John Khonken Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 Hej Krille Att ljuga verkar vara synonymt med politiker. Där har du rätt. Fortfarande vet inte jag vad han SKA genomföra I Jan 2017. Vet du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 6 minutes ago, John Khonken said: Hej Krille Att ljuga verkar vara synonymt med politiker. Där har du rätt. Fortfarande vet inte jag vad han SKA genomföra I Jan 2017. Vet du? Han kommer sannolikt fortsätta att såga media. har fortfarande inte hållt någon ordentlig presskonferens utan informerar via soc media. CNN är inte lite frustrerade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 (ändrad) Från att Obama tillträdde för 8 år sedan, hur har livet för er påverkats? Jag kan inte komma på en enda konkret sak det påverkat mig iallafall, varken positiv eller negativ. Nu tillträder trumpen, hur kommer det att påverka mig , i konkreta termer? Sannolikt inte mycket, men en sak är klar: han har banat vägen för folk att inte blint ska lita på media och att våga rösta på "nationalistiska" alternativ utan att skämmas. Så där kan man tänka sig att SD får mer röster 2018, isåfall påverkar det mig positivt Ändrades November 24, 2016 av Herluf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 Från att Obama tillträdde för 8 år sedan, hur har livet för er påverkats? Jag kan inte komma på en enda konkret sak det påverkat mig iallafall, varken positiv eller negativ. Nu tillträder trumpen, hur kommer det att påverka mig , i konkreta termer? Sannolikt inte mycket, men en sak är klar: han har banat vägen för folk att inte blint lita på media och att våga rösta på "nationalistiska" alternativ utan att skämmas. Så där kan man tänka sig att SD får mer röster 2018, isåfall påverkar det mig positivt:haha:Obama var vingklippt av kongress och senat.. 8 handlingsförlamade år. Nu ser det annorlunda ut. Om det blir nån skillnad trots det ?Förmodligen inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
in-ka Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 36 minuter sedan, skrev Herluf: Från att Obama tillträdde för 8 år sedan, hur har livet för er påverkats? Jag kan inte komma på en enda konkret sak det påverkat mig iallafall, varken positiv eller negativ. Nu tillträder trumpen, hur kommer det att påverka mig , i konkreta termer? Sannolikt inte mycket, men en sak är klar: han har banat vägen för folk att inte blint ska lita på media och att våga rösta på "nationalistiska" alternativ utan att skämmas. Så där kan man tänka sig att SD får mer röster 2018, isåfall påverkar det mig positivt hur då positivt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 1 timme sedan, skrev John Khonken: Hej Krille Att ljuga verkar vara synonymt med politiker. Där har du rätt. Fortfarande vet inte jag vad han SKA genomföra I Jan 2017. Vet du? Där är vi helt överens Jag tror dock att pressfrihet ger större möjligheter att förstå vad han ska genomföra och vad han också senare har genomfört. Att försöka styra media på det sätt som Trump försöker hör inte hemma i en demokrati. /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 3 timmar sedan, skrev Krille: Jag kan inte se att jag vinklat något alls - har du läst artikeln du länkade till? Vems sanning ska media få rapportera? Eller menar du att det bara finns en sanning i alla frågor? I sådant fall finns det ju ingen anledning till demokrati utan alla länder kan styras med planekonomi där staten ansvarar för allt inklusive media. Angående sanning så är det väl så att Trump är den presidentkandidat som bevisat ljugit flest gånger under valkampanjen? Så han verkar ha en lite speciell syn på vad sanning innebär. /Krille Han vill ju att pressen ska skriva sin och SD,s sanningar, ja Herluf,s också. Tyvärr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 1 minut sedan, skrev Boa52: Han vill ju att pressen ska skriva sin och SD,s sanningar, ja Herluf,s också. Tyvärr Ännu en förespråkare av diktatur och kontroll av media ser jag Jag tycker att det är ett starkt tecken på okunskap om man anser att bara mina sanningar ska få komma fram. Johns, SD:s och Herlufts sanningar är väl minst lika intressanta och riktiga som dina? /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 2 timmar sedan, skrev Krille: Ännu en förespråkare av diktatur och kontroll av media ser jag Jag tycker att det är ett starkt tecken på okunskap om man anser att bara mina sanningar ska få komma fram. Johns, SD:s och Herlufts sanningar är väl minst lika intressanta och riktiga som dina? /Krille Var väl lite otydlig då, dom vill att bara DERAS sanningar ska komma fram Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 3 minuter sedan, skrev Boa52: Var väl lite otydlig då, dom vill att bara DERAS sanningar ska komma fram Jag undrade just när din mentala härdsmälta ska ta ut sin rätt på allvar. Det verkar som att det närmar sig..... PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 15 minuter sedan, skrev Boa52: Var väl lite otydlig då, dom vill att bara DERAS sanningar ska komma fram Det finns enligt mig bara en saningen I dom flesta frågorna. Jag bryr mig inte om vilken sida som får rätt som du verkar tro. Men saningen ska fram till varje pris. Ett exempel som jag gillar Sandviks kommun tjänar 500miljoner varje år på invandringen. Grattis till dom . Hoppas dom delar med sig till Malmö Kommun som går miljarder back Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 12 minuter sedan, skrev B747: Jag undrade just när din mentala härdsmälta ska ta ut sin rätt på allvar. Det verkar som att det närmar sig..... Drick din Öl och var tyst, gubbskrälle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 3 minuter sedan, skrev Boa52: Drick din Öl och var tyst, gubbskrälle Träskalle. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 Det finns enligt mig bara en saningen I dom flesta frågorna. Jag bryr mig inte om vilken sida som får rätt som du verkar tro. Men saningen ska fram till varje pris. Ett exempel som jag gillar Sandviks kommun tjänar 500miljoner varje år på invandringen. Grattis till dom . Hoppas dom delar med sig till Malmö Kommun som går miljarder backVarje år? In i framtiden? Den som lever får se. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 3 timmar sedan, skrev John Khonken: Det finns enligt mig bara en saningen I dom flesta frågorna. Jag bryr mig inte om vilken sida som får rätt som du verkar tro. Men saningen ska fram till varje pris. Ett exempel som jag gillar Sandviks kommun tjänar 500miljoner varje år på invandringen. Grattis till dom . Hoppas dom delar med sig till Malmö Kommun som går miljarder back Fast just exemplet med Sandviks kommun är ju ett glasklart exempel på att det inte bara finns en sanning? Att Sandviks kommun skulle tjäna 500 mkr per år på invandringen är ju en "sanning" som är minst sagt ifrågasatt. Bara för att en vinklad konsultrapport påstår det är det ju knappast en sanning. I de flesta frågor finns det helt enkelt inte bara en sanning - det gäller allt från enkla frågor om bästa thailändska ölen till mer komplicerade frågor som om Bilderberggruppen styr världen eller vem som är den bästa presidenten för USA. /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 Det skrev jag också. För det mesta finns det en troligare saning. Det är lite som du skriver. Hur vi tolkar den saning som kommer fram. Ett exempel Pixling av människor som begat brott. När det sker så tror jag nästan alltid att det är en icke svensk. Enligt mig stämmer nästan alltid. Medans andra människor kanske tänker vad bra eller något annat. Vad jag vill säga med det. Vi ser vad vi vill se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 7 minuter sedan, skrev John Khonken: Det skrev jag också. För det mesta finns det en troligare saning. Det är lite som du skriver. Hur vi tolkar den saning som kommer fram. Ett exempel Pixling av människor som begat brott. När det sker så tror jag nästan alltid att det är en icke svensk. Enligt mig stämmer nästan alltid. Medans andra människor kanske tänker vad bra eller något annat. Vad jag vill säga med det. Vi ser vad vi vill se Varför är det då bra gjort av Trump att skälla ut media för att de inte bara rapporterar "Trumps tolkning av sanningen"? /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd November 25, 2016 Dela Inlagd November 25, 2016 Vad man än tycker om Trump så kommer det i alla fall bli intressant. Inrikespolitiskt så tror jag att det åtminstone initialt kommer gynna USA och det verkar många tro, mina amerikanska aktiefonder slår nya rekord varje dag. Jag tror många europeer överskattar den makt en amerikansk president har över inrikespolitiken. En Demokratisk President med en Republikansk Kongress kan inte göra särskilt mycket, fråga bara Obama. Jag tror de Republikanska hökarna är mer besvikna än Demokraterna just nu; tänk hur mycket de skulle kunna göra nu om de haft en riktig Republikansk President....Även om Trump är en stark personlighet så tror jag kongressen kommer köra över honom helt och det blir en starkt högerinriktad politik som många av Trumps kärnväljare inte alls gynnas av. Utrikespolitiskt har Presidenten mer att säga till om och där är jag lite orolig. Trump anses av många av sina väljare som en stark man men i många andra delar av världen ses han, för att vara snäll, inte riktigt så positivt. Känslan är att han har rätt dålig koll och tveksamt intresse av omvärlden så mycket beror nog på vem som blir utrikesminister. Jag tror inte alls att det behöver bli en katastrof och jag ogillar helt klart Trump som person betydligt mer än hans eventuella politik som dessutom verkar skifta dagligen. Hela västvärlden vill veta om det finns något alternativ till den krassa globaliseringen som politiker på både höger- och vänsterkanten har predikat i 20-30 år. Amerikanerna har röstat för ett alternativ och jag skulle verkligen vilja se det då jag inte heller tror att globaliseringen är svaret på allt men jag tror vi alla kommer bli besvikna; Trump har ingen aning om vad alternativet är och även om han skulle ha vissa ideer så kommer han inte tillåtas prova dem. De största förlorarna på populistisk politik är som alltid de som skriker högst i dess support. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 26, 2016 Dela Inlagd November 26, 2016 En liten tanke. Vem ligger sämst till av Trumpen och Cliton. Alla som har mutat Cliton och är orolig för vad hon vet. Och vad som skulle komma fram om hon blir åtalad. Intressant tanke. Vad tror ni. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd November 26, 2016 Dela Inlagd November 26, 2016 Vilken sanning är riktig sanning? Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 26, 2016 Dela Inlagd November 26, 2016 1 timme sedan, skrev John Khonken: En liten tanke. Vem ligger sämst till av Trumpen och Cliton. Alla som har mutat Cliton och är orolig för vad hon vet. Och vad som skulle komma fram om hon blir åtalad. Intressant tanke. Vad tror ni. Vilka har mutat vem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 27, 2016 Dela Inlagd November 27, 2016 Den frågan är svårare att svara på. Men att cliton har fått mutor är vida känt. EX postkodlotteriet och Eriksson I sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd December 1, 2016 Dela Inlagd December 1, 2016 Nu börjar ministären hos trumpen formas. Många blir nog besvikna. Alla I Sverige såklart. Trumpen anställer många som han anklagade cliton för att liera sig med. Resultatet räknas. http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/naringslivets-elit-far-graddfil-in-i-vita-huset/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd December 10, 2016 Dela Inlagd December 10, 2016 Redan nu har vi märkt något helt underbart. Parasiterna till journalisterna har tappat sin makt. För dom är allt kris just nu. En journalist kan inte ha fel. När det sedan visade sig att dom också är totalt korkade. Så försvann självbilden. Nu är det kö till skrynklarn. Vi kommer snart att få ett nytt uttryck I arbetslivet. Det är att journalisterna lider av trumpstress och kommer att klassas som en arbetskada http://www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/enda-losningen-ar-att-nagon-skjuter-honom-sa-mediechefen/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd December 10, 2016 Dela Inlagd December 10, 2016 On 2016-11-22 at 10:03, skrev måne: Tack för svar.Jag förstår din synpunkt men nu är det så i detta fall att han valt yrket av intresset för yrket men det kan ju inte arbetsgivaren veta.Det gäller att vis sitt intresse och att kunna sälja sig själv(inte lätt för en 19-åring)I grabbens fall har han gått den kommunala utbildningen med jättehöga betyg för inträde,han har även gjort halva gesällprovet(svets)med godkänt resultat.Han har goda referenser från de praktiktjänster han gjort.Han kämpar på och det AF erbjuder är praktikjobb för 18kr/tim.Lite frustrerande för en ung kille som vill framåt.Finns det inte läge för kontraktsskrivning ang.fortsatt jobb efter lärlingstiden?Eller att avsluta lärlingstiden om de inte tycker han håller måttet? Min grabb är ju röris. Han fick sin lärlingsplats på Bravida direkt efter skolan. Han fick sin praktikplats på Bravida då han gick i skolan. Genom att ringa och tjata på chefen på Bravida under åren då han gick yrkeskolan,tjatade om att få jobba på sina lov. Han jobbade på sommarlov,höstlov m.m under sin skolgång. När skolan var slut hade Bravida endast 2st lärlingsplatser att erbjuda. Många var det som sökte, en del med bättre betyg än min grabb. Men han fick den ena lärlingstjänsten. Varför är ju inte svårt att räkna ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts