Boa52 Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 10 minuter sedan, skrev Tommy: Dear Abby My husband hasn't worked for the last 14 years. All he does is get dressed in the morning and hop in his fancy car to visit his cronies . I know he`s cheated on me many times with younger women and some girls who could be his granddaughters. ... He smokes fancy cigars and drinks the most expensive wine and booze day and night. We sleep in separate beds because he`s always telling me he knows I`m a lesbian and my varicose veins and big bottom turn him off! Should I clobber him with my frying pan, or should I leave him, Abby? Your advice would be appreciated ..... Mad as Hell Dear Mad as Hell You don`t have to take that kind of treatment from any man. I suggest you pack your bags and move out asap. Don`t resort to clobbering him with the frying pan, but try to act like a lady! Remember ......you`re running for President of the United States! vad menar du??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 3 timmar sedan, skrev John Khonken: Hej Tack för ett bra svar. Vi börjar med Trumpen. Vi är överens. Båda är en skam för Usa. Måste jag välja så väljer jag Trumpen alla dagar I veckan. Som du påstår med all rätt. Utredarna som gjort utredningarna om Cliton har inte kunnat finna det åtalbart. Och Inga papper med bevis har kunnat framställas. För mig finns en moralisk sida av detta. Jag ogillar mutkolvar som skor sig själva. Min uppfattning I frågan är glasklar. När det gäller sveriges riksdag MITT förslag är. 25 st riksdagsmän. En från varje landskap + storstäderna extra. Personval 4 år ett års avgångsvederlag om dom suttit 4 år. Har dom suttit 8 år =2år. Sedan inget mer. Statsministern får 1mille /månaden. Resten 500'/månaden. Samma regler för riksdagsmännen som för oss. Självklart ska vi betala 1st hjälpare till varje. Utöver det får dom ta av egna pengar Lägg ner Lanstinget. Lägg ner landshövdingarna. Alla pengarna som vi spar ska gå till invandringen. Inför ämbetsmanna ansvar. Varför är du inte bara i Älg tråden och skriver där har du dina kompisar och ni kan hålla med varandra att allt är åt helvete Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 2 minuter sedan, skrev Boa52: vad menar du??? Kortfattat, om du inte kan engelska: Hillary är den som skriver inlägget, under Pseudonymen "Mad as Hell" (Galen som Faan). Hon är less på sin gubbe (den förre presidenten) för att han är en arbetslös kvinnojagande alkis, och undrar om det är ok att slå en stekpanna i hans huvud. Hon får rådet att ta det lugnt och försöka minnas att hon, Hillary, försöker bli USAs nästa president.... MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 Boa Varför skriver du överhuvudtaget. Jag vill inte såra dig. Försök och ha en egen åsikt om någonting. Vad som helst. Så slipper du fundera over saker du inte förstår Njut nu av livet istället Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 14 minuter sedan, skrev Boa52: Varför är du inte bara i Älg tråden och skriver där har du dina kompisar och ni kan hålla med varandra att allt är åt helvete Kan du ge ett par exempel på vad som INTE är åt helvete? MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 10 minuter sedan, skrev Tommy: Kortfattat, om du inte kan engelska: Hillary är den som skriver inlägget, under Pseudonymen "Mad as Hell" (Galen som Faan). Hon är less på sin gubbe (den förre presidenten) för att han är en arbetslös kvinnojagande alkis, och undrar om det är ok att slå en stekpanna i hans huvud. Hon får rådet att ta det lugnt och försöka minnas att hon, Hillary, försöker bli USAs nästa president.... MVH Tommy Hur säker är du på att hon skrivit det, låter som vet inte vad, skulle du skriva nåt sånt om du strävar efter att bli amerikas president, tror inte det och varför i H-vete skulle hon skriva så även om det skulle vara sant. Tror det är nått skit snack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 11, 2016 Dela Inlagd Augusti 11, 2016 2 minuter sedan, skrev Boa52: Hur säker är du på att hon skrivit det, låter som vet inte vad, skulle du skriva nåt sånt om du strävar efter att bli amerikas president, tror inte det och varför i H-vete skulle hon skriva så även om det skulle vara sant. Tror det är nått skit snack Och jag tror att det var ett humor-inlägg, ett skämt alltså. Jag tror inte att Hillarys vårdare skulle låta nåt sånt publiceras. Humor alltså, förstår du humor? Och vad är inte åt helvete? MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 On 5 augusti 2016 at 16:51, skrev John Khonken: Hur ska Usa styras om Boa och vissa andra här uttalar sig. Ska inte amerikanska folket få bestämma. Jag föreslog TV med alter ego åka over till Usa och tala om att dom är totalt korkade om dom röstar på Trumpen. Det är samma I Sverige. Allt handlar bara om att rösta rätt. här är ett exempel hur man gör det i USA. OBS det här är inte heller riggat. Regeringen kan inte lösa problemet, när problemet är regeringen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 On 2016-08-09 at 22:25, skrev flebbe: Tack för att du redde ut det. Se tidigare svar för din fråga . Finns där ute , bara att leta. Får jag fråga dig en sak som du säkert vet då du verkar vara en hög utbildad person med en del kunskap men inte så mycket vishet. Om du skrev på en order eller ett avtal där det ingick att människor skulle dö, vad gör det dig till då ? Det skulle jag vilja veta. Flebbe ställ frågan till George Bush. Bush startade 2 krig 6800 döda amerikaner och 210 000 civila. Här pratar man om katastrofen BUSH kan det bli ännu värre? http://www.aftonbladet.se/kultur/article23322660.ab mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 20 timmar sedan, skrev Boa52: vad menar du??? Du som har så många samekompisar där i ödemarken kan väl be någon av dem att förklara för dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 Vem var det I Usa som sanktionerade Iran så att minst 2miljoner barn dog. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 On 11 augusti 2016 at 13:16, skrev John Khonken: Hej Tack för ett bra svar. Vi börjar med Trumpen. Vi är överens. Båda är en skam för Usa. Måste jag välja så väljer jag Trumpen alla dagar I veckan. Som du påstår med all rätt. Utredarna som gjort utredningarna om Cliton har inte kunnat finna det åtalbart. Och Inga papper med bevis har kunnat framställas. För mig finns en moralisk sida av detta. Jag ogillar mutkolvar som skor sig själva. Min uppfattning I frågan är glasklar. När det gäller sveriges riksdag MITT förslag är. 25 st riksdagsmän. En från varje landskap + storstäderna extra. Personval 4 år ett års avgångsvederlag om dom suttit 4 år. Har dom suttit 8 år =2år. Sedan inget mer. Statsministern får 1mille /månaden. Resten 500'/månaden. Samma regler för riksdagsmännen som för oss. Självklart ska vi betala 1st hjälpare till varje. Utöver det får dom ta av egna pengar Lägg ner Lanstinget. Lägg ner landshövdingarna. Alla pengarna som vi spar ska gå till invandringen. Inför ämbetsmanna ansvar. Alla pengarna som vi spar ska gå till invandringen???????? Jag tycker att alla pengarna vi spar ska gå till att skicka tillbaka dom ekonomiska flyktingarna. Sedan ska alla pengarna vi spar där också gå till att skicka tillbaka dom ekonomiska flyktingarna osv. osv. P.S Nu är USA och nobelpristagaren i fred Obama med i 4 aktiva krig. Grattis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jan53 Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 On 2016-08-11 at 13:16, skrev John Khonken: Hej Tack för ett bra svar. Vi börjar med Trumpen. Vi är överens. Båda är en skam för Usa. Måste jag välja så väljer jag Trumpen alla dagar I veckan. Som du påstår med all rätt. Utredarna som gjort utredningarna om Cliton har inte kunnat finna det åtalbart. Och Inga papper med bevis har kunnat framställas. För mig finns en moralisk sida av detta. Jag ogillar mutkolvar som skor sig själva. Min uppfattning I frågan är glasklar. När det gäller sveriges riksdag MITT förslag är. 25 st riksdagsmän. En från varje landskap + storstäderna extra. Personval 4 år ett års avgångsvederlag om dom suttit 4 år. Har dom suttit 8 år =2år. Sedan inget mer. Statsministern får 1mille /månaden. Resten 500'/månaden. Samma regler för riksdagsmännen som för oss. Självklart ska vi betala 1st hjälpare till varje. Utöver det får dom ta av egna pengar Lägg ner Lanstinget. Lägg ner landshövdingarna. Alla pengarna som vi spar ska gå till invandringen. Inför ämbetsmanna ansvar. Vilken otrolig värld du lever i. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 12, 2016 Dela Inlagd Augusti 12, 2016 Clinton manar Trump redovisa skatten Demokraternas presidentkandidat Hillary Clinton betalade sammanlagt 43,2 procent av sin inkomst i lokala och federala skatter förra året. Men hennes motståndare Donald Trump vägrar att redovisa. http://www.metro.se/nyheter/clinton-manar-trump-redovisa-skatten/Hdzphl!DwoxCJbrPde24avL1NjjQ/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 13, 2016 Dela Inlagd Augusti 13, 2016 Republikanernas uppmaning: Stryp Trumps finansiering I ett öppet brev till ordföranden för det republikanska partiets kommitté, Reince Priebus, uppmanar fler än 70 republikaner honom att strypa finansieringen av Trumps kampanj. Författarna vill i stället att pengarna ska finansiera duster i senaten och representanthuset. Brevet är ett i raden av republikanska senatorer och högprofilerade republikanska tjänstemän officiella avståndstagande från Donald Trump. http://www.di.se/artiklar/2016/8/12/republikanernas-uppmaning-stryp-trumps-finansiering/ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Augusti 13, 2016 Dela Inlagd Augusti 13, 2016 Sara Palin får Yingluck Shinawatra att framstå som en "kärnfysiker" Kolla in klippet när hon ger sitt stöd till Trump, hon kan inte ens sitt modersmål. Det kommer slumpmässigt en hög med ord ur munnen på henne. http://www.cbs.com/shows/the-late-show-with-stephen-colbert/video/D0E33012-1859-9AD3-CDAB-619C2022CD18/the-original-material-girl-is-back/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 13, 2016 Dela Inlagd Augusti 13, 2016 12 minuter sedan, skrev Khun Ken: Sara Palin får Yingluck Shinawatra att framstå som en "kärnfysiker" Kolla in klippet när hon ger sitt stöd till Trump, hon kan inte ens sitt modersmål. Det kommer slumpmässigt en hög med ord ur munnen på henne. http://www.cbs.com/shows/the-late-show-with-stephen-colbert/video/D0E33012-1859-9AD3-CDAB-619C2022CD18/the-original-material-girl-is-back/ Hej KK du håller verkligen denna tråd levande undrar varför detta intresse? mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Augusti 13, 2016 Dela Inlagd Augusti 13, 2016 2 timmar sedan, skrev haan: Hej KK du håller verkligen denna tråd levande undrar varför detta intresse? mvh Donald Trump en narcissistisk sociopat kan bli världens mäktigaste man med koderna till kärnvapnen, en man som säger sig "älska krig" det borde intressera/oroa alla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Augusti 13, 2016 Dela Inlagd Augusti 13, 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 13, 2016 Dela Inlagd Augusti 13, 2016 5 minuter sedan, skrev Khun Ken: Donald Trump en narcissistisk sociopat kan bli världens mäktigaste man med koderna till kärnvapnen, en man som säger sig "älska krig" det borde intressera/oroa alla. håller med 100% tack för ditt svar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Augusti 13, 2016 Dela Inlagd Augusti 13, 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd Augusti 13, 2016 Dela Inlagd Augusti 13, 2016 2 timmar sedan, skrev Khun Ken: Donald Trump en narcissistisk sociopat kan bli världens mäktigaste man med koderna till kärnvapnen, en man som säger sig "älska krig" det borde intressera/oroa alla. Brukar det inte vara demokratiska presidenter som startar krig och republikanska presidenter som avslutar krigen, tvärtemot vad man tror. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 13, 2016 Dela Inlagd Augusti 13, 2016 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Augusti 13, 2016 Dela Inlagd Augusti 13, 2016 19 minuter sedan, skrev Wanchai: Brukar det inte vara demokratiska presidenter som startar krig och republikanska presidenter som avslutar krigen, tvärtemot vad man tror. https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20061003172851AAZgpzV Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts