Jump to content
IGNORERAD

Vad åt Ni idag? Bildtråd.

Swemag

Recommended Posts

Just nu och det är så jäkla gott

post-3485-0-28489400-1416083566.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Ja det är ju ganska vanligt med en omelettkock som brassar på alá minut efter mina önskemål.

Hmm, den senaste hotellfruksoten bestod av ris, korv och ägg. När jag förhandlade bort frukosten sjönk priset med 10$ dvs ungefär 65kr. Det var det inte värt.

Iofs kunde jag beställa äggen hur jag ville ha dom, men om jag ville ha bacon till så gick det inte.

Stekt potatis ides jag inte ens fråga om.

Sen kom jag ner lite senare (1 timme innan dom stängde) och då var allt som (fanns kvar) skulle vara varmt istället kallt. Och hälften av byttorna var tomma.

65kr för lite vattenmelon och en kopp gammalt kaffe gjorde mig i alla fall lite sur. Fanns ju ris åxå, men ingenting till det - så det var inte lockande.

Igår blev det tårta, får återkomma med bilder när jag klurat ut vart tjejen gömt kameran. Blev nog en wirre till tårtan åxå misstänker jag då minnet är lite fördunklat. :)

ทีรัก

Dela på andra sajter

Panerad spätta med dillmajonäs arroi mak mak dd1b83621925c50f10fe71d754078b5d.jpg

Ser galet gott ut!

Heja fisken!

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det blev en goingmacka och en mugg kaffe till frukost.

attachicon.gif002.JPG

Ja en sån har jag också fått idag.. Och den var himmelskt god...

Dela på andra sajter

Det blev en goingmacka och en mugg kaffe till frukost.

attachicon.gif002.JPG

Hmm, blev nästan lite sugen på att slösa en knäckebrödsmacka med kalles kaviar bara för den bilden.

Men jag har skickat ut damen och hon återkommer väl med liis och nåt matliknande i alla fall. Så den mackan kanske jag tar till kvällen istället.

Får väl köpa lite färdigkokta ägg när jag kommit tillbaka till pattis och göra en macka som din. Inget kök så det blir lite mer komplicerat. Och få tag på anjovis här är nog bara att glömma.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Ja en sån har jag också fått idag.. Och den var himmelskt god...

Ja sill i alla dess former och anjovis är ju jättegott, har ej hittat någon thaifisk som är god att lägga in, för sill kan jag knappt leva utan

Försökte även att göra ansjovis men det blev inte bra, till och med hundarna bara fnös åt det och de brukar ju äta det mesta.

Men om cirka 3 veckor så kommer det en leverans till obygden som tur är.

post-3132-0-92464900-1416113088.jpg

Även Arnold Layne kanske tar med ett par burkar om jag ber snällt. :wink:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Hmm, blev nästan lite sugen på att slösa en knäckebrödsmacka med kalles kaviar bara för den bilden.

Men jag har skickat ut damen och hon återkommer väl med liis och nåt matliknande i alla fall. Så den mackan kanske jag tar till kvällen istället.

Får väl köpa lite färdigkokta ägg när jag kommit tillbaka till pattis och göra en macka som din. Inget kök så det blir lite mer komplicerat. Och få tag på anjovis här är nog bara att glömma.

Säg till när du är i pattis.  Vill bjuda dig på en räkmacka utan räkor ( klassiker på kvarnen ) sent 80 tal...innan Nackas Minne,..

Dela på andra sajter

Säg till när du är i pattis.  Vill bjuda dig på en räkmacka utan räkor ( klassiker på kvarnen ) sent 80 tal...innan Nackas Minne,..

Landar ju i BKK om 2 dar och sen hoppas jag väl att jag kan ta mig till pattis samma dag. Men då är jag nog inte så sugen på mackor. Har inte sett tjejen på en månad nu...

Kan nog bli lite andra aktiviteter. Ett parti fia med knuff eller vad hon nu har tänkt sig. ;) Måste nog kanske fixa nånstans å bo åxå först.

Planering är inte direkt min starka sida, men jag har ju med mig paltmjöl och felix hade tydligen ett kök. Kanske det kunde vara en idé.

Tja, det är 2 dagar bort, och allting löser sig. På nåt vis... Hitintills i alla fall.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja sill i alla dess former och anjovis är ju jättegott, har ej hittat någon thaifisk som är god att lägga in, för sill kan jag knappt leva utan

Försökte även att göra ansjovis men det blev inte bra, till och med hundarna bara fnös åt det och de brukar ju äta det mesta.

Men om cirka 3 veckor så kommer det en leverans till obygden som tur är.

attachicon.gif004.JPG

Ja även jag har tänkt att fråga Arnold om några burkar ansjovis!!  Hoppas han har stor suit caise

Dela på andra sajter

Landar ju i BKK om 2 dar och sen hoppas jag väl att jag kan ta mig till pattis samma dag. Men då är jag nog inte så sugen på mackor. Har inte sett tjejen på en månad nu...

Kan nog bli lite andra aktiviteter. Ett parti fia med knuff eller vad hon nu har tänkt sig. :wink: Måste nog kanske fixa nånstans å bo åxå först.

Planering är inte direkt min starka sida, men jag har ju med mig paltmjöl och felix hade tydligen ett kök. Kanske det kunde vara en idé.

Tja, det är 2 dagar bort, och allting löser sig. På nåt vis... Hitintills i alla fall.

Jag har med mig ett schackspel. allt annat är sekundärt...

Kommer Pattis först januari nästa år, men vi syns nog vid någon bar...typ soi Bak-....

Dela på andra sajter

Ja , några burkar ska jag nog kunna klämma in :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Dela på andra sajter

Lunchen avnjuten, i dag hemma.  Kocken i dag heter Big C Extra  och riktigt gott.

Upplägget lämnar kanske mera att önska, blir nog inga stilpoäng.

Inte i klass med Domicil, men vad mera kan man begära för 39 THB.

post-3602-0-57348000-1416123171_thumb.jp

Dorry hette fisken förresten.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Dela på andra sajter

Provade på en färdigpizza igår med låg fetthalt . Håller på att göra ett tafatt försök att skaka av mig ett par hekto , och den var väl ganska OK.259cc032c342746306443696bc8243b3.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Dela på andra sajter

Ett litet tips

Köp en vattenkokare och koka äggen i den

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Just nu har man ett långkok på gång. Små revben,lök,morötter,blomkål. Ska puttra färdigt och sedan tillsättas dill och gräslök.

Mumma ikväll på den Thailändska landsbygden. Vintern är ju på väg.

post-8709-0-33296500-1416130413.jpg

Dela på andra sajter

Lunchen avnjuten, i dag hemma.  Kocken i dag heter Big C Extra  och riktigt gott.

Upplägget lämnar kanske mera att önska, blir nog inga stilpoäng.

Inte i klass med Domicil, men vad mera kan man begära för 39 THB.

attachicon.gifDSCN4600.JPG

Dorry hette fisken förresten.

För det priset så var det en himla snygg tallrik du fick. Då menar jag upplägget alltså. har sett värre för 60-80THB.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Just nu har man ett långkok på gång. Små revben,lök,morötter,blomkål. Ska puttra färdigt och sedan tillsättas dill och gräslök.

Mumma ikväll på den Thailändska landsbygden. Vintern är ju på väg.

attachicon.gif002.JPG

Typ köttsoppa fast utan potatis då. Funkar alltid. Men så jäkla kallt kan det väl inte vara... funderade ju på att åka norröver i Thailand. Men skriver du sådär så då tvärvägrar jag. 14°C förra gången när det var lite mer kyligt. inte ens roligt.

ทีรัก

Dela på andra sajter

En Negerboll & en 7.2:a !

Puss du är min förebild, men ingen pilsner idag bara Negerbollar

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...