Enis Inlagd November 4, 2014 Dela Inlagd November 4, 2014 Kvällsmacka på lite rester Olivoljestekt pumpavitlöksbröd, ruccola, lök, tomat, entrecote samt bea. Samt lite pumpapotatiskaka Ens "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 4, 2014 Dela Inlagd November 4, 2014 Cheese bacon omelett Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Hade planerat att göra en enkel Potatis och Broccoli-soppa så här i höstrusket! Men det hamnade lite mer i grytan medan jag höll på! Så till slut blev det mera en Korvgryta med potatis och Broccoli! Även om jag använde en chilistark korv, så räckte det inte för Bihanget, han ville ha det ännu starkare! Enligt honom den bästa krydda vi nu har hemma! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Frukost Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Hade planerat att göra en enkel Potatis och Broccoli-soppa så här i höstrusket! Men det hamnade lite mer i grytan medan jag höll på! Så till slut blev det mera en Korvgryta med potatis och Broccoli! Mat 001.JPG Även om jag använde en chilistark korv, så räckte det inte för Bihanget, han ville ha det ännu starkare! Mat 003.JPG Enligt honom den bästa krydda vi nu har hemma! Hehe, känner igen det med att göra en soppa som blir en gryta pga att det blir lite mer... och lite mer... och sen lite till. Har inte lyckats göra en vattnig minestrone ännu pga att jag pillar in mer grejjor i den hela tiden. En lien bit korv, åhh, lite majs hade jag åxå... Kanske steka upp lite gammal bacon till... det blir aldrig en soppa. Men gott blir det. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Frukost Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Eftersom matlust och ork inte direkt var på topp i dag så räckte orken inte längre än till restaurangen på maknaden. Där serverades en omelett med fläskfärs och ris. Och drycken i dag hette Leo, en riktigt välkyld sådan som hämtades från en shop en bit ifrån. Här en bild från köket. Såå glad hon blev när "farang mai tamadaa" äntligen kom för att äta. Jag slog mig ned vid plåtbordet med en thai som verkligen smörjde kråset med en massa olika delikatesser. Även ägarinnan till stället kom till bords. Här en dam som inte ville sitta till bords. Och pratade i telefon, fattar inte att hon fick i sig någon mat. Det har skett lite uppgradering av taket till köket, isolerats för att stänga ute solen. Eftersom Taxi standet inte finns kvar så har ägarinnan inrett det fd. standet till ett så kallat VIP room, med vit duk på bordet och riktigt skön thaimusik strömmande ur högtalarna på en icke för hög volym som annars är vanligt. Lite romantisk tror jag allt att ägarinnan är. En till bild från VIP room med rosor på bordet. En lagom lunch så här dagen efter, och notan den gick på 80 THB men godhjärtad som jag är släppte jag till hela hundringen. Man vill ju gynna de lokala företagarna. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Husets underbara fiskgratäng med tillbehör. Fick en OP också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Skall på återbesök på sjukhuset för tarmröntgen imorgon efter min akuta tarminflammation. Det här blir min middag ikväll... Skitkul blir det. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Lax i ugn med citronsås, färsk pasta samt ett pocherat ägg Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 (ändrad) ImageUploadedByTapatalk1415206757.476165.jpg Lax i ugn med citronsås, färsk pasta samt ett pocherat ägg Enis Jag borde verkligen inte vara inne på denna tråden just nu... Satan va det såg gott ut Enis.. Själv får man inte äta fast föda förrän imorgon eftermiddag.. Ändrades November 5, 2014 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Blev lite rotmos med fläskkorv. Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 idag blev det stekta rödspättafiléer med romsås..verkligen fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Blev lite rotmos med fläskkorv. 1.JPG 2.JPG Mvh. borje222 Ser fantastiskt gott ut. Undrar bara vad det är för korv? Ser inte ut som den kok fläsk korv man fick hemma och i skolan. Med vänlig hälsning Leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Skitkul Var ordet Hoppas det går bra och du är frisk “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 Korven köptes denna gång, kommer från vårt lokala, och tyvärr enda slakteri, Sohlbergs. Det mesta är riktigt bra, men det finns även undantag... http://www.sohlbergschark.se/ Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd November 5, 2014 Dela Inlagd November 5, 2014 (ändrad) Vad blev det för middag idag Pressad Potatis Gröna små ärtor Hackade hårdkokta Ägg Torskrygg i Vitvinssås Bara för att visa att jag faktiskt äter ordentligt med mat, även om det inte syns på mig. Fast ska jag vara riktigt ärlig så börjar det synas på vågen (ÄNTLIGEN). Har faktiskt gått upp hela 3,5 kg sedan jag blev sjukskriven i Augusti. :good: Ändrades November 5, 2014 av Fibromorsa Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 6, 2014 Dela Inlagd November 6, 2014 det blev rester idag, spättafilé med kokt potatis o en majonnäs med mycket dill o lite pressad lime.fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 6, 2014 Dela Inlagd November 6, 2014 En grym kalops med potatis och lämpliga grönsaker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd November 6, 2014 Dela Inlagd November 6, 2014 (ändrad) Dagens Kina lunch Ändrades November 6, 2014 av Micke031 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd November 6, 2014 Dela Inlagd November 6, 2014 Makaroner med korv, Gott Nej inte särskilt Bukfulla.. Tur att vi inte har en hund som äter rester på golvet, den skulle nog bli rätt rund då.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 6, 2014 Dela Inlagd November 6, 2014 Födelsedag med frugan, bror och broderi o div barn Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd November 6, 2014 Dela Inlagd November 6, 2014 För några dagar sen åt jag denna utsökta gräddstuvade lever på vägrestaurang i Skåne. Testade även några bitar revbenspjäll,,som ses på bilden. Idag blev det denna enkla måltid. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 6, 2014 Dela Inlagd November 6, 2014 Lite av vad vi spiste idag i Khao lak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 6, 2014 Dela Inlagd November 6, 2014 Dagens Kina lunch Buffe ?? Sådär brukar mina tallrikar åxå se ut på Kinabuffe:erna?? Men vaff det blir ändå lika dit det kommer. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu