Detta inlägg gillas... Hua Hin Inlagd Juni 27 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 27 Salami pizza till lunch idag 🍻 11 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Enis Inlagd Juni 27 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 27 soppa till lunch enis 12 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... goli006 Inlagd Juni 27 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 27 Potatis i sin godaste form (Mos) Hittade lite gammal potatis som börjar se sina bästa dagar dock helt ok så det fick bli potatismos är ju vansinnigt gott behövs ju bara en massa smör lite mjölk salt å vitpeppar 😋 Lite smörstekta champinjoner till å korv från Lidl. 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd Juni 27 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 27 Igår blev det sill och potatis med det som hör till.. fantastiskt gott! 😋 Tomaten och basilikan hamnade på tallriken på grund av min konstnärliga ådra.. 🤣 Blev sittande på uteplatsen tills solen gick ner.. underbart! ❤️🇸🇪 16 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 27 Dela Inlagd Juni 27 Hade inte tid att åka till Biltema idag så det blev ett par kalkonkorvar från von Lidl. 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Hua Hin Inlagd Juni 27 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 27 Kyckling picata blev det ikväll 🍻 12 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... 65Selander Inlagd Juni 27 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 27 Sibylla x 2, burgaren med jalapeno på Rudsvägen, körven nere i City. 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd Juni 27 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 27 Det blev käk på uteplatsen även idag. Sai krok issan, thailändska små syrliga korvar som serverades med chili, tunnt skivad ingefära, gurka och sallad, fantastiskt gott! 💕🇹🇭 17 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 28 Dela Inlagd Juni 28 (ändrad) 11 timmar sedan, skrev ellim63: Det blev käk på uteplatsen även idag. Sai krok issan, thailändska små syrliga korvar som serverades med chili, tunnt skivad ingefära, gurka och sallad, fantastiskt gott! 💕🇹🇭 Avslöjad! Tjuväter du pikinoo? (såg inte att du hade med chillin i uppräkningen.) Den måste finnas med i tillbehörslistan. Jag vill också ha vitkål istället för sallad, ser ut som du blandat sallad och vitkål. Vilket är för finsmakare. Nu för tiden vill jag ha inlagda tunna skivor av ingefära. Ofantligt gott! Måste erkänna att jag blir riktigt avundsjuk på er! Måste bara hitta något att klaga på. Älskar saikok! Ät och njut! Thailand är inte som förr i tiden. Då fanns det härligt god saikok vid varje gatuhörn. Nu är det svårare att få tag på. Visst finns det men det mesta man får tag på i våra trakter är dåliga kopior av vad man fick förr i tiden, åtminstonne i våra trakter utanför Isan. Svärmor var otrolig på att göra god saikok. Efter hennes död är frugans syster den som får offra sig och göra saikok. Hon är inte dålig på det hon heller. När jag övertalat henne och hon sätter igång sprider sig ryktet i byn och hon får in beställningar på massor av kilon. Hon gömmer alltid undan 3 - 5 kilo åt mig, det första hon gör när hon är färdig. Ändrades Juni 28 av Wangthong 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 28 Dela Inlagd Juni 28 Fisk 8 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... gorjos Inlagd Juni 28 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 28 Blev lite mat idag också. 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 28 Dela Inlagd Juni 28 1 timme sedan, skrev Wangthong: Avslöjad! Tjuväter du pikinoo? (såg inte att du hade med chillin i uppräkningen.) Den måste finnas med i tillbehörslistan. Jag vill också ha vitkål istället för sallad, ser ut som du blandat sallad och vitkål. Vilket är för finsmakare. Nu för tiden vill jag ha inlagda tunna skivor av ingefära. Ofantligt gott! Måste erkänna att jag blir riktigt avundsjuk på er! Måste bara hitta något att klaga på. Älskar saikok! Ät och njut! Thailand är inte som förr i tiden. Då fanns det härligt god saikok vid varje gatuhörn. Nu är det svårare att få tag på. Visst finns det men det mesta man får tag på i våra trakter är dåliga kopior av vad man fick förr i tiden, åtminstonne i våra trakter utanför Isan. Svärmor var otrolig på att göra god saikok. Efter hennes död är frugans syster den som får offra sig och göra saikok. Hon är inte dålig på det hon heller. När jag övertalat henne och hon sätter igång sprider sig ryktet i byn och hon får in beställningar på massor av kilon. Hon gömmer alltid undan 3 - 5 kilo åt mig, det första hon gör när hon är färdig. Vitkål till är riktigt gott men denna gången var det sallad. Lägger ni in ingefära själva eller köper ni och vilken sort i så fall, har blivit missnöjd när vi köpt inlagd. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Hua Hin Inlagd Juni 28 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 28 Kyckling med stektpotatis till lunch idag 🍻 10 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... 65Selander Inlagd Juni 28 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 28 nu sen lunch på Frasses/Karlskoga. 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd Juni 28 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 28 Dagens raggarmål, nu med trocaderogrogg. 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... MickeN Inlagd Juni 28 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 28 Drog till med en pizza idag, Mamma Mia. 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 28 Dela Inlagd Juni 28 4 timmar sedan, skrev ellim63: Vitkål till är riktigt gott men denna gången var det sallad. Lägger ni in ingefära själva eller köper ni och vilken sort i så fall, har blivit missnöjd när vi köpt inlagd. Vi gör bådadera. I Sverige gör frugan egen inlagd ingefära, har heller inte hittat någon bra. Viktigt med riktigt tunna skivor, det är ofta där man syndar i Thailand. En del ställen har riktigt god inlagd ingefära i Thailand men många har för tjocka skivor. Tycker ej om när man ska måsta tugga ingefäran så det knastrar, utan den ska smälta i munnen. Inlagd tjock ingefära blir oftast inte så att inläggningen drar in i de tjocka partierna. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... gorjos Inlagd Juni 28 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 28 Lär väl räcka till en eller annan macka. 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd Juni 28 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 28 Pytt allt i ett, färskpotatis, chorizo, lök och ägg som kryddades med nymalen svartpeppar, cayennepeppar och Worcestershiresås.. fantastiskt gott tillsammans med saltgurka! 16 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 29 Dela Inlagd Juni 29 Svår misär. Bara en liten limpkant i skafferiet idag. Måste ta inköpschefen i örat tror jag. Solen har tittat fram på morgonen så det går att frukostera i uterummet 6 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 29 Dela Inlagd Juni 29 (ändrad) Nu blev det fest igen. Dock alkoholfri Trocadero idag. Ändrades Juni 29 av rolba 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hua Hin Inlagd Juni 29 Dela Inlagd Juni 29 Revbensspjäll med pommes och bbq sås 🍻 9 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kenneth4618 Inlagd Juni 29 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 29 Baconmacka, tyvärr hade frun gjort slut på ägg 10 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd Juni 29 Dela Inlagd Juni 29 22 timmar sedan, skrev Wangthong: Vi gör bådadera. I Sverige gör frugan egen inlagd ingefära, har heller inte hittat någon bra. Viktigt med riktigt tunna skivor, det är ofta där man syndar i Thailand. En del ställen har riktigt god inlagd ingefära i Thailand men många har för tjocka skivor. Tycker ej om när man ska måsta tugga ingefäran så det knastrar, utan den ska smälta i munnen. Inlagd tjock ingefära blir oftast inte så att inläggningen drar in i de tjocka partierna. Har kört denna ibland. Hyfsad. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Enis Inlagd Juni 29 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 29 min kusin har tagit examen och fyller 30 så blev en tur till Hudiksvall och äta lite enis 13 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu