ellim63 Inlagd November 12, 2014 Dela Inlagd November 12, 2014 frugan gottar till det med lite olika rökta korvar... o jag smakar på lite goda ostar från granhammar med passande tillbehör..fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd November 12, 2014 Dela Inlagd November 12, 2014 Gjorde avkall på kött idag! Blev en fiskmiddag. Och bara för din skull Enis, har jag lekt med fotografierna idag Lägger Torsken i ett foliepaket med bl.a. persilja och smör. Har hårdkokt några ägg, som jag hackar. Gör en sås på fiskbuljong, grädde, fiskkryddor och citron, som jag sedan vänder ner det hackade ägget i. Och Husse! Jag har inte glömt Persiljan idag Serverades med kokt potatis och gröna små ärtor (Bihanget glömde att säga sin stående replik "var finns de franska vitlöksostarna") Upptäckte då jag var i köket att Bihanget smitit bakom ryggen på mig och lagt en den chili på sin fiskbit! Fick kommentaren att det var en Höjdare med chili till fisken! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 12, 2014 Dela Inlagd November 12, 2014 Gjorde avkall på kött idag! Blev en fiskmiddag. Och bara för din skull Enis, har jag lekt med fotografierna idag Lägger Torsken i ett foliepaket med bl.a. persilja och smör. Mat 023 2.jpg Har hårdkokt några ägg, som jag hackar. Mat 028 2.jpg Gör en sås på fiskbuljong, grädde, fiskkryddor och citron, som jag sedan vänder ner det hackade ägget i. Och Husse! Jag har inte glömt Persiljan idag Mat 029 2.jpg Serverades med kokt potatis och gröna små ärtor (Bihanget glömde att säga sin stående replik "var finns de franska vitlöksostarna") Mat 039 2.jpg Upptäckte då jag var i köket att Bihanget smitit bakom ryggen på mig och lagt en den chili på sin fiskbit! Mat 036 2.jpg Fick kommentaren att det var en Höjdare med chili till fisken! Tusan vad vita dina bilder var... Föredrar dem naturligt gulaktiga... ( Såg gott ut som vanligt...) Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Torsdagsmat. Fru Oscars vaniljdoftande gräddpannkakor (plättar?) som dagen till ära hade fått en ovanlig form då hon hade använt sitt (nästan) nya 'vändjärn' som hon testar med att bränna allt emellan ägg till biff i. Avåts med Kanadensisk lönnsirap och Spansk 'skogsbärssylt'. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 I dag var det dags att besöka Sailor, jag nästan skäms för att det inte blir oftare. Men det finns ju så många Oaser i Pattaya så man hinner inte med överallt. Priserna är nästan som de vore från förra årtusendet. Så glad Hovmästarinnan blev när jag dök upp. Risdrycken riktigt svettas i värmen. Och på Sailor brukar jag nästan alltid äta Gordon Blue, i dag med stekt potatis. Uppsnittad och lagom med ost. Dags för ett bloss, och här har de rejäla askoppar. Och för att riktigt ta i och vräka notan over 200 THB kände jag mig nästan tvungen ( och så var det ju så varmt ) att ta en Blue Lady som Hovmästarinnan själv mixade. Ser nästan ut som en blomvas och riktigt bra drag i den. Och för att bränna lite av kalorierna så gick jag till fots både dit och hem, och tempen visade på ca. 34 C när jag kom hem, på plan 15 märkväl säkert lite varmare nere på backen. Resten av dagen ägnar jag åt att hålla koll på båttrafiken därnere. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 (ändrad) Fan vet vad det var... gott var det i alla fall, men när dom måste gömma maten så blir jag lite fundersam. Sen till det märkliga, risgrynsgröt.. vafan... Tja, det var inte idag utan igår, eller i förrgår.. jag har faktiskt inte en aning. Idag har jag käkat grillad kyckling, men tog inga bilder på den. Tjejen åt korv (inte min) och nåt risslafs till. Lite mer ris och kyckling och jag kommer fan att gå tillbaka till skottlossningarna och ställa mig i mitten. 2 månader av denna variant av mat... lite palt skulle inte sitta helt fel nu. Men 5 dagar till innan Thailand, och felix hade ju en paltgryta... livet är liksom gott ibland. Om jag nu inte drar norröver. men kök ska jag väl kunna hitta. Verkar ju kunna hitta allt annat i alla fall. Ändrades November 13, 2014 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Till Lunch blev det blomkål med Ägg och bacon sås. Sedan blev det en liten Biff med något så ovanligt som en vit grönpeppar sås och kokta potatiser till. Helt otroligt fantastiskt gott.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Grillad gris med gronsaker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Mu nam tok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Till Lunch blev det blomkål med Ägg och bacon sås. Sedan blev det en liten Biff med något så ovanligt som en vit grönpeppar sås och kokta potatiser till. Helt otroligt fantastiskt gott.. Biffen hade inte suttit helt fel nu. har inte käkat nåt på hela dan. Får väl smita ut, men när jag gick ut och rökte i korridoren så skrämde jag slag på städerskan (sprang som en galen ko nerför korridoren). Vetefan om jag vågar mig ut igen. Får väl vänta på tjejen, hon brukar ha nåt uppslag. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Barnmat idag Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Till Lunch blev det blomkål med Ägg och bacon sås. Sedan blev det en liten Biff med något så ovanligt som en vit grönpeppar sås och kokta potatiser till. Helt otroligt fantastiskt gott.. Ingen schnapps till If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Jag har snapsat nu i snart en månad ,så får lugna ner mig lite nu innan vi skall bygga hotellet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 idag blev det rester från i tisdags..fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 En Biff Lindström som var grymt god. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Blev bjuden på lunchen idag och gratis är fantastiskt gott Fetaostfyllda kalvfärsbiffar med lite gottis till och detta sköljdes ner med 2 glas klöverlikör “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Blev bjuden på lunchen idag och gratis är fantastiskt gott Fetaostfyllda kalvfärsbiffar med lite gottis till och detta sköljdes ner med 2 glas klöverlikör Jag blev åxå bjussad på lunchen idag, Pannbiff m. brunsås.Riktigt gott faktiskt. Att det sen var Rexel (världens största elmtrl. grossist) som stod för fiolerna gjorde det ännu godare... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Rispytt & En blå mums o rap Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Lunchen bestod av rester från gårdagen då jag slängde ihop pyttipanna Till middag blev det grisigt värre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Kvällsvard blev A&T supergoda blodpudding med hemrörda lingon samt rimmat stekfläsk “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Kvällsvard blev A&T supergoda blodpudding med hemrörda lingon samt rimmat stekfläsk DSC06907.jpg Det där såg gött ut längesen blir tommolow Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 (ändrad) Nu sitter jag med truten full av Älgfärsbiff, ja det va väl gott dådå. Typ Wallenbergare utan ströbröd men med lite utökad kryddanvändning. Inte starkt men lite mer smakrikt, Basilika, lite vitlök, lite tomat mm. Ändrades November 13, 2014 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Å förresten. Husse tjata för fan inte om att jag ska knäppa kort på en pannbiff. De e dyrt med film... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Idag blev det burgare. Skulle göras en coleslaw, och lite hamburgedressing, så en majonäs behövdes... Hittade riktigt fint marmorerad högrev för 59:- kilot... Blev några 220 grammare, även lite bröd bakades... Blev en tallriksbild också... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 13, 2014 Dela Inlagd November 13, 2014 Underbart Borje. Klassiskt underbart. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu