Fritz Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 39 minuter sedan, skrev Nicholas: http://www.friatider.se/presst-d-avskaffas-f-r-alternativ-media Bara folk med den rätta läran får pengar av en styrelse bestående av gammal-media. Ordet är fritt men det rätta ordet får betalt. OK, nu föll poletten ner och jag förstår varför du skriver som du gör. Refererar till Fria Tider...ja jäklar i det. Over and out. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 Fritz Du menar att allt som står I fria tider inte stämmer . Och I dom stora tidningar är det tvärtom. Är det rätt uppfattat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 3 minuter sedan, skrev John Khonken: Fritz Du menar att allt som står I fria tider inte stämmer . Och I dom stora tidningar är det tvärtom. Är det rätt uppfattat Det är fel uppfattat av dig. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lauri Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 (ändrad) Visst fan är det illa ställt med pressfriheten i Sverige, först på åttonde plats i världen ligger man. Nej, se på Finland som har den friaste pressen i världen, Svenne! (Och samma jävla gnäll där, från samma jävla håll. ) https://rsf.org/en/ranking Ändrades November 23, 2016 av lauri Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flebbe Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 48 minuter sedan, skrev Fritz: OK, nu föll poletten ner och jag förstår varför du skriver som du gör. Refererar till Fria Tider...ja jäklar i det. Over and out. Fritz.. Vilken sur kommentar. Förstår att alternativa nyheter skrämmer dig och du är en röd pastor som vill tysta dom som inte tänker som dig. Kanske likt den svenske statsministern som hänvisar till Expo. Nya tider har ju presstöd och tror dom är på väg att få ett högre stöd nu pga fler sålda ex. Så om man vill ha nyheter som ej är styrda av vänstern kan jag rekommendera en prenumeration. http://nyatider.nu/produkter/prenumeration/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 Det verkar vara några som blandar ihop begreppen. Pressfrihet är inte att skriva det som passar en president, det är heller inte när det en del kallar pk-media vinklar eller inte tar upp nyheter. Pressfrihet är när det är tillåtet att skriva om allt minus förtal och liknande. Att Sverige har dalat på rankingen beror inte på några nya restriktioner från staten. Det är hot mot journalister som har bidraget till största delen. http://www.gp.se/nyheter/sverige/sverige-tappar-i-pressfrihetsindex-1.196177 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 Fredman Håller inte med alls. På grund av bidrag har slaskmedia trot att dom kan göra som dom vill. Så bort med bidragen. Så får vi se. Den starkaste överlever. Alla 470mille satsar vi på yrkesubildning för våra nysvenskar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 26 minuter sedan, skrev John Khonken: Fredman Håller inte med alls. På grund av bidrag har slaskmedia trot att dom kan göra som dom vill. Så bort med bidragen. Så får vi se. Den starkaste överlever. Alla 470mille satsar vi på yrkesubildning för våra nysvenskar Slask media är väl fria tider, dom är det väl inte många som läser, Ni tycker att alla stora tidningar är styrda av nåt politiskt parti. Det är lite av det nu aftonbladet kan gnälla på Löfven, Expressen kan gnälla på Batra och hennes kompisar, tycker dom sköter sej ganska bra sen alla små uppstikare, har dom inget av värde att fömedla, inte läser jag dom och varför ska dom ha bidrag, det får dom änndå annars skulle dom inte överleva. Bara för att du och några till alltid gnäller på allt och allt gör nåt för tusan, bara gnäll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 4 minuter sedan, skrev Boa52: Slask media är väl fria tider, dom är det väl inte många som läser, Ni tycker att alla stora tidningar är styrda av nåt politiskt parti. Det är lite av det nu aftonbladet kan gnälla på Löfven, Expressen kan gnälla på Batra och hennes kompisar, tycker dom sköter sej ganska bra sen alla små uppstikare, har dom inget av värde att fömedla, inte läser jag dom och varför ska dom ha bidrag, det får dom änndå annars skulle dom inte överleva. Bara för att du och några till alltid gnäller på allt och allt gör nåt för tusan, bara gnäll Ja även du tillhör de där som alltid gnäller men du är ju en megatrött sosse så du tycker väl att ditt gnäll är godhet så du fattar nog inte hur gnällig du är din förbannade gnällspik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 4 minuter sedan, skrev Raggmunken: Ja även du tillhör de där som alltid gnäller men du är ju en megatrött sosse så du tycker väl att ditt gnäll är godhet så du fattar nog inte hur gnällig du är din förbannade gnällspik Dina tankar är ju inte riktigt i ordning, Sosse var har du fått det ifrån, har aldrig snackat om det hållet men åt det motsatsa hållet, HUVA Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 10 timmar sedan, skrev John Khonken: Kan du berätta vilket land som har pressfrihet. I sverige har vi alla fall inte det. Jag tror tyvärr inte riktigt att du vet vad pressfrihet innebär. T ex innebär det att alternativa media som t ex Fria tider och Avpixlat tillåts. /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 7 minuter sedan, skrev Krille: Jag tror tyvärr inte riktigt att du vet vad pressfrihet innebär. T ex innebär det att alternativa media som t ex Fria tider och Avpixlat tillåts. /Krille Nej det betyder demokrati “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 3 timmar sedan, skrev Boa52: Dina tankar är ju inte riktigt i ordning, Sosse var har du fått det ifrån, har aldrig snackat om det hållet men åt det motsatsa hållet, HUVA Tja du citerade mig förr en vecka sen du var fd sosse . så visst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 5 minuter sedan, skrev wavis: Tja du citerade mig förr en vecka sen du var fd sosse . så visst Nu har han konverterat längre åt babord Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 2 minuter sedan, skrev måne: Nu har han konverterat längre åt babord När det gäller boa så kan vi inte veta, E som en skuta på öppet hav utan roder... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 6 minuter sedan, skrev måne: Nu har han konverterat längre åt babord Misstänker att han gillar frigolit-pöjken och hans islamistparti numera istället... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 23, 2016 Dela Inlagd November 23, 2016 Precis nyss, skrev Raggmunken: Misstänker att han gillar frigolit-pöjken och hans islamistparti numera istället... 100-dagarsreligonen Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 10 timmar sedan, skrev Krille: Jag tror tyvärr inte riktigt att du vet vad pressfrihet innebär. T ex innebär det att alternativa media som t ex Fria tider och Avpixlat tillåts. /Krille Enligt lagen Ja. Men I verkligheten. Tycker du dom behandlas demokratisk utifrån samma regler som slaskmedia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 TRUMPEN sviker sina löften. Gäller att jaga hatobjektet till varje pris. Visst gör han kanske det. Hittills har han inte tillträtt. Så svikit något har han inte gjort ÄN. Nu till det roliga. Vad gjorde Lövet. Han höll självklart alla vallöften. Framförallt om invandringen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 11 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Nej det betyder demokrati Jag förstår inte riktigt vad du menar med "nej" men vi verkar överens om att pressfrihet är viktig för en demokrati. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 30 minutes ago, John Khonken said: TRUMPEN sviker sina löften. Gäller att jaga hatobjektet till varje pris. Visst gör han kanske det. Hittills har han inte tillträtt. Så svikit något har han inte gjort ÄN. Nu till det roliga. Vad gjorde Lövet. Han höll självklart alla vallöften. Framförallt om invandringen Lövet ljög om att det skulle bli nyval, . Dessutom sprang han och gömde sig förra hösten när gränserna var vidöppna för vem som helst att komma in i landet. Eller var det rentav så, att Lövets kompis "rikspolischefen" såg till att gränserna var öppna så att de kunde få in potientiella sosse väljare till valet 2018? För ju mer folk han packar in i bidrags-gettona, desto fler väljare får han. Rälig och egoistisk strategi, men han har ju median på sin sida, det har inte trumpen. Hur trumpen blir som president återstår att se, kanske han väljer lite förnuftiga personer i sin stab som kan balansera upp hans okunskaper. Men en sak har han rätt i: median är skurkar och jag tror faktiskt att just trumpen kommer att bli den som en gång för alla stoppar bluff median. Det kommer sedan att sprida sig i hela världen och sannolikt till sist även till sverige, hur otroligt det än låter.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 3 minutes ago, Herluf said: Lövet ljög om att det skulle bli nyval, . Dessutom sprang han och gömde sig förra hösten när gränserna var vidöppna för vem som helst att komma in i landet. Eller var det rentav så, att Lövets kompis "rikspolischefen" såg till att gränserna var öppna så att de kunde få in potientiella sosse väljare till valet 2018? För ju mer folk han packar in i bidrags-gettona, desto fler väljare får han. Rälig och egoistisk strategi, men han har ju median på sin sida, det har inte trumpen. Hur trumpen blir som president återstår att se, kanske han väljer lite förnuftiga personer i sin stab som kan balansera upp hans okunskaper. Men en sak har han rätt i: median är skurkar och jag tror faktiskt att just trumpen kommer att bli den som en gång för alla stoppar bluff median. Det kommer sedan att sprida sig i hela världen och sannolikt till sist även till sverige, hur otroligt det än låter.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 2 timmar sedan, skrev John Khonken: Enligt lagen Ja. Men I verkligheten. Tycker du dom behandlas demokratisk utifrån samma regler som slaskmedia Fast det är ju en helt annan diskussion. Pressfriheten innebär att de får skriva vad de vill så länge de håller sig inom lagen och jag kan inte se att någon hindrar dem från det? Det du tycker är bra gjort av Trump är något helt annat. Han skäller ut media för att de inte rapporterat som "han vill" och det får mig att tänka mer på länder som Ryssland och Nordkorea än på en demokrati. Påminner faktiskt även en hel del om Thailand när jag tänker efter. /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 30 minuter sedan, skrev Krille: Fast det är ju en helt annan diskussion. Pressfriheten innebär att de får skriva vad de vill så länge de håller sig inom lagen och jag kan inte se att någon hindrar dem från det? Det du tycker är bra gjort av Trump är något helt annat. Han skäller ut media för att de inte rapporterat som "han vill" och det får mig att tänka mer på länder som Ryssland och Nordkorea än på en demokrati. Påminner faktiskt även en hel del om Thailand när jag tänker efter. /Krille Krille nu gör du som pressen. Vinklar. Förstår att du försvarar sådana dumheter. Trumpen ska absolut inte gynnas I media . Utan reportrar ska rapportera saningen. Om du hängt med något I amerikanska media så var alla stora drakar cliton anhängare. Och vinklade så det stod härliga till. Trumpen läste lusen av dom vilket jag tycker var helt rätt. Nu hoppas vi att pressen I Usa gör sitt jobb. Berättar saningen. Båda bra och dålig. Sedan hoppas jag att samma sak händer I Sverige. För vi är likadana Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 24, 2016 Dela Inlagd November 24, 2016 6 minuter sedan, skrev John Khonken: Krille nu gör du som pressen. Vinklar. Förstår att du försvarar sådana dumheter. Trumpen ska absolut inte gynnas I media . Utan reportrar ska rapportera saningen. Om du hängt med något I amerikanska media så var alla stora drakar cliton anhängare. Och vinklade så det stod härliga till. Trumpen läste lusen av dom vilket jag tycker var helt rätt. Nu hoppas vi att pressen I Usa gör sitt jobb. Berättar saningen. Båda bra och dålig. Sedan hoppas jag att samma sak händer I Sverige. För vi är likadana Jag kan inte se att jag vinklat något alls - har du läst artikeln du länkade till? Vems sanning ska media få rapportera? Eller menar du att det bara finns en sanning i alla frågor? I sådant fall finns det ju ingen anledning till demokrati utan alla länder kan styras med planekonomi där staten ansvarar för allt inklusive media. Angående sanning så är det väl så att Trump är den presidentkandidat som bevisat ljugit flest gånger under valkampanjen? Så han verkar ha en lite speciell syn på vad sanning innebär. /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts