Jump to content

Öppen grupp  ·  130 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump

Herr Chang

Recommended Posts

On 2016-11-21 at 05:38, skrev Isan Lover:

Hej

Har man varit i USA en del och umgåtts med Amerikanare så är det inte svårt att förutse vilka effekter massutvisningar av miljoner gästarbetare skulle få, förmodligen skulle mängder av jordbruk med behov av manuell arbetskraft få ställa om till annan produktion eller stänga ned, mängder av snabbmatsställen skulle bli utan både personal och städning, många städers sophämtning skulle få problem, men det skulle även bli brist på personal till biltvättar, trädgårdsarbe, byggen, renhållning o.s.v.

Att utvisa dom som begår brott sitter i fängelse o.s.v är nog en sak, men att utvisa familjer som kanske t.o.m är födda i USA, har jobb och försörjer sig själva låter lite tolkigt.

Mvh isan lover

Är man född i USA så har man medborgarskap enligt lag så det kan inte ske.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

• Svar 8,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• John Khonken

1232

• spooncreek

569

• Tallviking

356

• Khun Ken

336

Fredman har inte jag talat om det hela tiden. Nu får folket I Usa två fiskar och gå på havet

Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Ja, så är det. Men det kan vara så att föräldrarna är illegala invandrare som fött barn i USA. Barnen är per automatik amerikanska medborgare, men det medför inte att föräldrarna blir det också.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Ja, så är det. Men det kan vara så att föräldrarna är illegala invandrare som fött barn i USA. Barnen är per automatik amerikanska medborgare, men det medför inte att föräldrarna blir det också.

Herr Chang har talat.

Nej, men det betyder att modern per automatik får permanent uppehållstillstånd.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

On 2016-11-25 at 15:35, skrev Atom:

Vad man än tycker om Trump så kommer det i alla fall bli intressant. Inrikespolitiskt så tror jag att det åtminstone initialt kommer gynna USA och det verkar många tro, mina amerikanska aktiefonder slår nya rekord varje dag.

Jag tror många europeer överskattar den makt en amerikansk president har över inrikespolitiken. En Demokratisk President med en Republikansk Kongress kan inte göra särskilt mycket, fråga bara Obama. Jag tror de Republikanska hökarna är mer besvikna än Demokraterna just nu; tänk hur mycket de skulle kunna göra nu om de haft en riktig Republikansk President....Även om Trump är en stark personlighet så tror jag kongressen kommer köra över honom helt och det blir en starkt högerinriktad politik som många av Trumps kärnväljare inte alls gynnas av.

Utrikespolitiskt har Presidenten mer att säga till om och där är jag lite orolig. Trump anses av många av sina väljare som en stark man men i många andra delar av världen ses han, för att vara snäll, inte riktigt så positivt. Känslan är att han har rätt dålig koll och tveksamt intresse av omvärlden så mycket beror nog på vem som blir utrikesminister.

Jag tror inte alls att det behöver bli en katastrof och jag ogillar helt klart Trump som person betydligt mer än hans eventuella politik som dessutom verkar skifta dagligen. Hela västvärlden vill veta om det finns något alternativ till den krassa globaliseringen som politiker på både höger- och vänsterkanten har predikat i 20-30 år. Amerikanerna har röstat för ett alternativ och jag skulle verkligen vilja se det då jag inte heller tror att globaliseringen är svaret på allt men jag tror vi alla kommer bli besvikna; Trump har ingen aning om vad alternativet är och även om han skulle ha vissa ideer så kommer han inte tillåtas prova dem. De största förlorarna på populistisk politik är som alltid de som skriker högst i dess support.    

Jag tror att han kommer att bli blockerad av Senaten och risken är att det blir fyra förlorade år för USA där få saker kommer att ske . Jag har en känsla av att republikanerna är i chock och kommer att " hämnas " på honom för den förnedring han har utsatt en del av dem för . De letar med ljus och lyckta efter kandidater för nästa val , så att detta inte kommer att upprepas . En högsta personlig åsikt som jag är att han kommer att bli så provocerad av senaten att han kommer att göra något impulsivt som får honom avsatt . Mest fascinerad är jag av amerikanernas ryss-skräck är som bort blåst . 

Dela på andra sajter

11 minutes ago, John Khonken said:

I morgon hander det vi alla väntat på

Tänk när stadsminister Jimmy Åkesson besöker Donald Trump i vita huset 2018. Surrealistiskt.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Herluf:

Tänk när stadsminister Jimmy Åkesson besöker Donald Trump i vita huset 2018. Surrealistiskt.

Att Åkesson skulle bli statsminister 2018 är tämligen osannolikt, han behöver över 50% för att ro ilande det.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Att Åkesson skulle bli statsminister 2018 är tämligen osannolikt, han behöver över 50% för att ro ilande det.

Lite osannolikt är det , men Liberalerna går fram, och tänk om de slår sina påsar ihop med SD... LSD!!!:big_smile:

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Varför skulle han behöva 50%, när hade en svensk statsminister sist det stödet.
Att SD blir största part 2018 är inte alls otroligt, och M/L/KD kommer att komma till insikt att vönsterpacket måste bort.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Att SD blir största part 2018 är inte alls otroligt, och M/L/KD kommer att komma till insikt att vönsterpacket måste bort.

för att vinna så måste väl sd ha över 50% eller hur tänker du nu?

Dela på andra sajter

On 2017-01-15 at 03:15, skrev UglyFarang:

hur blir det med alla svenskar som utvandrade till usa nu om alla invandrare ska ut? då kommer det en massa usa-invandrare hit, var ska dom bo? 

Dela på andra sajter

för att vinna så måste väl sd ha över 50% eller hur tänker du nu?

Nä, de flesta som har "vunnit" har inte haft över 50%. Och det behövs ej över 50% för att bli statsminister.

Att något enskilt parti idag skulle få över 50% är nog osannolikt

Hur många % hade Rövfen när han utropade sig till STOR vinnare 2014, 27-29%...? (orkar inte googla)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Nä, de flesta som har "vunnit" har inte haft över 50%. Och det behövs ej över 50% för att bli statsminister.

Att något enskilt parti idag skulle få över 50% är nog osannolikt

jo men då behövs väl stöd från något annat parti? 

Dela på andra sajter

Naturligtvis, och så lär det nog måsta bli om vänsterpacket ska bort, inget parti kommer att klara det själv.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Naturligtvis, och så lär det nog måsta bli om vänsterpacket ska bort, inget parti kommer att klara det själv.

hur/vad menar du med vänsterpacket ska bort?

Dela på andra sajter

hur/vad menar du med vänsterpacket ska bort?

Det är väl uppenbart, sossar-kommunister-MP.
Hoppas de åtalas för landsföräderi sen.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Det är väl uppenbart, sossar-kommunister-MP.
Hoppas de åtalas för landsföräderi sen.

jo jag förstod att du var en sån, jag har jobbat hela mitt liv och som sådan (vanlig arbetare) så har jag och kommer alltid att rösta på som du skriver vänsterpacket senaste gångerna på vänstern jonas är en mycket bra och sympatisk partiledare

men men detta var ju en tråd om trumpen eller hur? så vi avslutar väl vår "privata" diskussion, brukar inte leda till något att diskutera med sådana som dej, tack och hej, ha ha

Dela på andra sajter

jo jag förstod att du var en sån, jag har jobbat hela mitt liv och som sådan (vanlig arbetare) så har jag och kommer alltid att rösta på som du skriver vänsterpacket senaste gångerna på vänstern jonas är en mycket bra och sympatisk partiledare

men men detta var ju en tråd om trumpen eller hur? så vi avslutar väl vår "privata" diskussion, brukar inte leda till något att diskutera med sådana som dej, tack och hej, ha ha

Nja Trumpen o SD har väl en del gemensamt.

Jag vill inte på nått sätt förlöjliga att man/jag som arbetare tidigare haft sossar som förstaval, men idag så är ju gruppen ickearbetare deras målgrupp, synd att det gått så.

Att det finns folk som i modern tid röstar på kommunisterna är en helt annan sak.

"sånna som dig" just den attityden av dagens vänsterpack kommer att bli ert fall.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Just Åkesson kommer att behöva över 50%, normalt räcker det som du säjer med majoritet, men det har historien lärt oss att det kommer inte att räcka i detta fallet.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev UglyFarang:

Just Åkesson kommer att behöva över 50%, normalt räcker det som du säjer med majoritet, men det har historien lärt oss att det kommer inte att räcka i detta fallet.

Jag är inte helt säker på det, de andra kommer att komma till insikt att de måsta sammarbeta med SD förr eller senare för att få bort vänster och MP, och är då SD största parti inom ett sånt samarbete vid val så borde han vara nästa statsminister.

Tror faktiskt det inte alls är orimligt om SD fördubblar sitt resultat från 2014.

Dela på andra sajter

Nu skiter jag i SD och vänster.

Ikväll blir det fint middag vin, öl och finaste singelmalt.

Jag ska fira Att Trump svärs till President.

Hoppas verkligen att Trump och Putin kommer överens och återställer världsordningen och gör slut på alla de onådiga konflikter rund om i världen.

Nobel pristagaren Obama startade ju tre nya krig i världen Clitan och Obama hjälpte IS arbetslösheten i världen växer trots högkonjunktur.

De rika blir bara rikare och de fattiga försätter att vara fattiga. 

Super miljardären och Kommunisten Sorros hetsar mot fattig och orolig folk.

Nu är det dags att Ordning blir återställd.

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev in-ka:

Nu är alla politiker jävligt maktkåta så med stöd av M och KD så går det

M är ju numera redo att samarbeta med SD

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

2 hours ago, Soengsang said:

Jag är inte helt säker på det, de andra kommer att komma till insikt att de måsta sammarbeta med SD förr eller senare för att få bort vänster och MP, och är då SD största parti inom ett sånt samarbete vid val så borde han vara nästa statsminister.

Tror faktiskt det inte alls är orimligt om SD fördubblar sitt resultat från 2014.

Valet kommer att bli en chock för godhetsapostlarna (S, MP, V, C, L, M, och delvis KD).

SD blir största parti och de andra får SKÄMMAS! På med dumstrutarna bara.

Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...