Kenneth4618 Inlagd November 25, 2023 Dela Inlagd November 25, 2023 Dagens lunch 9 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolle68 Inlagd November 25, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 25, 2023 Lite av varje. 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Enis Inlagd November 25, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 25, 2023 biff stroganoff enis 11 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Tong jai Inlagd November 25, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 25, 2023 Dagens lunch blev mackor med falukorv, stekt lök och ägg. 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolle68 Inlagd November 25, 2023 Dela Inlagd November 25, 2023 Blev en tomat. 4 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd November 25, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 25, 2023 Kvällsburgare 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Hua Hin Inlagd November 25, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 25, 2023 Revbensspjäll med potatissallad 🍻 14 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd November 25, 2023 Dela Inlagd November 25, 2023 Ni som är riktiga hejare på matlagning, vad har man för nytta av en ångugn? Kan den ersätta en vanlig varmluftsugn? Jag funderar på att göra om köket medan sambon är borta och kasta ut Ikea spisen och stoppa in Siemens prylar istället. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... goli006 Inlagd November 25, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 25, 2023 Köttgryta är ju tamejfan jättegott. Blev som tur är även 5 matlådor 👍 15 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 25, 2023 Dela Inlagd November 25, 2023 2 timmar sedan, skrev UglyFarang: Ni som är riktiga hejare på matlagning, vad har man för nytta av en ångugn? Kan den ersätta en vanlig varmluftsugn? Jag funderar på att göra om köket medan sambon är borta och kasta ut Ikea spisen och stoppa in Siemens prylar istället. Funderat på det, tveksam men när det gäller brödbak så tror jag att det är en fördel . 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 25, 2023 Dela Inlagd November 25, 2023 2 timmar sedan, skrev UglyFarang: Ni som är riktiga hejare på matlagning, vad har man för nytta av en ångugn? Kan den ersätta en vanlig varmluftsugn? Jag funderar på att göra om köket medan sambon är borta och kasta ut Ikea spisen och stoppa in Siemens prylar istället. Har du en varmluft eller vanlig ugn och fyller på lite vatten i en ugnsplåt i botten är det ungefär samma funktion, men billigare 🙂 2 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd November 25, 2023 Dela Inlagd November 25, 2023 27 minuter sedan, skrev ellim63: Funderat på det, tveksam men när det gäller brödbak så tror jag att det är en fördel . Brödbak är tyvärr inget som vi gör. 2 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Har du en varmluft eller vanlig ugn och fyller på lite vatten i en ugnsplåt i botten är det ungefär samma funktion, men billigare 🙂 Så att sätta in en vanlig varmluftsugn i arbetshöjd borde vara det mest användbara då. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 25, 2023 Dela Inlagd November 25, 2023 4 minuter sedan, skrev UglyFarang: Brödbak är tyvärr inget som vi gör. Så att sätta in en vanlig varmluftsugn i arbetshöjd borde vara det mest användbara då. Mikro och en varmluftsugn räcker om man inte är en avancerad mat och bak tillverkare på fritiden 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd November 25, 2023 Dela Inlagd November 25, 2023 1 minut sedan, skrev Kenneth4618: Mikro och en varmluftsugn räcker om man inte är en avancerad mat och bak tillverkare på fritiden Mikron är det bara jag som använder, sambon har misstankar om att det inte är hälsosamt att äta saker som har snurrat rundor där. 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 25, 2023 Dela Inlagd November 25, 2023 (ändrad) 1 minut sedan, skrev UglyFarang: Mikron är det bara jag som använder, sambon har misstankar om att det inte är hälsosamt att äta saker som har snurrat rundor där. Ja det har min fru inga problem med, används dagligen även när vi är i Thailand 🙂 Ändrades November 25, 2023 av Kenneth4618 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd November 25, 2023 Dela Inlagd November 25, 2023 Jag har alltid ansett mej vara mindre bra på att laga mat men den åsikten fick jag ändra på när vi hade gubbhelg här ute i början av september, jag är inte alls mindre bra på att laga mat jag är enkelt uttryckt urusel på att laga mat. 7 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 25, 2023 Dela Inlagd November 25, 2023 1 timme sedan, skrev UglyFarang: Jag har alltid ansett mej vara mindre bra på att laga mat men den åsikten fick jag ändra på när vi hade gubbhelg här ute i början av september, jag är inte alls mindre bra på att laga mat jag är enkelt uttryckt urusel på att laga mat. Jag tycker det räcker med att man är duktig på att äta. 5 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd November 26, 2023 Dela Inlagd November 26, 2023 40 minuter sedan, skrev rolba: Jag tycker det räcker med att man är duktig på att äta. Håller med till 100 procent. Här får jag äta lite ett av varje på dagarna. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd November 26, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 26, 2023 Till middag igår blev det stekt kycklinglårfilé tillsammans med dragon och dijon.. fantastiskt gott tillsammans med kvarngryn+rött och grönt, underbart.. Tack för att vi finns!💕🙏🇸🇪 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 26, 2023 Dela Inlagd November 26, 2023 Jodå, det blev mat idag med 9 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 26, 2023 Dela Inlagd November 26, 2023 7 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 26, 2023 Dela Inlagd November 26, 2023 Havregrynsgröt med hemkokt äppelmos var inte så dumt 7 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dooks Inlagd November 26, 2023 Dela Inlagd November 26, 2023 On 2023-11-21 at 16:29, skrev Enis: 😜 enis Inte din bild va😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 26, 2023 Dela Inlagd November 26, 2023 8 minuter sedan, skrev dooks: Inte din bild va😏 Nää 1 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd November 26, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 26, 2023 Söndagsmiddagen serverades i biblioteket med underbara blomster på bordet! ❤️🇸🇪 Stekt fläskkarré, potatis och grönpepparsås med dijon tillsammans med brysselkål.. fantastiskt gott! 20 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu