thomas001 Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Typ köttsoppa fast utan potatis då. Funkar alltid. Men så jäkla kallt kan det väl inte vara... funderade ju på att åka norröver i Thailand. Men skriver du sådär så då tvärvägrar jag. 14°C förra gången när det var lite mer kyligt. inte ens roligt. Glömde att jag har plugg i soppan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 (ändrad) det beror väl vart du bor...på bra hotell brukar det mesta finnas stekt potatis inte några friterade utan riktigt stekta i smör ,stekt korv inte dom där pissljumma i vatten ,sill i olika smaker ,kaviar ,leverpastej ,ostar och riktigt bröd ,ja listan kan göras lång vad som saknas på en asiatisk hotellfrukost, i bkk köper jag alltid frukost på stable lodge Ändrades November 16, 2014 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 (ändrad) Dagens frukost Ändrades November 16, 2014 av glimten66 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 En Negerboll & en 7.2:a ! Du är för go Swampen. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pho Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Typ köttsoppa fast utan potatis då. Funkar alltid. Men så jäkla kallt kan det väl inte vara... funderade ju på att åka norröver i Thailand. Men skriver du sådär så då tvärvägrar jag. 14°C förra gången när det var lite mer kyligt. inte ens roligt. här uppe i isaan suwannaphum har det varit kallt om nätterna under 20 ibland senaste 3 nätterna var jag tvungen att stänga fläkten och ta på mig täcke annars brukar jag köra AC några timmar innan läggdags och sedan fläkt så det har varit kallt om nätterna senaste dagarna men säker runt 30 på dagarna så ännu mer norrut borde det vara kallare. Mvh Pho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Frugans omelett som är fylld med skinka, potatis, lök å div grönsaker å en skvätt chilisås. Så jvla gott så nåt foto hinns inte med innan tallriken e tom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Blev denna enkla rätt idag. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Lite påfyllning efter dagens träningspass Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 stekt potatis inte några friterade utan riktigt stekta i smör ,stekt korv inte dom där pissljumma i vatten ,sill i olika smaker ,kaviar ,leverpastej ,ostar och riktigt bröd ,ja listan kan göras lång vad som saknas på en asiatisk hotellfrukost, i bkk köper jag alltid frukost på stable lodge Ja det skiljer sig nog lite åt vad vi äter till frukost. Jag brukar alternera kring ägg & bacon, omelett, american pancakes. Till det youghurt, müsli, färskpressad juice, färsk frukt, gott bröd och ett par cappucino. Det du saknar har jag aldrig tittat efter så det du kanske har rätt i att det aldrig finns, men att pga det kalla alla frukostar i asien värdelösa håller jag inte med om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Ja det skiljer sig nog lite åt vad vi äter till frukost. Jag brukar alternera kring ägg & bacon, omelett, american pancakes. Till det youghurt, müsli, färskpressad juice, färsk frukt, gott bröd och ett par cappucino. Det du saknar har jag aldrig tittat efter så det du kanske har rätt i att det aldrig finns, men att pga det kalla alla frukostar i asien värdelösa håller jag inte med om. jo för mig är dom det ,det bästa baconet jag ätit i Thailand på hotell var faktiskt i surin på majestic , Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 jo för mig är dom det ,det bästa baconet jag ätit i Thailand på hotell var faktiskt i surin på majestic , precis, för dig, de 2 orden gör stor skillnad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 (ändrad) precis, för dig, de 2 orden gör stor skillnad borde du förstått från början ,när jag skriver är det min åsikt naturligtvis en bondpojke vill ha rejäl mat Ändrades November 16, 2014 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Dagens lunch. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 borde du förstått från början ,när jag skriver är det min åsikt naturligtvis en bondpojke vill ha rejäl mat Bondpojke? Nja, en riktig bondpöjk räds nog inte lite skal på potatisen så du är nog bara en bondpöjkwannabe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Bondpojke? Nja, en riktig bondpöjk räds nog inte lite skal på potatisen så du är nog bara en bondpöjkwannabe Du tror väl inte vi snor grisarnas mat [emoji1] [emoji1] skalen är deras Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Buffet på Akvavit, Jomtien beach. 295 baht vad innehöll buffén, smakade det bra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Du tror väl inte vi snor grisarnas mat [emoji1] [emoji1] skalen är deras Jaså du saknar självinsikt nu också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 vad innehöll buffén, smakade det bra? N\äääää Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Blev en baconburgare med pommes idag phnom penhs utmarkeri, ids inte ens ta med nån bild på fanstyget. Dom kan fasiken inte laga kött här. Tja, potatisen var ju ganska lyckad och med lite noname ketchup så gick den ner. Men saltströaren hade jag ju lyckats glömma att pilla ner i magväskan så den var inte perfekt. Tjejen åt (om jag nu fattade det rätt) kokosomelett och glass. Landade på runt 5$ totalt och det kan jag väl stå ut med. Lite dyrt, men jag ville ha barangkäk. Annars hade vi väl landat på 2$ med vatten. Nu blev det ju cola åt mig att dricka och glass åt henne, tror det var nån typ av efterrätt hon käkade egentligen. Men vafan, hon är 30 och får göra som hon vill. Stod ju och lurpassade på mig då jag kom ut från hotellet, så nu är hon inkastad omigen. Blir väl en till såndär natt. Suck och stön... Man kan fan inte hitta bra kött eller bli av med kvinnor här. 2 dar till så flyger jag till samma breddgrader ungefär, men nu tror jag att jag kan lite av språket i alla fall och kan hitta lite farang-käk. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 till lunch idag serverades en riktigt chilistark kycklingkorvsallad...fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Inga kulinariska mästerverk efter gårdagens fyllefest på Orust... Bakfyllepizza från Verona Pizzeria i Majorna men ack så god... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 (ändrad) Vet inte när jag testade detta, men det kan ju bli lite för starkt i kambodja åxå om man nu inte kan snacka språket. Vet inte om jag postat den tidigare, hjärnan har liksom krullat ihop sig och dött i ett hörn. Men det var tillbehöret, inte huvudrätten. dock kommer jag inte ihåg vad huvudrätten var men jag ger mig fan på att det var ris inblandat nånstans. Med tanke på att det finns med citroner eller citrus av nåt slag så kan det nog ha varit fisk. Ändrades November 16, 2014 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Pust stånk stön, nu hamna jag i koma och det är Lamaiens fel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd November 16, 2014 Dela Inlagd November 16, 2014 Inga kulinariska mästerverk efter gårdagens fyllefest på Orust... Bakfyllepizza från Verona Pizzeria i Majorna men ack så god... pizza 002.JPG Emona har bland dom bästa pizzorna i dina trakter... Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu