stefan5300 Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 2 minuter sedan, skrev gst: Det var väl ändå den borgerliga regeringen som införde att vi pensionärer ska betala högre skatt än de som jobbar Mycket märklig politik om jag får säga det själv Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk Pensionerna sänktes vid senaste årsskiftet och då var väl den rödgöna sörjan vid makten. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 On 2016-02-25 at 14:22, skrev Lappen: 8 minuter sedan, skrev Bibben: Haha, underbara nyheter så här på morgonen Nu blir det fred på jorden. Dags att stiga upp ur halmen nu ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 49 minuter sedan, skrev Isan Lover: Hej Ett sånt här valresultat kan t.o.m få mig att tvivla lite på demokratins fördelar, men det är väl som vanligt bara att bita ihop och komma igen. Galningen lär väl skämma ut sig och bli en parantes inom Amerikansk politisk historia. Mvh isan lover Du kanske rent av går och hoppas på en militärkupp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 Fantastiskt att världen håller på att gå under innan Donald visar vad han och inte kan, han är väl inte bättre eller sämre än andra politiker som säger en sak innan valet och gör en annan sak efter valet. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 1 minut sedan, skrev conservator: Du kanske rent av går och hoppas på en militärkupp Hej Nej så illa är det inte men jag kan ju kanske få lite av den känsla av hopplöshet och misstro mot systemet som gör att andra kan tänka sig att stödja kupper, diktstur och juntor. Men i USA,s fall kommer det ju nya val och det är bara att hoppas att inte det värsta inträffar och att folk röstar annorlunda nästa gång. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 7 minuter sedan, skrev stefan5300: Fantastiskt att världen håller på att gå under innan Donald visar vad han och inte kan, han är väl inte bättre eller sämre än andra politiker som säger en sak innan valet och gör en annan sak efter valet. Och så är det ju så att det är inte 1 (en ) man som jobbar i landet USA, det är nog några till, domstolar och militärer har ju sina egna chefer tex! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 33 minuter sedan, skrev Isan Lover: nte heller har han väl hotat med att bygga murar mot grannländerna, Förstår inte problemet med att bygga mur/stängsel mot ett granland för att stoppa kriminalitet, vet inte om du observerat att US har stora narkotikaproblem samt mycket illegala invandrare, inte värre än att ha mur runt sin tomt/mark? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 Hemsidan för Kanadas migrationsverk har kraschat. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 9, 2016 Trådstartare Dela Inlagd November 9, 2016 3 minuter sedan, skrev frason: Hemsidan för Kanadas migrationsverk har kraschat. Verkar dock inte vara så många demokrater som vill emigrera till Mexico Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 Precis nyss, skrev Herr Chang: Verkar dock inte vara så många demokrater som vill emigrera till Mexico Herr Chang har talat. 555 det är märkligt. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 Pensionerna sänktes vid senaste årsskiftet och då var väl den rödgöna sörjan vid makten.Om vi fick betala samma skatt dom de som jobbar, skulle det göra betydligt mer för plånbokenSkickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 2 timmar sedan, skrev John Khonken: Hold yout horses. Inget är klart överhuvudtaget förrän THE FAT LADY SINGS Jag skulle vilja höra din förklaring till varför Trump vann. Du har väl gått all in på att etablissemanget inte tillåter att han vinner. Bilderberggrupper etc etc. My ears are open ;-) / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 14 minuter sedan, skrev frason: Hemsidan för Kanadas migrationsverk har kraschat. Hej Begripligt, många vill nog fly eländet. Mvh isan lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 53 minuter sedan, skrev conservator: Dags att stiga upp ur halmen nu ? Var uppe 04 och 07 också. Har du kapat Lappens konto din buse manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 1 timme sedan, skrev gst: Det var väl ändå den borgerliga regeringen som införde att vi pensionärer ska betala högre skatt än de som jobbar Mycket märklig politik om jag får säga det själv Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk Ingen har höjt skatten för pensionärer. Man införde ett jobbskatteavdrag vilket gjorde att dom som jobbar fick en skatterabatt. Mao dom som jobbar fick lägre skatt än pensionärerna. Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 Är det någon som tror att det kommer att bli stora förändringar med Trump som president. Själv tror jag inte det pga kongressen,, senaten och HD ska godkänna det mesta han kommer med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 (ändrad) On 2016-11-05 at 18:58, skrev spooncreek: Nu är det lika mellan Trumpen och Clinton enligt BBC, enligt Fox News var det två procent upp för Clinton. Tätt med tre dagar kvar. Jag bettade 1000 THB för ett par veckor sedan på att Trumpen vinner. Det verkar vara rätt satsat. On 2016-11-07 at 21:00, skrev Mr atm: Bokaffärer i USA har fått in färdigtryckta newsweek där det är en massa text och bilder på att Hitlary redan har vunnit. On 2016-11-07 at 23:56, skrev Mr atm: Jag tror att eliten bestämde sig för länge sedan att det ska vara Hitlary som deras docka. Hur ska du få ihop din världsbild nu, har den rämnat? Nöjd eller besviken? Ändrades November 9, 2016 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 Ingen har höjt skatten för pensionärer. Man införde ett jobbskatteavdrag vilket gjorde att dom som jobbar fick en skatterabatt. Mao dom som jobbar fick lägre skatt än pensionärerna. Mvh Hobbe Samma sak, lägre skatt om man jobbar än om man är pensionär.Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bambam Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 4 minuter sedan, skrev mooton: Är det någon som tror att det kommer att bli stora förändringar med Trump som president. Själv tror jag inte det pga kongressen,, senaten och HD ska godkänna det mesta han kommer med. Dom är väl också republikaner ? tror detta är bara början på ett långt missnöje med politiker som fjärmar sig från sina väljare och dess åsikter. Vad är nästa land ? Frankrike och Marie Le Penn ?. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hasseryd Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 Om man tittar på vilka jobb som ilegala Mexare gör,hembiträde, Enklare Jordbruksjobb typ fruktplockning vill Arbetslösa Amerikaner ha sådan jobb....knapast inte med dom lönerna? utan ilegala/legala Latinos vem ska då göra dom jobben? Arbeslösa Vita och då till vilka Löner? Vad är det för Jobb som han "Bring Back to US" ? Tekoindustri ? Konkurera då med Bangladech, Indien....för att sänt ska fungera så måste ju USA ha skyhöga skydstullar som skulle leda till flerdubling av priset på Kläder, Skor,...... i USA. Hur kommer "Trumparna" att gilla det? Hitler kom til makten genom allmänt val och sen vet vi ju vad som hände. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 1 timme sedan, skrev gst: Om vi fick betala samma skatt dom de som jobbar, skulle det göra betydligt mer för plånboken Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk Jag jobbar och pröjsar 16176.- i skatt varje månad! Har pankisar 20,000.- per månad eller? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chomphoo Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 (ändrad) 18 minuter sedan, skrev gst: Samma sak, lägre skatt om man jobbar än om man är pensionär. Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk Ja men procentuellt är den det samma! Alltså inte höjd. Det är den andra gruppen som fått sänkt. Det innebär inte att den andra fått högre om den nu betalar lika mycket i % som den gjorde innan. Hur tänkte du nu? Ändrades November 9, 2016 av Chomphoo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 55 minuter sedan, skrev Isan Lover: Hej Begripligt, många vill nog fly eländet. Mvh isan lover Och paradiset =? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 Trump har nog stora möjligheter att genomföra det republikanerna önskar, de sitter i majoritet överallt. Jag tror att många jänkare som aldrig röstar på politiker i normala fall har röstat. De tror och hoppas på att en person som absolut inte tillhör etablissemanget ska kunna göra storverk. Hade jag varit jänkare och egen företagare eller anställd inom industrin hade jag också röstat på Trump. Inbillar mig att Amerika nu ännu mer kommer att slå vakt om sin egen integritet. Vi får nog börja räkna med att försöka klara oss på egen hand - risken finns att storebror bara bryr sig om sina egna och egenintressen. Valresultatet är troligtvis lika gynnsamt för USA som missgynnsamt för övriga världen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 Vet gst om SINK? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts