Jump to content
IGNORERAD

En gripen för bombdådet vid Erawan i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Än värre är det väl att stanna där om han tycker landet är så kast, ni låter som gamla kärringar som mensgnäller.

Jag ser fram mot de tillfällen jag skall ner till Thailand, och jag kanske inte uppsöker värsta ställena som ni då eller låter mig bli blåst på pengar. Men det är ju upp till er, men sluta gnäll eller åk /bosätt er nån annanstans då...

Jag ogillar Sverige som det är idag, men jag ägnar inte all vaken tid till att gnälla. Sen avser jag att flytta så fort jag får möjlighet. Kanske ni som gnäller på Thailand skall fundera över att flytta till Sverige eller Syrien eller nått. Så blir många glada.

 

Nu har jag inte sett någon klaga på Thailand som land!

Däremot är det ganska känt att landets poliskår i första hand berikar sig själv framför att jobba för allmänhetens bästa. Så även landets politiker. Och det är det som MaiChai yttrade.

Att du sen inte verkar kunna läsa utan börjar klaga på att folk inte skriver det du vill att dom skriver. Som semester information mm i politiska trådar, får du ta upp med P3.

Personligen tycker jag att det är ganska stötande med en poliskår som lovar en belöning för tips om bombaren. För att sedan slå sig för bröstet och dela ut belöningen till vissa polismän för att dom skött sitt jobb. Om du anser att det är fel att skriva sådan kritik i en tråd som handlar om bomben. Då bör du nog inte öppna dessa trådar. Och hålla dig till rese och foto trådar.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 353
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    42

  • turisten

    29

  • leifen

    22

  • Tallviking

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Än värre är det väl att stanna där om han tycker landet är så kast, ni låter som gamla kärringar som mensgnäller.

Jag ser fram mot de tillfällen jag skall ner till Thailand, och jag kanske inte uppsöker värsta ställena som ni då eller låter mig bli blåst på pengar. Men det är ju upp till er, men sluta gnäll eller åk /bosätt er nån annanstans då...

Jag ogillar Sverige som det är idag, men jag ägnar inte all vaken tid till att gnälla. Sen avser jag att flytta så fort jag får möjlighet. Kanske ni som gnäller på Thailand skall fundera över att flytta till Sverige eller Syrien eller nått. Så blir många glada.

 

 

Som turist kanske du inte ser alla avigsidor med Thailand. Flytta hit för all del kompis! Jag kan lova dig att du kommer att upptäcka en annan sida av landet. Jag gick själv genom den processen och det tror jag de flesta gör när man flyttar hit. Det finns underbara människor här som man alltid uppskattar. Det kommer inte att ändras. Men mycket i själva samhällskroppen är genomsjukt. Totalt sett är det rätt OK, men för egen del flyttade jag familjen till Sverige (precis som du föreslår, alltså) när det var dags för grundskola för de minsta barnen. Jag föredrar att dom slipper indoktrineras i ett klasstänkande, nepotism och korruption. På den punkten ser jag Sverige som mycket bättre. Thailand är bättre för ungkarlar, som inte behöver vara det så länge, och pensionärer, som kan leva billigare än hemma i ett bra klimat. Men att ha familj här har klara avigsidor. Driva företag är krångligt på ett sätt som du inte upplever i Sverige. Rättsliga tvister blir väldigt snart din värsta mardröm!

Sedan instämmer jag i att om du vill ha mysiga resetips för din semester kanske du gjorde klokt i att läsa på andra ställen än Nyheter och Politik i ett forum om Thailand. Lonely Planet kanske? I en tråd där den thailändska poliskåren figurerar måste du faktiskt finna dig i att vi diskuterar avigsidorna med korruption. Det kommer liksom med automatik. Förstår du?

Att kalla andra för gnällspikar och menskärringar är också lite för mycket för att komma från dig. "Look who is calling the kettle black!" finns det ett engelskt uttryck som heter. I andra trådar vill jag minnas att du gnäller högljutt om Sverige. Det är tydligen inte tillräckligt rasrent där hemma eller nått. Lite etnisk rensning verkar du tycka vore på sin plats, om jag inte minns fel. Men flytta du till Thailand som bofast så ska du se att du kommer att få en liten, liten glimt av hur det kan se ut från det andra hållet, för dom som kommer till Sverige från krig och elände. Inte på långa vägar detsamma, men lite grann i samma riktning. Dom är rasister i Thailand också, förstår du, men i det thailändska samhället det är du som är utbölingen. Det som räddar dig från det värsta är att du antas ha mer pengar och det är ett stort plus. Kan dom få något av dig, tjäna pengar på att du är här, då är det ok. Annars vore du lika välkommen som uighurerna, det kan jag lova dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Som turist kanske du inte ser alla avigsidor med Thailand. Flytta hit för all del kompis! Jag kan lova dig att du kommer att upptäcka en annan sida av landet. Jag gick själv genom den processen och det tror jag de flesta gör när man flyttar hit. Det finns underbara människor här som man alltid uppskattar. Det kommer inte att ändras. Men mycket i själva samhällskroppen är genomsjukt. Totalt sett är det rätt OK, men för egen del flyttade jag familjen till Sverige (precis som du föreslår, alltså) när det var dags för grundskola för de minsta barnen. Jag föredrar att dom slipper indoktrineras i ett klasstänkande, nepotism och korruption. På den punkten ser jag Sverige som mycket bättre. Thailand är bättre för ungkarlar, som inte behöver vara det så länge, och pensionärer, som kan leva billigare än hemma i ett bra klimat. Men att ha familj här har klara avigsidor. Driva företag är krångligt på ett sätt som du inte upplever i Sverige. Rättsliga tvister blir väldigt snart din värsta mardröm!

Sedan instämmer jag i att om du vill ha mysiga resetips för din semester kanske du gjorde klokt i att läsa på andra ställen än Nyheter och Politik i ett forum om Thailand. Lonely Planet kanske? I en tråd där den thailändska poliskåren figurerar måste du faktiskt finna dig i att vi diskuterar avigsidorna med korruption. Det kommer liksom med automatik. Förstår du?

Att kalla andra för gnällspikar och menskärringar är också lite för mycket för att komma från dig. "Look who is calling the kettle black!" finns det ett engelskt uttryck som heter. I andra trådar vill jag minnas att du gnäller högljutt om Sverige. Det är tydligen inte tillräckligt rasrent där hemma eller nått. Lite etnisk rensning verkar du tycka vore på sin plats, om jag inte minns fel. Men flytta du till Thailand som bofast så ska du se att du kommer att få en liten, liten glimt av hur det kan se ut från det andra hållet, för dom som kommer till Sverige från krig och elände. Inte på långa vägar detsamma, men lite grann i samma riktning. Dom är rasister i Thailand också, förstår du, men i det thailändska samhället det är du som är utbölingen. Det som räddar dig från det värsta är att du antas ha mer pengar och det är ett stort plus. Kan dom få något av dig, tjäna pengar på att du är här, då är det ok. Annars vore du lika välkommen som uighurerna, det kan jag lova dig!

Stäng igen bröfettta jävla dumhuvud!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför spy galla över ett land och sen då åka dit på semester?

Sen tror jag inte sitens grundare ville skapa ett tillhåll för gnällspikar,

mer ett ställe där man kan dela med sig av bra och trevliga erfarenheter

och få bra tips på resemål... Och hur man undviker gnällspikar på resan ner :haha:

Nu åker jag inte på semester i Thailand som du gör, jag jobbar här och har gjort så sedan 2006. Var mitt arbete är placerat är inget jag kan styra över-bestämmer du själv var du arbetar?

Det finns andra forum för dig som bara vill har "Hejarklacks trådar" om Thailand, jag föreslår att du söker upp dem för här på MPR så diskuterar vi Thailand-både positiva och negativa saker om landet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Va bra, tänk va kul att få höra dig och dina vänner säga något positivt om Thailand... Tror aldrig jag sett dig göra det... Väntar med spänning.

Men kan vi åter gå till attacken och skita i ditt klagande på Thailand då.:dribble:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Va bra, tänk va kul att få höra dig och dina vänner säga något positivt om Thailand... Tror aldrig jag sett dig göra det... Väntar med spänning.

Men kan vi åter gå till attacken och skita i ditt klagande på Thailand då.:dribble:

Hej

Själv är jag väl inte direkt överraskad över att en del medlemmar upplever det mesta i Thailand som negativt, blir lurade, betalar falangpriser, bara träffar folk som ler om det gäller pengar, känner sig som en vandrande ATM, tycker att Thailändare är otrevliga och rasistiska o.s.v även om dessa ibland t.o.m bor och arbetar i landet.

Enligt mig är väl detta ganska väntat om man ska gå på det dom skriver här på forumet, dom uppfyller ju uppenbarligen nästan alla tänkbara krav på att bli behandlade just så.

Själv tycker jag att Thailändarna verkar göra helt rätt här och att dom som drabbas av sånt här i första hand borde rannsaka sig själva lite istället för att skylla allt på Thailändarna.

Har man en öppen inställning, positiv attityd, bjuder på sig själv och tar seden dit man kommer så vår det väl i princip inte att vare sig misslyckas eller vantrivas i Thailand eller något annat land heller för den delen.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

stämmer det här så har ju den thailändska polisen skaffat sig ett helt nytt modus operandi, istället för att lösa fallet inom 24 timmar och paradera-vanligtvis burmeser- framför pressen så väljer man nu att hålla alla dörrar öppna efter motiv och vem som ligger bakom bomberna. Nästan som en riktig poliskår ju...

 

Police had not ruled out any motive for the two bombings in Bangkok -- at the Erawan shrine on Aug 17 and at Sathon pier on Aug 18. Possible motives included local and political factors and the early exclusion... 

Please credit and share this article with others using this link:http://www.bangkokpost.com/news/security/678372/nabbed-suspect-admits-he-was-at-bomb-scene. View our policies at http://goo.gl/9HgTd and http://goo.gl/ou6Ip. © Post Publishing PCL. All rights reserved.

Va bra, tänk va kul att få höra dig och dina vänner säga något positivt om Thailand... Tror aldrig jag sett dig göra det... Väntar med spänning.

Men kan vi åter gå till attacken och skita i ditt klagande på Thailand då.:dribble:

Så var det de här med läsförståelse igen-läs inlägget du nu har ägnat två dagar till att gnälla på och se om du förstår vad jag skriver?

Jag ÄR positiv till att polisen numera verkar intresserade av att få fram bakomliggande orsaker till ett brott och inte att som förr lösa det inom 24/48 timmar och paradera en oftast bevismässigt tveksamt misstänkt inför pressen för att sen skyffla in fallet i en byrålåda. Vilket du kunde förstått om du läst lite noggrannare, men det är sånt man inser när man bott och verkat i det här landet ett tag och inte bara dyker upp på semester lite då och då...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

"dyker upp på semester lite då och då..." Tror nog inte jag sagt att jag gör... Vart har du fått det ifrån? antaganden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför spy galla över ett land och sen då åka dit på semester?

Sen tror jag inte sitens grundare ville skapa ett tillhåll för gnällspikar,

mer ett ställe där man kan dela med sig av bra och trevliga erfarenheter

och få bra tips på resemål... Och hur man undviker gnällspikar på resan ner :haha:

Jag tror det var från detta meddelande som alla fått intrycket att du bara åker på semester till Thailand.

Bara för att det inte går att göra multichat i tapatalk.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv är jag väl inte direkt överraskad över att en del medlemmar upplever det mesta i Thailand som negativt, blir lurade, betalar falangpriser, bara träffar folk som ler om det gäller pengar, känner sig som en vandrande ATM, tycker att Thailändare är otrevliga och rasistiska o.s.v även om dessa ibland t.o.m bor och arbetar i landet.

Enligt mig är väl detta ganska väntat om man ska gå på det dom skriver här på forumet, dom uppfyller ju uppenbarligen nästan alla tänkbara krav på att bli behandlade just så.

Själv tycker jag att Thailändarna verkar göra helt rätt här och att dom som drabbas av sånt här i första hand borde rannsaka sig själva lite istället för att skylla allt på Thailändarna.

Har man en öppen inställning, positiv attityd, bjuder på sig själv och tar seden dit man kommer så vår det väl i princip inte att vare sig misslyckas eller vantrivas i Thailand eller något annat land heller för den delen.

Mvh isan lover

Håller med, och just nu är det mycket trivsamt här nere.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Håller med, och just nu är det mycket trivsamt här nere.

 

Hej

Är bara trivsamt eller t.o.m trivsammare nu när militären har makten och diktatur är införd, hård censur råder, mötesförbud råder, yttrandefriheten är slopad, politisk förföljelse pågår, pressfriheten är  försämrad, militär domstolar dömer civila, antalet LM-fall slår rekord, över 1000 människor bl.a politikst aktiva akademiker, studenter och oppositionella har gripits av militären?

Med vänlig hälsning isan lover   

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är bara trivsamt eller t.o.m trivsammare nu när militären har makten och diktatur är införd, hård censur råder, mötesförbud råder, yttrandefriheten är slopad, politisk förföljelse pågår, pressfriheten är  försämrad, militär domstolar dömer civila, antalet LM-fall slår rekord, över 1000 människor bl.a politikst aktiva akademiker, studenter och oppositionella har gripits av militären?

Med vänlig hälsning isan lover   

Inget jag märker av alls som svensk och ingen thai i min omgivning bryr sig om annat än vädret och låga vattennivåer.

Skulle nog påstå att det är t.o.m trivsammare nu. 
Brukar läsa Bangkok post ibland och upplever inte att en hård censur råder.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget jag märker av alls som svensk och ingen thai i min omgivning bryr sig om annat än vädret och låga vattennivåer.

Skulle nog påstå att det är t.o.m trivsammare nu. 

Brukar läsa Bangkok post ibland och upplever inte att en hård censur råder.

Samma för mig här i Bangkok. Men man måste ju vara på plats för att uppleva hur lungt och bra det är. Lite svårt att uttala sig om detta om man befinner sig på svenska västkusten.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser fram mot de tillfällen jag skall ner till Thailand, och jag kanske inte uppsöker värsta ställena som ni då eller låter mig bli blåst på pengar. Men det är ju upp till er, men sluta gnäll eller åk /bosätt er nån annanstans då...

Hahaha... dessa noobs som är proffs redan innan de anländer är ju bara för söta! :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget jag märker av alls som svensk och ingen thai i min omgivning bryr sig om annat än vädret och låga vattennivåer.

Skulle nog påstå att det är t.o.m trivsammare nu. 
Brukar läsa Bangkok post ibland och upplever inte att en hård censur råder.

 

Samma för mig här i Bangkok. Men man måste ju vara på plats för att uppleva hur lungt och bra det är. Lite svårt att uttala sig om detta om man befinner sig på svenska västkusten.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

IL har väl inga problem att uttala sig även om han inte är på plats! Tar du inte väl hårt på det nu janne_h. Men och andra sidan är ett sundhetstecken att fundera över när det är lämpligt att uttala sig och inte. Inte alla som har den självinsikten. 

När jag var där i sommar märkte jag inte att det var oroligt någonstans jag besökte. Det var ju innan bomberna började explodera i BKK. Men jag upplevde betydligt större oro när jag var där innan juntan tog över.  Fast vi håller ju inte till i den lilla idylliska röda byn i nordöst som IL refererar till. Är det där skillnaden ligger och hur stor omkrets runt den lilla byn kan man färdas innan man märker skillnaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

IL har väl inga problem att uttala sig även om han inte är på plats! Tar du inte väl hårt på det nu janne_h. Men och andra sidan är ett sundhetstecken att fundera över när det är lämpligt att uttala sig och inte. Inte alla som har den självinsikten. 

När jag var där i sommar märkte jag inte att det var oroligt någonstans jag besökte. Det var ju innan bomberna började explodera i BKK. Men jag upplevde betydligt större oro när jag var där innan juntan tog över.  Fast vi håller ju inte till i den lilla idylliska röda byn i nordöst som IL refererar till. Är det där skillnaden ligger och hur stor omkrets runt den lilla byn kan man färdas innan man märker skillnaden?

Ja IL har väl inga problem att uttala sig om allt. Sen om det han skriver ligger i paritet med verkligheten är en annan femma.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha... dessa noobs som är proffs redan innan de anländer är ju bara för söta! :D

Ditt inlägg visar tydligt hur dum du är som uttalar dig så säkert utan att veta, du har ingen aning hur länge jag varit i Thailand och i hur långa perioder.

Men kanske pratar du om experterna som kan alla horgator utantill och billiga hak och där de både förlorat pengar förstånd och kanske byggt ett hus åt nån bartjejs släkt som du sedan mist, ja där kan jag inte konkurrera med er.

Jag umgås med normala Thailändare och besöker inte "dina trakter" så visst är jag en "noobs" där. :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv är jag väl inte direkt överraskad över att en del medlemmar upplever det mesta i Thailand som negativt, blir lurade, betalar falangpriser, bara träffar folk som ler om det gäller pengar, känner sig som en vandrande ATM, tycker att Thailändare är otrevliga och rasistiska o.s.v även om dessa ibland t.o.m bor och arbetar i landet.

Enligt mig är väl detta ganska väntat om man ska gå på det dom skriver här på forumet, dom uppfyller ju uppenbarligen nästan alla tänkbara krav på att bli behandlade just så.

Själv tycker jag att Thailändarna verkar göra helt rätt här och att dom som drabbas av sånt här i första hand borde rannsaka sig själva lite istället för att skylla allt på Thailändarna.

Har man en öppen inställning, positiv attityd, bjuder på sig själv och tar seden dit man kommer så vår det väl i princip inte att vare sig misslyckas eller vantrivas i Thailand eller något annat land heller för den delen.

Mvh isan lover

Jamen precis, håller med dig i allt. Så är det i Sverige med, en del är skötsamma andra hänger på krogen och hamnar i problem nästan varje helg och då är det alltid andras fel. Spelar nog ingen roll vilket land de är i... De skötsamma ser helt andra saker av landet och får uppleva saker inte ett fyllo har möjlighet till. Same same samma i alla länder de besöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt inlägg visar tydligt hur dum du är som uttalar dig så säkert utan att veta, du har ingen aning hur länge jag varit i Thailand och i hur långa perioder.

Men kanske pratar du om experterna som kan alla horgator utantill och billiga hak och där de både förlorat pengar förstånd och kanske byggt ett hus åt nån bartjejs släkt som du sedan mist, ja där kan jag inte konkurrera med er.

Jag umgås med normala Thailändare och besöker inte "dina trakter" så visst är jag en "noobs" där. :big_smile:

Eftersom allt du skriver om är turista åka på semester horkvarter mm. Så finns det god anledning att just du rör dig på dessa platser när du är i Thailand. Vi andra som bor och jobbar här har väl god anledning att uttala oss om den verklighet vi lever i. På samma sätt som du gnäller på Sverige. Varför ska vi andra behöva stå ut med din klagan på Sverige?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag umgås med normala Thailändare och besöker inte "dina trakter" så visst är jag en "noobs" där. :big_smile:

"normala Thailändare" !!   hahaha. Lova att inte sluta skriva! - min söndag blev just skitkul! :D  Du verkar så erfaren så!

Link to comment
Dela på andra sajter

"normala Thailändare" !!   hahaha. Lova att inte sluta skriva! - min söndag blev just skitkul! [emoji3]  Du verkar så erfaren så!

Ja man kan ju undra vad en onormal thailändare kategoriseras som. :)

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

"normala Thailändare" !!   hahaha. Lova att inte sluta skriva! - min söndag blev just skitkul! :D  Du verkar så erfaren så!

Nu är du jätterolig och får stående ovationer... Du är jätteduktig, men kan vi diskutera dådet istället...

 

Edit: Konstigt att man sällan ser ditt nick som ger tips när det gäller seriösa frågor här på siten, var är din fantastiska erfarenhet, sorgligt. Sen ser man att man träffar rätt gällande "blivit blåst på hus pengar mm" för nu kommer personangrepp från dig och dina erfarna vänner. :haha:. Men bra tips klarar ni inte av att ge till de som behöver hjälp här inne, sorgligt som sagt.

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

Först det här med bomvästen

 

Nu delar Polischefen ut belöningspengar på tre miljoner till undersökningstemet

 

:misdoubt:

 

 

 

Jag vill skriva ett inlägg men får fram detta inlägg?????

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...