Maitan Inlagd Mars 6, 2011 Dela Inlagd Mars 6, 2011 Igår hade jag lite vänner på besök här i Pattaya så då fick man bjuda till Ja här kommer lite bilder från vår lilla middag i Pattaya i går kväll och tyvärr han jag inte med med kameran så gästerna hade redan huggit in på maten tror det blev gott för en gäst som normalt sett inte äter så mkt åt riktigt ordentligt<BR clear=all> Fyfan LeifArne det där är mat.... karman slut kommer senare. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Mars 6, 2011 Dela Inlagd Mars 6, 2011 Instämmer med maitan å plusset ifrån oss båda ser smaskens ut det där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Phuket18.5 Inlagd Mars 6, 2011 Dela Inlagd Mars 6, 2011 Har varit sugen på KFC (Kentucky fried chicken) ett tag och särsklilt den man får i Thailand; "Extra Spicie". Tyvärr så finns det ingen KFC i Stockholm (det fanns på 80-talet) så det var bara att försöka själv. Köpte en påse friteringsmjöl på thai-shopen och färska kycklingklubbor som jag delade i 2 delar. Blandade i chillipulver och salt, pressade i en 1/4 lime och rörde ut det med 2 dl vatten till en tjock smet. Lade ner 2 kycklingbitar åt gången i het olja. Vände några gånger (snål på olja ). Friterade i c:a 15 minuter. Tyvärr så lossnade friteringssmeten lite för mycket så pomfritten som jag körde efteråt blev lite "fläckig". Det blev ätbart men ingen hit som jag hade förväntat mig så det blir ingen bild. Någon som vet, har råd, om hur jag kan göra det bättre? Phuket18.5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Mars 6, 2011 Dela Inlagd Mars 6, 2011 Har varit sugen på KFC (Kentucky fried chicken) ett tag och särsklilt den man får i Thailand; "Extra Spicie". Tyvärr så finns det ingen KFC i Stockholm (det fanns på 80-talet) så det var bara att försöka själv. Köpte en påse friteringsmjöl på thai-shopen och färska kycklingklubbor som jag delade i 2 delar. Blandade i chillipulver och salt, pressade i en 1/4 lime och rörde ut det med 2 dl vatten till en tjock smet. Lade ner 2 kycklingbitar åt gången i het olja. Vände några gånger (snål på olja ). Friterade i c:a 15 minuter. Tyvärr så lossnade friteringssmeten lite för mycket så pomfritten som jag körde efteråt blev lite "fläckig". Det blev ätbart men ingen hit som jag hade förväntat mig så det blir ingen bild. Någon som vet, har råd, om hur jag kan göra det bättre? Phuket18.5 KFC gick inge vidare i Sverige, finns det någon restaurang nu? Men jag tror att om nån startar nu så skulle den funka fint, dels har vi Svenskar annamat Fast food, och dels har vi alla invandrare som älskar KFC, mycket poppis i Afrika, Asien och kyckling är väl en av de få Djur som alla religioner är överens om att det är OK att äta (fisk oxå)... MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Phuket18.5 Inlagd Mars 6, 2011 Dela Inlagd Mars 6, 2011 Tommy, KFC gick inge vidare i Sverige, finns det någon restaurang nu? - inte vad jag vet. om nån startar nu så skulle den funka fint - tror jag också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 6, 2011 Dela Inlagd Mars 6, 2011 (ändrad) KFC friterar väl fortfarande sin kyckling i en slags tryckkokare för att få dom så där extra saftiga ? Jag kollade upp för ett par år sedan med KFC vad som krävs för att starta upp i Sverige (eftersom det inte funnits sedan 70-talet i landet ) Svaret gjorde att jag la ner dom ärliga planer jag hade för det krävdes enorma investerings och startkostnader samt massor av års erfarenhet i yrket innan man fick en licens från dom Så minst 10 butiker att öppna samtidigt för att få ighop det och då måste rätt många miljoner upp på bordet Men jag tror ärligt att den som har rätt förutsättningar skulle kunna lyckas enormt bra med att starta upp KFC i Sverige idag. Ändrades Mars 6, 2011 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Mars 6, 2011 Dela Inlagd Mars 6, 2011 Hej Hemma i Min Buri efter en helg hos Maitans.. Som kvällsmat blev det: - Moo Choop Kanompang Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Phuket18.5 Inlagd Mars 6, 2011 Dela Inlagd Mars 6, 2011 Tallviking, friterar i en slags tryckkokare - så kan det nog vara. Kanske lite avancerat att göra hemma. Såg i en Thai-kokbok att kycklingdelar kokades i 15 minuter och efter att ha svalnat av friterades. Ska prova det nästa gång. Phuket18.5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 6, 2011 Dela Inlagd Mars 6, 2011 Tallviking, friterar i en slags tryckkokare - så kan det nog vara. Kanske lite avancerat att göra hemma. Såg i en Thai-kokbok att kycklingdelar kokades i 15 minuter och efter att ha svalnat av friterades. Ska prova det nästa gång. Phuket18.5 testa och läs i dessa recept och se om du hittar något nyttigt ! e-book.KFC Recipes.Authentic.KFC.Recipes.pdf Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Phuket18.5 Inlagd Mars 6, 2011 Dela Inlagd Mars 6, 2011 testa och läs i dessa recept och se om du hittar något nyttigt ! :great: Tackar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skibi Inlagd Mars 6, 2011 Dela Inlagd Mars 6, 2011 KFC gick inge vidare i Sverige, finns det någon restaurang nu? Mvh Skibi You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 6, 2011 Dela Inlagd Mars 6, 2011 Jag käkade på KFS på Sveavägen 3 ggr. när dom fanns här, och blev matförgiftad 2 ggr. Undrar varför dom försvann?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Doc Inlagd Mars 6, 2011 Dela Inlagd Mars 6, 2011 Idag blev det Springrolls Chicken cashewnuts och Pad thai, hade lite rester i kylen som jag värmde på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 7, 2011 Dela Inlagd Mars 7, 2011 Igår blev man bjuden på en 3 rätters hos Skrapis two lion Pattaya toast skagen oxfile med kantarellsås och potatisgratäng äppelpaj med vaniljsås smakade mkt bra extraplus för oxfilen och kantarellsåsen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 7, 2011 Dela Inlagd Mars 7, 2011 Till frukost idag fick det bliva min egen hemlagade toast skagen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Mars 7, 2011 Dela Inlagd Mars 7, 2011 Ätit och ätit, 8 burkar Chang classic men öl är ju också rätt så mättande . BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 7, 2011 Dela Inlagd Mars 7, 2011 (ändrad) Ätit och ätit, 8 burkar Chang classic men öl är ju också rätt så mättande . Stefan min gode vän kallar du den däringa rismäsken för öl he he Ändrades Mars 7, 2011 av LeifArne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Mars 7, 2011 Dela Inlagd Mars 7, 2011 Stefan min gode vän kallar du den däringa rismäsken för öl he he Ja man får ju ta det bästa av den skitöl som finns här på landet. Leo är ju vidrig och lättölen Heiniken är ju fruntimmersdricka :oops: BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 7, 2011 Dela Inlagd Mars 7, 2011 Ja man får ju ta det bästa av den skitöl som finns här på landet. Leo är ju vidrig och lättölen Heiniken är ju fruntimmersdricka :oops: Kom ner till Pattaya ska jag bjuda dig på öl Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Mars 7, 2011 Dela Inlagd Mars 7, 2011 Kom ner till Pattaya ska jag bjuda dig på öl Då får du vänta till 20 Maj, gillar att sitta i djungeln, men ta några lådor och kom hit så ska jag betala ölen plus frakt . Hoppas våra vägar sammanstrålar vid något tillfälle. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 7, 2011 Dela Inlagd Mars 7, 2011 Då får du vänta till 20 Maj, gillar att sitta i djungeln, men ta några lådor och kom hit så ska jag betala ölen plus frakt . Hoppas våra vägar sammanstrålar vid något tillfälle. Finns bara på fat tyvärr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Mars 7, 2011 Dela Inlagd Mars 7, 2011 Finns bara på fat tyvärr Går väl lika bra de, men glöm inte sugrör och sked BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caveman Inlagd Mars 7, 2011 Dela Inlagd Mars 7, 2011 Idag vart det rester från igår då gumman gjorde kåldolmar ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 8, 2011 Dela Inlagd Mars 8, 2011 Idag kammade man hem pluspoäng från dottern . samt så gav man sig själv paltcoma Och semlan har man ju inte hunnit trycka i sig ännu "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bolme Inlagd Mars 9, 2011 Dela Inlagd Mars 9, 2011 Middag i Lam Nangrong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu