Jump to content

Öppen grupp  ·  130 medlemmar

Donald Trump
IGNORERAD

018 Donald Trump

Herr Chang

Recommended Posts

Trump directs nearly one-fifth of his money to his own businesses.

Washington (CNN)Donald Trump has directed nearly one-fifth of his campaign cash to companies that are part of his vast business empire, new federal records show.

Trump, hurting for cash after he suddenly stopped self-funding his campaign last month, has mixed his public campaign and his private ventures for nearly the entire 2016 race. He has promoted Trump products at campaign events, publicly litigated a federal civil suit he's facing over Trump University on talk shows, and, this week, will bring the political press to Scotland for a tour of a Trump golf course.

En del av kampanjpengarna har gått till Trump´s son´s vingård.

http://edition.cnn.com/2016/06/21/politics/donald-trump-business-spending-fec/

Dela på andra sajter

• Svar 8,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• John Khonken

1232

• spooncreek

569

• Tallviking

356

• Khun Ken

336

Reinfeldt: Trump för fram hatretorik

Fredrik Reinfeldt följer den amerikanska valrörelsen noga.

Han är orolig för vad som händer om Donald Trump blir president i världens mäktigaste land.

– Blir den makten oberäknelig, känslomässig och mer aggressiv, då blir det ett farligare läge för världen, säger han till Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23292644.ab

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

John Khonken
37 minuter sedan, skrev Khun Ken:

Ja Trump är en sociopat som säger "om vi nu har kärnvapen varför använder vi dom inte då" Tycker du att det är ett lämpligt uttalande av en blivande president? 

Jo Scarborough: donald Trump frågade tre gånger varför USA inte använder kärnvapen.

Ps HRC är inte min idol, långt därifrån. Men jag föredrar henne som president före "gnällkärringen" Trump.

Nu svarade du inte på frågan om kärnvapnet. Men det är väl inte viktigt

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Reinfeldt: Trump för fram hatretorik

Fredrik Reinfeldt följer den amerikanska valrörelsen noga.

Han är orolig för vad som händer om Donald Trump blir president i världens mäktigaste land.

Blir den makten oberäknelig, känslomässig och mer aggressiv, då blir det ett farligare läge för världen, säger han till Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23292644.ab

De där farhågorna tycker jag kan stå för båda alternativen. Undrar egentligen hur det står till med damens mentala hälsa.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev John Khonken:

Nu svarade du inte på frågan om kärnvapnet. Men det är väl inte viktigt

Jag förstår inte din fråga om kärnvapen, kan du skriva din fråga igen.

Dela på andra sajter

När man ser årets presidentkampanj tänker jag på filmen Brewsters Miljoner och kampanjen "Vote for none of the above" och undrar om inte det vore bättre

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev flebbe:

Politisk erfarenhet , du menar lögner. Att Clinton säljer , sålt, vapen till Isis bla. Saker som hon bevisligen gjort tycker jag diskvalificerar henne. Hon har gjort en väldig massa fel, mycket dåliga saker. Hur många har hon mördat ?  Trump har bara öppnat käften än så länge.

Hej

Det finns ett utryck i amerikansk politik som heter "pants on fire "  - dvs lögner och det sysslar tyvärr bägge kandidaterna med. 

Betr. vapen till ISIS så är det du säger precis detta. Det som framkommit i USA är att , man drog tillbaka sina trupper från Irak

alldeles för snabbt. Irakiska armen var inte beredd , utan de kalifatiska hövdingarna som redan hade små armer stal vapnen 

och bildade ISIS , med hjälp av Saudi och Qatar.

Att sedan clinton har gjort fel det är ingen hemlighet.Bla Whitewateraffären som omfattar oklarheter vid markköp

Attentatet i Benggazi är känt , men där har representanthusets utredning friat henne .

Detta nöjde sig inte republikanska parteiet med utan gjorde en egen utredning som också frade henne .

FBI har sedan också ansett att hon har ingen skuld i detta.

Du skall veta en sak jag har INGEN favorit i detta spektakel . 

Men när du säger att , citat  hon har gjort en väldigt massa fel  , mycket dåliga saker , samt hur många har hon mördat slut på citat

Nu blir jag mycket nyfiken , på dina påståenden.

Jag ser framemot svar

Tyvärr har jag varir indisponibel en vecka , men jag återkommer med lite om herr Trump också.

allt för balansens skull

Persistant

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Persistant:

Hej

Det finns ett utryck i amerikansk politik som heter "pants on fire "  - dvs lögner och det sysslar tyvärr bägge kandidaterna med. 

Betr. vapen till ISIS så är det du säger precis detta. Det som framkommit i USA är att , man drog tillbaka sina trupper från Irak

alldeles för snabbt. Irakiska armen var inte beredd , utan de kalifatiska hövdingarna som redan hade små armer stal vapnen 

Att sedan clinton har gjort fel det är ingen hemlighet.Bla Whitewateraffären som omfattar oklarheter vid markköp

Attentatet i Benggazi är känt , men där har representanthusets utredning friat henne .

Detta nöjde sig inte republikanska parteiet med utan gjorde en egen utredning som också frade henne .

Men när du säger att , citat  hon har gjort en väldigt massa fel  , mycket dåliga saker , samt hur många har hon mördat slut på citat

Jag ser framemot svar

Tyvärr har jag varir indisponibel en vecka , men jag återkommer med lite om herr Trump också.

allt för balansens skull

Persistant

Välkommen tillbaka! Republikanerna lade ner 60 miljoner dollar i ett försök att sätta dit Clinton.

Dela på andra sajter

John Khonken
46 minuter sedan, skrev Khun Ken:

Jag förstår inte din fråga om kärnvapen, kan du skriva din fråga igen.

Du påstår att du är orolig om trumpen får nyckeln till kärnvapen arsenalen. Du nämner inte om Cliton får nyckeln. Det tolkar jag som att då är det lugnt enligt dig.

Så frågan är är det säkrare med cliton att det inte blir kärnvapen krig än med Trumpen. I så fall varför

Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Persistant:

Hej

Jag ser framemot svar

allt för balansens skull

Persistant

Om du missat det så bara att läsa och se lite film om henne. Hon är ett minst lika stort hot som Trump, bara att hon smyger med det. Är inte den som skriver väldigt långa inlägg som du, orkar inte. Allt går att finna på nätet om man inte bara läser det man vill.

http://www.thepoliticalinsider.com/wikileaks-confirms-hillary-sold-weapons-isis-drops-another-bombshell-breaking-news/#ixzz4GUgUfkzT

Ändrades av flebbe
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev John Khonken:

Du påstår att du är orolig om trumpen får nyckeln till kärnvapen arsenalen. Du nämner inte om Cliton får nyckeln. Det tolkar jag som att då är det lugnt enligt dig.

Så frågan är är det säkrare med cliton att det inte blir kärnvapen krig än med Trumpen. I så fall varför

Svar JA! Hon känner världens ledare, Trump kommer snart vara ovän med dom alla om han får makten. En större "gnällkäring" får man leta efter.

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev flebbe:

Om du missat det så bara att läsa och se lite film om henne. Hon är ett minst lika stort hot som Trump, bara att hon smyger med det. Är inte den som skriver väldigt långa inlägg som du, orkar inte. Allt går att finna på nätet om man inte bara läser det man vill.

http://www.thepoliticalinsider.com/wikileaks-confirms-hillary-sold-weapons-isis-drops-another-bombshell-breaking-news/#ixzz4GUgUfkzT

På "nätet" kan du också hitta påståendet att jorden är platt.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Khun Ken:

På "nätet" kan du också hitta påståendet att jorden är platt.

Haha, jaha. Var får du dina artiklar ifrån ? så klart får du dom direkt i hand eller i brevlådan och bara det du läser är riktig information. Politisktkorrekta missfoster finns det för många av.

Dela på andra sajter

John Khonken
1 timme sedan, skrev Khun Ken:

Svar JA! Hon känner världens ledare, Trump kommer snart vara ovän med dom alla om han får makten. En större "gnällkäring" får man leta efter.

Tack för ditt svar. Hedrar dig att du har en synpunkt. Även om jag inte håller med. Men vi båda vet att Cliton vinner. Det är kul att tjattra lite

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev flebbe:

Politisk erfarenhet , du menar lögner. Att Clinton säljer , sålt, vapen till Isis bla. Saker som hon bevisligen gjort tycker jag diskvalificerar henne. Hon har gjort en väldig massa fel, mycket dåliga saker. Hur många har hon mördat ?  Trump har bara öppnat käften än så länge.

HRC. är en av dom mest undersökta amerikanska politikerna men dom har inte hittat något som dom kunnat åtala henne för, när det gäller e-mejlen så var det klantigt men FBI valde att fria (varför finns i ett av mina tidigare inlägg) Colin Powell Försvarschef i Bush regeringen hade en e-mejl server hemma precis som Clinton. Och med Bush i Vita Huset raderades 22 miljoner e-mejl. 

När det gäller lögner så leder Trump stort bara 4% av vad som kommer ur hans mun är sant, 11% mestadels sant, 15% halvsanningar, 15% för det mesta falskt, 36% falskt och 19% "pants on fire". Se länk.

http://www.politifact.com/personalities/donald-trump/

Ändrades av Khun Ken
Dela på andra sajter

Hillary's bizarre behavior and strange seizures: Is she having a breakdown or does she actually have brain damage?

I asked mental health experts about her strange outbursts that have been caught on camera.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev flebbe:

Hej

Det är inte mig som person som är intressant utan du som påstår en del om Clinton

Jag har tidigare framhållit att för mig är kandidatrena som att välja mellan pest eller kolera

Men nu gäller det vilka har hon mördat ????

Om så är fallet så varför är hon inte åtalad och dömd ???

Det skall inte bli längre denna gång

Jag väntar på dina fakta

Persistant

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Persistant:

Hej

Det är inte mig som person som är intressant utan du som påstår en del om Clinton

Jag har tidigare framhållit att för mig är kandidatrena som att välja mellan pest eller kolera

Men nu gäller det vilka har hon mördat ????

Om så är fallet så varför är hon inte åtalad och dömd ???

Det skall inte bli längre denna gång

Jag väntar på dina fakta

Persistant

Ja vänta på du.

Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev flebbe:

Ja vänta på du.

Hej Jag väntar med spänning

Du anser att mina inlägg är långa och tråkiga , ok

Men det du skickade en rapport från Wikileaks  och Assanges krig mot Clinton 

det var ju en lång historia och det tycker du är korrekt att delge mig

men mina små funderingar är tydligen för långa för dig

Men ok , det framgår inte att Hilary har mördat ngn ,

men eftersom du har mer info än Assange så kläm fram det

Hon har också enligt dig gjort många dåliga saker , ja det är sant och jag har belyst två saker men 

hon är frikänd så tydligen vet du fler . Så fram med detta

Nu blir det tyvärr för dig lite för långt

George W Busch var president mellan 20 jan 2001-j 20 jan 2009 

Operation Iraq Freedom som startade 20 mars 2003 och avslutade den

18 december 2011.

I october 2008 bestämde Busch att ALLA soldater och rådgivare skall vara ute ur Iraq före slutet av 2011

Alltså Busch bakband den efterkommande administrationen i USA att slutföra enligt Buschs plan

Iraqs militär organisation var inte redo att ta över , men däremot hövdingarna i de många kalifaten

som snabbt organiserade sig och stal vapen och lockade över människor till det som nu är ISIS

Detta är inga läckor från Assange utan den historie skrivning som finns

Men hur sedan Nato , Ryssland , Syrien , Turkiet mfl har tacklat ISIS är tyvärr ett förfärligt exempel 

på politisk taskspel i den värld vi nu befinner oss

Förlåt ,det blev lika långt som ett ösregn ,

MEN tillbaka till dina påstående och fakta , VEM HAR HILLARY MÖRDAT ?????

Persistant

Dela på andra sajter

John Khonken

JAG anser att hon är skyldig till mordet av 4 st amerikanare I Bengazi Libyen. Där hon inte skickade undsättning som fanns I närheten. Att hon sedan blev friad skiter jag i.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev flebbe:

Ja vänta på du.

Så du har inga länkar till dina påståenden? Vilket forum vi hade haft om alla svarade som du, suck!

Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev John Khonken:

JAG anser att hon är skyldig till mordet av 4 st amerikanare I Bengazi Libyen. Där hon inte skickade undsättning som fanns I närheten. Att hon sedan blev friad skiter jag i.

Citat

Att hon sedan blev friad skiter jag i.

Men herredjävlar, du måste vara ett troll!

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Khun Ken:

Så du har inga länkar till dina påståenden? Vilket forum vi hade haft om alla svarade som du, suck!

Hur många tror du öppnar alla dina länkar?  och länkar överhuvudtaget?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...