Detta inlägg gillas... kolla min fot Inlagd November 2, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 2, 2023 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kenneth4618 Inlagd November 2, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 2, 2023 (ändrad) Gofika, min första egengjorda äppelpaj. Den blev jäkligt god😋 Ändrades November 2, 2023 av Kenneth4618 11 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 2, 2023 Dela Inlagd November 2, 2023 Hemmalunch 9 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Hua Hin Inlagd November 2, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 2, 2023 Köttfärssås fick det bli till lunch idag 🍻 15 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... kolla min fot Inlagd November 2, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 2, 2023 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 2, 2023 Dela Inlagd November 2, 2023 7 timmar sedan, skrev Enis: bryter av mackfrukostarna med en nudelsoppa enis Kuittio (stavning) Isf snuskigt gott... 1 Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd November 2, 2023 Dela Inlagd November 2, 2023 Fick nyss hem 14 Kg. Älgkalv. Nu leker livet igen... Riktig mat för en riktig..... Fru. 3 2 Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd November 2, 2023 Dela Inlagd November 2, 2023 Sauce afterburner... 9 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kenneth4618 Inlagd November 2, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 2, 2023 Frun bjöd på en het sallad🥵 10 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Hua Hin Inlagd November 2, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 2, 2023 Ankbröst med apelsinsås fick det bli ikväll 🍻 15 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd November 2, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 2, 2023 6 timmar sedan, skrev Odin: Fick nyss hem 14 Kg. Älgkalv. Nu leker livet igen... Riktig mat för en riktig..... Fru. Så jäkla trevligt att snacka en stund på telefon 👍 Fläskschnitzel och hemodlad Cheriepotatis, knaperstekt med gula kantareller och en klick chilibea.. fantastiskt gott, proppmätt! 😋 17 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... navion hispania Inlagd November 3, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 3, 2023 Ett stopp hos Ludvig en tysk gammal sjömanskock och hans ställe, Joes Steakhouse. Tysk style på köttet rätterna. Smakar alldeles utmärkt. Har ätit där pre Tsunamin och pre covid. Ludvig börjar närma sig 80, men han brassar käket ute i byssan som 1e kock med bravur. Sämre tider säger alla i hotell branschen här i Khao lak. Många avbokningar och stundande neddragningar, snackas det om. Låg säsong och många av dom stora Hotellen kör all inclusive och billiga buffér. Det drabbar dom mindre restaurangerna. Ludvig hade litet men väloljat team. Öppet 6 till 7 månader per år. Men lön åt dom anställda 12 månader. Dom dagarna är förbi. Han kör dock med bla våra grannkärringar som jobbar extra på kvällarna efter jobb på hotellen. Lite ovanligt med ett Thai team nu för tiden. Ser det är restauranger med bara burmeser i byssan, vilket resultera i nån slags Burma style på thaimaten ibland. 20 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd November 3, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 3, 2023 Som jag misstänkte. Frugans variant av gårdagens frulle. Kostnad ca 50 baht säger hon. Snyggare upplägg igår smakade lika bra idag. Hade vi inte varit gifta redan så skulle jag ha friat. 14 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... kolla min fot Inlagd November 3, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 3, 2023 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kenneth4618 Inlagd November 3, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 3, 2023 Dagens hemlagade husman 12 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... kolla min fot Inlagd November 3, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 3, 2023 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd November 3, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 3, 2023 Idag blev det rester, korv stroganoff.. Och till fredagsmys serverades Bredsjö hård och Bredsjö blå tillsammans med oliver och italienska kringlor.. fantastiskt gott tillsammans med ett glas rött från Italien! 16 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Enis Inlagd November 3, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 3, 2023 enis 12 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... kolla min fot Inlagd November 3, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 3, 2023 15 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Enis Inlagd November 3, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 3, 2023 blev soppa till lunch igen enis 10 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Enis Inlagd November 3, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 3, 2023 pasta till middag enis 11 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... kolla min fot Inlagd November 3, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 3, 2023 När man får en burgare som den ska vara. Utan pekfingrar, typ den måste vara genomstekt/well done eller ibland även värre kremerat protein. 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... navion hispania Inlagd November 4, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 4, 2023 Nästan som ägg och bacon. Vaknade tidigare än tuppen. Så efter att fakturerat lite på morgonen och registrerat arbetstid åt gubbarna. Så tog jag horplogen/moppen och åt lite frukost. Detta i det gröna och blåa Khao lak med inte allt för mycket trafik. Bästa tiden på morgonen för en tur skönt som fan i luften. 24 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd November 4, 2023 Dela Inlagd November 4, 2023 On 2023-11-03 at 02:48, skrev navion hispania: Ett stopp hos Ludvig en tysk gammal sjömanskock och hans ställe, Joes Steakhouse. Tysk style på köttet rätterna. Smakar alldeles utmärkt. Har ätit där pre Tsunamin och pre covid. Ludvig börjar närma sig 80, men han brassar käket ute i byssan som 1e kock med bravur. Sämre tider säger alla i hotell branschen här i Khao lak. Många avbokningar och stundande neddragningar, snackas det om. Låg säsong och många av dom stora Hotellen kör all inclusive och billiga buffér. Det drabbar dom mindre restaurangerna. Ludvig hade litet men väloljat team. Öppet 6 till 7 månader per år. Men lön åt dom anställda 12 månader. Dom dagarna är förbi. Han kör dock med bla våra grannkärringar som jobbar extra på kvällarna efter jobb på hotellen. Lite ovanligt med ett Thai team nu för tiden. Ser det är restauranger med bara burmeser i byssan, vilket resultera i nån slags Burma style på thaimaten ibland. Burmes style , det är matolja indränkt mat 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd November 4, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 4, 2023 Gratismat på minst fyra ställen igår. För ovanlighetens skull valde jag ett ballongparty. Hade personlig inbjudan. Är det ballongparty så ska det va rejäla ballonger. 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu