Jump to content

Öppen grupp  ·  130 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump

Herr Chang

Recommended Posts

• Svar 8,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• John Khonken

1232

• spooncreek

569

• Tallviking

356

• Khun Ken

336

8 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ett tragiskt beslut av det Amerikanska folket att ge denne idi*t makten, att tillräckligt många gav en rasistisk, kvinnofientlig, gaphals sitt stöd känns nästan overkligt, nu ökar även riskerna för ett tredje världskrig dramatiskt.

Mvh isan lover

Hej

Sansa dig 

Persistant

Dela på andra sajter

Jag är imponerad alltså att medlemmar här kan så mycket om allt, jag vet inte ens säkert vad en demokrat eller en republikan är men jag tror att Clinton står till vänster och Trump till höger om man lyssnar på vad de står för men å andra sidan vad har jag för nytta av att veta det, bryr mig inte ett dugg om utrikespolitik och inte om svensk heller knappt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev stefan5300:

Jag är imponerad alltså att medlemmar här kan så mycket om allt, jag vet inte ens säkert vad en demokrat eller en republikan är men jag tror att Clinton står till vänster och Trump till höger om man lyssnar på vad de står för men å andra sidan vad har jag för nytta av att veta det, bryr mig inte ett dugg om utrikespolitik och inte om svensk heller knappt.

Hej

Grattis till en som inte bryr sig

Persistant

Dela på andra sajter

8 minutes ago, stefan5300 said:

Skönt att inte bry sig, man mår absolut bäst av det. För min del, räcker jag läser en tidning eller ser på nyheter för att jag ska börja reta mig på fusket.

Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ett tragiskt beslut av det Amerikanska folket att ge denne idi*t makten, att tillräckligt många gav en rasistisk, kvinnofientlig, gaphals sitt stöd känns nästan overkligt, nu ökar även riskerna för ett tredje världskrig dramatiskt.

Mvh isan lover

Tjeena.

Vilka ord du tar till. Han kommer vara "folkvald" och då ska väl du ändå försvara allt han gör och står för. Eller har du som demokratikämpe olika regler beroende på vem det gäller. Scenariot känns igen. En populistisk affärsman som är mångmiljardär ger sig in i politiken. Borde vara i din smak då din hjälte gav honom sitt stöd. Han tänker ju på dom fattiga eller nåt.

Jag som högerextrem diktaturälskare kan däremot tycka vad jag vill. Och som en sådan håller jag med om allt du skrev.

Tjeena.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Persistant:

Hej

Grattis till en som inte bryr sig

Persistant

3 minuter sedan, skrev Herluf:

Skönt att inte bry sig, man mår absolut bäst av det. För min del, räcker jag läser en tidning eller ser på nyheter för att jag ska börja reta mig på fusket.

Tack, ja varför ska jag bry mig ta till mig av om något som jag är helt ointresserad av och absolut inte kan påverka.

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Herluf:

Trump=SD

Clinton=sjuklövern (M, KD, L, C, V, MP, S)

Trumpet verkar att vara en bra grabb, det är tydligen inte bara i Europa det blåser högervindar.

Dela på andra sajter

Är absolut ingen besserwisser tror dock att detta valresultat ändå är det bästa för medelamerikanen. För oss övriga är det troligtvis tvärtom, innan nu allt har satt sig kommer det att var en stor oro i världen, inte minst i Europa.

På sikt kommer det att påverka hela världen, etablissemanget får tänka om, men framförallt ändra kurs.

Efter vad jag förstått (kan ha helt fel) är det de amerikanare som hela tiden blivit lovade förbättringar men blivit utan, med andra ord amerikaner som är besvikna på nuvarande politik.

Är Trump det bästa eller inte får framtiden utvisa

Dela på andra sajter

6 minutes ago, Jiipee said:

Jävlar fel info. Fortfarande 268.

Solly!

mai pen lai.

Några minuter till......

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
18 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Tjeena.

Vilka ord du tar till. Han kommer vara "folkvald" och då ska väl du ändå försvara allt han gör och står för. Eller har du som demokratikämpe olika regler beroende på vem det gäller. Scenariot känns igen. En populistisk affärsman som är mångmiljardär ger sig in i politiken. Borde vara i din smak då din hjälte gav honom sitt stöd. Han tänker ju på dom fattiga eller nåt.

Jag som högerextrem diktaturälskare kan däremot tycka vad jag vill. Och som en sådan håller jag med om allt du skrev.

Tjeena.

Hej

Ett sånt här valresultat kan t.o.m få mig att tvivla lite på demokratins fördelar, men det är väl som vanligt bara att bita ihop och komma igen.

Galningen lär väl skämma ut sig och bli en parantes inom Amerikansk politisk historia.

Mvh isan lover 

Dela på andra sajter

Blir inte riktigt klok på det här med politik, när högerregeringar vinner ett val då är det ve, fasa, helvete och rasism men att vänstersidan har haft världens värsta massmördare verkar inte många att bry sig om, både Stalin och Mao hade väl ihjäl milijoner av det egna folket men jag kanske har fel.

Dela på andra sajter

Personligen tycker jag det är tråkigt att han tog hem segern. Mycket för att det skapar oro och dom saker han sagt sig att han ska göra i valrörelsen.

Om hann skapar ett handelskrig med kina så blir ju detta naturligtvis problem för många. Thailand lär ju få sin släng av sleven eftersom man genom asean är lierad med kina.

Dock har jag sedan länge konstaterat att det inte är någon ide att bli upprörd över något jag inte kan påverka. Så man får bara hoppas på det bästa.

Det som ligger i vågskålen är ju även at han retat upp ganska många av sina partikollegor. Så jag tror nog att vi kan se nya allianser i senat och representanthuset framöver för att hålla Donald i stången.

Den som lever får se.

Vad gäller Demokraterna, så tror jag att det var ett stort misstag av dom att utmanövrera Bernie Sanders. Då jag tror att han på allvar hade vunnit över Donald med en ganska god marginal.

Jag tror nog att det lär gå hett till internt framöver både hos demokraterna och republikanerna. Då nog båda får nu gå hem och göra om sin hemläxa.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ett sånt här valresultat kan t.o.m få mig att tvivla lite på demokratins fördelar, men det är väl som vanligt bara att bita ihop och komma igen.

Galningen lär väl skämma ut sig och bli en parantes inom Amerikansk politisk historia.

Mvh isan lover 

Som statsminister Stefan Löfven då.

Dela på andra sajter

En normalt vettig människa är nog inte speciellt orolig. Den största skillnaden kanske blir att vi i framtiden får försöka klara oss själva. Vi har vant oss vid att USA har varit världspolis, alltid ställt upp trots att vi begabbat dem. Nu blir det andra bullar.

Mina amerikanska sysslingar (bönder) i Minnesota är överlyckliga.

Troligtvis kommer detta valresultat ge stora ringar på vattnet - allt beror på hur Trump gör i framtiden.

Kanske det kan ena Europa, troligtvis är det dock början till slutet för EU.

Går nu Putin in i Baltstaterna utan att Trump gör något är vi som vanligt handlingsförlamade, kommer att stå där med mössa i hand och beklaga - beklaga att just Trump inte vill ställa upp och försvara oss.

EU och Nato är inte värt ett ruttet lingon så länge inte USA och England backar upp - så enkelt är det

Vi européer är nu som ett ungdomsgäng där vi mist vår ledare, vi står nu och vet inte vem som i framtiden ska leda oss.

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
17 minuter sedan, skrev stefan5300:

Som statsminister Stefan Löfven då.

Hej

Han har väl i.o.f.s inte uttalat sig kränkande om kvinnor och rasistiskt mot utlänningar, inte heller har han väl hotat med att bygga murar mot grannländerna, men du kan ju ogilla honom p.g.a något annat.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Han har väl i.o.f.s inte uttalat sig kränkande om kvinnor och rasistiskt mot utlänningar, inte heller har han väl hotat med att bygga murar mot grannländerna, men du kan ju ogilla honom p.g.a något annat.

Mvh isan lover

Ja bland annat så hjälpte han ju till att sänka pensionerna, han skulle behöva lära sig att bygga murar.

Dela på andra sajter

Haha, underbara nyheter så här på morgonen :)

Nu blir det fred på jorden.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Ja bland annat så hjälpte han ju till att sänka pensionerna, han skulle behöva lära sig att bygga murar.

Det var väl ändå den borgerliga regeringen som införde att vi pensionärer ska betala högre skatt än de som jobbar :( Mycket märklig politik om jag får säga det själv [emoji35]

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev gst:

Det var väl ändå den borgerliga regeringen som införde att vi pensionärer ska betala högre skatt än de som jobbar :( Mycket märklig politik om jag får säga det själv emoji35.png

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Allt e borgarnas fel, jo jo! :lipa: Deras fel att vi har 50 cm snö i Fjollträsk just nu!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...