Oscar Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Mat idag igen! Nygravad Norsk med grädd- och dillstuvad plugg. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 (ändrad) Var ligger maikan? Tjena grabben. Om detta funkar så ska det visa vägen dit med utgångspunkt från korsningen Pattaya Klang och Sai Sam ( 3.e gatan). Annars ska jag mer än gärna lotsa dig dit om du lotsar mig hem sen. https://www.google.se/maps/dir/12.9346961,100.8922145/Maikan+Majatalo,+202%2F193+Pattaya+Klang+center+plaza+Nonbrue,+Banglamung,+Pattaya,+Chon+Buri+20150,+Thailand/@12.9353486,100.8937253,17z/data=!4m8!4m7!1m0!1m5!1m1!1s0x310295fb869813cb:0x260760ca00216297!2m2!1d100.89627!2d12.936526 Fritz.. Ändrades November 2, 2014 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Var ligger maikan? Fritz han ge ett bra svar före mig. Vilka fina kartor du har Fritz, du får ge mig en lektion någon gång kanske jag kan lära mig använda dessa. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Var en tur ner till centrum blev sen sugen på thaislavs.En tur till ex frugans Thai resturang och lite gratis käk[emoji4] När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Hej igen! Nu har jag kollat och tyvärr ser det inte ut som om den finns i Stockholm.. Vi hade en säljare som jobbade på Stockholm tidigare men han gick tyvärr bort på ett tragiskt sätt för ett tag sedan och vi har inte lyckats jobba oss tillbaka ännu.. Ev. kan det finnas ngt kvar på City Gross i Kungens kurva eller möjligtvis i Länna... Skall se om jag kan publicera en lista på de butiker som saluför den lite senare.. En länk till vinnarna på Chark SM.. Sök på Dalsjöfors kött AB i sökfältet för producent, så kan man se vilka priser vi vann.. Julrevbenen kommer att finnas på Lidl fast under deras varumärke.. http://www.charksm.se/konsument/vinnare/ jobbar du på Dalsjöfors Kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Idag blir det Jansson köttbullar sill korv & rödbetssallad. Sköljdes ner med Must! Mums filibaba Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Lillkrabban har en tjejkompis som lämnade ett storpack med chokladbitarna Raider till barnen igår kväll. Kan tycka att det är lite oansvarigt att lämna såna mängder choklad i händer på människor som inte kan styra sitt chokladsug. Så nu har Gorocco satt i sig två raider till frukost och om inte Lillkrabban kommer på honom så lär inte barnen se röken av chokladen innan den är slut. "Oansvarigt är bara förnamnet..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Blev nyfiken på gurk&chili inläggningen som Kenneth4618 och Fibromorsan gjort så jag snodde receptet och efter en natt i kylen vart det ett otroligt bra resultat. Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Var och handlade i Sickla köpkvarter i går passade på att slinka in på Imperial Lanes för en köttbit med pommes och en öl Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Sissådär Söndagsspis Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Du lägger ut bilder på kanon mat Men för satan köp en riktig kamera bilderna är ju helt åt helvete... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Den som är uppmärksam ser att det finns heminlagd gurka på min tallrik i förra inlägget! Natten till idag ställde jag mig och kokade en Ättikslag Mat 030.JPG med dessa ingredienser. Mat 023.JPG Efter att lagen kallnat hälldes den över i en glasburk Mat 036.JPG tillsammans med skivad gurka och hackad chili Mat 031.JPG Mat 033.JPG Fyllde burken till brädden! Mat 043.JPG Idag var det dags för sanningens ögonblick! Smakar helt perfekt! TACK Kenneth4618 för ditt tips under båtresan! Bihanget undrade så snällt om jag kunde ha denna delikatess hemma varje dag i fortsättningen. Och då med 50/50 i förhållandet gurka och chili. Smakar som den inlagda chilin som brukar serveras nere i Thailand. Så grabbar, om ni ska glädja era damer, ställer och koka en ättikslag och lägg in chilin i den. En garanterade succé! Dags att gå och skiva ner ännu en gurka, och resten av chilin vi har hemma, i ättikslagen (konstigt nog var burken bara halvfull efter middag, någon måste ha gått och provsmakat då jag sov) Go dag kära frun! Var köper du din chili någonstans? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Laab Mol i Jomtken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Laab Mol i Jomtken Att det ska va så svårt att skriva rätt med mina stora fingrar på frugans Padda :-( Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Tjena grabben. Om detta funkar så ska det visa vägen dit med utgångspunkt från korsningen Pattaya Klang och Sai Sam ( 3.e gatan). Annars ska jag mer än gärna lotsa dig dit om du lotsar mig hem sen. https://www.google.se/maps/dir/12.9346961,100.8922145/Maikan+Majatalo,+202%2F193+Pattaya+Klang+center+plaza+Nonbrue,+Banglamung,+Pattaya,+Chon+Buri+20150,+Thailand/@12.9353486,100.8937253,17z/data=!4m8!4m7!1m0!1m5!1m1!1s0x310295fb869813cb:0x260760ca00216297!2m2!1d100.89627!2d12.936526 Fritz.. Har du bara livremmen spänd så är det ju inga problem! Hittade deras hemsida och det verkar ju finnas både det ena o andra på menyn. Verkar ju vara promenadavstånd från där jag bor så funderar på att testa det imorgon Härligt, den gubbe är det ordning o reda på! (oftast) Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 till lunch blev det räkor wokade med paprika, lök o svamp i ostronsås..fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Blev nyfiken på gurk&chili inläggningen som Kenneth4618 och Fibromorsan gjort så jag snodde receptet och efter en natt i kylen vart det ett otroligt bra resultat. men, inte med såå lite chilli, det blir bara en smekning av den smaken Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Go dag kära frun! Var köper du din chili någonstans? På Coop. Men den finns i alla matvaruaffärer under namnet "Spansk Peppar". Tror namnat kommer från att man gör Chilipeppar av de torkade fröna och att just denna chilisort odlas i Spanien. Lite större än den i Thailand, men samma smak! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 men, inte med såå lite chilli, det blir bara en smekning av den smaken Husse ja är lite försiktig provar mig fram men tre små röda Thai chili blev det kanon bra något för starkt men riktigt gott Gillar starkt men vill inte ha för mycket chili Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Stor baconburgare på Raata öster om Ulrisehamn Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Middag Färsk pasta med en biff och tomatsås Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 Idag blev det helgmat, d.v.s. restmat från igår! Ugnstekt fläskkött i grädd- och svampsås. Serverades naturligtvis med Ris och grönsaker. Observera den "lilla" klicken med chili på Bihangets tallrik! Då vi har olika åsikter hur chilistark maten ska vara, tog jag lite av Ättikslagen och hällde den i en mindre burk. Där hamnade det mesta av chilin och nu kan Bihanget ta så mycket chili han vill till maten, samtidigt som jag kan äta av gurk- och chili inläggningen också. Båda är nöjda, fast jag tror att jag får fylla på den burken flera ggr i veckan med tanke på hur fort den töms Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 2, 2014 Dela Inlagd November 2, 2014 skulle va roligt å se dit skafferi.Du har alla möjliga ingredienser din rackare Mest pla raa, durian, fisk som stinker när frugan steker den ... /ENis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd November 3, 2014 Dela Inlagd November 3, 2014 Sissådär Söndagsspis Nu är det jul igen? Får bli nåt enkelt för mig... Men vafan, blir väl lok lak ikväll igen. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 3, 2014 Dela Inlagd November 3, 2014 Frukost Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu