ellim63 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 till kvällsmat blev det äggmackor o 2 potatishalvor med kaviar..fantastiskt gott! frugan tog lite god brie o ett glas rött! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Gjort en boeuf bourgogne smakar bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Tryckte i mig ett gäng korvar från världens bästa Sävedalens Chark. En Chorizo och två Ost & Baconkorvar.. Så här skall riktig korv smaka och givetvis behövs inte smakförsämrare så som ketchup på dessa delikatesser... korv m bröd 002.JPG Lite västkustsallad till skulle smaka smaskens Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Vaknade sent ikväll, så det fick bli något snabbtillagat innan Bihanget skulle ut och jobba. Tar fram och tinar upp några hemlagade köttfärsbiffar, kokar ris och gör sedan en svampsås på grädde och torkade trattisar (som jag smular ner i såsen) ja, ja, jag hann ta en tugga innan jag kom ihåg att ta ett foto! Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fibromorsa Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Den som är uppmärksam ser att det finns heminlagd gurka på min tallrik i förra inlägget! Natten till idag ställde jag mig och kokade en Ättikslag med dessa ingredienser. Efter att lagen kallnat hälldes den över i en glasburk tillsammans med skivad gurka och hackad chili Fyllde burken till brädden! Idag var det dags för sanningens ögonblick! Smakar helt perfekt! TACK Kenneth4618 för ditt tips under båtresan! Bihanget undrade så snällt om jag kunde ha denna delikatess hemma varje dag i fortsättningen. Och då med 50/50 i förhållandet gurka och chili. Smakar som den inlagda chilin som brukar serveras nere i Thailand. Så grabbar, om ni ska glädja era damer, ställer och koka en ättikslag och lägg in chilin i den. En garanterade succé! Dags att gå och skiva ner ännu en gurka, och resten av chilin vi har hemma, i ättikslagen (konstigt nog var burken bara halvfull efter middag, någon måste ha gått och provsmakat då jag sov) Nattuggla som vägrar vara vaken dagtid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Gjort en boeuf bourgogne smakar bra! IMG_0983.JPG ser fantastiskt gott ut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 Jaha, lite regnigt och grått idag och thaikallt (under 28+). Då kom käringa och pep: "Jag vill ha goulashsoppa idag". Så, det blev kökstjänst för mej på förmiddagen. Hann knappt börja innan hon stod där med 'skeden i hand' och sniffade. "DU får nog vänta några timmar" "Jag vet, men det luktar så gott". Blev till att skicka ut damen på några ärenden, vilket normalt tar några timmar, så jag fick kocka ifred. Nästan 3 timmar senare, då hon kom hem, så var det klart för lunch. DSCN3198.JPG Avåts och slabbades med rostar blandkornsbröd, allt helt i lilla damens smak. Oscar. Tar du med dig paprikapulver ner, eller finns det att köpa på plats? Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 Räddaren i nöden. Inte så ofta men orkar bara inte fixa mat efter en heldags flugfiske, Börjar bli för gammal för o stå o vifta en hel dag. Du skulle väl ha käkat öring eller harr! Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 (ändrad) Vaknade sent ikväll, så det fick bli något snabbtillagat innan Bihanget skulle ut och jobba. Tar fram och tinar upp några hemlagade köttfärsbiffar, kokar ris och gör sedan en svampsås på grädde och torkade trattisar (som jag smular ner i såsen) Mat 003.JPG ja, ja, jag hann ta en tugga innan jag kom ihåg att ta ett foto! MMMM! Sånt längtar jag efter! Tyvärr för mig var golfvädret bra väldigt länge och min svåger prioriterade golfen. Själv är jag knappt gående med käpp nuförtiden och tar mig inte ut i terrängen som förr. Mvh Amja Ändrades November 1, 2014 av amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 Snabb frukost. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 (ändrad) Snabb frukost. Har du bråttom i LOS? Kan inte vara bra för hälsan! Snyggt kök! Mh Amja Ändrades November 1, 2014 av amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 Inte säker, men jag tror det har nåt med kyckling att göra. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 Dagens intag på scandinavian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 Tar du med dig paprikapulver ner, eller finns det att köpa på plats? Mvh Amja Finns i 'larviga' små kryddburkar på de flesta ställen som säljer till faranger, både som paprika och goulashkrydda. Stora ordentliga påsar med paprika finns på Makro. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 Inte säker, men jag tror det har nåt med kyckling att göra. Kambodja 2014 1270.JPG Förstår inte varför många backar för kycklingfötter, själva klorna är ju bortklippta och dom är ju rena och fina! Äter mö hellre dom än dom heläckliga grisfötterna som en del ska ha som nån äcklig aladob på julbordet! Som friterade med en god sötsur sås, är det en läckerhet! Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 (ändrad) Men man ska äta allt med lite distans, vet att vissa gamlingar inte gillade när jag snodde åt mig kycklinglevrarna, wokade dom för sig själva med egenplockad svamp,lök, vitlök och grädde och brände av med lite Sangsom! Gamlingarna, nästan alla tyckte jag förstörde go mat och brände upp fin sprit. Naturligtis halkde det i några små gröna "phik kee noo" och en del khratiem, men var mest det yngre gardet som smakade...utom krutgumman, mamasan 78 år och älskade att det inte var nåttuggmotstånd. Hon stoppade i sig och trackade dom andra ganlingarna för att dom inte vågade äta nåt nytt som falangen gjort. Jättekul tant som jag fick äldig kontakt med fast hon bara pratade den lokala Thai/lao dialekten. Vill man så kan man komma långt me några gemensamma ord, lite handviftanden och många leenden Tänkte jag skulle ara extra snäll en gång när alla tanter i byn som var över 75 hade sitt veckoparty med karaoke, sponsrade in ett helrör med Sangsom och en kvarting Absolut som jag hittat inne i stan. Min dåvarande teerak kom snabbt tillbaka med flaskorna så gott som fulla oh jag fick gå över vägen och handla ett par STORA påsar med Yadong! 4 tim senare fick vi hjälpas åt att lyfta ner tanterna utför trappen,fnissade som småtjejer och försökte nyp en i baken! Tänk vilka historier man kunde snappat upp där om man hade haft en bra tolk! Var 9 glada gamladamer där den äldsta skulle vara 95, men ingen var riktigt säker på åldern. Kan bara säga att hon som skulle vara äldst var den som delade ut mest tjuvnyp på falangen, tilsammans med en blinkning och en hel massa fnissande som man brukar met hörahos fjortisarna. Alla hade en eller två tänder kvar och hade små mortlar som dom stötte ihop beteltuggorna med. Då kändes det på nåt vis att man var i riktiga Thailand. Mvh. Amja Ändrades November 1, 2014 av amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 (ändrad) Tigermuffin & kaffe på mörra i ett Rengnigt Nerike +4 Ändrades November 1, 2014 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 För ungefär ett år sedan så luftade du möjligheten för att ni skulle introducera en egen luftorkad skinka, och lovade att återkomma i sak, vad hände ? Inget eller .. Oj, det måste varit mer än ett år sedan. Jodå, den finns på marknaden men är jäkligt svårsåld eftersom den är så dyr, då den är tillverkad av svensk råvara i Sverige fast på samma sätt som man gör i Parma. Vann faktiskt SM-guld med den på Chark-SM i torsdags.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 Hade alla kottar på besök, så vi fick ställa oss vid spisen o laga något.. Det blev godkänt av barnen.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 Oj, det måste varit mer än ett år sedan. Jodå, den finns på marknaden men är jäkligt svårsåld eftersom den är så dyr, då den är tillverkad av svensk råvara i Sverige fast på samma sätt som man gör i Parma. Vann faktiskt SM-guld med den på Chark-SM i torsdags. Grattis min lilla make Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 Oj, det måste varit mer än ett år sedan. Jodå, den finns på marknaden men är jäkligt svårsåld eftersom den är så dyr, då den är tillverkad av svensk råvara i Sverige fast på samma sätt som man gör i Parma. Vann faktiskt SM-guld med den på Chark-SM i torsdags. Finns den att köpa i Stockholm ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 Snabb frukost. Snabbkaffe med raketbullar då Håller med snyggt kök “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 (ändrad) Idag blir det filé med lite rostat till ! Ändrades November 1, 2014 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 Moo kataaa 109 baht Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd November 1, 2014 Dela Inlagd November 1, 2014 Pizza Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu