Baa Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 I dag kom BIB på besök till svärföräldrarna, eller egentligen till mig, exakt vad dom ville vet jag inte men den förklaring jag fick var att dom kollar upp alla faranger med adress i Thailand med anledning av bombattentatet i Bangkok. Jag har ju min husbok, den gula, utställd på den adressen, men innan vi han mer än sätta spaden i backen insåg jag (vi ibland) att det inte var dax för byliv ala "BanNok", och så som f.d. Udonbo hyrde vi ett hus här där jag trivs och sen får vi se hur länge det blir så, nåja, nu är det på det viset att jag har registrerat mitt boende i Udon sedan länge, gör mina års och 90 dagars rapporteringar här o.s.v. men den lilla saken hade BIB missat och så står dom bara där och kräver att få träffa farangen som ju enligt den gula boken bor där, fast han inte gör det egentligen. Hustrun har talat med någon, hon är ju Thai så exakt med vem vet hon inte, och fick då den uppfattningen att dom skulle komma hit o hälsa på, bra, då kan dom få en kopp kaffe om dom är snälla! Är det någon mer som fått påhälsning av BIB i detta ärende, eller har BIB kommit på ett nytt sätt att dryga ut den sinande inkomsten med?Fan vet, men vadå, TIT ! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 Dom gör sådana "driver" emellanåt för att komma åt faranger utan visum. Hör hört om sådant sedan 2010 och byasnuten skvallrar nog inte så det är nog utomstående poliser som gör jobbet bättre.Kanske mera nu efter bomberna samt att poliser och IM ifrågasätts av nya regimen. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 Några i Surin har fått 800 baht i böter för att de inte registrerat att det bor en farang i deras hus. Är det frun som äger bostaden ska hon registrera dig eller om man hyr någons hus, så är det hyresvärden som ska registrera dig.I princip samma som hotell måste göra.Snart får vi väl några trevliga band runt armarna och möjligtvis även en liten fin tatuering på underarmen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 (ändrad) I dag kom BIB på besök till svärföräldrarna, eller egentligen till mig, exakt vad dom ville vet jag inte men den förklaring jag fick var att dom kollar upp alla faranger med adress i Thailand med anledning av bombattentatet i Bangkok. Jag har ju min husbok, den gula, utställd på den adressen, men innan vi han mer än sätta spaden i backen insåg jag (vi ibland) att det inte var dax för byliv ala "BanNok", och så som f.d. Udonbo hyrde vi ett hus här där jag trivs och sen får vi se hur länge det blir så, nåja, nu är det på det viset att jag har registrerat mitt boende i Udon sedan länge, gör mina års och 90 dagars rapporteringar här o.s.v. men den lilla saken hade BIB missat och så står dom bara där och kräver att få träffa farangen som ju enligt den gula boken bor där, fast han inte gör det egentligen. Hustrun har talat med någon, hon är ju Thai så exakt med vem vet hon inte, och fick då den uppfattningen att dom skulle komma hit o hälsa på, bra, då kan dom få en kopp kaffe om dom är snälla! Är det någon mer som fått påhälsning av BIB i detta ärende, eller har BIB kommit på ett nytt sätt att dryga ut den sinande inkomsten med?Fan vet, men vadå, TIT !HejMig har dom hälsat på och det skrev jag om på forumet för en del år sedan.Dom ställde en rad frågor till både mig och frugan som, hur vi trivdes ihop, hur jag trivdes i Isaan och hur frugan trivdes när hon var i Sverige o.s.v ?Dom ställde väl ca 20 frågor och sedan var dom nöjda och drog vidare till nästa falang, dom hade fått i uppdrag att besöka alla falanger i deras område och ställa dessa frågor.Mvh isan lover Ändrades September 18, 2015 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 HejMig har dom hälsat på och det skrev jag om på forumet för en del år sedan.Dom ställde en rad frågor till både mig och frugan som, hur vi trivdes ihop, hur jag trivdes i Isaan och hur frugan trivdes när hon var i Sverige o.s.v ?Dom ställde väl ca 20 frågor och sedan var dom nöjda och drog vidare till nästa falang, dom hade fått i uppdrag att besöka alla falanger i deras område och ställa dessa frågor.Mvh isan loverIsan loverHur kommer jag i kontakt med dej, prata farm, du ligger några år före mej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 I dag kom BIB på besök till svärföräldrarna, eller egentligen till mig, exakt vad dom ville vet jag inte men den förklaring jag fick var att dom kollar upp alla faranger med adress i Thailand med anledning av bombattentatet i Bangkok. Jag har ju min husbok, den gula, utställd på den adressen, men innan vi han mer än sätta spaden i backen insåg jag (vi ibland) att det inte var dax för byliv ala "BanNok", och så som f.d. Udonbo hyrde vi ett hus här där jag trivs och sen får vi se hur länge det blir så, nåja, nu är det på det viset att jag har registrerat mitt boende i Udon sedan länge, gör mina års och 90 dagars rapporteringar här o.s.v. men den lilla saken hade BIB missat och så står dom bara där och kräver att få träffa farangen som ju enligt den gula boken bor där, fast han inte gör det egentligen. Hustrun har talat med någon, hon är ju Thai så exakt med vem vet hon inte, och fick då den uppfattningen att dom skulle komma hit o hälsa på, bra, då kan dom få en kopp kaffe om dom är snälla! Är det någon mer som fått påhälsning av BIB i detta ärende, eller har BIB kommit på ett nytt sätt att dryga ut den sinande inkomsten med?Fan vet, men vadå, TIT !Oj där ser man. Jag tolkar det du skriver som om du alltså inte fanns på plats då dom kom dit. Var det/blev det i sig något bekymmer för dig eller svärföräldrarna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 I dag kom BIB på besök till svärföräldrarna, eller egentligen till mig, exakt vad dom ville vet jag inte men den förklaring jag fick var att dom kollar upp alla faranger med adress i Thailand med anledning av bombattentatet i Bangkok. Jag har ju min husbok, den gula, utställd på den adressen, men innan vi han mer än sätta spaden i backen insåg jag (vi ibland) att det inte var dax för byliv ala "BanNok", och så som f.d. Udonbo hyrde vi ett hus här där jag trivs och sen får vi se hur länge det blir så, nåja, nu är det på det viset att jag har registrerat mitt boende i Udon sedan länge, gör mina års och 90 dagars rapporteringar här o.s.v. men den lilla saken hade BIB missat och så står dom bara där och kräver att få träffa farangen som ju enligt den gula boken bor där, fast han inte gör det egentligen. Hustrun har talat med någon, hon är ju Thai så exakt med vem vet hon inte, och fick då den uppfattningen att dom skulle komma hit o hälsa på, bra, då kan dom få en kopp kaffe om dom är snälla! Är det någon mer som fått påhälsning av BIB i detta ärende, eller har BIB kommit på ett nytt sätt att dryga ut den sinande inkomsten med?Fan vet, men vadå, TIT !Dom tar de största fula farangfiskarna först. Vad har du gjort för fuffens? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glenn Phuket Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 Isan loverHur kommer jag i kontakt med dej, prata farm, du ligger några år före mejom du ska prata farm då ska du inte vända dig till en månskensnbonde de finns andra här på forumet som vet bättre o e politskt neutrala........ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 om du ska prata farm då ska du inte vända dig till en månskensnbonde de finns andra här på forumet som vet bättre o e politskt neutrala........Har inte sett att någon eller några har varit intreserade av det dom vill mest snacka skit, upp till bevis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glenn Phuket Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 Har inte sett att någon eller några har varit intreserade av det dom vill mest snacka skit, upp till bevisdet fnns ett antal expats som bedriver jordbruk o vinodlngar här på forumet ... men eftersom du är "greenhorn# så har du lite o lära dig, men vll du lära dig det kommunistiska sättet o bruka jord så ska du bli polare med IL.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 det fnns ett antal expats som bedriver jordbruk o vinodlngar här på forumet ... men eftersom du är "greenhorn# så har du lite o lära dig, men vll du lära dig det kommunistiska sättet o bruka jord så ska du bli polare med IL.... Om han är kommunist, vilket jag inte riktigt tror därför skiter jag i och är inte intreserad i era dj dumma politiska snack. Hur brukar man jorden på kommunistskt sättVilka håller på med farm då. Jag gjorde det också ändrade en tråd, sorry Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glenn Phuket Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 om du googlar på ordet Kolchos så vet du....o sen kanske du vet att du som falang är förbjuden o arbeta som som bonde... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 Om man läst tidigare inlägg om jordbruk av IL, så är det tydligt att det inte är lönsamt längre efter juntan tog över.Viktiga bidrag för farangers överlevande har tagits bort som gör att dom nu flyr landet med betydande förluster.Värdet på både mark och skörd halverades omgående. Att ha en hobby är en annan sak. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 om du googlar på ordet Kolchos så vet du....o sen kanske du vet att du som falang är förbjuden o arbeta som som bonde...Efter 13 år med min thaifru vet jag lite om vilka regler som gäller och då har jag inte suttit i Pattaya vid en bar hela tiden och tro att jag vet allt. Kolchos vet DU vad det innebär Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 Om man läst tidigare inlägg om jordbruk av IL, så är det tydligt att det inte är lönsamt längre efter juntan tog över.Viktiga bidrag för farangers överlevande har tagits bort som gör att dom nu flyr landet med betydande förluster.Värdet på både mark och skörd halverades omgående. Att ha en hobby är en annan sak.Herregud Leifen Du är ju från umetrakten då måste du för böveln veta att ingen bonde klarar sig inte utan bidrag. Ni bara skriver en massa även om ni vet att det inte är riktigt, förstår inte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glenn Phuket Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 Efter 13 år med min thaifru vet jag lite om vilka regler som gäller och då har jag inte suttit i Pattaya vid en bar hela tiden och tro att jag vet allt. Kolchos vet DU vad det innebärDu får lägga till 10 år till o då snackar vi inte om isaanska lampbiträden.. från Pattaya... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 Herre gud nu har vi verkligen fått in creme de la creme på forumet Boa och Glenn “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 Du får lägga till 10 år till o då snackar vi inte om isaanska lampbiträden.. från Pattaya...Har aldrig varit i Pattaya vill bara att komma i kontakt med falanger som "brukar" farm i thai i mitt 4 mil från Udon thani Det är ju bara I l som har skrivit om det och dj. braSen vet ju inte du hur mycket jordbruk jag ha bedrivit i Sverige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 Har aldrig varit i Pattaya vill bara att komma i kontakt med falanger som "brukar" farm i thai i mitt 4 mil från Udon thani Det är ju bara I l som har skrivit om det och dj. braSen vet ju inte du hur mycket jordbruk jag ha bedrivit i Sverige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 Herregud Leifen Du är ju från umetrakten då måste du för böveln veta att ingen bonde klarar sig inte utan bidrag. Ni bara skriver en massa även om ni vet att det inte är riktigt, förstår inteÄnnu svårare för en svensk att klara sig på jordbruk i Thailand. Svårt att förstå detta? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 (ändrad) Har aldrig varit i Pattaya vill bara att komma i kontakt med falanger som "brukar" farm i thai i mitt 4 mil från Udon thani Det är ju bara I l som har skrivit om det och dj. bra Sen vet ju inte du hur mycket jordbruk jag ha bedrivit i Sverige Inte lätt för bonddrängar att citera ordentligt tydligen Ändrades September 18, 2015 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glenn Phuket Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 Har aldrig varit i Pattaya vill bara att komma i kontakt med falanger som "brukar" farm i thai i mitt 4 mil från Udon thani Det är ju bara I l som har skrivit om det och dj. braSen vet ju inte du hur mycket jordbruk jag ha bedrivit i SverigeJa det ända jag vet att du har hittat ett barluder från isaan o nu vill du gräva efter mask... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thai412 Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 om du ska prata farm då ska du inte vända dig till en månskensnbonde de finns andra här på forumet som vet bättre o e politskt neutrala........Vore det inte bättre att du stängde igen brödintaget.......Du har ändå inget o komma med......bara en massa svammel som vanligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 (ändrad) Efter 13 år med min thaifru vet jag lite om vilka regler som gäller och då har jag inte suttit i Pattaya vid en bar hela tiden och tro att jag vet allt. Kolchos vet DU vad det innebärHejBry dig inte om amatörerna, hör av dig bara, jag kan förmodligen besvara en del av dina frågor, en viss erfarenhet får man väl efter ca 30 års årliga vistelser ute i byarna där jag själv har jobbat tillsammans med Thailändarnamed just jordbruk.Finns det några bidrag eller stöd att söka just nu ska ni givetvis göra detta.Mvh isan lover Ändrades September 18, 2015 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 18, 2015 Dela Inlagd September 18, 2015 Vore det inte bättre att du stängde igen brödintaget.......Du har ändå inget o komma med......bara en massa svammel som vanligt.Bra där!Gotland hade nog en poäng i denna tråd. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu