihåg.

EDIT: Fåsenu, det ligger bredvid nirun om jag inte fattat det fel. Tja, en liten kort promenad (jag bor mitt emellan antar jag). Men nån pool såg jag inte när jag var där och snokade.

Nu måste jag fråga tjejen, blev lite nyfiken för det stället såg aningen nergånget ut. Kanske inte är så tokigt ändå.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Får höra med tjejen. Tack för tipset. Hon har dragit nånstans, jo jag vet var... köpte lite kakor och annat åt mama... Dom levereras nu.

Men, funderar på lite thaislafs idag... får bara farang-food när jag ber henne handla. Blir nog att haffa en av food-truckarna.

Får väl återkomma med lite bilder om jag nu kommer ihåg.

EDIT: Fåsenu, det ligger bredvid nirun om jag inte fattat det fel. Tja, en liten kort promenad (jag bor mitt emellan antar jag). Men nån pool såg jag inte när jag var där och snokade.

Nu måste jag fråga tjejen, blev lite nyfiken för det stället såg aningen nergånget ut. Kanske inte är så tokigt ändå.

Jo det är rätt slitet men poolrestaurangen är väl byggt lite senare får man väl anta.

Dela på andra sajter

En ost och skinkfralla på grovt bröd från Coop vid centralen.

Knappast smakrik och sensationell upplevelse, men nöden har ingen lag när tåg och bussar inte åker enligt tidtabell.  Grrrhhh.

Dela på andra sajter

Det har under många års tid kommit en massa glada norrmän till Thani Hotel på soi 5 för att spela bridge och leva livet under 3-4 veckor i februari. Men sist hade dom flyttat till hotellet strax ovanför, gissar att det inte bara beror på den urusla frukosten.

Även några svenskar jag känner som bott där var inte helt nöjda med hotellet om man uttrycker sig snällt.

Fritz..

Jag såg att det låg ett hotel granne med immigration som hette Fifth någonting om jag minns rätt.  En riktig fin uteservering kunde jag se från gatan.   Det blir att pröva frukosten där nästa gång jag ger mig iväg ända till Jomtien, i slutet av february.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Dela på andra sajter

Jag såg att det låg ett hotel granne med immigration som hette Fifth någonting om jag minns rätt.  En riktig fin uteservering kunde jag se från gatan.   Det blir att pröva frukosten där nästa gång jag ger mig iväg ända till Jomtien, i slutet av february.

Ja det är väl typ 10 minuter med en sonthaw. Slit och släp... Om du nu inte åkt hem förstås.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Do dät  !  Nu har jag googlat och hotellets hela fina kompletta namn är " Fifth Jomtien The Residence "

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Karlalfred Onsdag ?

De kan du behöva, för på fredag ska vi käka gnällgubbar :give_rose:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Blev köttfärslimpa.kokt potatis o rövinssås 14455dfdd2fde1f51712408c7cbceda3.jpge6ad7c03a5aacd442968e2108fe53028.jpg

O mjölk..6ed44d2d5f24ff46da65eec9342656a3.jpg

Hon ska ju servera oss mat och inte äta den :blink:
Dela på andra sajter

Här på Sveriges framsidan får man nöja med snålvarianten av Malaxlimpan, Malax mini 325gr för 34.95 på Hemköp

post-3606-0-51686500-1417023582_thumb.jp

Men resultatet blev ju bra ändå :nyam: Kanske kan hitta orginalstorleken i någon annan butik.

post-3606-0-29921700-1417023587_thumb.jp

Dela på andra sajter

Hon ska ju servera oss mat och inte äta den :blink:

Det kommer knasen du får ha lite tålamod bara [emoji12] [emoji12] [emoji12]
Dela på andra sajter

Tja, till er som inte känner till Göteborgs pepparkaksbageri säger det kanske inte mycket, men för för så sent som bara för några år sedan var man tvungen att beställa dessa gudomliga kakor redan före midsommar om man ville ha dem till jul. På senare år har väl någon yngre generation i familjeföretaget rationaliserat produktionen så man kan köpa dem t.o.m. i vår Icabutik. För 300 kr får man ungefär lika många kakor om jag nu minns rätt.

Grejen är att äta dem med gammal hederlig mögelost varpå det då är mycket svårt att skilja på om man är kvar i jordelivet eller i betydligt högre stratosfärer.

post-3517-0-24208700-1417026901_thumb.jp

Every saint has a past and every sinner has a future.

Dela på andra sajter

De kan du behöva, för på fredag ska vi käka gnällgubbar :give_rose:

Ha Ha ja antagligen vi har ju svårt mot blå/vitt på is men man hoppas att nagla masarna?

Hursomhelst Ha Det

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Kalops,första gången jag testat att laga det, blev fantastiskt gott!

Inte fasen var det svårt heller, det värsta var väl att putsa och tärna Högreven, att lägga in Rödbetor var en barnlek.

Så, allt gjort från grunden, utom att skala potatisen, det hatar jag, ett smutsigt jobb men nån måste göra det :nono:

Upplagt:

post-4394-0-94059700-1417036672_thumb.jp

Uppätet (5 minuter senare):

post-4394-0-59678300-1417036752_thumb.jp

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Här på Sveriges framsidan får man nöja med snålvarianten av Malaxlimpan, Malax mini 325gr för 34.95 på Hemköp

attachicon.gif2014-11-26 18.28.02.jpg

Men resultatet blev ju bra ändå :nyam: Kanske kan hitta orginalstorleken i någon annan butik.

attachicon.gif2014-11-26 18.32.43.jpg

Åsså undrar de varför vi svenskar äter så mycket kött!!!

För 34,95 får jag mycket fin, benfri fläskkotlett fast då är det 1Kg, lite mindre än en tredjedel av priset mot Malax... äsch limpa på fiberrikt ladugårds uppsop...

Jag käkar kött, för brödet har blivit för djävla dyrt...

Grönsaker är ofta dyrare än fläskkotlett, man undrar vad de grisarna har fått äta, inte broccoli eller paprika på vårkanten iaf.

Åsså är ju kött godare, om det tillagas rätt.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Dagens lunch blev en fantastisk köttfärslimpa på hjort med ströbröd i köttet och lindat med bacon. Till det en gräddsås med lingon och trattisar och plugg till.

Var tvungen att ta ett glas bra vin till.

post-9030-1417087176,38_thumb.jpgpost-9030-1417087191,55_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Pommes och korv samt ett glas rött

Man blir aldrig så gammal att man inte

tror,att man har ett år kvar att leva.

Dela på andra sajter

Blev en pytt igen men nu börjar det bli tomt i frysen

post-3485-0-03788000-1417089506.jpg

I morgon ska smörja kråset ordentligt har jag planerat

post-3485-0-75764500-1417089509.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

när jag för en stund sen kom hem efter 2 dagar i Stockholm hade frugan fixat lite torsdagsmys, serverades med ett glas rött...fantastiskt gott! :nyam: 

post-6750-0-95204700-1417115797_thumb.jp

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...