FF Inlagd November 21, 2014 Dela Inlagd November 21, 2014 Kanske kan bli nåt gott En variant på FFare.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 21, 2014 Dela Inlagd November 21, 2014 (ändrad) Blev inte så bra på bild som det smakade. Först en röra på bacon, kapris, rödbetor, zucchini och champinjoner. Till det en wasabiremulade och torsk. Ändrades November 21, 2014 av Fredman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd November 21, 2014 Dela Inlagd November 21, 2014 Jo nå liknande FF plankor blev det, först en liten aptitretare Sen blev det en högst ordinär planka Å nu är det matkoma framför dumburken som gäller och trösta Herr Chang som har varit hos veterinären idag och fått skäll för att magen släpar nästan i marken nu är det diet som gäller, ingen gräddsås att slicka från tallrik, bara dietmat från veterinärens hovleverantör Royal Canin Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 21, 2014 Dela Inlagd November 21, 2014 några goda ostar från granhammar med tomatchutney från karintorp o svarta oliver, ett par korvslantar att suga på tills osten blivit rumstempererad. serveras med ett glas rött eller 7! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oberg Inlagd November 21, 2014 Dela Inlagd November 21, 2014 Domicil 1 som vanligt på fredagar. Jag var förbi Domicil 2 på vägen till 1an, men det liknar ju ett hål i väggen. Och helt folktomt. DSCN4692.JPG Det körs samma menu, men inga dagens rätter och snål (ekonomisk) som jag är så blev det 1an. DSCN4495.JPG Jag ger hellre lite extra tip, speciellt när man alltid behandlas som en VIP gäst. Först risdrycken som svettades ordentligt i värmen. DSCN4714.JPG Och finciggen, i dag en askopp som jag tror t.om. oberg inte får obehag av. DSCN4712.JPG I dag hade de verkligen vräkt på ordentligt med majonesesallad som de kallar det och en riktigt god fisk. Kan verkligen rekommenderas, måndagar och fredagar körs den som dagens. DSCN4717.JPG Och vid hemkomsten blev det en Iced Cappuchino på Coffe Shoppen vid entre´n . Riktigt gott i värmen. DSCN4729.JPG Jag glömde ju bilder på kvällsmackorna, så jag får så här i efterhand bifoga dom. Internationellt i dag också. Dessa gjordes i ordning i god tid, ifall man blir intoxicated i värmen. DSCN4683.JPG Kanske inga stilpoäng, men man får göra så gott man kan. DSCN4686.JPG Haha...en tom och nydiskad askkopp på matbordet må väl vara hänt men en halvfull, eller ännu värre en överfull, går fetbort. Vidrigt. Smaklig måltid! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd November 21, 2014 Dela Inlagd November 21, 2014 IMG_2532.jpg Gott med popcorn men dom j**Larna fastnar i tänderna. Testa att slänga in en klyftad lök och lite kryddor i kycklingen sen kör du upp en halvfylld ölburk i rumpan på kycklingen , blir gott men krydda den som vanligt för man får inte så väldigt mycket smak av ölen. Men riktigt safitg blir kycklingen nää jag inte pervers och hittar på googla beer can chicken eller dancing chicken och grill. Ikväll så blir det inga sådana läckerheter utan pasta med skivad korv och ketchup. Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd November 21, 2014 Dela Inlagd November 21, 2014 Frugan bestämde att det skulle bli tacos till kvällsmål så blev det.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 21, 2014 Dela Inlagd November 21, 2014 Testa att slänga in en klyftad lök och lite kryddor i kycklingen sen kör du upp en halvfylld ölburk i rumpan på kycklingen , blir gott men krydda den som vanligt för man får inte så väldigt mycket smak av ölen. Men riktigt safitg blir kycklingen nää jag inte pervers och hittar på googla beer can chicken eller dancing chicken och grill. Du ser på TV mao Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd November 21, 2014 Dela Inlagd November 21, 2014 Du ser på TV mao Nää jag slängde ut tv:n 2010 men i somras köpte jag vad jag först trodde var en färdiggrillad kyckling, men insåg snabbt att den var RÅ .Den var färdigkryddad och det fanns en uförlig beskrivning "Beer can chicken" om hur man skulle göra, efter lite googlande så kom jag på att det går alldeles utmärkt att lägga in den i ugnen i stället för att ställa på grillen och det blir bäst med en 33 centiliters ölburk som bara är halvfull resten får man dricka upp, man kan också lägga kycklinen (den riskerar att välta om man ställer den upp och då blir det kladdigt) bara man har burköppningen uppåt och burken är någerlunda vågrätt.. Första gången jag gjorde denna rätt så köpte jag en färdigkryddad men det går bra att använda vilken färsk hel kyckling som helst bara man kryddar själv man ska som sagt inte ha för stora förhoppningar på att ölen ger så mycket smak och det går bra med vilken öl som helst bara den är på burk och då helst en 33;a en standard knubbig inte en sån smal som man kunde få på flyget förr. Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 21, 2014 Dela Inlagd November 21, 2014 Nää jag slängde ut tv:n 2010 men i somras köpte jag vad jag först trodde var en färdiggrillad kyckling, men insåg snabbt att den var RÅ .Den var färdigkryddad och det fanns en uförlig beskrivning "Beer can chicken" om hur man skulle göra, efter lite googlande så kom jag på att det går alldeles utmärkt att lägga in den i ugnen i stället för att ställa på grillen och det blir bäst med en 33 centiliters ölburk som bara är halvfull resten får man dricka upp, man kan också lägga kycklinen (den riskerar att välta om man ställer den upp och då blir det kladdigt) bara man har burköppningen uppåt och burken är någerlunda vågrätt.. Första gången jag gjorde denna rätt så köpte jag en färdigkryddad men det går bra att använda vilken färsk hel kyckling som helst bara man kryddar själv man ska som sagt inte ha för stora förhoppningar på att ölen ger så mycket smak och det går bra med vilken öl som helst bara den är på burk och då helst en 33;a en standard knubbig inte en sån smal som man kunde få på flyget förr. Fantastiskt Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 21, 2014 Dela Inlagd November 21, 2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 22, 2014 Dela Inlagd November 22, 2014 Gårdagens middag laab moo svingott förutom grishjärtan men det hoppade jag över. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
navion hispania Inlagd November 22, 2014 Dela Inlagd November 22, 2014 (ändrad) Tja vi skall väll se vad det Angolanska köket kan rör i hop antagligen kött skulle jag tro. Ändrades November 22, 2014 av navion hispania Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd November 22, 2014 Dela Inlagd November 22, 2014 I går blev det Thai till middag Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mangokid Inlagd November 22, 2014 Dela Inlagd November 22, 2014 Glass på Swensens.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 22, 2014 Dela Inlagd November 22, 2014 Jag lovade ju att jag skulle lägga in en lista på var vår lufttorkade skinka (Dalsjöfors Reserva 15 månader), som blev Svensk mästare i Chark-SM, finns att köpa. Dessa har köpt in den sedan 1:e oktober. Albert Andersson Chark Saluhallen Göteborg, Britta & Lennarts Kött Linköping, City Gross Borås, City Gross Falun, City Gross Lund, City Gross Sundsvall, City Gross Värnamo, City Gross Växjö, Frölunda Lilla Saluhall Göteborg, Hotell Gothia Towers Göteborg, ICA City Sparköp Knalleland Borås, ICA Kvantum Falkenberg, ICA Kvantum Kungens Kurva, ICA Kvantum Signalen Linköping, ICA Kvantum Ulricehamn, ICA Malmborgs Erikslust Malmö, ICA Malmborgs Limhamn, ICA Maxi Ljungby, ICA Maxi Partille, ICA Maxi Inglestad Shopping Norrköping, ICA Maxi Karlsrovägen Halmstad, ICA Maxi Landskronavägen Helsingborg, ICA Maxi Regementsvägen Helsingborg, ICA Maxi Stora varvsvägen Malmö, ICA Supermarket Vikingavägen Bjärred, ICA Supermarket Södergatan Skanör, ICA Supermarket Torgkassen Uppsala, M.A.T. Helsingborg, Prostens Pizza Falkenberg (Lisa Lemkes restaurang), Staffan Svensson Livsmedel Saluhallen Göteborg Var förbi Torgkassen idag Den var delikat men det är inget man lägger på frukostmackan varje dag (899:-/kg) “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 22, 2014 Dela Inlagd November 22, 2014 Var förbi Torgkassen idag Den var delikat men det är inget man lägger på frukostmackan varje dag (899:-/kg) du får köpa den i Thailand där kostar den bara (179,80kr/kg) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 22, 2014 Dela Inlagd November 22, 2014 (ändrad) du får köpa den i Thailand där kostar den bara (179,80kr/kg) Jo men man måste vara snäll och vara med och finansiera ICA handlarens nya Ferrari Ändrades November 22, 2014 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 22, 2014 Dela Inlagd November 22, 2014 Jo men måste vara snäll och vara med och finansiera ICA handlaren nya Ferrari ja vad säger dom 5 år som icahandlare så behöver man inte göra ngt mera i livet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd November 22, 2014 Dela Inlagd November 22, 2014 Det bidde pölsa till middag. OBS lånad bild från Google Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 22, 2014 Dela Inlagd November 22, 2014 En Negerboll Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd November 22, 2014 Dela Inlagd November 22, 2014 En Negerboll Puss på dig snuskgubbe[emoji39] Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 22, 2014 Dela Inlagd November 22, 2014 Var förbi Torgkassen idag Den var delikat men det är inget man lägger på frukostmackan varje dag (899:-/kg) Kul att du tyckte om den... Men det var ett jäkla påslag de har gjort på utpriset... Visserligen är den extremt dyr att producera, så den är inte billig i inköp för butiken men att de lägger på drygt 100% är bara girigt... Tror vi gör max 10% i marginal på den från produktionskostnader till försäljning... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 22, 2014 Dela Inlagd November 22, 2014 Kul att du tyckte om den... Men det var ett jäkla påslag de har gjort på utpriset... Visserligen är den extremt dyr att producera, så den är inte billig i inköp för butiken men att de lägger på drygt 100% är bara girigt... Tror vi gör max 10% i marginal på den från produktionskostnader till försäljning... Det är dyrt att åka Ferrari Tyvärr så ska många tjäna en slant Som mjölkbonden som kanske får en krona liter för mjölken och sedan ska alla mellanled slå på sina 100 % så i affären kostar den 10 spänn “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd November 22, 2014 Dela Inlagd November 22, 2014 Fläskkött med rostad potatis med bacon lök o rödvinssås till detta.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu