Enis Inlagd Oktober 30, 2014 Dela Inlagd Oktober 30, 2014 Mor och far kommer på lördag Far sade hitt på nått och handla så lagar vi mat tillsammas Några förslag? på Förrätt Varmrätt Dessert /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 30, 2014 Dela Inlagd Oktober 30, 2014 (ändrad) Mor och far kommer på lördag Far sade hitt på nått och handla så lagar vi mat tillsammas Några förslag? på Förrätt Varmrätt Dessert /EnisToast Skagen Helstekt oxfilé råstekt potatis Glass o jordgubbar Irish som avslutning Snark Ändrades Oktober 30, 2014 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 30, 2014 Dela Inlagd Oktober 30, 2014 Toast Skagen Helstekt oxfilé råstekt potatis Glass o jordgubbar Ja, själv köpte jag lite oxfile idag på Citygross till bra pris, så det kanske är en ide.? Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
glimten66 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Hon e för go asså! [emoji8] [emoji8] [emoji8] bugar o bockar :) kan bara hålla me Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Jaha, lite regnigt och grått idag och thaikallt (under 28+). Då kom käringa och pep: "Jag vill ha goulashsoppa idag". Så, det blev kökstjänst för mej på förmiddagen. Hann knappt börja innan hon stod där med 'skeden i hand' och sniffade. "DU får nog vänta några timmar" "Jag vet, men det luktar så gott". Blev till att skicka ut damen på några ärenden, vilket normalt tar några timmar, så jag fick kocka ifred. Nästan 3 timmar senare, då hon kom hem, så var det klart för lunch. Avåts och slabbades med rostar blandkornsbröd, allt helt i lilla damens smak. Oscar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 I går kväll blev det en bit oxfilé från Willys endast ca 150:- /kilo otroligt fint kött blev överraskad av denna kvalitet för det låga priset Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Frugan fixade ett gäng köttbullebaquetter till oss hungriga.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 till lunch blev det kålpudding..fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Idag till lunch blev det äggförstärkt toast skagen. Som efterrätt körde vi lite kaffe och världens högsta saffransbulle med mandelspån och socker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Har bara hunnit äta några öl än sen har jag fått order på att sätta på ugnen på 70 grader vid 17,00 och skala några potatisar så dom är klara tills tanta kommer hem 19,30 så jag hinner med många öl idag skål på er grevar å baroner, osså swampen också Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Fiskgratäng med potatis- och blomkålsmos. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 (ändrad) Bruchetta & bira på Svampenvis Ändrades Oktober 31, 2014 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Har inget att skylla på...var lat helt enkelt... så grabben behövde ej lägga mycket jobb på övertalningen... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 (ändrad) En till som var lat så det blev en Akapulco Ändrades Oktober 31, 2014 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Latast ,,, Ica-pizza [emoji1] If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Fiskgratäng med potatis- och blomkålsmos. ImageUploadedByMaipenrai1414775454.152583.jpg Det där såg ta mig fan gott ut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Kvällsmat i form av "make your own tortilla". Kyckling som grund, grönsaker, coleslaw och såser. Lite rött,,,,,,förstås,,,,,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Har inget att skylla på...var lat helt enkelt... Mig kan man beskylla för att både vara dum och lat. Trodde i min enfald att mina arga mail skulle stå som grund för fantastiska uppryckningar i arbetssätt och service nivå så jag gav MCDonalds i Valbo en chans igen. En fantastisk restaurang med en väl utvecklad drive in. 1. Kör fram till lucka ett. Där man talar om vad man vill ha, det dyker upp på en display och man vidimerar muntligen att beställningen är korrekt. Denna vy tror man ju då automatsikt publiceras för kockarna och de att det raskt skall påbörja min beställning 2. Runda hörnet mot lucka två. Där man betalar och har chans att personligen om man glömt något lägga till på beställningen. (Inget för mig idag, bara betalade) 3. Mot lucka tre där man förväntar sig att de skall sticka ut en packad påse med min order så fort jag närmar mig luckan. Men icke sa nicke... de har inte påbörjat min order ännu. Trots att det inte är en endast bil i kön, i stort sätt tomt med gäster inne och ett par hundra personal som springer runt som yra höns. och skiten smakade som vanligt ingenting. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Räddaren i nöden. Inte så ofta men orkar bara inte fixa mat efter en heldags flugfiske, Börjar bli för gammal för o stå o vifta en hel dag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Men icke sa nicke... de har inte påbörjat min order ännu. Trots att det inte är en endast bil i kön, i stort sätt tomt med gäster inne och ett par hundra personal som springer runt som yra höns. och skiten smakade som vanligt ingenting. /Enis Jaha... Och när ska herrn lära sig... Är det amerikanskt, ser ut som skit, smakar som skit, vad brukar det vara då... ? ( Har ni inte Sibylla kvar där ute, måste vara ett bättre alternativ...? ) Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Mig kan man beskylla för att både vara dum och lat. Trodde i min enfald att mina arga mail skulle stå som grund för fantastiska uppryckningar i arbetssätt och service nivå så jag gav MCDonalds i Valbo en chans igen. En fantastisk restaurang med en väl utvecklad drive in. 1. Kör fram till lucka ett. Där man talar om vad man vill ha, det dyker upp på en display och man vidimerar muntligen att beställningen är korrekt. Denna vy tror man ju då automatsikt publiceras för kockarna och de att det raskt skall påbörja min beställning 2. Runda hörnet mot lucka två. Där man betalar och har chans att personligen om man glömt något lägga till på beställningen. (Inget för mig idag, bara betalade) 3. Mot lucka tre där man förväntar sig att de skall sticka ut en packad påse med min order så fort jag närmar mig luckan. Men icke sa nicke... de har inte påbörjat min order ännu. Trots att det inte är en endast bil i kön, i stort sätt tomt med gäster inne och ett par hundra personal som springer runt som yra höns. och skiten smakade som vanligt ingenting. /Enis Beställde du vid ohlearrys i uppsala, känner igen symptåmen från igår, 1 timme att vänta på ölen och 1,5 timme för att göra en osmaklig baconburgare, å inte nog med det, sen fick man stå i kö för att betala innan man fick lämmna stället, nä dit lärcdet dröja innan man slinker in där igen Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 ( Har ni inte Sibylla kvar där ute, måste vara ett bättre alternativ...? ) JO finns inne på köpis... mycket bättre helt klart Men blir jag sugen på något av sibyllas utbud så behöver jag bara krypa genom tujahäcken och knalla in i grannes KÖK och rota i kylskåp och skafferi. snart före detta ägaren till SOS-kiosken, samt ägare av Valbo och Åre som bor där /ENis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Tryckte i mig ett gäng korvar från världens bästa Sävedalens Chark. En Chorizo och två Ost & Baconkorvar.. Så här skall riktig korv smaka och givetvis behövs inte smakförsämrare så som ketchup på dessa delikatesser... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Tryckte i mig ett gäng korvar från världens bästa Sävedalens Chark. En Chorizo och två Ost & Baconkorvar.. Så här skall riktig korv smaka och givetvis behövs inte smakförsämrare så som ketchup på dessa delikatesser... korv m bröd 002.JPG För ungefär ett år sedan så luftade du möjligheten för att ni skulle introducera en egen luftorkad skinka, och lovade att återkomma i sak, vad hände ? Inget eller .. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leadbelly Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Tryckte i mig ett gäng korvar från världens bästa Sävedalens Chark. En Chorizo och två Ost & Baconkorvar.. Så här skall riktig korv smaka och givetvis behövs inte smakförsämrare så som ketchup på dessa delikatesser... korv m bröd 002.JPG Du har helt rätt. En god korv är guld värd. Jag rekommenderar Rosas Handel Löttorp.Annders isterband ,Trekanten. Med vänlig hälsning Leadbelly Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu