Jump to content
IGNORERAD

En gripen för bombdådet vid Erawan i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 353
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    42

  • turisten

    29

  • leifen

    22

  • Tallviking

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Detta kunde ha varit en intressant tråd... tyvärr så :42::oh:

Tycker att trådar av den här karaktären kunde få modereras .........

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att trådar av den här karaktären kunde få modereras .........

Finns ju grupper för det, men sen såg jag vem som startade den och... jag blev lite tveksam.

MPR nyheter är nog inte moderator bara sådär.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ett ord av kritik mot polisens stöld av tipspengarna,till o med här hemma knips det, har till o med blivit varnad för att tala om detta eller skriva negativt, man kan ju bara hoppas att det finns journalister med stake nog att jaga skiten ur snuttjuvarna som inte ens räds offentlighet i sin iver att roffa åt sig pengar.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ett ord av kritik mot polisens stöld av tipspengarna,till o med här hemma knips det, har till o med blivit varnad för att tala om detta eller skriva negativt, man kan ju bara hoppas att det finns journalister med stake nog att jaga skiten ur snuttjuvarna som inte ens räds offentlighet i sin iver att roffa åt sig pengar.

Verkar finnas en del som vågar vara kritiska.

B3m police reward 'is bribery'
http://www.bangkokpost.com/news/general/677112/b3m-police-reward-is-bribery

Reward is undeserved
http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/677524

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är inte målet med dessa kupper längre att få till en demokrati, har du blivit lite röd med tiden?

Mvh isan lover

Och där kom den.... Din snea föreställning att man måste vara röd för att vara för demokrati. Snacka om enfald!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag känner Leifen och du har helt rätt, kusligare människa är det svårt att finna......................på månen!

Hej

Jag har träffat honom också i Udon Thani och jag har väldigt svårt att förstå hur han har hamnat på samma sida som kungahus, militär och Bangkoks rojalistiska elit i denna konflikt, själv tror jag att det är egentligen mest är ett misstag eftersom han efter vad jag förstår började resa till Thailand ganska nyligen och saknar både bakgrunden till konflikten och inte har upplevt Thailand före kuppen 2006, samt inte har så stora personliga erfarenheter ifrån Thailands överhuvudtaget och att han inte har upplevt så många kupper ännu, när han har fått uppleva ytterligare 2-5 kupper kanske han ändrar uppfattning om dessa och inser att kupperna inte kommer att demokratisera Thailand och knappast kan sägas gynna vanliga människor överhuvudtaget.

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

kjävla pajkastning

Hej

Håller med och jag hoppas att alla har insett att det är under protest som jag deltar i detta spektakel.

Själv vill jag ägna mig år sakfrågorna och trådens ämne, men det verkar var omöjligt eftersom en del medlemmar envisas tyvärr med att förvandla olika trådar ifrån sak till personfrågor.

Men hur ska man få stopp på det och få till diskussioner om trådens ämne?

Med vänlig hälsning isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sakfrågorna var det ja......

Snacka om att skjuta sig själv i foten. Om du vill ägna dig åt sakfrågorna så kanske du borde sluta upp med att kalla andra för saker eller tillskriva folk saker dom aldrig har yttrat!

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

För att återgå till ämnet

aEiUa3g.thumb.jpg.728a15dc5f339d1a46a006

 

 

Ändrades av knifetown

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Var i världen finns denna din demokrati som innefattar Militärkupper, diktatur och juntor samt allt detta står för, själv har jag nog inte vare sig hört talas om eller besökt en sådan "demokrati" ?

Med vänlig hälsning isan lover

Tjeena.

Var i världen finns denna din demokrati som innefattar "små gåvor", att en korrupt politiker ska "sitta tiden ut", att politiska debatter är "slöseri med tid".

Jag har ställt frågan till dej många gånger men får aldrig något svar.

Själv har jag nog inte vare sig hört talas om eller besökt en sådan "demokrati".

Tjeena.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Den senast gripne mannen erkänner att han var vid "Erawan Helgedomen" vid tiden för bombdådet.

"The suspect carried a passport which identified him as an ethnic Uighur"

http://www.bangkokpost.com/news/security/678372/nabbed-suspect-admits-he-was-at-bomb-scene

 

stämmer det här så har ju den thailändska polisen skaffat sig ett helt nytt modus operandi, istället för att lösa fallet inom 24 timmar och paradera-vanligtvis burmeser- framför pressen så väljer man nu att hålla alla dörrar öppna efter motiv och vem som ligger bakom bomberna. Nästan som en riktig poliskår ju...

 

Police had not ruled out any motive for the two bombings in Bangkok -- at the Erawan shrine on Aug 17 and at Sathon pier on Aug 18. Possible motives included local and political factors and the early exclusion... 

Please credit and share this article with others using this link:http://www.bangkokpost.com/news/security/678372/nabbed-suspect-admits-he-was-at-bomb-scene. View our policies at http://goo.gl/9HgTd and http://goo.gl/ou6Ip. © Post Publishing PCL. All rights reserved.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

stämmer det här så har ju den thailändska polisen skaffat sig ett helt nytt modus operandi, istället för att lösa fallet inom 24 timmar och paradera-vanligtvis burmeser- framför pressen så väljer man nu att hålla alla dörrar öppna efter motiv och vem som ligger bakom bomberna. Nästan som en riktig poliskår ju...

 

Police had not ruled out any motive for the two bombings in Bangkok -- at the Erawan shrine on Aug 17 and at Sathon pier on Aug 18. Possible motives included local and political factors and the early exclusion... 

Please credit and share this article with others using this link:http://www.bangkokpost.com/news/security/678372/nabbed-suspect-admits-he-was-at-bomb-scene. View our policies at http://goo.gl/9HgTd and http://goo.gl/ou6Ip. © Post Publishing PCL. All rights reserved.

Men sluta snacka en massa skit i tråden, jag är intresserad av att läsa om dådet inte ditt hat i olika former mot Thailand, skaffa en blogg för f#n istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sluta snacka en massa skit i tråden, jag är intresserad av att läsa om dådet inte ditt hat i olika former mot Thailand, skaffa en blogg för f#n istället.

Tror inte det hjälper med en blogg för du är ju uppenbarligen inte läskunnig...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men sluta snacka en massa skit i tråden, jag är intresserad av att läsa om dådet inte ditt hat i olika former mot Thailand, skaffa en blogg för f#n istället.

Sök och läs på Thaivisa där finns det massor om dådet,

Engelska förstås.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det hjälper med en blogg för du är ju uppenbarligen inte läskunnig...

Läsförståelse är inte din starka sida... Förtydligande... Du kan skriva om din negativa syn på Thailand i en blogg, så kan vi här på siten som har en positiv syn på landet få diskutera utan att dränkas av floskler från dig och dina negativa vänner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läsförståelse är inte din starka sida... Förtydligande... Du kan skriva om din negativa syn på Thailand i en blogg, så kan vi här på siten som har en positiv syn på landet få diskutera utan att dränkas av floskler från dig och dina negativa vänner.

Men vakna upp för fan.

Tvätta bort det där rosenskimret du har i ögonen.

Thailand är INTE ett perfekt land........

Link to comment
Dela på andra sajter

Läsförståelse är inte din starka sida... Förtydligande... Du kan skriva om din negativa syn på Thailand i en blogg, så kan vi här på siten som har en positiv syn på landet få diskutera utan att dränkas av floskler från dig och dina negativa vänner.

Varför inte själv skaffa en blogg där du bara skriver gulliga saker och slipper en massa olika åsikter som inte stämmer överens med dina?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför spy galla över ett land och sen då åka dit på semester?

Sen tror jag inte sitens grundare ville skapa ett tillhåll för gnällspikar,

mer ett ställe där man kan dela med sig av bra och trevliga erfarenheter

och få bra tips på resemål... Och hur man undviker gnällspikar på resan ner :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför spy galla över ett land och sen då åka dit på semester?

Sen tror jag inte sitens grundare ville skapa ett tillhåll för gnällspikar,

mer ett ställe där man kan dela med sig av bra och trevliga erfarenheter

och få bra tips på resemål... Och hur man undviker gnällspikar på resan ner :haha:

Ok, så sitens grundare införde kategorierna "Nyheter i Thailand"  och "Politik i Thailand" för att man skulle dela med sig av bra och trevliga reseerfarenheter? Han gjorde uppenbarligen ett litet misstag i dom fallen. Du kanske skulle ta upp detta med sitens grundare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför spy galla över ett land och sen då åka dit på semester?

Sen tror jag inte sitens grundare ville skapa ett tillhåll för gnällspikar,

mer ett ställe där man kan dela med sig av bra och trevliga erfarenheter

och få bra tips på resemål... Och hur man undviker gnällspikar på resan ner :haha:

Semester?

Jag tror nog att många inklusive MaiChai bor och arbetar här.

Semestererfarenheter kan du väl diskutera i någon annan tråd?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Semester?

Jag tror nog att många inklusive MaiChai bor och arbetar här.

Semestererfarenheter kan du väl diskutera i någon annan tråd?

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Än värre är det väl att stanna där om han tycker landet är så kast, ni låter som gamla kärringar som mensgnäller.

Jag ser fram mot de tillfällen jag skall ner till Thailand, och jag kanske inte uppsöker värsta ställena som ni då eller låter mig bli blåst på pengar. Men det är ju upp till er, men sluta gnäll eller åk /bosätt er nån annanstans då...

Jag ogillar Sverige som det är idag, men jag ägnar inte all vaken tid till att gnälla. Sen avser jag att flytta så fort jag får möjlighet. Kanske ni som gnäller på Thailand skall fundera över att flytta till Sverige eller Syrien eller nått. Så blir många glada.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...