Tallviking Inlagd Oktober 8, 2016 Dela Inlagd Oktober 8, 2016 Partiet i internt mejl: ”Avbryt alla brevutskick” Skandalen kring Donald Trump sänder chockvågor inom det republikanska partiet. Under lördagen avbröt partihögkvarteret en del av kampanjen ”Victory”, som har som mål att få Trump vald till president. Det framgår av ett mejl som Politico tagit del av.”Avbryt alla brevutskick för tillfället. Om någonting är under produktion eller i tryck så måste det avbrytas. Jag återkommer om när ni kan fortsätta”, skriver Lauren Toomey, anställd inom partiet, i mejlet till Victory-kampanjen.Mejlet spär på spekulationerna om att partiet överväger att ta sin hand från Donald Trumps presidentkandidatur. Allt fler högt uppsatta partimedlemmar tar avstånd från Trump, senast Ohios guvernör John Kasich, som kandiderade mot Trump i primärvalen.– Jag kommer inte att rösta på en kandidat som ger USA ett så dåligt anseende. Vårt land förtjänar bättre, säger Kasich. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 8, 2016 Dela Inlagd Oktober 8, 2016 42 minuter sedan, skrev Khun Ken: Du måste vara ett troll!!!! Sök reda på var usas flotta är just nu . Sök också hur många av syriens soldater usas flyg mördade. Av misstag självklart. Sök också på sydkinesiska sjön Ta sen reda på att reglerna för kärnvapenkrig är ändrat I Usa. men sådant skiter väl ni I. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 8, 2016 Dela Inlagd Oktober 8, 2016 Nyligen hade Ryssland en kärnvapenövning för att skydda sig. Om det stämmer var runt 40 miljoner ryssar inblandade. Vad tror ni dom gör det för. Inte för att det är roligt I alla fall. Eller tror ni Ryssarna är oroliga för nordkoreas kärnvapen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 8, 2016 Dela Inlagd Oktober 8, 2016 ”Våldtäktskultur i ett nötskal – nu är valet vårt” ”Är Trumps presidentkampanj över?” Den frågan ställer sig Politico efter republikanen Donald Trumps senaste skandal – en läckt ljudfil där man hör honom grovt förolämpa kvinnor, prata om tafsande och att vilja ha sex med en gift kvinna.Det som skiljer den här skandalen från tidigare anklagelser om att Trump är kvinnohatande och sexistisk är att det nu finns hårda bevis. ”Trump (...) vet varför den här kontroversen är farligare och större än tidigare anklagelser”, skriver Politicos reportrar. Huffington Posts redaktör Emma Gray menar att sättet Trump pratar om kvinnor bidrar till en våldtäktskultur. ”Om fyra veckor väljer vi vår första kvinnliga president eller en man som inte förstår skillnaden mellan ’omklädningsrumsskämt’ och sexuellt ofredande. Valet är upp till oss”. Washington Posts kolumnist Ruth Marcus reagerar också på att Trump avfärdade kommentarerna som grabbiga skämt, när han i klippet beskriver övergrepp. ”Att föreställa sig hur män snackar bakom stängda dörrar (...) är en sak. Att lyssna på inspelning som denna, om och om igen, och tänka sig den här mannen som nästa amerikanska president – är en helt annan” Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 8, 2016 Dela Inlagd Oktober 8, 2016 TV nu vet jag varför det sker så många våltäkter I sverige. Vi annammar ju allt från USA. Så lövet har gått I Trumpens lära. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Oktober 8, 2016 Dela Inlagd Oktober 8, 2016 Jag har mycket svårt att tro att man kan få fram en bra pålitlig presidentkandidat i USA. För det första så måste man vara skenhelig och tacka gud för allt, sedan får man inte ens haft ett liv som en normal människa. Jag tror att Trump kan vara det bästa som har hänt med den där skenheliga ön. Tvärt om det är i Sverige, ju mer man ljuger här ju bättre är det, man får tom hjälp att ljuga av både poliser och media. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Oktober 8, 2016 Dela Inlagd Oktober 8, 2016 4 timmar sedan, skrev John Khonken: Sök också hur många av syriens soldater usas flyg mördade. Är det någonting negativt eller vad menar du? Du skriver rätt otydligt, varit på dunken? Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Oktober 8, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 8, 2016 Jag har skapat denna grupp och denna tråd. Nu börjar jag bli väldigt trött på att argumenteringen huvudsakligen sker med citat från amerikansk media. Ja, @Khun Ken och @Tallviking jag tänker bland annat på er. Är ni helt oförmögna att utveckla ett eget resonemang? Eller törs ni inte? Är det så svårt att ge en egen syn på saken? Är det någon slags tävling i att hitta de mest skandalösa länkarna? Jag hade hoppats att detta skulle kunna bli en någorlunda sansad diskussion om fenomenet Donald Trump, bra eller dåligt, uttryckt med egna formulerade åsikter. Istället blev det ett länkkrig... I fortsättningen kommer jag att radera de inlägg som i huvudsak består av en länk till vad någon annan skrivit. Den som fortsätter med denna typ av inlägg blir avstängd från gruppen, dock inte från MPR. Det är väl ytterst få på MPR som har rösträtt i USA, så varför kan vi inte diskutera denna valkampanj lite mer objektiv?. Är det någon som inbillar sig att man påverkar valutgången i USA genom att publicera länkar på MPR? Och nu ska jag utrycka min egen åsikt utan länkar. Jag tror inte valet är avgjort, Donald Trump kan vinna trots vissa klumpiga uttalanden. Han förlorar i PK-media, men vi ska inte underskatta den tysta majoriteten. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frason Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 14 minuter sedan, skrev Herr Chang: Jag har skapat denna grupp och denna tråd. Nu börjar jag bli väldigt trött på att argumenteringen huvudsakligen sker med citat från amerikansk media. Ja, @Khun Ken och @Tallviking jag tänker bland annat på er. Är ni helt oförmögna att utveckla ett eget resonemang? Eller törs ni inte? Är det så svårt att ge en egen syn på saken? Är det någon slags tävling i att hitta de mest skandalösa länkarna? Jag hade hoppats att detta skulle kunna bli en någorlunda sansad diskussion om fenomenet Donald Trump, bra eller dåligt, uttryckt med egna formulerade åsikter. Istället blev det ett länkkrig... I fortsättningen kommer jag att radera de inlägg som i huvudsak består av en länk till vad någon annan skrivit. Den som fortsätter med denna typ av inlägg blir avstängd från gruppen, dock inte från MPR. Det är väl ytterst få på MPR som har rösträtt i USA, så varför kan vi inte diskutera denna valkampanj lite mer objektiv?. Är det någon som inbillar sig att man påverkar valutgången i USA genom att publicera länkar på MPR? Och nu ska jag utrycka min egen åsikt utan länkar. Jag tror inte valet är avgjort, Donald Trump kan vinna trots vissa klumpiga uttalanden. Han förlorar i PK-media, men vi ska inte underskatta den tysta majoriteten. Herr Chang har talat. Är det någon som bryr sig egentligen? Att du kliver in nu utan att ha varit aktiv i gruppen/tråden du skapade för över ett år sen säger väl en del? What's the point? Förutom att några vill gnabbas lite.. Hatar lögnare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Oktober 9, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 9, 2016 56 minuter sedan, skrev frason: Är det någon som bryr sig egentligen? Att du kliver in nu utan att ha varit aktiv i gruppen/tråden du skapade för över ett år sen säger väl en del? What's the point? Förutom att några vill gnabbas lite.. Har du räknat mina inlägg? Poängen är vad jag hade för syfte med denna tråd, inte hur mycket jag skriver i den. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 Äntligen! Att bifoga/kopiera en länk utan att kommentera den med fler ord än originalet borde bli snickerboa i ett par veckor, minst... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 18 timmar sedan, skrev ArneMorales: Dvs grabbhumor. hej du är rolig du. Du känner igen dig. Du får starta en ny grupp "GRABBHUMOR"-gruppen här på MPR. Du kommer säkert att få några medlemmar här på forumet. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 12 timmar sedan, skrev ArneMorales: Har svårt att se att Trump skulle vara misslyckad som affärsman eller privatperson. Tror du Tallviking att hans förmögenhet, eller hans livskvalite minskat genom åren? hej art om DT:s misslyckanden http://www.svd.se/har-ar-donald-trumps-misslyckade-miljardprojekt#sida-6 mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 Ta bort mig från tråden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 Jag har skapat denna grupp och denna tråd. Nu börjar jag bli väldigt trött på att argumenteringen huvudsakligen sker med citat från amerikansk media. Ja, @Khun Ken och @Tallviking jag tänker bland annat på er. Är ni helt oförmögna att utveckla ett eget resonemang? Eller törs ni inte? Är det så svårt att ge en egen syn på saken? Är det någon slags tävling i att hitta de mest skandalösa länkarna? Jag hade hoppats att detta skulle kunna bli en någorlunda sansad diskussion om fenomenet Donald Trump, bra eller dåligt, uttryckt med egna formulerade åsikter. Istället blev det ett länkkrig... I fortsättningen kommer jag att radera de inlägg som i huvudsak består av en länk till vad någon annan skrivit. Den som fortsätter med denna typ av inlägg blir avstängd från gruppen, dock inte från MPR. Det är väl ytterst få på MPR som har rösträtt i USA, så varför kan vi inte diskutera denna valkampanj lite mer objektiv?. Är det någon som inbillar sig att man påverkar valutgången i USA genom att publicera länkar på MPR? Och nu ska jag utrycka min egen åsikt utan länkar. Jag tror inte valet är avgjort, Donald Trump kan vinna trots vissa klumpiga uttalanden. Han förlorar i PK-media, men vi ska inte underskatta den tysta majoriteten. Herr Chang har talat.Jag tror du missat en viktig sak i ditt resonemang. Diskussionen blir ju kring dom länkar som postas. Och det verkar väl vara onödigt jobb att uppfinna hjulet på nytt och återge händelser som handlar om Donald Trump med egna ord. Och börjar du radera artiklar, så tappar du i alla fall min respekt. Du kan ju lika bra stänga hela tråden då du redan aviserat att du skjuter den i sank genom att inte tillåta länkar. Skickat från min SM-N910F via Tapatalk "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 Lycka till med din tråd HC Nu lägger jag den i papperskorgen i alla fall för du lyckades förstöra den totalt med dina dumheter Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 Missnöje visas genom att rösta på missnöjes partier. Finns bara 2 partier att rösta på bygger man om det ena till ett missnöjes parti. Desto knäppare partiledare desto bättre. Det är så missnöje visas. Inte genom att rösta på same same. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 Changen har en poäng men på mindre smart sätt. Låt KK och TV skicka hur många länkar dom vill. Jag däremot vill veta vad dom tycker och varför dom resonerar på det sättet dom gör. . Om man motiverar en länk med sin egen åsikt tycker jag det är bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 Trump: Okej att kalla min dotter ”a piece of ass”http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23678483.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hobbe Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 14 timmar sedan, skrev Sangwal: Du tror alltså inte att det är vinklat, för att få Trump att verka en aning korkad? Rock on! Behöver man verkligen vinkla något för att framställa han som en aning korkad ? Verkligheten övertrumpar ju allt ............. Mvh Hobbe Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Oktober 9, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 9, 2016 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev Khun Ken: Ta bort mig från tråden. Som du vill. 4 timmar sedan, skrev janne_h: Jag tror du missat en viktig sak i ditt resonemang. Diskussionen blir ju kring dom länkar som postas. Och det verkar väl vara onödigt jobb att uppfinna hjulet på nytt och återge händelser som handlar om Donald Trump med egna ord. Och börjar du radera artiklar, så tappar du i alla fall min respekt. Du kan ju lika bra stänga hela tråden då du redan aviserat att du skjuter den i sank genom att inte tillåta länkar. Skickat från min SM-N910F via Tapatalk Det går bra att länka, men jag vill se att man uttrycker sin egen åsikt också. 3 timmar sedan, skrev John Khonken: Changen har en poäng men på mindre smart sätt. Låt KK och TV skicka hur många länkar dom vill. Jag däremot vill veta vad dom tycker och varför dom resonerar på det sättet dom gör. . Om man motiverar en länk med sin egen åsikt tycker jag det är bra Det går som sagt bra att länka, men jag vill se en egen formulerad kommentar också. 3 timmar sedan, skrev Fredman: Trump: Okej att kalla min dotter ”a piece of ass”http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23678483.ab Lite väl tunn egen åsikt med bara en smiley. Herr Chang har talat. Ändrades Oktober 9, 2016 av Herr Chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 14 timmar sedan, skrev John Khonken: Nyligen hade Ryssland en kärnvapenövning för att skydda sig. Om det stämmer var runt 40 miljoner ryssar inblandade. Vad tror ni dom gör det för. Inte för att det är roligt I alla fall. Eller tror ni Ryssarna är oroliga för nordkoreas kärnvapen Fredsduvan Putin kan ju inte ge sig på en enda! Han är väl givmildheten själv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 56 minuter sedan, skrev Herr Chang: Som du vill. Det går bra att länka, men jag vill se att man uttrycker sin egen åsikt också. Det går som sagt bra att länka, men jag vill se en egen formulerad kommentar också. Lite väl tunn egen åsikt med bara en smiley. Herr Chang har talat. Du kan ju göra om tråden till en stängd grupp där trump fantasterna kan publicera sina länkar och ha sina diskutioner! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Oktober 9, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 9, 2016 2 timmar sedan, skrev Wangthong: Du kan ju göra om tråden till en stängd grupp där trump fantasterna kan publicera sina länkar och ha sina diskutioner! Jag är varken Hillary eller Donaldfantast. Jag tycker dock att vad som sker i USA nu är fascinerande, och det är lätt deprimerande att man på MPR inte förmår diskutera det utan bara förfaller till banalt länkkrig. De som gillar länkkrig kan ju starta en ny grupp: Negativa länkar om Donald och Hillary utan kommentarer Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Oktober 9, 2016 Dela Inlagd Oktober 9, 2016 3 timmar sedan, skrev Herr Chang: Som du vill. Det går bra att länka, men jag vill se att man uttrycker sin egen åsikt också. Det går som sagt bra att länka, men jag vill se en egen formulerad kommentar också. Lite väl tunn egen åsikt med bara en smiley. Herr Chang har talat. Du missade nog ironin. Jag hade ju förhoppningar om att bli utslängd. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts