stjp8729 Inlagd Mars 28, 2011 Dela Inlagd Mars 28, 2011 STJP........man kan ju tro att du är smålänning Idag blev det Lamaimat dvs hemlagd wienerschnitzel med stekt potatis och kryddsmör Hej Kenneth4618 Göteborgare vet du la'... Ha en gör go dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Mars 28, 2011 Dela Inlagd Mars 28, 2011 Det är skitväder i Hua Hin. 20 grader, blåst och lite småregn emellanåt. Så det blev en jordgubbsdrink och det här till frukost Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surfaren73 Inlagd Mars 28, 2011 Dela Inlagd Mars 28, 2011 blir ju några såna alltså dom i glas HA HA HA Piloten! Härligt att se att det ej bara är hos mig det ser ut sådär på baksidan. Brukar komma en gubbe var 3 vecka och hämta alla flaskor. Och han vill alltid ge mig pengar i pant men jag är ju bara glad att bli av med flaskorna. Mvh Surfaren Solen är full och jag skiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Mars 28, 2011 Dela Inlagd Mars 28, 2011 Hej Dagens middagsmat i Min Buri, givetvis lagad av min underbara fru - Thai Beef Massaman eller som man skriver i Thailand แกงมัสมั่น. - Ris - Två glas vatten Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 29, 2011 Dela Inlagd Mars 29, 2011 Vad blir det på fredag? "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 29, 2011 Dela Inlagd Mars 29, 2011 Mamma. Prova att torrosta ett par tunna skivor (2mm) å lägg på mackan. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Mars 29, 2011 Dela Inlagd Mars 29, 2011 Vad blir det på fredag? Såg ut som gravad lax först. Men "dillen" ser mera ut som rosmarin. Så, "vad blir det på fredag?" Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 29, 2011 Dela Inlagd Mars 29, 2011 (ändrad) Såg ut som gravad lax först. Men "dillen" ser mera ut som rosmarin. Så, "vad blir det på fredag?" Halstrad graxlax med rosmarin ! /mvh Ändrades Mars 29, 2011 av mamma bäng fan pappa käng "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Mars 29, 2011 Dela Inlagd Mars 29, 2011 Mamma. Prova att torrosta ett par tunna skivor (2mm) å lägg på mackan. Torrosta = grava färdigt, skära 2 mm skivor hetta i torr panna? /mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Mars 29, 2011 Dela Inlagd Mars 29, 2011 Hej Dagens middag... - Kaphao - Ris - Ett glas vatten Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 29, 2011 Dela Inlagd Mars 29, 2011 Torrosta = grava färdigt, skära 2 mm skivor hetta i torr panna? /mvh Korrekt uppfattat, glöm inte att gnida in fisken med lite olja. Skivorna ska bara vända i den tokheta pannan 1-2 sekunder/sida, fan snålvattnet rinner... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sixten Inlagd Mars 29, 2011 Dela Inlagd Mars 29, 2011 Eftersom jag befinner mig i Ryssland så åt jag rödbetssoppa med ett underbart ryskt bröd. Mums! MVH Sixten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Mars 30, 2011 Dela Inlagd Mars 30, 2011 (ändrad) Hej Dagens middag i Min Buri Frugan fixade till lite Pizzasallad, kanongo!!! (20 Baht) Carbonara (270 Baht) Pizza Diavola (270 Baht) Dom gör dom klart bästa pizzorna jag ätit i Thailand, se länk: Delizia Pizza Ha en bra dag! Ändrades Mars 30, 2011 av stjp8729 Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Mars 30, 2011 Dela Inlagd Mars 30, 2011 Eftersom Lillkrabban inte är här än så får man laga maten själv. Storkok som när man var singel och sen mikra maten. Så gårdagens middag blev: korv stroganoff, dagens lunch: korv stroganoff och dagens middag: korv stroganoff. Nyss rörde jag ihop en köttfärssås som nu ligger i en 2-liters big pack i kylen så ni kan få gissa morgondagens lunch och middag. Gourmetkocken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 30, 2011 Dela Inlagd Mars 30, 2011 (ändrad) Jaha i lördags gjorde jag en gryta på fläskkarre och tjejen åt den ända tills igår... Behöver jag säga att den blev väldigt lyckad, fast vad kan gå fel med hemkokt ``stock´´perfekt marmorerad karre´,kantareller, soltorkade tomater, bacon, morot, krossad tomat och grädde... Ändrades Mars 30, 2011 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Mars 31, 2011 Dela Inlagd Mars 31, 2011 Ska man gå in i retaurangen eller gå upp en våning,av priset att dömma blev det rakt fram. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd Mars 31, 2011 Dela Inlagd Mars 31, 2011 Kvällens godsak: Nån variant av Brownie Och idag serverades den med vaniljsås, smaskens! God afton / PTG "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 1, 2011 Dela Inlagd April 1, 2011 Vary så sugen efter stjp:s bild så jag har just mixat ihop en pizzasallad som nu står i kylen och göttar till sig Under tiden så sitter jag framför datorn och käkar Djungelvrål “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hoggarn Inlagd April 1, 2011 Dela Inlagd April 1, 2011 det blev en box med fiskbullar ,blanda dom med en currisås å så ris kokt med lite kyklingpulver. Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd April 1, 2011 Dela Inlagd April 1, 2011 Tunnbrödsrulle till lunch och köttfärssås till middag. Bara en halvliter köttfärssås kvar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 1, 2011 Dela Inlagd April 1, 2011 Diverse skinka, korvar och ostar på en piazza i Italienska alperna i 20 graders sol Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PlayTheGame Inlagd April 1, 2011 Dela Inlagd April 1, 2011 Kvällens måltid bestod av vitlöksmarinerade biffar inlindade i bacon, stekt potatis, sallad och hemmagjord räksallad. Å gott var det Mvh/PTG "Some play hard to get, I play hard to want" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bangrakam Inlagd April 1, 2011 Dela Inlagd April 1, 2011 Blodpudding så klart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd April 1, 2011 Dela Inlagd April 1, 2011 Kvällens måltid bestod av vitlöksmarinerade biffar inlindade i bacon, stekt potatis, sallad och hemmagjord räksallad. Å gott var det Mvh/PTG Dagens Häxblandning? Men det såg jävligt gott ut..MVH HN Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd April 2, 2011 Dela Inlagd April 2, 2011 Taco-inspirerad fläskfilegryta med sallad, tortilla, avocado och en iskall Spendrups. /mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu