Oregistrerad Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 Ställde frågan till henne som ligger här brevid att vad heter bigg bott mai sahalat löi? Svaret löd: Macdonoo Damp! Visst är dem söta utan hårda konsonanter? ♡☆? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 (ändrad) Hej Nog pratar dom om detta i den Svenska skolan, min pojk kom hem igår och sa att hoppas inte Trumph vinner, jaså varför då frågade jag? Han är farlig, elak och dum sa pojken, det har vi lärt oss i skolan. Nu blir det till att försöka förklara hur denne ändå kunde vinna och hur världen kommer att se ut med honom vid makten. Kanske min förklaring börjar så här, om det finns tillräckligt många dumma och elaka människor i ett land då kan faktiskt en farlig, elak och dum människa bli president. Mvh isan lover Ändrades November 9, 2016 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 7 minuter sedan, skrev Isan Lover: Hej Nog pratar dom om detta i den Svenska skolan, min pojk kom hem igår och sa att hoppas inte Trumph vinner, jaså varför då frågade jag? Han är farlig, elak och dum sa pojken, det har vi lärt oss i skolan. Nu blir det till att försöka förklara hur denne ändå kunde vinna och hur världen kommer att se ut med honom vid makten. Kanske min förklaring börjar så här, om det finns tillräckligt många dumma och elaka människor i ett land då kan faktiskt en farlig, elak och dum människa bli president. Mvh isan lover Aha, det är därför "svetsarn" är president i La Sweden!! Nu väntar jag på lite anal - lys från Boa "Trumpph" åxå! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
in-ka Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 ja vad kan man annat to om dessa jänkare, ett gäng metare dvs bakom flötet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 Motsatsvis tycker du då att det är orättvist att alla de, sjuksköterskor Brandmän Poliser lärare, som går upp varje dag och åker till jobbet har en lägre skatt och får mer i plånboken än de som ligger hemma och tittar i taket.Jag tycker inte det, de skall premieras att gå till jobbet varje dag! Vi har 1 000 000 människor i Sverige som inte går till jobbet, varje dag.Skickat från min ALE-L02 via TapatalkJag har jobbat i 40 år, gått upp varje morgon och gått till jobbet. Pensionen är innehållen lön, så jag tycker att det är fel att pensionärer ska betala högre skatt. Efter 40 års jobb, har jag rätt att inte gå till jobbet, även om vissa anser att man helst ska jobba tills man för.Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 2 timmar sedan, skrev audirs2: Jag jobbar och pröjsar 16176.- i skatt varje månad! Har pankisar 20,000.- per månad eller? Du jobbar alldeles för billigt “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 2 minuter sedan, skrev gst: Jag har jobbat i 40 år, gått upp varje morgon och gått till jobbet. Pensionen är innehållen lön, så jag tycker att det är fel att pensionärer ska betala högre skatt. Efter 40 års jobb, har jag rätt att inte gå till jobbet, även om vissa anser att man helst ska jobba tills man för. Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk Hej Håller med helt, en skattereduktion för att kompensera den låga pension som dom flesta får i förhållande till lön hade varit mer rätt, att först tvingas anpassa sig till lägre inkomster som pensionärer och sen som grädde på moset även drabbas av en extra straffskatt som pensionär är riktigt dåligt. Sverige borde ts väl hand om dom som har arbetat och betalat skatt i som i ditt fall 40 år, själv slutade jag efter 38 års arbete och var ledig i 2.5 år men nu är jag igång och jobbar igen, men hur länge vet jag inte riktigt, livet är för kort för att jobbas bort. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 24 minuter sedan, skrev Isan Lover: Hej Nog pratar dom om detta i den Svenska skolan, min pojk kom hem igår och sa att hoppas inte Trumph vinner, jaså varför då frågade jag? Han är farlig, elak och dum sa pojken, det har vi lärt oss i skolan. Nu blir det till att försöka förklara hur denne ändå kunde vinna och hur världen kommer att se ut med honom vid makten. Kanske min förklaring börjar så här, om det finns tillräckligt många dumma och elaka människor i ett land då kan faktiskt en farlig, elak och dum människa bli president. Mvh isan lover Lär honom bara inte din typ av demokrati. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 Precis nyss, skrev måne: Lär honom bara inte din typ av demokrati. Hej Den som grundar sig på fria och internationellt godkända val? Nej det behövs nog inte, detta får dom lära sig i skolan, vårt forum måste ha en hel del skolkare som medlemmar därav osäkerheten och splittringen gällande vad demokrati är och går ut på. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 Precis nyss, skrev Isan Lover: Hej Den som grundar sig på fria och internationellt godkända val? Nej det behövs nog inte, detta får dom lära sig i skolan, vårt forum måste ha en hel del skolkare som medlemmar därav osäkerheten och splittringen gällande vad demokrati är och går ut på. Mvh isan lover Du vet inte trots många förklaringar vad demokrati är. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 I morgon är kepsförbudet på jobbet upphävt. Alltid något i denna tragikomedi We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 25 minuter sedan, skrev Isan Lover: Hej Nog pratar dom om detta i den Svenska skolan, min pojk kom hem igår och sa att hoppas inte Trumph vinner, jaså varför då frågade jag? Han är farlig, elak och dum sa pojken, det har vi lärt oss i skolan. Nu blir det till att försöka förklara hur denne ändå kunde vinna och hur världen kommer att se ut med honom vid makten. Kanske min förklaring börjar så här, om det finns tillräckligt många dumma och elaka människor i ett land då kan faktiskt en farlig, elak och dum människa bli president. Mvh isan lover Det är sånt här som får en att förlora tron på mänskligheten,hur fan kan det vara tillåtet att indoktrinera barn i skolåldern på det sättet. Har du nån kärlek till det demokratiska systemet över huvud taget borde gå till rektorn och fråga vad fan det är frågan om. Nordkorea-klass.....fy fan And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 2 minuter sedan, skrev omarama: Det är sånt här som får en att förlora tron på mänskligheten,hur fan kan det vara tillåtet att indoktrinera barn i skolåldern på det sättet. Har du nån kärlek till det demokratiska systemet över huvud taget borde gå till rektorn och fråga vad fan det är frågan om. Nordkorea-klass.....fy fan Hej Det var inte annorlunda när vi gick i skolan heller, då fick vi lära oss om dom snälla judarna som fick en öde öken att blomstra och bära frukt, att 6-7 miljoner människor som hade bott där innan i tusentals år hade fördrivits ifrån sina hem, mördats och tvingats fly till flyktingläger fick vi inget veta om då. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 7 minutes ago, omarama said: Det är sånt här som får en att förlora tron på mänskligheten,hur fan kan det vara tillåtet att indoktrinera barn i skolåldern på det sättet. Har du nån kärlek till det demokratiska systemet över huvud taget borde gå till rektorn och fråga vad fan det är frågan om. Nordkorea-klass.....fy fan Förlora tron på sverige menade du väl? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 1 minut sedan, skrev Isan Lover: Hej Det var inte annorlunda när vi gick i skolan heller, då fick vi lära oss om dom snälla judarna som fick en öde öken att blomstra och bära frukt, att 6-7 miljoner människor som hade bott där innan i tusentals år hade fördrivits ifrån sina hem, mördats och tvingats fly till flyktingläger fick vi inget veta om då. Mvh isan lover Och det lärde du dig inget av? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 3 minuter sedan, skrev Isan Lover: Hej Det var inte annorlunda när vi gick i skolan heller, då fick vi lära oss om dom snälla judarna som fick en öde öken att blomstra och bära frukt, att 6-7 miljoner människor som hade bott där innan i tusentals år hade fördrivits ifrån sina hem, mördats och tvingats fly till flyktingläger fick vi inget veta om då. Mvh isan lover Vilken skola gick du i,jag har aldrig hört nåt annat än Palestinavurmande i Sverige under mitt 47-åriga liv. Trodde aldrig mer jag skulle behöva läsa något sånt här i Europa efter att Berlinmuren föll. Om du på fullt allvar tänker sätta dig ner med dina barn och förklara för dom att Trump vann pga att över hälften av dom röstande är dumma och elaka människor så kan jag inte skriva jag tycker om dig utan att bli avstängd! And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 (ändrad) 26 minuter sedan, skrev omarama: Vilken skola gick du i,jag har aldrig hört nåt annat än Palestinavurmande i Sverige under mitt 47-åriga liv. Trodde aldrig mer jag skulle behöva läsa något sånt här i Europa efter att Berlinmuren föll. Om du på fullt allvar tänker sätta dig ner med dina barn och förklara för dom att Trump vann pga att över hälften av dom röstande är dumma och elaka människor så kan jag inte skriva jag tycker om dig utan att bli avstängd! Hej Jag är ju tydligen äldre än dig och på min tid i skolan var det inte Palestina det vurmades för utan Israel, folk åkte frivilligt ner som volontärer och jobbade på ockuperad mark, på den tiden informerades skolbarnen inte alls om dom människor som hade bott på dessa platser i tusentals år, det började man tala om först senare och nu har nog opinionen svängt lite men det hsr tagit 50 år. I skolan har ju barnen redan fått den info jag delgav tidigare, jag är väl inte direkt överraskad över att Trumph framställdes så negativt som han gjorde i den Svenska skolan, han har ju bäddat själv för detta genom en mängd rasistiska, kvinnofientliga, muslimofobiska och andra mycket kontroversiella och märkliga uttalanden som den mur han har lovat bygga, sluta betala pengar till hjälp i utlandet, riva upp klimatöverenskommelser, inte självklart ställa upp om andra NATO länder attackeras o.s.v. Mvh isan lover Ändrades November 9, 2016 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 2 minuter sedan, skrev apknug: Anställda premieras med lön? Man tar sig för pannan. Fan IL då låter som värsta Wallenbergen, man skall stå med mössan i hand o vara glad att man ens får får lön för att arbeta eller vad menar du? Vi har 1 000 000 människor som inte går till jobbet imorgon samtidigt som arbetsgivare inte hittar folk att anställa. Sent from fiskebyn using Tapatalk HD Hej Jag har själv arbetat sedan jag var 13 år, min farfar och morfar började arbeta som 10 åringar, så jag vet allt vad arbete innebär och det både på gott och ont. Men jag har ändå aldrig tyckt synd om mig själv eller klagat på skatten när jag har jobbat, man måste i mina ögon vara både blind och döv för att inte märka att dom som saknar jobb hsr det sämre. Tyck synd om dom som förtjänar detta som arbetslösa, sjuka, hemlösa, sprutnarkomaner, socialfall, mentalt och fysiskt handikappade o.s.v istället för dig själv. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 Det som är bra med Donald Trump är ju att nu får slöddret från bla Mexico som förpestar livet för en massa människor i olika storstäder i USA inte lika lätt att etablera sig. Det är bra om man utvisar alla invandrare som gjort sig skyldiga till brott till sina respektive hemländer vilket Trump ju lovat. Så skulle det även vara i Sverige. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 (ändrad) Clinton fick flest röster men ändå blir Trump president. Ja det är minst sagt förvirrande men här är en lättbegriplig förklaring till varför det kan bli så. Demokrati? nja.... http://usavalet.story.aftonbladet.se/chapter/sa-funkar-presidentvalet-i-usa/ Ändrades November 9, 2016 av Fredman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 (ändrad) Har inte orkat hänga med i den fars som pågått "over there". Har läst rubrikerna om en sexistisk och rasistisk dåre helt utan hämningar som vore en direkt fara för demokratin som skulle vara helt chanslös i valet mot en mer erfaren och förståndig motståndare. Kan inte låta bli att småle för mig själv när jag ser att den globalisering och mångkulturvurmande som olika länders politiska etablissemang påtvingat eller lurat in sina befolkningar i, i land efter land rämnar. Måtte detta komma till Sverige också så att vi kan befrias från dessa värdegrundsfascisterna som satt sina klor i Sverige och dess befolkning och försöker bestämma vad du ska tycka. Vill tacka IL som tog upp en sak här i tråden och bevisade det som vi diskuterade för ett tag sen i en annan tråd, tror det var med Atom, om indoktrineringen i den svenska skolan. Vissa blundar för den och hävdar att den inte finns, själv är jag så övertygad om de självupplevda indoktrineringsförsöken redan i skolåldern att jag skämtsamt säger att Fluortanten drogade oss med med någon form av hjärntvättande droger i sina små plastkoppar Nu är det ett skämt men så påtaglig uppfattar jag själv så här i efterhand hur skolan försöker indoktrinera oss i hur vi SKA förhålla oss i vissa frågor. Numera har man kommit på ett begrepp som kan användas vid minsta bångstyrighet ifrån oliktänkande, värdegrund som det så fint heter. Likt jänkarna på 50-talet jagade kommunister på ett rent farsartat viss jagar värdegrundsfascisterna i Sverige anno 2016 värdegrundsförbrytare i varje litet hörn av Sverige med hjälp av twittermaffians hjärnspöken, tänk att en sån tomte som Henrik Arnstad kan titulera sig som expert till Sveriges statsminister. Mannnen som skyllde en fritös brandfarlighet på sina politiska motståndare Nåväl, när jag ser att Malena Ernman förfasas över USAs nästa president så kan jag inte annat än glädjas över resultatet. Inväntar nu bara på att aspirerande Nobelpristagare i ekonomi ska komma med en uträkning på hur vi skulle tjäna på att bojkotta USA, kanske vi måste avvara ytterligare ett par Quattro Stagionis, Fanta och den här gången får nog även Cmore-abonnemanget stryka på foten Ändrades November 9, 2016 av Raggmunken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 2 timmar sedan, skrev spooncreek: Du har säkert en hel del rätt i det du skriver. Problemet är att den som de missnöjda väljer, Trump, antagligen är likadan och vill som du uttrycker det främst "styra för sin egen karriär och vinning". *Eftersom vi är på ett Thailandsforum är väl en jämförelse med Thaksin hyfsat bra. Annars sammanfattar Alice Teodorescu, som verkar väldigt poppis bland de som skyller allt ont i världen på "etablissemang" eller "PK-media", det hela rätt bra i en krönika idag: Teodorescu: Förnekelse skapar farliga politiker "Här står vi nu, med ett splittrat USA, ett splittrat EU, med människor som tappat hoppet och som inte vågar stå för sina åsikter ens när opinionsmätningsföretag frågar om vem de ska lägga sin röst på. Det är det riktiga problemet. Och det sorgligaste av allt är följande som sammanfattats väl av en bekant: ”De vann valet åt Trump men Trump kommer inte att vinna något åt dem. Till vad kommer de att vända sig då?” Alla som nu förvånas och förfäras, kom ner från piedestalerna och inse att er förnekelse bidrar till skapandet av farliga politiker. Om två år är det val i Sverige, det som skett i USA är bara en föraning om vad som kan bli verklighet också här. " http://www.gp.se/ledare/teodorescu-förnekelse-skapar-farliga-politiker-1.3942350 Vilken härlig artikel. Alice är grym. Hoppas packet läser hennes krönika och tänker efter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bambam Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 Simpsons var före sin tid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 SantanG För ca 2 år sedan på Bilderbergmötet (tror det var I Österike) bestämde eliten att cliton skulle vinna. Därför var jag helt övertygad om att cliton skulle vinna. För eliten styr världen. Något hände för ca 2månader sedan. Då kom fler och fler till insikt att cliton var genomkorumperad och borde ställas inför riksrätt. Med fängelse som påföljd. Läs bakåt så ser du att jag skrivit om det här I tråden. När eliten nu märkt att trumpen hade ett jätteövertag over cliton. Så ändrade dom focus. Eliten skiter I vem som sitter där. Bara det är en dom kan styra. Jag anser fortfarande att allt är bättre än cliton. Men jublar inte åt triumfen att Trumpen vann. Märkligt nog håller dom två cliton anhängarna sig borta idag. TV och KK kom igen visa lite stake Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 2 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Du jobbar alldeles för billigt Japp, vi invandrare skall passa oss! Har inte 4000.- i timmen som tex tandis och advokaterna har! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts