Jump to content

Öppen grupp  ·  130 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump

Herr Chang

Recommended Posts

Jag är varken Hillary eller Donaldfantast. Jag tycker dock att vad som sker i USA nu är fascinerande, och det är lätt deprimerande att man på MPR inte förmår diskutera det utan bara förfaller till banalt länkkrig.

De som gillar länkkrig kan ju starta en ny grupp: Negativa länkar om Donald och Hillary utan kommentarer

Herr Chang har talat.

Ja eller så skiter man att öppna länkarna om man stör sig på det. Och bläddrar till nästa meddelande. Många gånger hinner jag inte leta upp den infon själv. Och många av länkarna är ju ganska underhållande.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

• Svar 8,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• John Khonken

1232

• spooncreek

569

• Tallviking

356

• Khun Ken

336

36 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Jag är varken Hillary eller Donaldfantast. Jag tycker dock att vad som sker i USA nu är fascinerande, och det är lätt deprimerande att man på MPR inte förmår diskutera det utan bara förfaller till banalt länkkrig.

De som gillar länkkrig kan ju starta en ny grupp: Negativa länkar om Donald och Hillary utan kommentarer

Herr Chang har talat.

Eftersom du bara tar exempel från ena sidan som tydligen länkar oönskat så tyder jag det som att det är ok för den ena sidan att finna stöd i länkar medans den andra sidan inte får samma frihet. 

MPR har ju historien av att allt ska styrkas med länkar till förbannelse, så du får väl ha lite förbarmande. 

I övrigt så håller jag med dig, mycket i USA är fascinerande, inte bara valrörelsen. Att MPR ska kunna diskutera idi*tin utan att spåra ur i de mera extrema ändarna av de två presidentkandidaternas kamp vore väl en lyckönskan som det finns en minimalt liten chans att få uppfylld.

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev janne_h:

Ja eller så skiter man att öppna länkarna om man stör sig på det. Och bläddrar till nästa meddelande. Många gånger hinner jag inte leta upp den infon själv. Och många av länkarna är ju ganska underhållande.

Man vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta åt underhållningen!  :sweat:  :big_smile:

Dela på andra sajter

Man vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta åt underhållningen!  :sweat:  :big_smile:

Ja med tanke på att en sådan labil person kan få makt över USA,s kärnvapen gör en nästan gråtfärdig, när man tänker på vad konsekvensen kan bli. Dock är ju alla skitkorvar som nu kommer till ytan ganska underhållande.

Sen tror jag säkert att DT kan skapa kontakter på ett sätt som kanske kan vara avspänning för övriga världen.
Samtidigt som han även med större risk skapar konflikter.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev janne_h:

Ja med tanke på att en sådan labil person kan få makt över USA,s kärnvapen gör en nästan gråtfärdig, när man tänker på vad konsekvensen kan bli. Dock är ju alla skitkorvar som nu kommer till ytan ganska underhållande.

Sen tror jag säkert att DT kan skapa kontakter på ett sätt som kanske kan vara avspänning för övriga världen.
Samtidigt som han även med större risk skapar konflikter.

Jag är tveksam att kontakterna leder till avspänning. Han verkar mest vara en murbyggare!

Dela på andra sajter

Jag är tveksam att kontakterna leder till avspänning. Han verkar mest vara en murbyggare!

Vad jag menade var att om han till exempel kan prata med Putin, så skulle kanske det få Putin att koppla av lite?

Men som du påpekar så är nog risken att han ställer till det.
Sen kan man ju bara undra, om han mot all förmodan skulle komma in i vita huset? Innan han gör något tok så han ställs inför hot om riksrätt (stavningen höll på att skriva roks rätt vilket passar in rätt bra på fredagens avslöjande, om man vill vara fyndig).

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Vad jag menade var att om han till exempel kan prata med Putin, så skulle kanske det få Putin att koppla av lite?

Men som du påpekar så är nog risken att han ställer till det.
Sen kan man ju bara undra, om han mot all förmodan skulle komma in i vita huset? Innan han gör något tok så han ställs inför hot om riksrätt (stavningen höll på att skriva roks rätt vilket passar in rätt bra på fredagens avslöjande, om man vill vara fyndig).

Vad är det som gör att Putin inte slappnar av egentligen ? Verkar som det är andra som gör han till ett hot. Vet inte hur han hotar Sverige tex. Vet nog vad det beror på men skulle vara kul att höra vad andra har för teorier om det.

Dela på andra sajter

Åsikt med länk:

1. Jag tror numera att Donald Trump vinner valet. Att det som betraktas som "etablissemanget" nu tror att Trump har sått sin sista potatis i och med den senaste skandalen är  troligen helt fel. Trump kommer att gå starkare ur den också, precis som alla andra skandaler. 

2. Att en sån j-la nöt som Donald Trump faktiskt kan bli USA:s president är bara ytterligare ett tecken på västvärldens oundvikliga dekadens och förfall. I samma anda som att andra populister och/eller fascister vinner allt starkare stöd i både väst- och östeuropa. 

3. I allt övrigt hänvisas till Robert De Niros uttalande i denna video. Introducerad av en annan av Trumps svurna fiender, ultrakonservativa  Fox News ultra-ultrakonservativa nyhetsankare, Megan Kelly.

"He is a punk, he is a dog, he is a pig, he is a con, he is an idi*t, he is an national disaster . It makes me so angry that this country has gotten to the point where this fool — this bozo — has wound up where he has."

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

John Khonken

Nu verkar det som makten tröttnat på Trumpen. Cris Christie ska utmanna Trumpen I New H. Där kommer en joker.

Dela på andra sajter

Jag tycker Trump gjorde väldigt bra ifrån sig, lugn, samlad, massa fakta och en del dräpande kommentarer, bl.a. att sätta henne i fängelse. Hon bara flinade fånigt då hon tydligen inte hade nåt bättre att säga många gånger. De flesta utser H som en knapp vinnare men att D gjorde förvånansvärt bra ifrån sig och en del har t.o.m. D som vinnare.

Dock så var den obestridlige vinnaren Ken Bone.

http://edition.cnn.com/2016/10/10/politics/debate-ken-bone-staring-man-trnd/index.html?sr=fbCNN101016debate-ken-bone-staring-man-trnd0701AMVODtopLink&linkId=29742565

KenBone.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Nu har jag sett debatten, och jag tycker det är svårt att utnämna någon klar vinnare. Jag tvivlar på att debatten ledde till någon större förändring i opinionen, men befintliga anhängare blev nog lite stärkta i sina respektive övertygelser.

Intressant att Trump säger mot sin vicepresidentkandidat Mike Pence angående Syrien. Han kunde ju nöjt sig med att säga att de inte diskuterat frågan, men Trump sa ju också att han inte håller med Pence. Kanske för att avleda uppmärksamheten kring Trumps "locker room talk"?

Hillary verkade lite pressad när Donald säger att hon haft 30 år på sig att göra det hon förespråkar... men inte fått något gjort.

Tredje och sista (?) debatten är planerad till 19 oktober.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

En annan intressant spekulation i medier innan debatten var huruvida Donald Trump skulle kunna avstå valet och låta en annan republikansk kandidat ställa upp. En del tunga republikaner är förespråkar tydligen det. Jag tvivlar dock på att Donald Trump skulle göra det frivilligt.

Ett annat problem med det är att röstningen redan börjat i många delstater. Det finns väljare som redan röstat på Trump. Vad skulle man göra med dessa röster? Det verkar som man inte har samma system som i Sverige där man kan ångra sig på valdagen och gå till vallokalen och rösta på något annat, och sedan räknas inte den så kallade poströst man tidigare avlagt.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Changen se vad jag skrev om CC I New H valet. Där får vi se hur mycket fulspel  som sker bakom kulisserna

Dela på andra sajter

Man blir ju mörkrädd att nån ens överväger att rösta på den häxan, synnerligen skrämmande. Trump är ju en oskuldsfull korgosse jämfört med all skit hon åstadkommit, de värsta han gjort är lite grabbhumor.

If you would still vote for Hillary Clinton after this 4min video, you need your head checked

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Bibben:

Man blir ju mörkrädd att nån ens överväger att rösta på den häxan, synnerligen skrämmande. Trump är ju en oskuldsfull korgosse jämfört med all skit hon åstadkommit, de värsta han gjort är lite grabbhumor.

If you would still vote for Hillary Clinton after this 4min video, you need your head checked

Jo det är skrämmande. Men när dessa människor som kommer rösta på henne är hjärntvättade sovande zombies är det kanske inte så konstigt.

Dela på andra sajter

On 2016-10-09 at 08:11, skrev Fredman:

Trump: Okej att kalla min dotter ”a piece of ass”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23678483.ab

:) 

Om det är någon som har hört påHoward Sterns radioprogram vet vad han brukar tala om. Nästan allt är om damer och annat.

Tror nog att det flesta som är med hans program är inte seriösa.

Howard Stern är väl den radioprataren som har blivit mest avstängd i USA. Om ni kan lyssna på han.

Dela på andra sajter

Ja kommer Hårfager till makten kan allt hända heppiningas???????????

God Bless Ouer Suels!:waaaht:

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev John Khonken:

Nu är Usa på väg att starta krig igen. Obama och cliton. Eller är det trumpens fel igen. Hoppas ni förstår vilket monster ni får om cliton vinner.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/wolfganghansson/article23716472.ab

Läser man artikeln så står det :

"Nyheten att USA från ett av sina hangarfartyg i Adenbukten avfyrat tomahawkmissiler mot mål i houtikontrollerade områden i Jemen är därför klart oroande.
Det är första gången som USA aktivt deltagit i striderna. Detta efter att hangarfartyget USS Mason blivit attackerat med robotar.

Och det tolkar iaf jag som att USA inte  startar någonting...

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Så det är den där rackarns Mason som är i farten nu igen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ragson:

Läser man artikeln så står det :

"Nyheten att USA från ett av sina hangarfartyg i Adenbukten avfyrat tomahawkmissiler mot mål i houtikontrollerade områden i Jemen är därför klart oroande.
Det är första gången som USA aktivt deltagit i striderna. Detta efter att hangarfartyget USS Mason blivit attackerat med robotar.

Och det tolkar iaf jag som att USA inte  startar någonting...

81% av alla konflikter i världen har USA varit inblandad i. 95% av tiden som "företaget" USA har funnits så har dom varit inblandade i krig.

Se gärna vem som äger median som distribuerar nyheterna till oss. Same same and NOT different.

Köp inte allt som media matar oss med. Var inte ett lamm. Börja tänk själva.

Dela på andra sajter

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Jag tycker att det skrivs väldigt lite om att Hillary Clinton var en väldigt duktig advokat när Bill C. var guvenör. Hon var ju räknad som en av det bättre advokaterna i USA då.

Dela på andra sajter

On 2016-10-15 at 15:07, skrev Mr atm:

81% av alla konflikter i världen har USA varit inblandad i. 95% av tiden som "företaget" USA har funnits så har dom varit inblandade i krig.

Se gärna vem som äger median som distribuerar nyheterna till oss. Same same and NOT different.

hej det var intressant och jag skulle vilja läsa mera om dessa procent-satser du skriver i ditt inlägg om. Artikel tack mvh

Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎10‎-‎15 at 15:07, skrev Mr atm:

Berätta vem/vilka det är snälla du så slipper jag hålla på och kasta bort tid på att leta efter svaret själv.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...